|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
הדיון בוועדה המסדרת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
דיון סוער בוועדה המסדרת

קרעי בוועדה המסדרת: "הממשלה תושבע בחנוכה"

בתום דיון בוועדה המסדרת על מינוי סגנים זמניים ליו"ר הכנסת תמליץ הוועד לבחור בארבעה: ח"כ אופיר כץ (הליכוד), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) על חשבון הליכוד, וח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי)
05/12/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

בתום דיון ארוך וקולני, הוועדה המסדרת המליצה למליאת הכנסת לבחור בחברי הכנסת הבאים כסגנים זמניים ליושב-ראש הכנסת: ח"כ אופיר כץ (הליכוד), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) על חשבון הליכוד, וח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי).
כהונתם של הסגנים הזמניים תסתיים עם מינויים של סגנים קבועים ליושב-ראש הכנסת.
ההצעה אושרה בתמיכתם של עשרה ח"כים מול התנגדותם של שישה ח"כים.


ח"כ יואב קיש אמר בפתח הדיון: "לא הצלחתי להגיע להסכמות עם האופוזיציה. הצעתי להעלות את מספר סגני יו"ר הכנסת מתשעה ל-11, שישה מהקואליציה וחמישה מהאופוזיציה על-מנת לאפשר ייצוג לכלל הסיעות". "לדעתי", אמר ח"כ קיש, "ישנה התנגדות גורפת לכל הצעה שלנו. אני פונה לסיעות האופוזיציה, אם תהיה הסכמה בתוך האופוזיציה. נדון בה כאן בוועדה."

ח"כ בועז טופורובסקי אמר: "אננחנו מתנגדים למינוי אנשים שדעותיהם היו נכונות לתקופה של לפני אלפיים שנה". ח"כ גלית דיסטל אטבריאן סנטה בח"כ טופורובסקי ואמרה: "נורא ואיום שגוש השמאל משתמש בלהט"בים נגדנו. אין תשובה לכך שח"כ ווליד טאהא חושב שהומואים סוטים ותועבה". ח"כ דיסטל אטבריאן פנתה לח"כ טאהא ושאלה: "האם הומואים סוטים?", טאהא השיב שזה לא נושא הדיון.

ח"כ טופורובסקי המשיך ואמר: "אנחנו רואים מינוי של אנשים בעלי דעות אנטי ליברליות, אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בזה. מינוי סגני יו"ר הכנסת נועדה להעברת חוקים כגון חוק שיכשיר את דרעי לכהן כשר. ואת ח"כ סמוטריץ' למנות אלופים בצה"ל. אנחנו נילחם על שלטון החוק, ולא נהיה חלק ולא נעזור למערכת הפוליטית לתת כוח בלתי מוגבל. נעשה הכל למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית".

טופורובסקי הציע למנות 9 סגני יו"ר ביחס של 5-4, והאופוזיציה תחליט בתוכה מי ימונה מתוכה. אם לא הסכמה, נחליט בהצבעה. יו"ר הוועדה השיבה להצעה ואמר: "הבנתי שאין כוונה באופוזיציה להגיע להסכמות כל שהם ולכן נלך להחלטה שהקואליציה תחליט".

ח"כ אפרת רייטן אמרה: "תנו לנו את האפשרות להגיע להסכמה ולהביא החלטה אחרת. הניסיון שלכם ברור, לעשות הפרד ומשול. לא ראוי שהקואליציה תחליט עבור האופוזיציה מי יהיו נציגיה".

ח"כ קיש השיב: "נתתי לכם שבוע להחליט ולא הגעתם להסכמות. אנחנו מציעים 7-6 או אם תגיעו להסכמות באופוזיציה. יו"ר הוועדה הודיע כי הוא מאפשר לאופוזיציה המתגבשת להגיע להסכמות. הוועדה יצאה להפסקה של 15 דקות."

לאחר שהוועדה חזרה מההפסקה, הרוחות סערו. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ שלמה קרעי הוציא מהדיון את חברי הכנסת רונן כץ ואפרת רייטן. ח"כ אחמד טיבי אמר: "התשובה שלי לכם, היא תלכו לעזאזל. תהיו קצת יותר צנועים. לא רק עליכם הם מתנשאים, גם עלינו. ום עד סוף הקדנציה, אני לא מוכן לקבל הוראת מכם". טיבי אמר לח"כ טור-פז שהתפרץ לדבריו, תסתום את הפה. אתם הורגים ערבים כל יום, זה ממשלת השינוי. תדבר אלי בכבוד. ח"כ משה טור-פז השיב לטיבי, אין לך זכויות יתר אפילו שאתה ד"ר."

תאריך:  05/12/2022   |   עודכן:  05/12/2022
מירב ארד
+חברת הדואר מפסידה בכל יום מיליון שקל
23:45 05/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גפני בדיון בנושא הפרטת דואר ישראל: "מהבוקר ועד לרגע זה הפסדתם 300 אלף שקל שעלו למשלם המיסים? זה לא מתקבל על הדעת"  ▪  ועדת הכספים אישרה את השקעת המדינה בחברה בסכום של עד 580 מיליון שקל, כפוף למסירת נתונים והסברים לוועדת הכספים  ▪  42 נכסי דואר יימכרו למדינה  ▪  הח"כים בביקורת על העדר נתונים והסברים מספקים
נציגי דואר ישראל מישאל וקנין ודוד לרון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת יוחלף ביום שני הבא
23:06 05/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת הליכוד השיגה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה עם הגשת החתימות הנדרשות להחלפת יו"ר הכנסת  ▪  הוועדה המסדרת תדון בהקמת ועדה מיוחדת לשינויי חקיקה שיאפשרו מינוי דרעי לשר
יו"ר הכנסת לוי. הוגשו 64 חתימות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הוועדה המסדרת תדון בהקמת ועדה מיוחדת לחקיקה שתאפשר כינון ממשלה
22:50 05/12/22  |  איציק וולף
הוועדה המסדרת של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש תתכנס מחר בשעה 11:00 ותדון בהקמת ועדות מיוחדות לדיון בחקיקה לקראת כינון הממשלה. מדובר, בין היתר, ביוזמת חקיקה שתאפשר מינוי של יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, לשר.

כמו כן תדון הוועדה המסדרת בהקמת ועדה מיוחדת זמנית לענייני קליטת עליה.

+סיעות הימין הגישו חתימות להחלפת יו"ר הכנסת
22:42 05/12/22  |  איציק וולף
מפלגת הליכוד הודיעה כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפת יו״ר הכנסת. עוד דיווחה על התקדמות משמעותית בשעות האחרונות להקמת הממשלה.
+בני משפחתו של טירן פרו התארחו בישיבת סיעת עוצמה יהודית
18:43 05/12/22  |  עידן יוסף
חוסאן פרו, אביו של טירן פרו, שנותק ממכשירי ההנשמה בבית חולים בג'נין וגופתו נחטפה, ובני משפחתו, התארחו בישיבת סיעת עוצמה יהודית. האב חוסאן סיפר: "בזמן שהתחיל האירוע, נכנסתי למצב של כאב וטראומה וניהלנו כל מיני שיחות. אני מודה לכולכם ולכל מי שעזר לי".

אדי, דודו של הנער, אמר: "אין מילים מנחמות בכל האירוע שקרה לנו, אבל דבר אחד מאוד מאוד נחרת לי בראש ובלב. אני מקבל טלפון מאיתמר שאומר לי: 'אנחנו אחים, אחים לחיים, ואם אתם צריכים כל עזרה שהיא, אתה מרים אלי טלפון גם באמצע הלילה'. הדבר הזה מביע דבר שלפני הכל, איתמר הוא אדם עם לב".

הוא פנה לח"כ בן-גביר ואמר: "אני אומר לך איתמר, אני נענתי להזמנה ובאנו, כי אני רוצה לאחל לכם הצלחה בהמשך הדרך ואני מקווה מאוד מכל הלב שכל מה שאתה אמרת כאן, יתממש, כי אנחנו צריכים פה משילות ואני אדי פרו עומד לרשותך, מתי וכמה שאתה צריך בכל זמן ועת וללא תמורה".
[צילום: עוצמה יהודית]
+לפיד לנתניהו: "המרדה? יש לי חדשות בשבילך, רק התחלתי!"
15:49 05/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יש עתיד: "אנחנו ניאבק בממשלת התוהו ובוהו. אנחנו נוציא אנשים לרחובות. אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו"  ▪  מאשים: נתניהו לא יכול לחזור בו מהבטחתו לאבי מעוז כי הוא חלש
לפיד. זועם [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+השר בני גנץ: לא נרד מהארץ, נרעיד אותה
14:42 05/12/22  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה: "מי שציפה למצוא נפולת של נמושות, ימצא את אזרחי ישראל ברחובות. לא נרד מהארץ, נרעיד אותה".

במסר לשר הביטחון הבא, אמר שר הביטחון היוצא: "אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל – תהיה שר ביטחון סוג ב' – אות הקין יהיה עליך".
+ועדת הכספים אישרה את השקעת המדינה בדואר: 580 מלש"ח
13:21 05/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציגי הדואר: כל יום בו ההליך לא יוצא לפועל, מפסידה המדינה כמיליון ש"ח, העובדים שוהים בחוסר ודאות  ▪  גפני: "לצד אישור הבקשה, אנחנו מבקשים שאת כל הנתונים שעלו בוועדה כחסרים, תעבירו אלינו עוד היום"
דואר ישראל. דאגה לעובדים [צילום: דואר ישראל]
+גפני על סגירת מפעל להבים: אבדוק אם הממשלה יכולה להתערב
10:56 05/12/22  |  מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני התייחס בפתח הדיון בוועדת הכספים למפעל טכנולוגיית להבים בנהריה: "שמעתי אתמול על נושא סגירת המפעל, אני רואה גם מכתב מח"כ מיכאל ביטון בנושא, דיברתי אתמול עם מנכ"ל המפעל ומנהל התפעול שם, זה מפעל שהמנהלים שלו בארה"ב, והם מתכוונים לפטר עובדים רבים, 900 עובדים, ב-2024. נאמר לי שנתנו שנה כדי שיהיה אפשר להתארגן ולראות מה עושים. מדובר ב מפעל שמקבל כסף על אזור עדיפות, אני מתכוון לעשות דיון כנראה בע"ה ביום שני, אבדוק אם הממשלה יכולה להתערב בעניין הזה. כשהממשלה התערבה במקרים רבים אחרים, זה הציל מפעלים, לא נאפשר את הקריסה הזו, שכל כך הרבה עובדים יישארו בלי פרנסה, כל אחד זה עולם ומלואו ומשפחה, צריך לעשות מאמץ רב כדי שהמפעל לא ייסגר וזה מה שנעשה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   ש"ס   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קרעי בוועדה המסדרת: "הממשלה תושבע בחנוכה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הצעת חוק חדשה, שהגיש ח"כ יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) מבקשת לקבוע כי הממשלה היא שתבחר את שני עורכי הדין שיהיו חברים בוועדה לבחירת שופטים. מדובר בשינוי דרמטי של החוק מן הנהוג היום - שלפיו עורכי הדין החברים בוועדה הם נציגי לשכת עורכי הדין - אשר אמור לוודא שלממשלה יהיה תמיד רוב בוועדה.
04/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אומר כי הוא "מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה".
02/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
כבוד יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי, כבוד השרה לשוויון חברתי, חברת הכנסת מירב כהן, חבריי חברי וחברות הכנסת, מכובדיי כולם. אני, משה מוסיה סולומון, בנם של זללאו שמעון סולומון, זיכרונו לברכה, ואסגדש ירדאי, תיבדל לחיים ארוכים, עומד כאן בפניכם, בבית המכובד הזה, מלא בהתרגשות. לנגד עיניי חולפות תמונות וזיכרונות של חיים שלמים, לא רק שלי, אלא של דורות ארוכים של בני קהילתי ובני משפחתי שחלמו להגיע לארץ ישראל ולירושלים. אני ניצב כאן היום, גאה להגשים את חלומם, אך מתוך ידיעה ברורה שהמסע עדיין לא תם ומבחינות רבות, אך זה עתה התחיל.
01/12/2022  |  משה סולומון  |   נאומים
שלום, חברים. אני אנסה להיות מנומסת, אני מקווה שזה יחזיק יותר מחצי דקה. אני קודם כל רוצה להודות לאבא שלי, שמעון רז, סגן אלוף בצנחנים, מי שלחם במלחמות ישראל, גיבור, בן למשפחה יוצאת שואה, שלימד אותי ערכים וצדק ואהבת הארץ ולהיות גאה ביהדותי ובישראליותי, יהא המחיר אשר יהא.
01/12/2022  |  טלי גוטליב  |   נאומים
חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) פרסמה הודעה בקבוצת הווטסאפ של סיעת הליכוד בכנסת ובה טענה כי אנשיו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הדליפו לעיתונאי בן כספית תוכן שיחה שקיימו איתה. ההודעה נמחקה על-ידי עליזה בראשי, מנהלת הסיעה.
01/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
 תומאס הלדנוונג. הזהיר מפטונציאל גבוה לנזק [צילום: מרקוס שרייבר/AP]
יאיר נבות
האזהרה הזו מגיעה בשל התמשכות המלחמה באוקראינה והסיוע המערבי, והעובדה שבמוסקבה רואים בחלק ממדינות היבשת כאויב שיש לפגוע בו בשלל דרכים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הימין הקיצוני מסנדל את בנימין נתניהו וגורם לסירובו המוחלט לקידום מהלכים מדיניים, שעשויים לתרום לפדות מהגיהנום של האפלה במנהרות של עזה את החטופים, שעלולים להיהרג כתוצאה מהפצצות של צ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il