בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שר התחבורה נגד אשר דולב מהאוצר
|
השר כ"ץ מאשים את נערי האוצר בסיכול מיזמים במשרדו מסיבות אידיאולוגיות באמתלה תקציבית, באופן שיגרום לאיבוד מיליארדי שקלים ● "שלטון הפקידים מאיים להחריב את חזון הממשלה" ● האוצר: "לא נעצור מיזמים שהוחל בביצועם"
|
כ"ץ. מיליארדים יישפכו לשווא [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
במשרד האוצר דוחים את דבריו של שר התחבורה. "אנו לא עוצרים מיזמים שהוחל בביצועם", הבהירה הדוברות. "בשום פנים ואופן לא הוצע על ידינו לקצץ בתקציבים הקשורים לבטיחות ולאחזקה של כבישים. האוצר לא מחליט, אלא מעלה הצעות שאותן ה ממשלה צריכה לאשר או לבחור מביניהן. לגבי מיזמים מסילתיים, מוצע לדחות את הקמתו של קו רכבת העמק ואת הקו לכרמיאל. לגבי כבישים, ישנו מספר קטן של כבישים שסלילתם יידחה בכשנתיים. מדובר בכביש מס' 3, במקטע בכביש 722 ובמקטע בכביש 79.
|
|
|
|
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, תקף את נערי האוצר, ובמסיבת עיתונאים שכינס (יום ד', 10.4.13) בתל אביב, האשים את הפקידים במשרד כי הם מבטלים מיזמים במשרדו מסיבות אידיאולוגיות, לאחר שהכספים כבר הושקעו. "החשש שלי הוא שפקידי האוצר יקדמו את האידיאולוגיה שלהם שלא להשקיע בגליל ובנגב", אמר כ"ץ, וכיוון חיציו לאחד הפקידים באוצר עימו נכח בדיון על הנושא, ושלדברי כ"ץ בעת שעלה נושא מיזם רכבת העמק אמר לו: "שווה לי שמיליארדים ייקברו באדמה וירדו לטמיון, ובלבד שרכבת העמק לא תצא לדרך". בהמשך התברר כי השר כיוון דבריו לאשר דולב, רפרנט תחבורה באגף התקציבים. "הערתי לו", המשיך כ"ץ, "שלא הפקידות היא שאמורה לקבוע את מדיניות ה ממשלה ושהם מנסים לנצל את המשבר כדי לבטל פרויקטים להם התנגדו מלכתחילה וזאת בניגוד לעמדת הממשלה, ובכך הסתיימה הפגישה. מי שלא רצה את הפרויקטים האלה לפני שלוש-ארבע שנים, ממשיך באותה דרך, רק שבינתיים הפרויקטים כבר יצאו לפועל". עוד אמר: "פעם אחת ניסתה מדינת ישראל לממש חזון של חיבור הפריפריה ללב המדינה. נגד רצון פקידות האוצר קידמנו קילומטר אחר קילומטר כביש ומסילה. תושבי הפריפריה התחילו להאמין. הביקוש למגורים התחיל לעלות. עסקים התחילו להתעניין ולעבור, והנה שלטון הפקידים מאיים להחריב את החזון. לבטל את המדיניות, למרות שכספית זה לא יתן כלום והנזק יהיה רב מהתועלת. אני לא אתן לזה יד ואאבק ככל יכולתי כנגד המגמה המסוכנת הזאת".
|
אין איפה לקצץ בתשתיות תחבורה – קבע כ"ץ – בהתייחסו לתוכנית האוצר לקצץ 3 מיליארד שקל בתקציב התשתיות לשנת 2013. כ"ץ אמר שה ממשלה מתכננת בין היתר להקפיא את חידוש הקמתה של רכבת העמק, את הנחת מסילת הברזל בקו לכרמיאל וכן מיזמים בתחום הבטיחות בדרכים. שר התחבורה מציע לגייס שני מיליארד שקלים להמשך פיתוח התשתית, על-ידי הנפקת אג"ח לציבור, הלוואה על חשבון השנים הבאות, כסף שאחר כך יגיע ל רכבת ישראל. על רכבת העמק, מיזם שעלותו ארבעה מיליארד שקלים, אמר כ"ץ: "13 קבלנים עובדים כרגע בשטח לכל אורך 60 הקילומטרים. נתיבי ישראל נמצאת בחוזים מול קבלנים ויצא PQ בינלאומי להקמת הריבוד העליון. האוצר רוצה לסיים ריבוד תחתון ולא להתחיל בריבוד העליון. מדובר בהרס התשתית שכבר הוקמה – יהיו גניבות, הרס ושחיקה, פגיעה באמינות של ישראל מכיוון שכבר יצא PQ בינלאומי. מרבית הכסף מושקע בריבוד התחתון. הריבוד העליון מהווה 18% בלבד מההוצאה על הפרויקט. מתוך זה רק כ-300 מיליון מתוכנן לצאת ב-2013/14 וממילא הכסף לא ייחסך, אלא ייצא על שמירה על התשתית. ההצעה של האוצר היא הולכת שולל. אומרים לנו לסיים את הרובד התחתון של המסילה ולא לסיים את העליון. מדובר ב-18% בלבד מההוצאה על הפרויקט - הוצאה שלא תתבצע ב-2013/14".
|
כ"ץ פועל גם בדרכים פוליטיות לסיכול הקיצוץ במשרדו, ומכנה זאת "אחת השערוריות הכלכליות והציבוריות הגדולות בתולדות מדינת ישראל". משמעות ההחלטה, לדבריו, תהיה פגיעה קשה בתושבי הפריפריה שהאמינו ל ממשלה, וביעדי הממשלה לפריסת האוכלוסיה ולהוזלת מחירי הדיור ולהפרת הסכמים חתומים. השר ביקש להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי להציג בפניו את החומרה והאבסורד, כלשונו, שבתוכנית האוצר, הפוגע במנועי התמיכה והתעסוקה הבולטים במשק. הוא גם הודיע שבכוונתו לפנות גם ל מבקר המדינה יוסף שפירא ולבקש ממנו שיבדוק בזמן אמיתי את התהליך "עוד לפני הדוח הגדול שייכתב על המיליארדים שנשפכו לשווא", כלשונו של כ"ץ. כ"ץ התקשר לשר האוצר יאיר לפיד, ואחר כך גם תקף אותו אישית: "עכשיו אני מבין מדוע מרבה שר האוצר לפיד לדבר על הגברת כהן מחדרה. מוטב אולי שימציא גם איזו גברת ליבוביץ' מגדרה, ואז הכל יהיה ברור. אלה גבולות החלוקה החדשים של מדינת ישראל בעתיד הנראה לעין. מה שמעבר אליהם מת, מוקפא ומבוטל".
|
|
תאריך:
|
10/04/2013
|
|
|
עודכן:
|
10/04/2013
|
|
עידן יוסף
|
שר התחבורה נגד אשר דולב מהאוצר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אליפז+גימלאי צהל
|
11/04/13 06:14
|
|
נשיא התאחדות בוני הארץ, נסים בובליל, הצטרף אחר-הצהריים לשר התחבורה ישראל כ"ץ, שהודיע קודם לכן על התנגדותו להצעת שר האוצר יאיר לפיד לקצץ בתקציבי התשתית, כחלק מכיסוי הגרעון בתקציב.
|
|
|
ח"כ אביגדור ליברמן, מספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, קרא (יום ג', 9.4.13) לחברי הכנסת לוותר על 10% משכרם מעכשיו ועד לסוף שנת 2014.
|
|
|
שר האוצר יאיר לפיד הכחיש (יום ג', 9.4.13) את הדיווחים לפיהם שכר הלימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה יעלה, בעקבות החלטת משרדו.
|
|
|
כלל משפטי ידוע קובע, כי "מעילה בת עוולה לא תצמח זכות תביעה". לאמור: אם חבטתי באדם ותוך כדי כך נקעתי את ידי, איני יכול לתבוע אותו, שהרי המעשה המקורי שלי היה פסול. בפרפראזה על כך ניתן לומר, כי ממינוי עקום לא יכולה לצאת התנהלות ישרה. לאמור: אם ממנים אדם לתפקיד שהוא אינו מתאים לו, אין לצפות לכך שהתנהלותו תהיה נכונה.
|
|
|
ערב יום השואה. הטקס הממלכתי ברחבת יד-ושם. כמו בכל שנה, מילים גדולות, סופרלטיבים עפים שם כמו זיקוקים ביום העצמאות. עוד מסיבה עם "קונפטי" של אחיזת עיניים כלפי הציבור. מנגנים על כל מיתרי הרגש, מכריזים על שואה היסטורית ומצמידים לה קלישאות ריקות, ובהבל פה מכריזים גם על האויב הבא ועל השואה העתידית (כי הרי "בכל דור ודור..."). ואז מישירים מבט לקהל, מנמיכים את הווליום, מעבירים לקול בס עמוק, מרצינים מבט, ואומרים בשקט, משפט שתפקידו לשמר את האמון במנהיג הכי שקרן שהיה כאן מאז ומעולם, ופולטים את המילים: "לא תהיה עוד שואה".
|
|
|
|