|   15:07:40
  אלמוג כהן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עלו לנגב

נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
24/11/2022  |   אלמוג כהן   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
יצר ההישרדות
הקרב הזה הוא לא קרב על אדמה ולא על כסף, גם לא על משאבים, אלא על אם מדינת ישראל תאפשר את כפיית תרבות המדבר על הציוויליזציה. המשימה שלנו היא להציל את מדינת ישראל מעידן של רודנות ועריצות. המלחמה הזו היא על המצרך הבסיסי ביותר שיש לאדם: יצר ההישרדות

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, השרים וכנסת נכבדה, ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

במעמד מכובד זה ראשית אזכיר את שיקרים לי מכול: למשפחתי התומכת, אשתי האהובה גלי, שהיא עמוד האש לפניי; לבנותיי גאיה ואלה ובני המתוק נגב אליה; לאמי מורתי ועטרת ראשי יעל ומור אבי היקר אשר - תודה, תודה שהבאתם אותי עד הלום; תודה לסבתא שרה וסבא ציון, שייבדלו לחיים טובים וארוכים, אמן, ותודה לסבא ברוך וסבתא רבקה, זיכרונם לברכה, שאני בטוח שנמצאים כאן איתי היום, וכמובן למשפחה ולחברים ולכל תושבי הנגב שתמכו לאורך כל הדרך. תודה ליושב-ראש המפלגה, מפלגת עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן-גביר. תודה שנתת בי את האמון ואתה מאפשר לי לממש חזון למציאות ולעשייה בר-קיימא.

אפתח בדברים שאמר אליהו נאווי, ראש עיריית באר שבע לשעבר: "עד גדרה יש אלוהים ויש שלטון; מגדרה עד באר שבע יש אלוהים ואין שלטון; מדרום לבאר שבע אין אלוהים ואין שלטון". מעטים רגעיה של אומה אשר נבחנת בשעת מבחן כה חשובה לעתידה של בניה ובנותיה. נולדתי וגדלתי בעיר אופקים שבנגב. שירתי במגוון יחידות של משטרת ישראל. עם שחרורי, עת פרוץ מבצע שומר החומות, צפיתי יחד עם כל תושבי הנגב בחרדה באנדרלמוסיה שהתפתחה במדינת ישראל, ובנגב בפרט - פעם ראשונה מזווית ראייה של אזרח ולא של לוחם, אזרח שמשווע לשינוי ודואג לבאות. יחד עם חבריי, התוודענו אל המחסור בשוטרים, בשיטור, במענה למצוקות התושבים בנגב. כך הגענו להקים את הוועד להצלת הנגב ואת סיירת בראל, לזכרו של בר-אל שמואלי, השם יקום דמו, שרוצחו, יש לציין, עדיין מסתובב חופשי ברחובותיה של עזה.

הנגב הוא 60% משטחה של מדינת ישראל, עתיר משאבים, ובעיקר עתיר בהון אנושי וחם, מחבק ואוהב את עמו ואת ארצו. על-אף קשיים רבים, שהחלו עוד משחר העליות הראשונות לארץ המובטחת, תושבי הנגב לא איבדו תקווה מעולם, ולטשו עיניהם אל עתיד טוב ומזהיר. אך מאידך-גיסא, הנגב הוא גם שטח הפקר רחב ידיים, שמיושב על-ידי חלוצים מודרניים שבגפם בונים את ארץ אבותיהם. הקרב הזה הוא לא קרב על אדמה ולא על כסף, גם לא על משאבים, אלא על אם מדינת ישראל תאפשר את כפיית תרבות המדבר על הציוויליזציה. המשימה שלנו היא להציל את מדינת ישראל מעידן של רודנות ועריצות. המלחמה הזו היא על המצרך הבסיסי ביותר שיש לאדם: יצר ההישרדות. תינוק שנולד מרחם אמו נאבק כדי לנשום את נשימתו הראשונה; הוא נאבק כדי לשרוד. המציאות שבה אחיי ואחיותיי תושבי הנגב מצויים בה היא חיים בתחושה של פחד וטרור מהעתיד לבוא, תוך חרדה תמידית לעתיד ילדינו. לא אקבל שום מצב שבו נשים תהיינה מוטרדות מינית ברחובותיה של ארץ אבותינו על היותן יהודיות בלבד. הנגב אף הידרדר למצב שבו בעלי העסקים משלמים מס גולגולת, מס מודרני, מס פרוטקשן, כדי לשרוד את יום עמלם. אנו במצב שבו המדינה מפירה את החוזה הבסיסי ביותר והלא-כתוב שבינה לבין אזרחיה, והוא ביטחונם האישי.

לפי פירמידת הצרכים של מאסלו, אדם שחי ללא ביטחון אישי אינו יכול להתקיים, להתפתח, לשרוד ולהצמיח כנפיים. תושבי הנגב והגליל חיים בממוצע ארבע שנים פחות מתושבי המרכז, וכל חטאם הוא שהם בחרו את בחירתם של אברהם ויצחק, את בחירתו של דוד בן-גוריון הזקן ואת בחירתו של הקדוש ברוך הוא - בנגב. ילדינו תושבי הנגב אף שווים פחות בחינוך, בהשכלה, אפילו בקריטריון השירות הצבאי. אחיי נאנקים תחת עול הזנחתה של אהובתנו, מדינתנו, מדינת ישראל.

ימי הספר הלבן נגמרו
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הנני כאן. את הנגב תרו אבותינו אברהם ויצחק, המרגלים ששלח משה רבנו וראשוני העולים להתיישבות. בתנ"ך הקדוש, שהוא גם הקושאן שלנו על ארצנו - הם לא נמצאים פה - מעולם לא נאמר "ירדו לנגב" אלא "עלו לנגב". בימי קדם מלכים תרו את הנגב. שלמה, יהושפט ועוזיהו - הם ראו את הפוטנציאל האדיר שטומן בחובו המדבר.

ימי הספר הלבן נגמרו, חברים. אנו, העם היושב בציון, מחויבים ליישב את הנגב והגליל למען הדורות הבאים. למשימה זו אני יוצא בחרדת קודש, בחיל ורעדה, אך יותר מכול - בנחישות בלתי מתפשרת. האני-המאמין שלי, שמוביל והוביל אותי במהלך חיי וממנו ארצה שילמדו ילדי ישראל, הוא של הראי"ה קוק: "בן אדם, עלה למעלה עלה, / כי כוח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים. / אל תכחש בם פן יכחשו לך. / דרוש אותם - ויימצאו לך מייד".

ילדי ישראל, האמינו בעצמכם, האמינו ביכולות שלכם לשרוד כל תוואי ולצעוד בכל שביל, אך בעיקר האמינו שיש לכם כנפיים. תדרשו אותם. תרדפו אותם. תמצאו אותם.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

את הקטע הבא ביקשה ממני להקריא הילדה המתוקה שנפגעה על-ידי מחבל ארור, אותה ילדה שביקשה ממני לצאת ולהילחם ברעים. הקטע הבא - מתוך הספר הנסיך הקטן מאת המחבר אנטואן דה סנט-אכזופרי: "לו ציוותי על אחד מאלופיי לדאות כפרפר מפרח לפרח, לחבר מחזה תוגה או להפוך לעוף הים, ואילו נמנע אותו אלוף מלמלא אחר פקודתי, במי משנינו יהיה האשם? - שאל המלך - באלוף או בי? בך, השיב הנסיך הקטן בתוקף. נכון! קרא המלך - יש לדרוש מכל אדם רק מה שידו מגעת לעשות. רק על יסודות התבונה ייכון השלטון. אם תצווה על בני עמך להטיל עצמם הימה, יקומו ויתמרדו".

אחיי ואחיותיי תושבי הנגב, "לא ארץ נוכרייה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו". לא נירתע ולא נמצמץ. יהודים גאים אנחנו, לוחמים.

אסיים בדבריו של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, הזקן, איש הנגב: "בנגב ייבחן העם בישראל ותיבחן מדינתו, כי רק במאמץ מלוכד של עם מתנדב ומדינה מתכננת ומבצעת נוכל למשימה הגדולה שלה פרחת השממה ויישובה. מאמץ זה יקבע גורלה של מדינת ישראל ומעמדו של עמנו בתולדות המין האנושי".

עם ישראל חי וקיים. עם ישראל ינצח. בשם השם נעשה ונצליח. הינני כאן. תודה רבה.

תאריך:  24/11/2022   |   עודכן:  24/11/2022
אלמוג כהן
+יש עתיד ליועמ"ש הכנסת: אל תחווי דעה בשאלת מועד הבחירות
17:20 24/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיעה אומרת כי ליועמ"ש הכנסת אין סמכות להעתר לבקשת הליכוד ולקבוע האם הבחירות יהיו בסוף 2026 או בסוף 2027, וסמכות זו מסורה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית
עו"ד שגית אפיק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+פרס ניחומים: גינזבורג קיבל תפקיד במחנה הממלכתי
16:11 24/11/22  |  עידן יוסף
פרס ניחומים: איתן גינזבורג יכהן כמזכ״ל המחנה הממלכתי. אחרי פרישת חכ״ל יעל רון בן-משה (כאן חדשות).
+זכיתי באור
13:22 24/11/22  |  שרון ניר   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הליכוד מברר מול יועמ"ש הכנסת מתי הבחירות הבאות
10:34 24/11/22  |  עידן יוסף
הליכוד פנה ליועמ״ש הכנסת שגית אפיק בבקשה שתקבע אם הבחירות הבאות בנובמבר 2026, או בנובמבר 2027. בינתיים, טיוטות ההסכמים הקואליציוניים קובעות את מועד הרוטציה בעוד שנתיים וחצי, קרי לפי קדנציה של חמש שנים (חדשות 12).
+צדקנים יהודיים
10:21 24/11/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - שורה עלובה, נהי, היעדר מבורך, דה-לגיטימציה, עוז לתמורה, זול ולא יוקרן עוד  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  חודש טוב ושבת שלום
בכרי. שקרים בוטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, משפחתי האהובה, כור מחצבתי, חלף שבוע בלבד מהדקה שבה הצהרתי כאן, בבית הזה, "מתחייבת אני". צמד המילים הזה מגלם בתוכו שליחות עמוקה ואחריות עצומה למפעל הציוני הגדול ביותר שידעה הארץ הזאת אחרי אלפיים שנה – מדינת ישראל, מושא אהבתי, מושא אהבתם של סבי וסבתי, אשר עלו ארצה ממרוקו בשנות החמישים בדרך לא דרך, אוחזים בשיירה של 11 ילדיהם; מושא אהבתם של בעלי וילדיי ולעתיד לבוא, בעזרת השם, נכדיי ונכדותיי; מושא אהבה של אמי גאולה סילס, זיכרונה לברכה, ממקימי הארץ הזאת, דור שמיני, אשר נולדה בתקופת היישוב תחת המנדט הבריטי, ובבית הוריה היו סליקים והוחבא אמל"ח של הפלמ"ח.
24/11/2022  |  שרון ניר  |   נאומים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שורה עלובה, נהי, היעדר מבורך, דה-לגיטימציה, עוז לתמורה, זול ולא יוקרן עוד "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) חודש טוב ושבת שלום
כבוד ראש הממשלה המיועד, אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, זה לי נאום ראשון בבית הזה, ובהחלט אני נרגש - נרגש לתת ביטוי ראשון באולם הזה לשליחות ששלחו אותי בוחרי יהדות התורה והשבת, למשימה שזכיתי והטיל עליי מורי ורבי שליט"א והצטרפו לכך כל חברי מועצת גדולי התורה. אומר לכם את אשר אני מאמין בו בכל לב.
22/11/2022  |  יצחק גולדקנופף  |   נאומים
ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, נשא (יום ב', 21.11.22) נאום אופוזיציוני בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקנים, מסוכסכים עם עצמנו. בן-גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ", תקף לפיד.
21/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המינוי הראשון של הכנסת ה-25: ועדת הכספים הזמנית, אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ משה גפני ליו"ר הוועדה. 11 חברי ועדה הצביעו בעד ו-2 נגד (חברי הכנסת ולדימיר בליאק ומיכל שיר התנגדו).
21/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il