|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

איש הנדל"ן של השבוע

המגדל העגול של גרגורי מוצקין

אחרי שניהל שורה של פרויקטים בירושלים, בנה המהנדס שהגיע מלנינגרד דירות יוקרה בתל אביב. אמש הוא חנך את היהלום שבכתר - בעיר גבעתיים, אבל 12 מתוך 49 הדירות עדיין אינן מכורות
18/02/2011  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
גרגורי מוצקין [צילום: יח"צ]

בלעדי: מוצקין קנה מגרש ב-14 מיליון שקל
אלעזר לוין
יבנה 10 דירות יוקרה על מגרש ברחוב זרובבל, ליד חוף הים * שילם מחיר שיא - 1.4 מיליון שקל לקרקע לדירה * חנך מגדל דירות יוקרתי בגבעתיים
לרשימה המלאה

השבוע (17.2.11) היה, לכאורה, יום חג לגרגורי מוצקין, מהנדס הבניין הוותיק בן ה-76: הוא עמד בפתח המבואה המהודרת של "מגדל היהלום", במרכז גבעתיים, וקיבל פני עשרות אורחים וחברים, שבאו לברכו לרגל השלמת הבנין. זהו, ללא ספק, מגדל המגורים היפה ביותר בגבעתיים: 22 קומות, 49 דירות יוקרה באיכות גבוהה, והוא בולט בסביבה לא רק בגובהו, אלא גם בהיותו עגול, אחד הבנינים הבודדים מסוג זה בישראל.

"מגדל היהלום" קרא לו מוצקין. בראיון ל-News1 הסביר בפשטות: "זהו היהלום בכתר של עשרות שנות עבודתי בישראל". מוצקין הוא איש מצניע לכת, ורק הפרויקטים הגדולים, והאנשים שעשו אתו עסקות, מעידים על יכולתו. בראיון איתו, הוא גם חושף לראשונה פרטים עסקיים על פעילותו.

הוא יליד רוסיה, בוגר טכניון בלנינגרד (כיום סט. פטרבורג). לדבריו בראיון, ניהל ברוסיה חברת בנייה גדולה. ב-1975 עלה לישראל, ומיד השתלב בפרויקטים גדולים, ביחוד בירושלים. תחילה עבד בחברת הפיקוח דנדיט. אחר כך, ב-1986, הקים חברה עצמאית לניהול ולפיקוח. באותה תקופה לא היה יזם, אף לא קבלן, אלא "רק" מנהל פרויקטים.

בתל אביב: "מתמיד", שאול לוטן, פייר 2, שגראווי

-היכן התחלת את דרכך בתל אביב?

מוצקין: הפרויקט הראשון שלי היה בבניין קולנוע מתמיד, בסמטת בית השואבה, במרכז העיר. כשהציעו לי לרכוש את הבניין הישן, ראיתי הזדמנות לבנות ולשווק מוצר נדיר בתל אביב - דירות קטנות. בניתי בניין בן 46 דירות קטנות, שנמכרו ב-200-180 אלף דולר. הבניין היה ידוע כ"אולם ישה חפץ", וכאולם הבית של להקת לי-לה-לו. הנצחתי את ההיסטוריה של הבניין, כולל תמונה של שושנה דמארי, בתערוכת צילומים במבואה.

-מה הלאה?

מוצקין: ב-2005 רכשתי ממשפחת הקבלנים שפירא ומשאול לוטן (בעל השליטה בחברת משולם לוינשטיין - א.ל.) שלושה בניינים ישנים, צמודים זה לזה, ברחוב הירקון 128-126 וברחוב יהואש 15. שפירא ולוטן דרשו 6 מיליון דולר. שילמתי מחיר זה, כי ראיתי את האפשרויות.

-מה עשית שם?

מוצקין: הרסתי את הבניינים הישנים, ובניתי שני בניינים חדשים, בני שש קומות כל אחד, דירה בקומה. בפרויקט יש סך הכל 12 דירות יוקרה, בנות 300 מ"ר ויותר, שנמכרו בכ-40,000 שקל למ"ר (12 מיליון שקל לדירה! - א.ל.) כמעט כל הקונים הם משקיעי חוץ מאנגליה, מצרפת ומדרום אפריקה. הדירות ריקות כל השנה, והמשקיעים מתגוררים בהם בחגים ובחופשות.

הקבלן הראשי של הפרויקט - וזה מעניין לגבי ההמשך - הייתה חברת האחים שגראווי, המתמחה בבנית בנייני יוקרה בתל אביב.

כדאי להוסיף סיפור מעניין: במשך שנתיים עמדה למכירה הדירה היקרה ביותר בפרויקט, דופלקס בן 420 מ"ר. מוצקין דרש בעדו 11 מיליון דולר. הוא לא היה מוכן לרדת במחיר, ואף לא לתת הנחה של 10%. מוצקין האמין - מתברר שבצדק - שהנדל"ן בתל אביב בכלל, וברחוב הירקון מול הים בפרט, עומדים בפני גאות. ואכן, באפריל 2008 מכר את הדירה במחיר הראשוני שנקב, לאיש עסקים שעלה מרוסיה. השפה המשותפת הקלה אולי על סגירת העסקה, לפי 40,000 שקל לערך למ"ר.

כיוון שהאמין ברחוב הירקון, עשה מוצקין במקביל עסקה נוספת, שביססה את הונו האישי: הוא קנה מקבוצת יזמים, בראשות הקבלן עמוס לוזון (אחיו של יו"ר התאחדות הכדורגל) וחברת דלתות פנדור, בניין לשימור ברחוב הירקון 96, מול מלון דן. מוצקין שילם תמורתו 6.5 מיליון דולר. לאחר שלוש שנים, ב-2007, מכר את המגרש והבניין לקרן פייר 2 והאחים שגראווי, ב-17.5 מיליון דולר. הרווח ברוטו, לפני מיסים והוצאות - 11 מיליון דולר!

העירייה, האוניברסיטה והשימפנזות

מוצקין: "ניהלתי את הקמתם של רוב הבניינים החשובים בירושלים: הבניין החדש של העירייה בכיכר ספרא, תיאטרון ירושלים, מגרש הכדורסל ליד קניון מלחה, בניין של האוניברסיטה העברית על הר הצופים, בניין משרדים במתחם גט"י. גם פיקחתי על בניית אינספור בתי ספר ומתנ"סים. כיום אני בונה כמה בתים-כלובים חדשים בגן החיות התנ"כי, ובהם בניינים לדגים ולשימפנזות".

-איך הגעת לאזור ת"א?

מוצקין: לפני שמונה שנים פנה אלי עורך הדין שלי, אלימלך קריסטל, המלווה אותי זה שנים רבות (עו"ד קריסטל מאשר - א.ל.), ואמר לי: ניהלתי די והותר בניינים ציבוריים בירושלים. כדאי לך לעבור לתל אביב, ולהיכנס לפעילות, כקבלן וכיזם, בבנייני מגורים. קיבלתי את עצתו.

הפנטהאוז ב-11 מיליון שקל עדיין מחכה

-עסקות לדוגמה?

מוצקין: דירת 4 חדרים בקומה ה-19 נמכרה ב-2.95 מיליון שקל, דירות דומות בקומות נמוכות יותר עלו קצת פחות. איש עסקים מקומי קנה את כל הקומה ה-18, בת 300 מ"ר, בכ-10 מיליון שקל. הבניין גמור, ולפני חודשיים קיבלנו את אישור האיכלוס הסופי מהעירייה. הדיירים כבר נכנסו, והם מרוצים (דיירים אישרו זאת בשיחות עם News1).

אבל, האם היזם גרגורי מוצקין יכול להיות מרוצה? כתבתי למעלה כי אמש היה "לכאורה" יום חג למוצקין. ההסתייגות נובעת מכך, ש-12 מתוך 49 הדירות עדיין לא נמכרו, ומדובר דווקא בדירות היקרות ביותר. הפנטהאוז בקומה העליונה מוצע למכירה זה שנתיים, ב-11 מיליון שקל, ועדיין לא נמצא קונה. נראה שכאן, כמו בבניינים ברחוב הירקון, מאמין מוצקין שהמחיר שהוא דורש הוא הריאלי, ואיננו מוכן לתת הנחות.

קרבונה סיילס היא חברת בנייה פרטית, שאינה מפרסת דוחות כספיים. לכן אין לדעת, האם הפרויקט מניב כרגע רווחים, או לא.

מוצקין, מכל מקום, ממשיך. הוא קנה מפרטיים מגרש ברחוב זרובבל, בדרום-מערב ת"א, ב-14 מיליון שקל, ומתכנן לבנות עליו 10 דירות יוקרה. אחרי הכל, כפי שמתברר מסקירת הפרויקטים שלו, המומחיות שלו היא דירות יוקרה.

קולנוע הדר הפך למגדל יוקרה

-האם בנית בניינים נוספים בתל אביב?

מוצקין: כרגע - לא. לפני חמש שנים קניתי מאלי אבולעפיה וממשפחת רג'ואן מגרש בן 23.4 דונם ברחוב סירקין 20 בגבעתיים. קניתי את המגרש עם תב"ע לבניית מגדל בן 22 קומות, 53 דירות יוקרה. שניתי קצת את התוכניות, ובניתי מגדל בן 49 דירות.

גם למגרש זה היסטוריה משלו: שנים רבות עמד עליו קולנוע הדר הוותיק, שנסגר לפני כ-20 שנה. המגרש והבניין הישן נמכרו ליזם מנחם בראונר, שמכר אותו לאבולעפיה ורג'ואן. ב-2004 ניהל הקבלן הוותיק רוני מזרחי מו"מ מתקדם לרכישת הבניין בכ-6 מיליון דולר, אך העסקה לא יצאה לפועל. לאחר מכן נמכר המגרש, כאמור, לחברת קרבונה סיילס של מוצקין, במחיר דומה. בחנוכת המגדל, אמש, חילקו למזומנים צילומים של כרטיסי קולנוע מהימים של אז.

מוצקין שכר את שירותיה של חברת אל-הר, בבעלות בני הראל ויוסי נתיב, שהייתה הקבלן הראשי. במקביל, הקים מחלקת מכירות עצמאית, בראשות ארז גולדברג, ששיווקה את הדירות. האדריכל גיורא רוטמן הקנה למגדל את צורתו היחודית. בנק לאומי נתן ליווי פיננסי.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  18/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המגדל העגול של גרגורי מוצקין
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלכס אביב
19/02/11 02:17
 
אביב גורלי
19/02/11 04:04
 
אלכס אביב
19/02/11 17:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המחשבה הראשונית, המתבקשת אפילו, שעולה בראש רגע לפני המפגש עם נמרוד ניר, היא שמדובר בבחור מהזן הגרוע ביותר. בטח צעיר, יהיר, בן עשירים מפונק ויומרני שחושב שהוא יודע יותר טוב מכולם. אבל ניר הוא אחר. ב-27 שנותיו הוא כבר היה במקומות שפרחי פרסום אחרים בגילו לא חלמו עליהם. נפל וקם, הושיט יד אל האש, נכווה, החלים, פגש במוות, פגש בחיים, צלל לעומקים רוחניים, צף למעלה, שחה נגד הזרם או נסחף עמו. קורות חייו הקצרים יחסית יכולים למלא ביוגרפיה עמוסה, והוא רק בתחילת דרכו. בנם של ג'ודי שלום-ניר-מוזס ועמירם ניר ז"ל נמצא במסע שתכליתו להותיר חותם בעולם, ואת הצעד הראשון הוא עושה ממרומי הקומה ה-30 בבניין משרדים יוקרתי ברמת-גן.
18/02/2011  |  חגית ברונסקי  |   כתבות
היום, 18.2.11, הירח המלא נמצא במבנה המסמל את המעבר ממזל דלי למזל דגים. אנשים רבים ייכנסו לפאזה חדשה בחייהם, אם זה בתחום המקצועי, אם זה בשותפות או בזוגיות, או בנושא בריאות. אפשר שנשמע על תרופה טבעית חדשה שיכולה לתפוס בערמומיות את מקומה של תרופה כימית אחרת. בנוסף, המפגש עתה הוא גם מול כוכבים שאינם מסייעים לברר חילוקי-דעות שהתעוררו מאז מולד הירח האחרון. לקראת התאריך 20.2 צפוי מפגש נוסף של הכוכבים שהשפעתם מורגשת כבר כמה ימים קודם, כמגמה הומאנית המעוררת את החזון והאידיאולוגיה, ואת הרצון להשיג שוויון זכויות. עתה, כצפוי, אנו שומעים על עוד ארצות התובעות שינוי ומהפך בכוונה לתקן פערים חברתיים (עיינו בטורים הקודמים שנכתבו כאן במדור ושחזו את התהליכים האלה). מאידך-גיסא, זה עלול לעורר אלימות לא הגיונית, סקנדלים וגלישה להרפתקאות שגויות. מבנה הכוכבים במהלך הימים הבאים, מחדד נושאים פוליטיים וכוחנות בעולם הגדול ובחיינו, כאן בארץ.
18/02/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
בגיל 94, המציאות המזרח תיכונית הסבוכה עדיין מרתקת את ברנרד לואיס. וגם משעשעת. לואיס, פרופסור ללימודי המזרח הקרוב (שזה המזרח התיכון ועוד) באוניברסיטת פרינסטון, נחשב לגדול המזרחנים החיים היום ואחד מהגדולים בתחום בכלל. על דלתו מתדפקים תדיר ראשי מדינות וחוקרים נודעים בתחום. אפשר לחלק את לימודי המזרח והאיסלאם לעידן שלפני לואיס ואחריו.
18/02/2011  |  דרור אידר  |   כתבות
לאחרונה נפתח ברחוב המסגר בתל אביב אולם התצוגה החדש של אופל. פירמה גרמנית זו שייכת עדיין לג'נרל מוטורס האמריקנית, אך ייבוא דגמיה אל אדמת הקודש השתחרר לאחרונה מחיבוק הדוב של סוכנות UMI לטובתו של שלמה שמלצר.
18/02/2011  |  אדוארד אטלר  |   כתבות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה "שורקות", בראשות עמי יפרח, תקעה כל מקל אפשרי בגלגליה של מימי גרמנוב הקשישה, שבסך-הכל ביקשה לבנות לעצמה בית על מגרש פרטי בבעלותה(!) ליד בית עובד. כך כותבת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-כהן. בפסק-דין שהוציאה (יום ד', 16.2.11), היא מותחת ביקורת חריפה ללא תקדים על יפרח ואנשיו (שמו של יפרח אינו מוזכר במפורש בפסק הדין).
17/02/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il