|
הלקוחות יקבלו הודעה על סיום מבצע [צילום: יוני ראוף-מד"א]
|
|
|
|
|
בקשה לתביעה ייצוגית בסך 144 מיליון שקל נגד שופרסל הסתיימה בפיצוי סמלי ללקוחות הרשת, בתיקון הנהלים באתר האינטרנט שלה - ובתשלום של 250,000 שקל לתובעים ולעורך דינם.
עומרי נחום ורביד ברנר טענו, כי כאשר לקוח מבצע רכישה באתר שופרסל, הוא מחויב במחיר המלא של מוצרים שבמבצע אם זה מסתיים בין מועד ההזמנה לבין מועד האספקה. התביעה התייחסה במקור גם לרכישות בטלפון, בפקס ובדוא"ל, אך ההסדר נוגע רק לרכישות באתר - כפי שביצעו נחום וברנר. הם עצמם טענו לנזק של 233 שקלים.
על-פי הסכם הפשרה, תוענק הנחה ללקוחות שביצעו רכישות באתר שופרסל בין 1.4.2013 ל-30.9.13. מי שקנו בסכום ממוצע של 560 ומעלה יקבלו הנחה חד-פעמית של 25 שקל, ומי שקנו בסכום נמוך יותר - יקבלו הנחה של 10 שקלים. ההנחות יינתנו רק למי שמוגדרים כ"לקוחות פעילים". שופרסל גם תוסיף לאתר הודעה שתופיע במקרה בו המבצע הסתיים, והלקוח יוכל לבחור לבצע שינוי בפריטים או במועד ההזמנה.
לצד זאת, יקבלו נחום וברנר 30,000 שקל כל אחד, ועו"ד עמירם טפירו שייצג אותם יקבל 190,000 שקל. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
יונה אטדגי, אישר את הפשרה (17.12.13), למרות שציין שמדובר בפיצוי סמלי בלבד - אם כי מי שפנו לשופרסל בזמן אמת כבר קיבלו פיצוי.