משרד המשפטים מגבש בימים אלה הצעה לתיקון חוק כרטיסי אשראי, שמגמתה היא הטבה בתנאיהם של הלקוחות והקשחת ההסדרים החוקיים בנוגע לחברות האשראי עצמן.
כך למשל, לקוח שיצר הסדר של תשלום חודשי קבוע באמצעות כרטיס אשראי לספק כלשהו, והמעונין להפסיק אותו - יוכל מעתה לעשות זאת בחברת האשראי, גם אם לא התקבל אישור לכך מהספק המקבל את התשלום.
שינויים נוספים עוסקים באפשרות של הלקוח להפסיק או למנוע חיוב בתשלום המיועד למקרים הבאים: ספק שפשט או עומד לפשוט את הרגל, וספק שלא סיפק או שאין סיכוי שיספק את המוצר שנרכש. על-פי התיקון המוצע, יוכל הלקוח להודיע לחברת האשראי להפסיק לחייב אותו מיידית בכל סוג תשלום, ולא רק בתשלומים הנדחים מעבר ל-35 יום, כפי שמוסדר כיום.
גם במקרה שחברת האשראי מקבלת מידע שלפיו חברה מסוימת עתידה לפשוט את הרגל, למשל כשהחלו הליכי כינוס נכסים נגדה, עליה לעצור את כל החיובים שהיא עתידה לגבות עבורה.
החוק גם מקצר את פרקי הזמן שבהם נדרשת חברת האשראי להשיב ללקוח סכומים שונים שנגבו ממנו. פרקי הזמן שבחוק כיום - 30 ו-15 יום - קוצרו לשלושה ימי עסקים.
בדברי הסבר להצעת התיקון נאמר כי התיקונים "נועדו ליצור איזונים טובים יותר לטובת הלקוחות", מתוך הניסיון שנצבר מאז הפעלת החוק בעשרים השנים האחרונות. התזכיר, המופיע באתר האינטרנט של משרד המשפטים, עומד לעיון הציבור ולהערותיו.