|   15:07:40
  משה סולומון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
סולומון. אני בן גאה של הפריפריה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

להפוך את הפריפריה למרכז

נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם סיעת הציונות הדתית בכנסת העשרים וחמש [ו' בכסלו התשפ"ג, 30.11.2022]
01/12/2022  |   משה סולומון   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
דרכם של בית הלל
בית הלל זכו שתהיה הלכה כמותם, זכו לפופולריות וזכו אף במנדטים, אך לא בגלל שהתפשרו על דעותיהם או נסוגו מעמדותיהם, אלא כי הקשיבו, למדו, ובעיקר כיבדו את מי שחלק עליהם בעודם אוחזים במלוא העוז באמונתם ובדרכם

כבוד יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי, כבוד השרה לשוויון חברתי, חברת הכנסת מירב כהן, חבריי חברי וחברות הכנסת, מכובדיי כולם. אני, משה מוסיה סולומון, בנם של זללאו שמעון סולומון, זיכרונו לברכה, ואסגדש ירדאי, תיבדל לחיים ארוכים, עומד כאן בפניכם, בבית המכובד הזה, מלא בהתרגשות. לנגד עיניי חולפות תמונות וזיכרונות של חיים שלמים, לא רק שלי, אלא של דורות ארוכים של בני קהילתי ובני משפחתי שחלמו להגיע לארץ ישראל ולירושלים. אני ניצב כאן היום, גאה להגשים את חלומם, אך מתוך ידיעה ברורה שהמסע עדיין לא תם ומבחינות רבות, אך זה עתה התחיל.

אינני יודע בוודאות את תאריך הלידה שלי, ואף בברית המילה לא נתנו לי שם. שמו של האדם טומן בחובו את סוד חייו, את מהותו – הסביר לי לימים אבי – וכי אפשר להביט בתינוק שאך נולד ולדעת את סודו? ימים רבים התבונן בי אבי, עקב אחר תכונותיי ומאוויי, עד שערב אחד קרא: מוסיה. שמך ייקרא מוסיה. הילד, שהיה רועה צאן בשירֶה שבמחוז תיגראי באתיופיה, עומד כאן היום בכנסת ישראל, אחד מ-120 אנשי כנסת הגדולה של ימינו. הילד שעבר מסע של למעלה מחודש מאתיופיה לסודן, שהמתין שלוש שנים כפליט עד להגעה המיוחלת לארץ, הילד הזה הוא היום חבר כנסת מן המניין במדינת ישראל, מדינת העם היהודי. אני זוכר כיצד במסע במדבריות סודן, לאחר ימים ללא גשם, וכשאנו על סף עילפון ממחסור במים, הגענו בהשגחה אלוקית לנהר תכזה. את הצימאון הרב הנפגש בנהר מים חיים, את מאות האנשים הגומעים כל טיפה, ברצון עז ללגום עוד ועוד. צמאה לך נפשי, כמה לך בשרי, בארץ ציה ועייף בלי מים. אני עומד בכנסת ישראל, ובעל הזכות לעצב את חוקי המדינה, את אורח החיים של הציבור בישראל, את החיים עצמם. אני מלא צימאון, רעיונות, שאיפות, חוויות – כולם רצים בראשי בפעולה הפרלמנטרית בבית הזה. אני מאחל לעצמי ולכם עשייה ברוכה.

ידוע כי כנסת ישראל מוכרת בשנים האחרונות כזירת קרב: אנשים תוקפים זה את זה – ראינו אפילו כאן עכשיו – מאשימים זה את זה, צועקים ומתלהמים. אני אומנם חדש בבניין, אך אני מקווה שאצליח לצעוד בדרך אחרת, דרכם של בית הלל; ככתוב במסכת עירובין דף י"ג עמוד ב: "יצאה בת קול ואמרה: אלו ואלו דברי אלוקים חיים הן, והלכה כבית הלל. וכי מאחר שאלו ואלו דברי אלוקים חיים, מפני מה זכו בית הלל לקבוע הלכה כמותן? מפני שנוחין ועלובין היו, ושונין דבריהן ודברי בית שמאי ולא עוד אלא שמקדימין דברי בית שמאי לדבריהן". בית הלל זכו שתהיה הלכה כמותם, זכו לפופולריות וזכו אף במנדטים, אך לא בגלל שהתפשרו על דעותיהם או נסוגו מעמדותיהם, אלא כי הקשיבו, למדו, ובעיקר כיבדו את מי שחלק עליהם בעודם אוחזים במלוא העוז באמונתם ובדרכם.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אני מייצג ציבור, מייצג דרך ואמונה – אמונה בקדוש ברוך הוא, אמונה בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אבל אני קשוב, כמו שאמר שלמה המלך בקהלת: "טובים השנים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם. כי אם יפלו החד יקים את חברו ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו". חונכתי על-ידי הוריי לא להתפעל מקשיים וממכשולים ותמיד להסתכל אל היעד ואל התכלית. כמדריך, כמפקד, כמנהל וכיזם חברתי השתדלתי ליישם את החינוך שקיבלתי ותמיד למצוא פתרונות חיוביים ויצירתיים לבעיות ואתגרים, גם כאלה שנראים קשים מנשוא. מתוך מצוקות חיים אמיתיות הצמחנו את כפר ביתא ישראל בעירי, קריית גת – מרכז חקלאי תרבותי שמושך אליו עשרות אלפי מבקרים בכל שנה; את רשת הקהילות המשימתיות של הנני, שהפכה את בני הקהילה האתיופית לשגרירים של עוצמה ועשייה – גאים בתרבותם ובמורשתם.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יחד ארגונים רבים של יוצאי אתיופיה טבעו את החזון של הקהילה, וזו לשון החזון: אנחנו וילדינו מהווים חלק טבעי מהחברה הישראלית, פועלים בה מתוך חוזק, עוצמה וגאווה במורשתנו הייחודית, ונהנים מהשכלה ומעצמאות כלכלית וחברתית. אנחנו שותפים משפיעים מתוך עמדות מפתח ומוקדי קבלת החלטות בהובלה ובבנייה של החברה בישראל כחברה נטולת גזענות שמכבדת את זכויותיו של כל אדם ואזרח ומאפשרת שוויון הזדמנויות לכול. אין זה מסע לקידום קהילה מסוימת, זהו מסע לקידום החברה הישראלית בכללותה, שתצא נשכרת מהגשמת החזון. אני אומר מעל במה זו, אדוני היושב-ראש: על-אף המהמורות והקשיים אנו נשלים גם את המסע הזה יחד איתכם, חבריי, חברי הכנסת העשרים-וחמש.

מועצת הקהילות המשימתיות מאחדת את כלל האוכלוסיות בארץ, וחרתה על דגלה את חיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל, וזאת באמצעות הקמה, הפעלה ופיתוח של תנועות, ארגונים ורשתות של קהילות וקבוצות משימתיות בכל רחבי הארץ, וזה בדגש על הפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אני בן גאה של הפריפריה בישראל. כמי שהצליח לעשות את הדרך מהשכונה באשקלון דרך שירות צבאי משמעותי, הכשרה תורנית ואקדמית, תפקידים ניהוליים בארגוני החברה האזרחית ועד ללב העשייה הציבורית; אני מאמין בכל ליבי שהפריפריה ותושביה הם העתיד של מדינתנו. וכמו העתיד גם הפריפריה מלאה אתגרים והזדמנויות. אנו חייבים ללמוד מטעויות העבר ולפעול למען מדינת ישראל מתוך חזון ואמונה, באחדות ובהקשבה זה לזה. אני כאן יחד עם חבריי לא מתכוון לחבר את הפריפריה למרכז, אלא להפוך את הפריפריה למרכז. אנשי הפריפריה הם החומר האנושי הטוב ביותר במדינת ישראל.

ולסיום אני רוצה להודות בראש ובראשונה לנאוות ביתי, רמה, שכל ששלי – שלה הוא. "אשת חיל מי ימצא ורחק מפנינים מכרה. קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה. רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כלנה". ולילדיי המקסימים: מבשרת, עמיצור, גאל-חן, דביר, טוהר והלל, שמעניקים לי חיים משמעותיים ומקבלים בהבנה את העשייה הציבורית ואת המחיר שהיא גובה מהם. לאימי, אסגדש, המכונה יאיי יאיי, שסחבה והביאה אותי עד הלום; לאחיי ואחיותיי היקרים, שהם גב ומשענת לעשייתי רבת השנים; לחמי היקר, שגם הוא כאן – תודה על העצה, על הדחיפה ועל האנרגיות; למשפחה הרחבה לבית סולומון ולבית הררי, שברוך השם, רבים הם; לחברים, אנשים טובים באמצע הדרך, אנשים טובים מאוד. המסע לכאן הוא גם שלכם ובזכותכם. ולבסוף, תודה לבורא עולם, שהעניק לי את ההזדמנות להיות שליח ציבור בכנסת העשרים-וחמש של מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו. "ה' עֹז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום". תודה רבה.

תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
משה סולומון
+ח"כ טלי גוטליב פתחה קבוצת וטסאפ בלי עליזה בראשי
11:52 02/12/22  |  עידן יוסף
לאחר שאתמול נמחקה הודעת הווטסאפ של חברת הכנסת טלי גוטליב בידי מנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי, פתחה גוטליב קבוצת וטסאפ חדשה לחברי הכנסת של הסיעה, והפעם ללא חברות בראשי ויתר עובדי הסיעה. גוטליב קראה לקבוצה: "חופש ביטוי לחברי כנסת".
+יש לכם חובה להיות מחוקקים
21:34 01/12/22  |  טלי גוטליב   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת העשרים וחמש מטעם סיעת הליכוד [ד' בכסלו התשפ"ג, 28.11.2022]
גאה ביהדותי ובישראליותי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ח"כ גוטליב: אנשי נתניהו הדליפו שיחה לבן כספית
21:00 01/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת הכנסת מן הליכוד מאשימה את מקורביו של יו"ר המפלגה בהדלפת תוכן שיחה שבה ביקשו ממנה להיות ממלכתית ורכה בנאום הבכורה שלה בכנסת  ▪  כתבה את הדברים בקבוצת הווטסאפ של סיעת הליכוד וההודעה נמחקה על-ידי מנהלת הסיעה
ח"כ גוטליב. "חשבתי שהשיחה תישאר בלשכה שלי לדיראון עולם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בן גביר: קורא לשאר השותפים לחתום על הסכם קואליציוני
19:53 01/12/22  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ברך את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ואת יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', על ההסכם הקואליציוני שהשיגו.

"מברך את ידידיי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שחתמו על הסכם קואליציוני להקמת ממשלת ימין. קורא גם לשאר השותפים שלנו לחתום גם כמה שיותר מהר על הסכם ולהקים יחד ממשלת ימין מלא מלא, כדי שנוכל להתחיל לפעול להחזרת הריבונות, המשילות והביטחון האישי לאזרחי ישראל ולהחזיר סוף סוף את ישראל למסלול", אמר.
+נעם תקפה את כוונת גנץ להקים אנדרטה לחללי אויב מצריים
17:26 01/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפלגה בציוץ בטוויטר: "רק במדינת כל אזרחיה של לפיד אפשר להעלות על הדעת רעיון הזוי כמו הקמת אנדרטה לזכר חיילי האויב שניסו להשמיד אותנו"  ▪  גנץ צייץ חזרה: "הניסיון לסמן את מצרים כמדינת אויב על-ידי מפלגה שעתידה להיות חברה בקואליציה היא טעות עובדתית ותקלה אסטרטגית"
גנץ. הפך את המתקפה נגדו למתקקפה נגד מצרים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ אייכלר: הוצע לי להיות יו"ר ועדת העבודה
16:16 01/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אומר כי הוצע לו תפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה. "קיבלתי את ההצעה בכובד ראש", אמר בראיון לרדיו קול ברמה והוסיף: "הדבר היחיד שמוסכם על כל מפלגות הקואליציה, שמשהו לא טוב בהתנהלות המו"מ הקואליציוני, אפילו בליכוד לא מרוצים. למרות שיש התקדמות במו"מ מול יהדות התורה, עדיין זה לא מספיק".

בכיר ביהדות התורה: "לא מבינים למה בליכוד נבהלים מסמוטריץ' בעניין הוועדה לשירותי דת. אחרי שהוא קיבל את הבוננזה של המינהל האזרחי, סמוטריץ' עשה כבר את האקזיט שלו, הוא מחכה בקוצר רוח רק לחתום לפני שנתניהו יתחרט, אין שום סיבה שיתנו לו דברים על חשבוננו" (גלי צה"ל).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
שלום, חברים. אני אנסה להיות מנומסת, אני מקווה שזה יחזיק יותר מחצי דקה. אני קודם כל רוצה להודות לאבא שלי, שמעון רז, סגן אלוף בצנחנים, מי שלחם במלחמות ישראל, גיבור, בן למשפחה יוצאת שואה, שלימד אותי ערכים וצדק ואהבת הארץ ולהיות גאה ביהדותי ובישראליותי, יהא המחיר אשר יהא.
01/12/2022  |  טלי גוטליב  |   נאומים
חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) פרסמה הודעה בקבוצת הווטסאפ של סיעת הליכוד בכנסת ובה טענה כי אנשיו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הדליפו לעיתונאי בן כספית תוכן שיחה שקיימו איתה. ההודעה נמחקה על-ידי עליזה בראשי, מנהלת הסיעה.
01/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מפלגת נעם מגיבה בחריפות לכוונת שר הביטחון בני גנץ להקים בתחום המדינה אנדרטה רשמית לחיילי אויב של הקומנדו המצרי שנהרגו סמוך לקיבוץ נחשון במלחמת ששת הימים. בציוץ בעברית, באנגלית ובערבית נכתב: "רק במדינת כל אזרחיה של לפיד אפשר להעלות על הדעת רעיון הזוי כמו הקמת אנדרטה לזכר חיילי האויב שניסו להשמיד אותנו. עם ישראל בחר מדינה עם זהות יהודית, וכך יהיה".
01/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, יושב-ראש התנועה הרב אריה דרעי, כנסת נכבדה, אני עומד כאן לפניכם היום בלב נרגש מלא גאווה כנציג תנועת ש"ס המעטירה, שליחם של מאות אלפי אנשים ואזרחים אשר נתנו בנו אמון לפעול למענם באותה דרך סלולה הממשיכה כבר קרוב ל-40 שנה. ביום השבעת הכנסת עליתי לציון קודשו של מייסד התנועה ומורה דרכה, מרן רבנו הקדוש רבנו עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה. גם בחלוף תשע שנים מיום הסתלקותו לשמי רום, דמותו הפלאית חייה ונוכחת בקרב המוני בית ישראל, המתגעגעים למנהיגותו הנדירה המלאה באהבת ישראל.
01/12/2022  |  אברהם בצלאל  |   נאומים
הפרופסור אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, מגיב לעליית הימין לשלטון וקורא (יום ג', 29.11.22) למערכת הפוליטית לקיים דיון על רפורמות ובקרה שיפוטית, כדי שהדבר יאפשר "להמשיך יחד את המסע המופלא ששמו מדינת ישראל".
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il