|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
עידו בן-יצחק, מירי פרנקל שור, צביקה פוגל, לאה גופר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הסניגור הציבורי: חשש משתי מערכות טיפול רפואי נפרדות לאסירים

הוועדה לביטחון לאומי המשיכה בדיוניה בהצעת חוק שלילת זכאות למימון שירותי בריאות משפרי איכות חיים לאסירים ביטחוניים היוזם, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי הצעת החוק נחוצה כדי למנוע מחבלים להשתמש בטיפול רפואי כדרך לניצול המערכת
25/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה לביטחון לאומי המשיכה (21.6.23) לדון בהצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (שלילת זכאות למימון שירותי בריאות משפרי איכות חיים לאסיר ביטחוני), התשפ"ג-2022 - של ח"כ צביקה פוגל והצעה דומה של ח"כ שרן מרים השכל להכנה לקריאה ראשונה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, יוזם החוק, אמר כי בדיון הקודם בהצעת החוק היו לא מעט אנשים שהביעו את דאגתם מהדרך שבה ניתן לפרש את החוק. בין היתר, פגיעה בשיקול הדעת של הרופאים והקושי להגדיר טיפול כמשפר חיים. על-מנת לתת מענה ראוי גובשו שלוש הצעות:

  • גביית תשלום קבוע עבור שירותים רפואיים;
  • גביית תשלום עבור טיפול רפואי שניתן;
  • קיזוז עלויות טיפול מכספי הרשות הפלשתינית המוקפאים.

עו"ד גיל שפירא, הסניגור הציבורי, טען כי קיים חשש ליצירת שתי מערכות נפרדות לאסירים בכל הנוגע לטיפולים רפואיים ומדובר במדרון חלקלק והציב סימן שאלה בשתי האפשרויות הראשונות. הוא ציין כי הן מעוררות קשיים, בין היתר: חשש לגלישה לאסירים אחרים בעתיד, מצב הטיפול בתשלום רפואי או חודשי שעלול ליצור השפעות שליליות כניצול אסירים חלשים והתפתחות סחר של שוק שחור בכלא.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

סג"ד כנרת צימרמן, יועמ"ש בשב"ס, מסרה כי בכל הסדר שמתגבש שב"ס יעמוד על כך שהטיפול הרפואי לא יותנה ויעמוד ביחס ישיר לתשלום. "האופציה של גביית תשלום פר טיפול לא אפשרי בהיבט הפרקטי מבחינת חישוב כל טיפול שניתן לאסיר. אפשר לקבוע הסדר כללי בתשלום חודשי או קיזוז אם ייקבע בחוק. לגבי פר-טיפול זה מורכב יותר".

עו"ד שי סומך ממשרד המשפטים אמר כי למשרד אין עמדה לגבי ההצעות מבחינת קוצר הזמן, וכי המשרד יבחן אותן בדרג גבוה יותר. הוא ציין כי הצעת החוק מעלה שאלות אתיות ומשפטיות חמורות מנקודת מבטה של ​​המדינה כלפי אנשים שנמצאים בחסותה.

הד"ר ברוך דנינו, מארגון השמאל "רופאים לזכויות אדם", מסר כי הוא שמח שלא נעשתה הבחנה בין הטיפולים הרפואיים. "אני לא יכול להבחין ואסור לי להתנות את הזכות לבריאות כתנאי כלכלי. זו זכות בסיסית לכל אדם באשר הוא אדם".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ סימון מושיאשוילי אמר כי "אדם באשר הוא אדם זכאי לטיפול רפואי. כל טיפול שהוא בגדר מחלקת רפואה דחופה (מלר"ד) זכאי לקבל. אבל אם נשברו לו שתי שיניים והוא יכול ללעוס בלעדיהם אז לא צריך לתת". ח"כ אליהו רביבו אמר כי יש מחלוקת מהו טיפול משפר חיים לטיפול מאריך חיים ואנחנו צריכים ליצור את הבידול הזה. "אדם שרוצה לשפר את איכות חייו שלא ירצח אלא הוא בן מוות. כל ארגוני זכויות האדם לכו תשקיעו בהם לפני שהם רוצחים. היום אתם מגיעים? כשהם יושבים בכלא וממתכננים את הפיגוע הבא? אני מוחה על הדיון ועל האפשרויות שעולות כאן. התחיל משהו ברור מאוד, וזה הולך ומתפרק לנו".

יוסי מימון מהמל"ל ציין כי "היום להיות אסיר בכלא זה מקצוע. היום מגיעים חולים לבצע פיגועים כדי לקבל טיפול רפואי. אנחנו בעד שתי האפשרויות השניות. הם יקבלו טיפול רפואי, אבל שישלמו על כך".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, טען כי צריך לזכור שעתרו נגד החלטות שב"ס. "אני רוצה שהחוק יקבע שהסמכות לטיפול במחבלים יהיה אך ורק של רופאי שב"ס ולא של בג"ץ. החוק צריך להגיד, מחבלים לא ראויים לקבל טיפול מסוים".

עו"ד תמיר בלנק מ"רופאים לזכויות אדם", אשר ייצג את המחבלת שעתרה לחייב את שב"ס לאשר לה טיפול רפואי באפה שנפגע בפיגוע שביצעה, טען כי העתירה נסבה סביב מחלוקת האם הטיפול בתוך סל הבריאות. וכי בית המשפט קבע לבסוף שאינו יכול להחליט בניגוד לחוות דעת של הרופא והכריע ששב"ס לא חייב לבצע את הטיפול הזה. "עניין המימון הוא סוגיה מדינית וגם איך עושים את הסדר הביטוח ברגע שהם נמצאים בחסותה של מדינת ישראל לפי האמנות ומה מגיע להם. אין הרבה אסירים ביטחוניים רוצחים יש אלפי אסירים ביטחוניים שהם שב"חים". בתגובה לדברים טען ח"כ רביבו כי נאמרים פה דברי שקר ואין דבר כזה אסירים ביטחוניים שהם רק שב"חים. נציגת שב"ס, סג"ד צימרמן אישרה את הדברים.

ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה כי הצעת החוק היא עוד דוגמה לאופן שבו מייצרים שתי מערכות חוקים במדינת ישראל. "יש מחיר לכך שמדינת ישראל יושבת בשטחים. העמדה שלי היא התנגדות טוטלית להצעה כי זה ענישה על ענישה. גם בחוק הקיים זו אחריות המדינה לתת את הטיפול וגם עכשיו הם לא מקבלים יחס שוויוני". עו"ד גלי קרן, מהמשרד הביטחון לאומי, ציינה כי המשרד יבחן את שתי החלופות האחרונות ויבקש כי האוכלוסייה תוגדר באופן ברור על-מנת ששב"ס יוכלו לפעול לפי ההסדר שיגובש".

תאריך:  25/06/2023   |   עודכן:  25/06/2023
עידן יוסף
+יועמ"שים על חוק הרבנות: "גם אם הדחייה מוצדקת, למה היא ארוכה?"
00:39 26/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש המשרד לשירותי דת הסבירה כי לא ניתן למנות רבנים בפרק זמן קצר  ▪  מנכ"ל המשרד: "מבקשים להחזיר את המועד לתאריך המקורי ולקיים בחירות נקיות ללא לחצים פוליטיים. לא הסכמנו לגעת בחוק לא בגיל ולא בשום סוגיה אחרת"  ▪ מתן כהנא: "קומבינה לא ראויה לבחירת הרב הראשי לירושלים"
יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן: אני אומר את מה שלפיד אמר ב-2014 וב-2016
23:32 25/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה: "היום חברי יש עתיד משתיקים אותי בבריונות; הציבור נחשף לכך שכל מטרתכם בשיחות לא הייתה להגיע להסכמות, אלא לייצר טריגר לפיצוץ הבא"  ▪  יועמ"ש הוועדה: "הגבלת עילת הסבירות על הדרג הנבחר עלולה להוביל למתן פטור בפועל מביקורת שיפוטית על החלטות מינהליות מסוימות, בהן לא מתקיימת אחת מעילות הביקורת האחרות, כגון שיקולים זרים או מידתיות"
רוטמן. "הציבור לא מטומטם" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הצעת חוק: בנקים יידרשו לשלם ריבית על יתרות עו"ש
19:11 25/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הממשלה תומכת עקרונית בהצעת חוק של ינון אזולאי לפיה הבנקים יחויבו לשלם ריבית על יתרות עו"ש בשיעור של 0.1% מתחת לריבית בנק ישראל  ▪  המטרה: תמריץ למחיקת יתרות החוב של משקי הבית ולהרוויח ריבית על יתרות העו"ש שלהם
הלקוחות שבויים ואינם מקבלים ריבית על היתרה [בינג AI]
+השרים בעד שלוש הצעות חוק שמטרתן להילחם בטרור ובהסתה
19:10 25/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת חוק להגדלת הפיצויים העונשיים לקורבנות טרור, בהצעת חוק להפללת תמיכה או הזדהות עם טרור ובהצעת חוק לאיסור הוראת תוכנית לימודים פלשתינית המסיתה לטרור
בית ספר במזרח ירושלים [צילום אילוסטרציה: אוראל כהן/פלאש 90]
+הממשלה בעד העברת רוב סמכויות לשכת עו"ד למועצה שתקים הממשלה
19:09 25/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המועצה תורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי ונציגי משרד האוצר והקהילה האקדמית  ▪  תומכי הצעת החוק טוענים כי הרפורמות המוצעות נחוצות כדי להבטיח שהסדרת מקצוע עריכת הדין היא לטובת הציבור  ▪  לשכת עו"ד תטען כי הרפורמות המוצעות יפגעו בעצמאות מקצוע עריכת הדין
בכר. יישאר עם לשכה מסורסת? [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+משבר הסעות התלמידים: חברות ההסעה יקבלו פיצוי על ההתייקרויות
10:29 25/06/23  |  מירב ארד
נפתר המשבר שהעלה חשש לפגיעה בהסעות התלמידים: חברות ההסעה יקבלו פיצוי על ההתייקרויות בתקופה האחרונה ויתנהל מו"מ לגבי העתיד. בדיון בנושא בוועדת הכלכלה, אמר מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל, כי הצדדים הגיעו לסיכום לפיו תהייה תמיכה של האוצר באופן חד פעמי בשל ההתייקרויות. הוא ציין כי נעשתה פגישה עם נציגי המסיעים והסיכום מקובל על הצדדים. הוא הוסיף כי הסכום יועבר לרשויות המקומיות ודרכן יקבלו חברות ההסעה את הפיצוי. סמנכ"לית מרכז השלטון המקומי, מיכל מנקס, אמרה כי הסיכום מקובל כפיצוי חד פעמי, אך צריך עדיין לפתור את הבעיה הכללית של ההתייקרויות בעקבות עליית המדד ושחיקת התשלום שמקבלות הרשויות.


+ח"כ בליאק: לתת לעבריין מורשע אפשרות להקים מיליציה פרטית - רעיון מסוכן
10:23 25/06/23  |  מירב ארד
ח"כ ולדימיר בליאק הבוקר בדיון בוועדת החוקה: "לאור כל מה שקרה שלשום ואתמול ברוסיה - הרעיון לתת לעבריין מורשע אפשרות להקים מיליציה פרטית כאן בישראל, הוא נראה נהדר ומקסים במיוחד, ואולי הגיע הזמן שמישהו יתעורר פה ויעצור את הדבר המסוכן הזה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסניגור הציבורי: חשש משתי מערכות טיפול רפואי נפרדות לאסירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל יצאה (יום ה', 22.6.23) לסיור היכרות במכללה הלאומית לשוטרים. מטרת הביקור הייתה להבין ממקור ראשון את ההכשרה וההכוונה שניתנים לשוטרים, וכן לטפל בסוגיות הדוחקות העומדות בפני משטרת ישראל.
22/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצעת התקציב שהעמידה ועדת הבחירות לשנת 2023 עומדת על כ-66 מיליון שקל ובשנת 2024 עומדת הצעת התקציב על כ-80 מיליון שקל. זאת לעומת 45 מיליון שקל תקציב שוטף ב-2022. כך נחשף (יום ד', 21.6.23) בדיון שהתקיים בוועדת הכספים.
21/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ברוב 46 נגד 35 דחתה מליאת הכנסת את הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) ויוראי להב הרצנו (יש עתיד), לאסור טיפולי המרה לקטינים. ח"כ אמיר אוחנה הצביע בעד, בניגוד לעמדת הקואליציה, אך יתר חברי הליכוד הצביעו נגדה. רע"ם הצביעה כאיש אחד נגד הצעת החוק ועימה אחמד טיבי מתע"ל, אך עופר כסיף ועאידה תומא סלימאן מחד"ש הצביעו בעד.
21/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת החוקה והוועדה לביטחון לאומי אישרה (יום ג', 20.6.23) לקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר. הנוסח החדש הובא לאחר שבדיוני הוועדה הקודמים עלה כי תופעת דמי החסות ("פרוטקשן") שינתה את פניה כך שבמקרים רבים אין איום מפורש מצד העבריין כלפי קורבן הסחיטה, ובשל כך, עבירת הסחיטה באיומים בחוק העונשין אינה מספקת מענה.
21/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום מנופי צמיחה של ענף החקלאות, התכנסה (יום ד', 21.6.23) לישיבתה הראשונה ודנה בהגברת התחרות במקטע הסיטונאי בשיווק פירות וירקות. היו"ר שוסטר פתח את הדיון ואמר כי הוא "משוכנע שחקלאות ישראל צריכה לצאת למעגל של המאה השנייה לקיומה באופן נמרץ, והוועדה הזו תעסוק בכך. יש צורך חיוני לבסס ביטחון מזון, שיוביל לביטחון תזונתי". הוא הוסיף כי החליט לשים דגש על המקטע הסיטונאי וחשיבותו העקרונית, ואמר כי את הוועדה רוצה לדעת מה ההשפעה של שוק סיטונאי על הפחתת מחירים לצרכן ומה המשמעות שלו להבטחת מחיר הוגן לחקלאי. בישיבה השתתפו גם ח"כ מטי צרפתי הרכבי וח"כ אליהו ברוכי.
21/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il