מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, הנחה (יום ג', 11.6.02) את ראש מנהל התעופה האזרחית, אריה רונה, לזמן לשימוע בעלי מטוסים פרטיים שאינם מקפידים לסנדל את כלי הטייס שברשותם במהלך חנייתם במנחתים.
עד כה זומנו לשימוע 5 בעלי מטוסים פרטיים, לאחר שהתברר כי לא נעלו את גלגלי המטוס כמתחייב מהנוהל.
בעקבות לקחים שהופקו מהתרסקות מטוסי אמריקן איירליינס על מגדלי התאומים בניו יורק, ה-11 בספטמבר 2001, הנחה שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, את כל בעלי המטוסים הקלים שמשקלם עד 5700 ק"ג לסנדל את מטוסיהם בעת חנייתם במנחתים. מדובר בכ-360 מטוסים קלים מסוג "פייפר" ו"ססנה".
ההוראה נכנסה לתוקף בפברואר השנה. על-פי ההוראה, מחוייבים כל בעלי המטוסים הקלים להתקין על אחד מגלגלי המטוס נעילה מיוחדת שתמנע את הזזת כלי הטיס. כמו כן חוייבו בעלי המנחתים להציב שמירה חמושה במנחתים במשך כל שעות היממה.
מנהל התעופה האזרחית דחה את טענות איגוד התעופה הכללית כי מתקן נעילת הגלגלים אינו בטיחותי ועלול לגרום נזק למטוס. לדברי מנהל התעופה, מתקן הנעילה נבדק ואושר על-ידי כל הגורמים הרלבנטיים, ובהם: מחלק כושר אווירי במנהל התעופה האזרחית, מכון התקנים הישראלי, היחידה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה ובמשטרת ישראל.
מנהל התעופה האזרחית ציין, כי אין צורך לשאת את מתקן הסינדול במטוס, כפי שטוענת אגודת התעופה הכללית, וכי ניתן לנעול אותו במנחת באזור חניית המטוס.
ממשרד התחבורה נמסר, כי בכוונת מנהל התעופה האזרחית לנקוט באמצעים משפטיים כנגד בעלי מטוסים שהפרו את ההוראות ולא סנדלו את כלי הטייס שברשותם בעת החניה במנחתים.