לראשונה בתולדותיה מציגה חברת התעופה הלאומית אל-על ארבעה רבעונים רצופים של רווח: הרווח נקי ברבעון החולף הסתכם ב-7.0 מיליון דולר לעומת הפסד של 28.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה העומד על 11.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 64.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-324 מיליון דולר בהשוואה ל-261.9 מיליון דולר, גידול של 23.7%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-51.7 מיליון דולר לעומת של 17.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
נתח השוק של החברה עלה בכ-2% ברבעון הנוכחי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק עולה בהתמדה בארבע השנים האחרונות מ-37.5% בשנת 2000 ועד 41.9% ברבעון החולף, גידול של 12%.
חלק השוק של סנדור, חברת הבת של אל-על, עלה אף הוא מ-13%
ל-14% ומספר הנוסעים גדל בכ-31% בהשוואה לתקופה המקבילה.
יש לציין ששיפור זה בתוצאות חל למרות ההתייקרות החדה בדלק, שהוסיפה להוצאות החברה, 10 מיליון דולר רק ברבעון זה, לאחר השפעה ממתנת של הגידור ולמרות התגברות בעוצמת התחרות.
החברה המשיכה לנקוט בצעדי התייעלות מקיפים ואלה הביאו לירידת בהוצאות ולחסכון בעלויות של כ-8 מיליון דולר ברבעון המדווח, בגין ירידת הוצאות הנהלה וכלליות, וחסכונות נוספים בסעיפי הביטוח, אספקות למטוסים, מעבר אווירי והוצאות הפצה.
יאיר שמיר, יו"ר דירקטוריון חברת אל-על, אמר עם הצגת התוצאות העסקיות של החברה כי תוצאות אלו מעידות על האופן בו מנוהלת חברת אל על בשוק הקשה והתחרותי בו היא פועלת. "המאמצים הבלתי נלאים של ההנהלה והעובדים להגדיל את ההכנסות ולצמצם את ההוצאות במקביל, ממשיכים לשאת פרי ומוכיחים שלמרות העונתיות והתנודתיות של הענף, ניתן בעזרת נחישות להציב יעדים שאפתניים ולהגיע אליה", אמר שמיר.
כמו כן, באל-על מציינים כי ברבעון זה באה לידי ביטוי היוזמה השיווקית להגברת והרחבת יעדים באמצעות שת"פ עם חברות בינלאומיות לכ- 600 יעדי המשך שאליהם אל-על אינה טסה ישירות (יעדי OFF LINE).
ברבעון המדווח הגדילה החברה את היצע המושבים ב-26% לעומת הרבעון המקביל, והגדילה את חלקה בשוק בכ-2% ושמרה על שיעור התפוסה במטוסיה. החברה הייתה יכולה לשפר את שיעור התפוסה על חשבון התפשרות ביציבות לוח הטיסות, דהיינו, ביטולי טיסות שלא התמלאו. החברה רואה ביציבות לוח הטיסות ומימושו יתרון שיווקי אסטרטגי מהמעלה הראשונה.
בין הפעילויות הנוספות לחיזוק הקשר עם הלקוחות עוד ניתן לציין את איחוד פעילות אל על בצרפת לשדה תעופה אחד-שארל דה גול, והרחבת שירותי האינטרנט.
הסכם העבודה אשר נחתם עם נציגות העובדים לאחר מו"מ של 8 חודשי דיונים, מהווה פריצת דרך, בתחום ההבנות לגבי הצרכים המשתנים של החברה. הסכם זה ייעל את מערך ההוצאות של אל-על ויאפשר גמישות ניהולית רבה יותר.