בישראל פועלות כ-800 סוכנויות נסיעות המגלגלות מחזור שנתי של כ-20 מיליארד ש"ח. כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל. על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין החודשים ינואר עד אוגוסט 2005,
נכנסו לישראל כמיליון ורבע תיירים - עלייה של 26% לעומת אשתקד.
כמו כן, במחצית הראשונה של 2005 חלה עלייה של 44% בלינות תיירים ועלייה של 41% בפדיון שהתקבל מתיירים בענף התיירות בישראל. נתון נוסף מעיד על עלייה של 7% במספר השכירים בענף המלונאות . עם זאת, על אף ההתאוששות המרשימה בענף, הרי שמספר התיירים שהגיעו לארץ ב-2005 עדיין נמוך בכשליש ממספר התיירים שהגיעו בשנת 2000, שהייתה שנת שיא בענף.
ההתאוששות בענף השפיעה על סוכנויות הנסיעות והביאה לשיפור ברמת הסיכון הענפי ובמוסר התשלומים בענף. הסיכון הענפי בקרב סוכנויות הנסיעות עומד כיום על 17% מהחברות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, סכנת כשל עסקי, וזאת לעומת ממוצע משקי של כ-19%.
כלכלני החברה מציינים, כי השיפור בענף בא לידי ביטוי בשיפור קל ברמת הסיכון של הענף, אך בעיקר במעבר של סוכנויות תיירות לדירוג טוב יותר, כלומר התקדמות לקבלת רמת דרוג המציינת חוסן פיננסי אופטימלי - תופעה שלא נראתה בשנים הקודמות.
במסגרת הסקירה ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר בקרב סוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל לגבי היעדים הפופולריים ביותר של ישראלים בחו"ל. מהסקר עולה כי ניו-יורק עומדת בראש, ואחריה טורקיה.
לשם השוואה, על-פי נתוני דן אנד ברדסטריט העולמית היעדים הפופולריים על תיירים בעולם, הם דווקא האיים הקריביים.
לגבי אתרי התיירות הפופולריים בישראל, מדרוג דנס 100 לשנת 2005 עולה כי חמת גדר הינו אתר התיירות הפופולרי בישראל, עם 735,000 כניסות במהלך השנה האחרונה, אחריו אתר מיני ישראל עם 500,000 כניסות, הספארי ברמת גן עם 463,000 כניסות ואחריהם, גן החיות התנ"כי והלונה גל.