חברת טבע הודיעה (יום ב', 2.6.14) על מבנה ארגוני חדש ומינויים חדשים בהנהלה הבכירה, אשר ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.
החל ב-1 ביולי 2014, המערך המסחרי בטבע ינוהל באמצעות שתי קבוצות עסקיות - קבוצת התרופות הייחודיות הגלובליות, אשר הוקמה באפריל 2013, וקבוצת התרופות הגנריות הגלובלית החדשה.
קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית תקבל אחריות מלאה על כל השווקים הגנריים הקיימים, לרבות ניהול תיק המוצרים, בחירת מוצרים, השקת מוצרים חדשים וניהול הפעילות המסחרית. המהלך ימנף את היתרונות לגודל של הפעילות הגנרית הגלובלית במטרה לתמוך בצמיחה אורגנית, לממש יעילות בתפעול ובשרשרת האספקה, לאפשר אופטימיזציה בבחירת תיק המוצרים ופיתוחו ולאפשר פיתוח מוצרים חדשניים ומודלים חדשים לכניסה לשווקים. תהליך זה יתבצע תוך שיתוף פעולה ואינטגרציה הדוקים עם קבוצות המחקר והפיתוח והתפעול הגלובליות של טבע.
יחידת התרופות הגנריות הגלובלית תהיה אחראית גם על התחום הצומח של תרופות ללא מרשם, המובל על-ידי המיזם המשותף והייחודי של טבע עם חברת פרוקטר אנד גמבל.
טבע ממנה את סיגורדור אולפסון לתפקיד נשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית החדשה של החברה. אולפסון ייכנס לתפקידו ב-1 ביולי 2014, ויפעל מארה"ב.
קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית, בניהולו של ד"ר רוב קורמנס, אחראית על תחום התרופות הייחודיות של טבע. קבוצה זו תמשיך לייצר צמיחה אורגנית באמצעות תיק מוצרים מגוון, הממוקד במתן מענה למטופלים ועל-ידי השקת מותגים חדשים ומימוש יוזמות עסקיות חדשות. הקבוצה תמשיך לחתור לשיפור חוויית המטופל בתחומים הטיפוליים בהם תתמקד טבע, תוך התבססות על יכולות קיימות ושילוב טכנולוגיות חדשניות.
קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית וקבוצת התרופות הגנריות הגלובלית יעבדו באופן סינרגטי במטרה למנף את מאגר המוצרים העצום של טבע ואת יכולותיה בתחום האינובטיבי והגנרי. האינטגרציה בין שני התחומים תאפשר לטבע ליצור מודל עסקי מבודל וייחודי שיהווה את הזרז ליצירת ערך לאורך זמן.
לקבוצת הפיתוח התאגידי, אסטרטגיה וחדשנות החדשה יהיה תפקיד מרכזי בתהליכי יצירת הערך בטווח הקצר ובטווח הארוך, באופן אשר יבוא לידי ביטוי, בין היתר, בפיתוח עסקי בשווקים מתעוררים. הקבוצה תמשיך להיות אחראית על אסטרטגיה ועל פעילויות פיתוח עסקי, וכמו-כן תפתח מודלים עסקיים חדשניים ותאתר שותפויות וטכנולוגיות חדשות. הקבוצה תופקד גם על מודיעין תחרותי וחדשנות עסקית, באמצעות מתודולוגיות ותהליכים מתקדמים שיעזרו לזהות מגמות מדעיות וטכנולוגיות חדשות.
מנהל לקבוצה זו ימונה בעתיד הקרוב.
במקביל, טבע מקימה קבוצת מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית חדשה, אשר תהיה אחראית על מצוינות שיווקית תאגידית, ניהול מותג, תקשורת תאגידית ואחריות חברתית. על-ידי חיבור לתרבות הייחודית של טבע ולמורשתה, הקבוצה תבנה נרטיב ברור לחברה ותחזק את המותג "טבע", במטרה להביא למודעות גלובלית למותג. זרוע המצוינות השיווקית של הקבוצה תוביל גישה חוצת-ארגון ומוכוונת-שוק, הממוקדת במטופלים, לקוחות ומבטחים, תוך שילוב המותג בעסק.
איריס בק-קודנר מונתה לתפקיד סמנכ"לית קבוצה, מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית.
אריק דרפה, כיום מנהל פעילות המוצרים הסטריליים, מוצרי נשימה ותרופות ייחודיות, מונה לסמנכ"ל בכיר ומנהל האיכות הגלובלי של החברה, החל מה-1 ביולי 2014, כמנהל האיכות הגלובלי, מר דרפה ידווח ישירות לנשיא ומנכ"ל טבע
ארז ויגודמן, ויעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם ד"ר קרלו דה נוטריסטפאני, נשיא ומנכ"ל קבוצת התפעול הגלובלי של טבע.
איל דשא, סמנכ"ל קבוצה בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, יהיה אחראי גם על יישום תוכנית ההתייעלות התאגידית של טבע, ימשיך לפקח על חטיבת מערכות מידע הגלובלית ויהיה אחראי, ביחד עם נשיא ומנכ"ל טבע ארז ויגודמן, על יחידת קשרי המשקיעים.
החברה מסרה כי השינויים הם צעד חשוב נוסף בכיוון האסטרטגי שלה ליצירת חברה בעלת מבנה אינטגרטיבי, ממוקד ופשוט יותר, שיאפשר התאמה לצרכים המשתנים של המטופלים בשווקים שלה ברחבי העולם.