|   15:07:40
  שרון ניר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

זכיתי באור

נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
24/11/2022  |   שרון ניר   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
אחים אנחנו
שירתי בארגון מופת ושמו צה"ל, שמעבר להיותו הצבא החזק והעצמתי ביותר בעולם, אפשר לי להנהיג ולחנך דורות ולפעול לקירוב לבבות ולאיחוד השורות בקרב חיילי וחיילות צה"ל – חילונים ודתיים, יהודים ולא יהודים, נשים וגברים, פריפריה ומרכז, כולם אחים אנחנו – למען מטרה נעלה: ביצור ביטחונה של מדינת ישראל

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, משפחתי האהובה, כור מחצבתי, חלף שבוע בלבד מהדקה שבה הצהרתי כאן, בבית הזה, "מתחייבת אני". צמד המילים הזה מגלם בתוכו שליחות עמוקה ואחריות עצומה למפעל הציוני הגדול ביותר שידעה הארץ הזאת אחרי אלפיים שנה – מדינת ישראל, מושא אהבתי, מושא אהבתם של סבי וסבתי, אשר עלו ארצה ממרוקו בשנות החמישים בדרך לא דרך, אוחזים בשיירה של 11 ילדיהם; מושא אהבתם של בעלי וילדיי ולעתיד לבוא, בעזרת השם, נכדיי ונכדותיי; מושא אהבה של אמי גאולה סילס, זיכרונה לברכה, ממקימי הארץ הזאת, דור שמיני, אשר נולדה בתקופת היישוב תחת המנדט הבריטי, ובבית הוריה היו סליקים והוחבא אמל"ח של הפלמ"ח.


נשים סביב השולחן
אני מצרה על כך שדווקא בעת כניסתי לכנסת, באופן פרדוקסלי, מתהווה פה מגמה שלילית של מספר הנשים בקואליציה, בניגוד מוחלט לתפיסת עולמי ולתרומתן של הנשים בפועל בשלבים השונים בהיסטוריה של עם ישראל. הבית הזה צריך להיות הבית של כולם, וכשלפנינו מתגבשת קואליציה שכוללת תשע נשים בלבד, לעומת 43 בקואליציה הקודמת, זה תמרור אדום עבור כולנו. לא ייתכן שבשנת 2022 נשים נעדרות משולחן מקבלי ההחלטות

אמי, שרקדה במעגלים ברחובות העיר בה' באייר תש"ח, בהיותה בת שמונה בלבד, היא שהפכה לאשת חיל וחינכה אותנו לערכי נתינה, אהבת אדם, מוסר וחריצות. אימא שלי, שעטפה אותי באהבה ונסכה בי ביטחון, ציידה אותי בשני פתקים, על-פי משנתו של רבי שמחה בונים. בפתק אחד היה כתוב "בשבילי נברא העולם", ובפתק השני – "ואנכי עפר ואפר". בזכות פתק אחד הצלחתי לתעל את דרכי ולפסוע בתחנות חיי, שמסבות תחושת הישג, גאווה, אך בה בעת הפתק האחר הזכיר לי שעליי לנהוג בצניעות וענווה. הרבה טועים ומשתמשים בפתק ההפוך מזה שהם צריכים, אך אני, בזכותה, הצלחתי לחלום רחוק ועמלתי רבות על-מנת להפוך את החלומות ליעדים בני-השגה. כך, בהודיה רבה ומתוך הכרת הטוב, מצוידת בנחישות, להט והתמדה, זכיתי להיות פורצת דרך לנשים בצה"ל וסוללת דרכים לבאות אחריי. כך מצאתי את עצמי לאורך מסע שירות צבאי מרתק ומגוון, שארך 30 שנה, פוסעת בדרכים לא סלולות ומנהלת דיאלוג עם טובי המפקדים בצה"ל ועם מפקד הצבא, הרמטכ"ל בדימוס חבר הכנסת גדי איזנקוט.

עסקתי בשירות נשים בצה"ל, במתן שוויון הזדמנויות לכלל האוכלוסיות המשרתות ובמיצוי ההון האנושי. כך זכיתי להיות האישה הראשונה בצה"ל בתפקיד מג"דית בגדוד תקשוב מבצעי, ובמעלה הדרך – בתפקיד מפקדת בית ספר ארצי לתקשוב והגנה בסייבר ומובילת כוח החלוץ במסגרת הפרויקט הלאומי להעברת יחידות צה"ל לנגב והקמת קריית ההדרכה. בת מזל אנוכי. זכיתי באור; שירתי בארגון מופת ושמו צה"ל, שמעבר להיותו הצבא החזק והעצמתי ביותר בעולם, אפשר לי להנהיג ולחנך דורות ולפעול לקירוב לבבות ולאיחוד השורות בקרב חיילי וחיילות צה"ל – חילונים ודתיים, יהודים ולא יהודים, נשים וגברים, פריפריה ומרכז, כולם אחים אנחנו – למען מטרה נעלה: ביצור ביטחונה של מדינת ישראל.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

אימא אהובה, בכל צעד ושעל בחיי אני קשובה לקולך, וגם ברגעים אלו ממש אני מאזינה לאמת שלי ממש כפי שחינכת אותי, פועלת על-פי צו מצפוני, והעיקר – לא מפחדת כלל. ומכאן אומר את שעל ליבי: חזרתו של עם ישראל לארץ ישראל היא אירוע מכונן, נס גלוי. גם אם הוא נראה לילדינו כיום מובן מאליו, הוא לא. מסע הדורות בשיבה לארץ הקודש מעיד על עוצמה, נחישות ולכידות. לכידות – נכס שעם ישראל מתקשה לשמר בשנים האחרונות, ויש לכולנו תפקיד מרכזי באיחוי השסע וקבלת השונה והאחר על-אף המחלוקות.

הביטוי היום-יומי לעוצמתנו הוא התייצבות הדורות הבאים על המשמר והגיוס לצה"ל, לעיתים במחיר כבד מנשוא, מחיר הדמים והשכול. מדינת ישראל, אור לגויים, מדינה שלמרות גודלה ונתוני הפתיחה שלה הפכה למעצמה אזורית, ארצי מולדתי, שטובי בנינו ובנותינו שירתו וישרתו אותה, ואף יש קדושים שמסרו נפשם למענה – היא אינה מובנת מאליו. צריך לשמור ולהישמר שכך היא תהיה. אני נרגשת לעמוד כאן היום כנציגת העם וכחוליה בשרשרת הדורות ולברך את בעלי יריב וילדיי גל, יואב ואורי – ילדים שינקו ציונות בחלב אם ובתורת אב, וכעת הם ממשיכים בגאון את השרשרת. סגן יואב ניר, מפקד צוות לוחמים בסיירת צנחנים, אני מצדיעה לך ולכל חיילי וחיילות צה"ל. אתם עטרת ראשה של הארץ הזאת; אתם ממשיכי הרעיון הציוני במלוא תפארתו.

משחר קיומה של מדינת ישראל בימי מלחמת העצמאות עמד בן-גוריון על הזיקה בין לחימה להתיישבות, בין המגל לחרב, ממש כפי שבאו לידי ביטוי בצבאו של יהושע בן נון. מדינת ישראל, מושא אהבתי, אני הולכת שבי אחרייך, כמו אבות-אבותיי, בדרכי שלי לאורם של מגדלורים של תקווה – מגדלורים שהותירו לי סימני דרך והתוו את חלומותיי לעתיד טוב יותר לכולנו בארץ הנפלאה הזאת. אזכיר חלק מהם. הראשונה היא נערה ושמה צביה, אשר נולדה בביטן שבפולין ב-1914 וגדלה בבית יהודי מסורתי, אחת משבעה ילדים. הרעיון הציוני בער בה בצעירותה והיא הצטרפה לתנועת הנוער הציונית דרור כחלק מגדודי ההכשרה של החלוץ. באוגוסט 1939 שימשה צביה צירה בקונגרס הציוני ה-21 בז'נבה, ולמרות שהיא עצמה כבר החזיקה באשרת עלייה לארץ, היא נשארה על-מנת לקדם אשרות ודרכי יציאה לחברי התנועה לארץ ישראל. מלחמת העולם השנייה איימה לגדוע את החלומות של צביה, אך היא לא ויתרה. ביולי 1942 פעלה להקמת אי"ל, ארגון יהודי לוחם, ונמנתה עם מנהיגי מרד גטו ורשה, בהיותה קשרית לוחמת הנאבקת על הזכות להתקומם כנגד הנאצים. במהלך המרד, ולאחר פיצוץ הבונקר ברחוב מילא 18, לקחה פיקוד והובילה קבוצת ניצולים בתעלות הביוב אל מחוץ לגטו, ובהמשך הצטרפה למחתרת ופעלה בקור רוח. בתום המלחמה עלתה צביה לארץ והייתה ממקימי קיבוץ לוחמי הגטאות. צביה לובטקין, זיכרונה לברכה, היא מגיבורי מרד גטו ורשה, ולימים סבתה של טייסת הקרב הראשונה בצה"ל רוני צוקרמן. וכך, מתעלות הביוב בגטו ורשה לקוקפיט במטוס קרב של צה"ל, זהו סיפורן של גיבורות, זהו סיפורן של לוחמות, משואה לתקומה. זהו סיפורה של מדינת ישראל.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

תמונת הניצחון הבאה שאותה אזכיר היא על ילדה ושמה מירה, אשר עלתה מברלין לארץ ישראל בגיל שש, בשנת 1933, עם משפחתה. לימים נישאה מירה לאליקים, ובגיל 19 ילדה את בנה דני. מירה ואליקים היו ממקימי ומגיני ניצנים, והיא עסקה בקשר עם אוניות המעפילים. ב-7 ביוני 1948 שידרה מירה בן ארי את העידכונים האחרונים על אודות הקרב העקוב מדם על ניצנים. לאחר שבנה דני פונה עם הנשים והילדים, היא סירבה להתפנות. היא נשארה עם הכוח המגן כי סברה שיש לה תפקיד חשוב כאלחוטנית בהגנה. עם פלישת הכוח המצרי לניצנים נהרג מפקד המוצב על-ידי קצין מצרי, ובתגובה לכך ירתה מירה בראשו של הקצין המצרי. הקצינים המצרים הנדהמים הרגו גם אותה. בפתק שאותו תחבה לכיס מעילו של בנה בן השנתיים ערב הקרב, כשנפרדו, כתבה מירה לבעלה: "אני רק אכתוב כמה מילים, ואתה בטח תבין כי איני יכולה לכתוב. פשוט זה קצת קשה. יותר מקצת! כך עוד לא הרגשתי אף פעם! אבל אני אתגבר. בזמננו צריך להתגבר על הכול! אולי בעבור יכולתו של עמנו לסבול ולא לוותר, בגלל עקשנותנו להחזיק מעמד על-אף העובדה כי מעטים אנו – הרי בכל זאת נשיג את כל אשר מגיע לנו אחרי אלפיים שנה. אין פרידה קשה מזו של אם מילדה. אך אני נפרדת מילדי למען יגדל במקום בטוח, למען יהיה אדם חופשי בארצו! - - - תמסור לו בבואך אליו את כל אהבתי! תמסור לאבא ולאימא שלי הרבה נשיקות ובקש בשמי סליחה". מירה בן ארי לא שבה מהקרב ובנה דני גדל יתום מאם, אך על מורשתה של מירה ומסירות הנפש שלה חונכו דורות של לוחמים ולוחמות.

סיפור הדרך של צביה לובטקין ומירה בן ארי, שאחזו בין היתר במקצוע קשרית, היו לי למגדלור והיוו עבורי השראה. הן ושכמותן מגלמות את מגש הכסף שעליו ניתנה לנו מדינת היהודים. הלהט וההתמדה שלהן לפעול ללא לאות ובנחישות למען הרעיון הציוני בגלגוליו השונים מעוררים השתאות והם מודל לחיקוי. תפיסת העולם שגיבשתי בהשראתן היא תפיסת עולם ציונית ליברלית, אשר מציבה את מדינת ישראל בראש סדר העדיפות ומאפשרת גם לנשים בחברה הישראלית להיות בקדמת הבמה. אני מצרה על כך שדווקא בעת כניסתי לכנסת, באופן פרדוקסלי, מתהווה פה מגמה שלילית של מספר הנשים בקואליציה, בניגוד מוחלט לתפיסת עולמי ולתרומתן של הנשים בפועל בשלבים השונים בהיסטוריה של עם ישראל. הבית הזה צריך להיות הבית של כולם, וכשלפנינו מתגבשת קואליציה שכוללת תשע נשים בלבד, לעומת 43 בקואליציה הקודמת, זה תמרור אדום עבור כולנו.

לאורך כל שירותי הצבאי פעלתי לקידום נשים מוכשרות ובעלות יכולות לתפקידי מפתח. קיימת חשיבות רבה לנוכחות נשית ולמציאות שוויונית שבה משתלבות נשים בעמדות השפעה. מניסיוני, אני יכולה לומר שקשה מאוד לדמיין מציאות שלא קיימת. חשוב לאפשר לילדות ונערות לחלום הכי רחוק שאפשר. לא ייתכן שבשנת 2022 נשים נעדרות משולחן מקבלי ההחלטות. צעדנו כברת דרך ואסור שניסוג לאחור.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

חברות וחברי הכנסת, אני קוראת לכם מעל במה זו לפעול יחד לטובת קידום נשים בחברה הישראלית ולמיגור והוקעה של הדרת נשים והקטנת נשים – תופעות שלי מזכירות משטרים אפלים. חברה מתקדמת, משגשגת וצודקת היא חברה שוויונית לגברים ולנשים.

וכעת, כמי שהקדישה את כל חייה הבוגרים לביצור ביטחונה של מדינת ישראל, אני מבקשת להעלות על נס את פועלם של מערכת הביטחון ושל צה"ל. ראוי שנהיה תמימי דעים על כך שציבור המשרתים בצה"ל, המגינים בגופם ובמסירות נפש על מדינת ישראל ועומדים על המשמר יום ולילה, יהיה בראש מעייננו. האמינו לי, גם המפעל הציוני שהקמנו בראשית הדרך, הקובע גיוס חובה לכול, אינו מובן מאליו. עלינו להוקיר ולתעדף את ציבור החיילים, וביתר שאת את הלוחמים והלוחמות. הם מגש הכסף של ימינו. מי ששוכח שהוא יושב על כתפיהם – ייפול. אני מבקשת לברך את כל חיילי צה"ל העוסקים במלאכה, וכדבריו של הרמב"ם, "המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם".

ואם בציונות עסקינן, מבקשת אני בהזדמנות זו להזכיר לכולנו שהפסיפס החברתי המיוחד שיצרנו כאן בחברה הישראלית, הנשען על ארצות מוצא ותרבויות שונות, הוא פאר היצירה של מפעל הציונות הגדול ביותר שידעה הארץ הזאת, והוא מפעל העלייה והקליטה. אני קוראת לכולנו לשמור מכל משמר על העולים החדשים לארץ מתוקף חוק השבות ועל ילדיהם ועל נכדיהם, כי אין ליהודים בעולם ארץ אחרת. אני קוראת לשמר יהדות שעושה מקום לכולנו – יהדות מקרבת ומאחדת; יהדות שלא דוחקת אף אחד החוצה.

וכעת, בעת הנוכחית, כשקולות קיצוניים משתלטים על השיח, ראוי להדהד בקול רם את הווייתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אשר נבנתה בתבונה רבה, תוך יצירת איזונים ובלמים בין מוסדותיה. ראוי שנקרא להנהגה שמטפחת מערכות שלטון מעולות, כי על הכתפיים של כולנו מונח עתידה של מדינת ישראל. הדמוקרטיה הישראלית לאורך שנים ניצחה במלחמות ויצרה מדינה מערבית צומחת, משגשגת וחברת מופת. על כל אחד בבית הזה, וגם עליי, כמובן, מוטלת האחריות לשמור על מוסדות השלטון והחוק.

לפני שאסיים, אני מבקשת להביע את הערכתי הגדולה לך, שר האוצר אביגדור ליברמן, על עשייתך הרבה למען מדינת ישראל במגוון תפקידים, ובפרט בשנה האחרונה, במציאות כלכלית עולמית כאוטית. בזכותך כלכלת ישראל הייתה אי-של שפיות בים סוער.

לסיום, אני מבקשת לשאת תפילה להחלמתם של פצועי צה"ל בגוף ובנפש ולהשבת החיילים סגן הדר גולדין, זיזכונו לברכה, סמל ראשון אורון שאול, זיכרונו לברכה, והאזרח אברה מנגיסטו, שמצויים בידי החמאס, ולהשבת כל השבויים והנעדרים. אני שולחת חיבוק חם ואוהב למשפחות השכולות, שחקוקות על לוח ליבי. בברכת "ה' עז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום". תודה רבה.

תאריך:  24/11/2022   |   עודכן:  24/11/2022
שרון ניר
+יש עתיד ליועמ"ש הכנסת: אל תחווי דעה בשאלת מועד הבחירות
17:20 24/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיעה אומרת כי ליועמ"ש הכנסת אין סמכות להעתר לבקשת הליכוד ולקבוע האם הבחירות יהיו בסוף 2026 או בסוף 2027, וסמכות זו מסורה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית
עו"ד שגית אפיק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+פרס ניחומים: גינזבורג קיבל תפקיד במחנה הממלכתי
16:11 24/11/22  |  עידן יוסף
פרס ניחומים: איתן גינזבורג יכהן כמזכ״ל המחנה הממלכתי. אחרי פרישת חכ״ל יעל רון בן-משה (כאן חדשות).
+עלו לנגב
13:43 24/11/22  |  אלמוג כהן   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הליכוד מברר מול יועמ"ש הכנסת מתי הבחירות הבאות
10:34 24/11/22  |  עידן יוסף
הליכוד פנה ליועמ״ש הכנסת שגית אפיק בבקשה שתקבע אם הבחירות הבאות בנובמבר 2026, או בנובמבר 2027. בינתיים, טיוטות ההסכמים הקואליציוניים קובעות את מועד הרוטציה בעוד שנתיים וחצי, קרי לפי קדנציה של חמש שנים (חדשות 12).
+צדקנים יהודיים
10:21 24/11/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - שורה עלובה, נהי, היעדר מבורך, דה-לגיטימציה, עוז לתמורה, זול ולא יוקרן עוד  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  חודש טוב ושבת שלום
בכרי. שקרים בוטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זכיתי באור
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
26/11/22 17:31
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שורה עלובה, נהי, היעדר מבורך, דה-לגיטימציה, עוז לתמורה, זול ולא יוקרן עוד "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) חודש טוב ושבת שלום
כבוד ראש הממשלה המיועד, אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, זה לי נאום ראשון בבית הזה, ובהחלט אני נרגש - נרגש לתת ביטוי ראשון באולם הזה לשליחות ששלחו אותי בוחרי יהדות התורה והשבת, למשימה שזכיתי והטיל עליי מורי ורבי שליט"א והצטרפו לכך כל חברי מועצת גדולי התורה. אומר לכם את אשר אני מאמין בו בכל לב.
22/11/2022  |  יצחק גולדקנופף  |   נאומים
ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, נשא (יום ב', 21.11.22) נאום אופוזיציוני בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקנים, מסוכסכים עם עצמנו. בן-גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ", תקף לפיד.
21/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המינוי הראשון של הכנסת ה-25: ועדת הכספים הזמנית, אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ משה גפני ליו"ר הוועדה. 11 חברי ועדה הצביעו בעד ו-2 נגד (חברי הכנסת ולדימיר בליאק ומיכל שיר התנגדו).
21/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ניצחון גוש הימין בבחירות לכנסת ה-25 מוביל עתה להתנגשות הצפויה, בין המערכת הפוליטית למערכת המשפטית. פסקת התגברות היא שעומדת על הפרק ויוצרת דם רע בין הצדדים. ולא בכדי: המערכת המשפטית בכלל ובית המשפט העליון בפרט רואים ביוזמה לחקיקת פסקת התגברות כאיום ישיר על עצמאותו של בית המשפט העליון; ואילו המערכת הפוליטית בכלל וגוש הימין בפרט, רואים בפסקת התגברות צורך חיוני למימוש הרעיון להפרדת רשויות ולחיזוק המשילות מצד הכנסת והממשלה. משני הצדדים עומדים ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. שניהם, אגב, נוהגים בכבוד זו בזה.
19/11/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי  
בן-גביר וסיעתו יתפצלו מהציונות הדתית  /  איציק וולף
ראשי האופוזיציה מאיימים על גנץ  /  עידן יוסף
ח"כ קיש: "זוכרים כיצד התנהגתם אלינו"  /  מירב ארד, עידן יוסף
פסקת התגברות או פסקת התגוננות  /  עו"ד יוסי דר
גוואלד, אוי ווי, פסקת התגברות  /  אפרים הלפרין
המבחנים שלפני נתניהו  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il