|
סניף 'זול בשפע' [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
רשת מגה השיקה (יום ד', 10.8.11) תת-רשת חדשה למגזר החרדי בשם "זול בשפע". תת-הרשת החדשה תכלול בשלב הראשון 11 סניפים ותושק בשבוע הבא, במקומה של רשת "שפע שוק". כחלק ממהלך פתיחת תת-הרשת החדשה תשיק הרשת קמפיין שיווקי ופרסומי הכולל פרסום בעיתונות ובתחנות רדיו חרדיות ושימוש בפשקווילים. את בניית השפה המיתוגית החדשה והשקת הקמפיין ילווה משרד הפרסום החרדי "תוצאות אפקטיביות".
לדברי מגה, השקת הרשת החדשה תכלול הוזלה מיידית של אלפי מוצרי צריכה במגוון קטגוריות ובניית תמהיל מוצרים המותאם לקהל החרדי. כמו-כן, הסניפים יעברו שיפוץ ושדרוג ויותאמו לשפה המיתוגית החדשה שפותחה. כמו-כן, יושק גם מועדון לקוחות ייעודי לחברי הרשת.
באמצעות המהלך, מגה מתעתדת להגדיל את אחיזתה בשוק החרדי שהופך לגורם משמעותי במפה הצרכנית בישראל.
רשת "זול בשפע" תמנה בשלב הראשון 11 סניפים הממוקמים בשכונות חרדיות בלבד בערים ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש, אלעד, ביתר עילית, פתח-תקוה, רעננה והרצליה. הרשת תאופיין ברמת מחירים זולים מאוד, ומגוון רב של מוצרים בכשרויות מהודרות, תוך מענה ממוקד לקהל היעד החרדי. במסגרת התאמת המגוון ומיקודו יינתן דגש על מארזי חיסכון, ומוצרים המותאמים למשפחות ברוכות ילדים ומבצעים ייחודיים המותאמים להרגלי הצריכה של הקהל החרדי.
אורי קמינסקי, שחזר לפני כחודשיים לנהל את רשת שפע שוק, יכהן כמנהל הרשת החדשה. קמינסקי כיהן כמנכ"ל רשת שפע שוק בין השנים 2008-2005. ישראל קלרמן, שניהל את הרשת, יעבור לכהן כמנהל המסחרי של הרשת החרדית החדשה. לשניהם ניסיון רב בעולם הצריכה החרדי.
כאמור, בבסיס הפעילות של הרשת יושק מועדון לקוחות ייעודי המותאם לצרכי ומאפייני הצריכה החרדית, תוך יצירת תשתית להגדלת נאמנות לקוחות. מועדון לקוחות שפע שוק נחשב למועדון הלקוחות הגדול ביותר במגזר החרדי, והוא מונה כ-80 אלף לקוחות שיעברו להיות חברי מועדון הרשת החדשה. הרשת צופה כי בעקבות הפורמט החדש יגדל באופן משמעותי מספר חברי המועדון ל-150 אלף חברים עד סוף שנת 2012. בעקבות השינויים הכלכליים במגזר החרדי שבעקבותיהם חל גידול גם בכמות מחזיקי כרטיסי האשראי, תשיק הרשת בשלב מאוחר יותר גם כרטיס אשראי תחת המועדון.
זאב וורמברנד, מנכ"ל רשת מגה קמעונאות, מסר בתגובה: מהלך זה הינו המשך ישיר לאסטרטגיה העסקית של רשת מגה, בה שמנו לנו ליעד מרכזי בשנים הבאות, להמשיך ולהגדיל את אחיזתנו במגזר החרדי בו אנו רואים קהל צרכנים אסטרטגי וחשוב בעל אופי צריכה ייחודי ומגווון. המהלך החדש מזניק את רשת מגה לעמדה מחודשת ומציב אותה כמתחרה החזקה ביותר. אין ספק שהשקת הרשת החדשה מציבה רף חדש בכל הקשור למחיר סל מוצרי המזון למשפחה".
סל הצריכה של משפחה חרדית גבוה ב-22% מהממוצע
המגזר החרדי בישראל נחשב למגזר מתעצם בעל כוח צרכני רב. חלקם של החרדים באוכלוסיה היהודית הכללית עולה משנה לשנה עם קצב גידול של כ-6% בשנה. בממוצע, במשפחה חרדית יש שישה ילדים ובכ-80% מבתי האב יש ילדים עד גיל 17. על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, האוכלוסיה החרדית מונה כיום כ-716 אלף איש, שהם כ-131,350 משקי-בית, המהווים כ-9.3% מכלל אוכלוסיית המדינה. בשנת 2020 האוכלוסיה החרדית בישראל צפויה לעבור את קו מיליון נפש עם קרוב ל-19 אלף משקי-בית. צריכת המגזר נאמדת בהיקף של כ-7 מיליארד שקל בשנה, מתוכם כ-4.8 מיליארד שקל על מוצרי מזון וצריכה. סל הצריכה של משפחה חרדית גבוה בממוצע ב-22% ממשפחה ממוצעת בישראל, אך נמוך ב-35% בהוצאה לנפש.
בתוך כך, הודיעה החברה כי פורמט "מגה" יבוטל והרשת תכלול 219 סניפים בארבעה פורמטים: חנויות "מגה בול" הגדולות מחוץ לערים, חנויות "מגה בעיר" המהוות רשת עירונית הפרוסה בתוך מרכזי השכונות, "בזול ובשפע" המותאמות לקהל חרדי ו"מגה באינטרנט" שתמכור מזון דרך אתר האינטרנט. שמונה סניפי מגה יוסבו עד לסוף 2012 לסניפי מגה בול ומגה בעיר.