|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הבדלי אישיות. אפילו תמונת ראי[צילום: פלאש 90]

מי מפחד מאביגדור ליברמן

מי? פשוט מאוד, בנימין נתניהו. השבוע הוא הרכין ראש כשליברמן ערך לו זובור מול המצלמות בנושא מינוי השגרירים. אף שהאיומים של יו"ר ישראל ביתנו מתגלים שוב ושוב כאקדח ריק מכדורים, ראש הממשלה בוחר להצטייר כשבוי בידי שותפו הבכיר. את הסיבה לכך הוא לא מגלה אפילו לאנשי לשכתו
19/02/2011  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות

"מעולם בתולדות מדינת ישראל לא קרה שראש ממשלה מתערב באופן כזה במינוי שגריר לאו"ם או קונסול לניו-יורק". את הקביעה הנחרצת הזו הטיח אביגדור ליברמן ביום שני השבוע, בעקבות החלטתו של נתניהו למנות את עוזי ארד לשגריר בלונדון ואת רון פרושאור לשגריר באו"ם. הטענה של שר החוץ לא ממש מדויקת; נכון שעל-פי המסורת, לראש הממשלה נתונה הפררוגטיבה רק לגבי מינוי השגריר הישראלי בוושינגטון. בפועל, במסגרת הפנקסנות סביב מינויי דיפלומטים, קיבלו ראשי הממשלות מאז ומתמיד נתח או שניים.

כך למשל סידר אהוד אולמרט לדוברו אסי שריב את תפקיד הקונסול בניו-יורק. קודמו בראשות הממשלה, אריאל שרון, שלח לשגרירות בלונדון את צבי חפץ, חבר של עמרי. נתניהו עצמו, בקדנציה הראשונה, מינה את יועציו דורי גולד ושי בזק לתפקידי שגריר באו"ם וקונסול במיאמי, בהתאמה. אם נלך עוד אחורה נמצא שיצחק רבין מינה את גד יעקובי לשגריר באו"ם כתמורה על תמיכה פוליטית, וכן הלאה.

דבר אינו חדש אם כן בהתערבות נתניהו במינויים. גם התנגשויות בין ראשי ממשלה לשרי החוץ הן לחם חוקה של הפוליטיקה הישראלית. אולמרט ולבני, ברק ובן-עמי, נתניהו ודוד לוי, שמיר ואותו לוי, בגין ודיין, רבין ופרס, גולדה ואבא אבן, בן-גוריון ושרת - כולם היו שרויים בעימותים לא פשוטים. מה שכן חדש הפעם הם הכוחנות וכיפופי הידיים הגסים. כל הצמדים שהוזכרו לעיל שמרו איכשהו על סטייל. אצל איווט וביבי אין סטייל, אלא בוטות מצדו של הראשון ובלגאן מצדו של השני.
מגמות הצבעה למקרה שליברמן נאלץ לפרוש

ההדלפה שהתפוצצה

מקור אחד טוען שההדלפה הייתה ברשות ובסמכות; מקור אחר טוען שממש כמו ליברמן, גם נתניהו רתח. אבל גם אם המעשה לא היה לרוחו, ביממה שלאחר הפרסום ראש הממשלה ואנשיו לא עשו דבר לפייס את שר החוץ. זה האחרון מיהר לעדכן את ארד ששגריר בלונדון הוא כבר לא יהיה

השבוע, כאמור, הפך המחול הזהיר של נתניהו וליברמן לשיגור מהלומות סביב נושא השגרירים. זה תשעה חודשים מטרפד נתניהו את ההצעות של ליברמן למינוי שגריר באו"ם. השניים אומנם ישבו והגיעו למועמד מוסכם – בתחילה היה זה אלון פנקס, אחר כך גלעד ארדן. אבל אז ביבי התחרט, והכיסא הכל-כך חשוב נותר ללא מינוי קבוע, מה שמסב נזק ישיר למעמדה הבינלאומי של ישראל.

לפני שבועיים, אחרי שארדן כבר נטה להסכים אבל נתניהו נמלך בדעתו ("אני צריך אותך פה", אמר לשר להגנת הסביבה), לליברמן נמאס. הוא הודיע לראש הממשלה באמצעות התקשורת כי החליט לשלוח לאו"ם את רון פרושאור, ששימש עד כה בהצלחה כשגריר בלונדון. נתניהו, שידע שהצדק עם ליברמן, בלע את הגלולה והבליג. בשיחה שקיים עם ליברמן הביע נתניהו השלמה עם מינוי פרושאור, והציע שבמקביל יישַלח יועצו הקרוב פרופ' עוזי ארד לשגרירות בלונדון. שר החוץ לא דחה את הרעיון, אך גם לא נתן את הסכמתו.

ואז מישהו בסביבתו של ראש הממשלה הצית מחדש את הבעירה. האמצעי: הדלפה ל'ישראל היום' שנתניהו הוא זה שבחר בפרושאור. לא זו אף זו: "נתניהו החליט", כך נאמר, "שארד יהיה שגריר בלונדון". ליברמן קרא את הידיעה והתפוצץ. שוב הוא לומד מהתקשורת על החלטותיו של ראש הממשלה.

ייתכן שהמדליף רצה להאדיר את שמו של נתניהו. אפשרות סבירה לא פחות היא שמישהו מלשכת ראש הממשלה ביקש דווקא לטרפד את המינוי של ארד. כך זה עובד בלשכה. מקור אחד טוען שההדלפה הייתה ברשות ובסמכות; מקור אחר טוען שממש כמו ליברמן, גם נתניהו רתח. הדלפות מסביבתו מקפיצות לו את הפיוזים. אבל גם אם המעשה לא היה לרוחו, ביממה שלאחר הפרסום ראש הממשלה ואנשיו לא עשו דבר כדי לפייס את שר החוץ. זה האחרון מיהר לעדכן את ארד ששגריר בלונדון הוא כבר לא יהיה. ליברמן, ייאמר לזכותו, לא רצה שארד ישמע בתקשורת על הדחתו מהתפקיד עוד בטרם נכנס אליו.

ואז היכה ההוריקן ליברמן במלוא עוצמתו. שר החוץ כינס את העיתונאים בכנסת והלם בנתניהו. "עוזי ארד לא יהיה שגריר בלונדון. פשוטו כמשמעו", הבהיר לשומעיו מיהו בעל הבית. "בין התחייבות לקואליציה להתחייבות לבוחר, נעדיף את הבוחר", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

בהמשך השבוע הושגו הסכמות על חלק מהנושאים שבמחלוקת. עד לרגע האמת של מינוי פרושאור יש לפחות חודש. ליברמן רוצה שמינויו יבוא ממכסת השגרירים של משרד החוץ, ולא על חשבון 11 המינויים הפוליטיים הנתונים בידיו כשר החוץ. בסביבתו מסבירים שפרושאור הוא דיפלומט מקצועי, ולכן ליברמן "לא צריך להיענש" על כך שבחר אדם משורות המשרד לייצג את ישראל בזירה החשובה ביותר. ליברמן, למרות דימויו הכוחני, הוא בסופו של דבר איש של פשרות והסכמות. "אין כאן שום ניסיון להכתיב לראש הממשלה", הסביר השבוע ל'מקור ראשון'.

התנצלות שהיא מסר

ליברמן מעריך את נתניהו במובנים מסוימים, והשבוע אף טען ש"אם לא היה ראש ממשלה טוב, לא היינו בממשלה הזו". אך מאחורי המשפט המנומס מסתתר זלזול עמוק. הוא בז לחוסר ההחלטיות של נתניהו, לתפניות התכופות בעמדותיו, לאי-הסדר המאפיין את התנהלותו ולרגישותו לתקשורת

גם בהנחה שהמשבר התורן יחלוף, לא יהיה בכך כדי לתקן את מערכת היחסים הטעונה שבין ליברמן לנתניהו. השניים גוררים אחריהם מטען אישי כבד. הקילומטראז' המשותף שלהם החל לפני למעלה מ-20 שנה, כשני אנשים צעירים שיצאו יחד להרפתקה הפוליטית הגדולה מכולן – כיבוש הליכוד ומשם ללשכת ראש הממשלה. בזכות הדרך הארוכה שעשו יחד, ליברמן הוא כנראה זה שמכיר את נתניהו טוב יותר מכל פוליטיקאי אחר. הוא היה מהראשונים שעלו על העגלה של ביבי, אך גם מהמקדימים לנטוש אותה. ליברמן לא נוהג להסביר מדוע עזב אז את תפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה אחרי שנה וחצי בלבד, אך לא קשה לנחש שברקע עמדה אכזבה עמוקה מהבוס.

ליברמן מעריך את נתניהו במובנים מסוימים, והשבוע אף טען ש"אם לא היה ראש ממשלה טוב, לא היינו בממשלה הזו". אך מאחורי המשפט המנומס מסתתר זלזול עמוק. הוא בז לחוסר ההחלטיות של נתניהו, לתפניות התכופות בעמדותיו, לאי-הסדר המאפיין את התנהלותו ולרגישותו לתקשורת. סקרים, אגב, הם התחביב הפוליטי היחיד שנותר משותף לשניהם. בכל השאר, ליברמן מנסה להיות תמונת המראה של נתניהו.

מי שמכיר את מערכת היחסים ביניהם, יודע שכאשר ליברמן אומר למיקרופונים "עברו שנתיים ואי-אפשר למשוך יותר. אנחנו (ישראל ביתנו) מבקשים תשובות ברורות, מה אפשרי ומה לא אפשרי" – הוא מתכוון לומר: אצלי לא מורחים. אני לא ביבי, שאומר לכל אחד מה שהוא רוצה לשמוע. אני לא שבשבת. כן אצלי זה כן, ולא זה לא. כשליברמן מצהיר "לא יכול להיות שהחלטות יתקבלו בלי תיאום ובלי הסכמה", הוא בעצם אומר: ביבי, תלמד איך עובדים, תעשה סדר בלשכה שלך, תפסיק לשלוח לי מסרים בתקשורת. וכששר החוץ מיתמם ואומר "ראש ממשלה בוודאי לא צריך את הקרדיט בעיתון, זה לא לכבודו", המשמעות היא: ביבי נלחץ מכותרות העיתונים, אני דווקא לועג לפרשנים ומעל לראשיהם מקבל את תמיכת הציבור, ולכן אין לי הערכה לרגישות הזו של נתניהו. אפילו התנצלות של ליברמן על שלוש דקות איחור, היא בעצם אמירה: אני לא ביבי שמאחר כרונית בחצי שעה. אצלי יש סדר.

למשקעים האישיים מצטרפת הפוליטיקה. ליברמן רואה עצמו כאיש המחנה הלאומי, אבל לא מהזן של ה'פיינשמקרים' מהליכוד – אלה שמתקפלים, מתקרנפים או מתעדנים. בתבונה פוליטית ובהתנהלות תקשורתית מבריקה אך פשוטה, נוגס ליברמן בליכוד מתוך כוונה שישראל ביתנו תתפוס בקרוב את מקומו. ההבדל בינו ובין מפלגת השלטון הנוכחית מתמצה במילה אחת: חוזק. אצלו אין בזאר בנוסח מרכז הליכוד, אין הדלפות בלתי נשלטות, אין דעות עצמאיות ואין חריגה מהקו. יש בעל בית, והוא עושה סדר. אצלו מילה זו מילה. שוב, בניגוד לראש הממשלה.

ליברמן הוא אכן אדם חזק בהרבה מנתניהו. בעוד ביבי מנסה להיצמד לסגנון זהיר ומחושב, שר החוץ שלו לא שם על-אף אחד. הוא אומר לשועי עולם דברים שהם לא אוהבים לשמוע – מה שמדלל את לוח הפגישות שלהם איתו – ונהנה מעימותים. נתניהו דווקא משמיע לבני שיחו רק זמירות שינעמו לאוזניהם. הבדלי האישיות האלה, לא פחות מיחסי הכוחות הפוליטיים, מעצבים את תפקודם של השניים זה מול זה.

יש משברים, אין פרישה

כמו במיני-משברים קודמים, גם הפעם ליברמן נקט שפה של איומים, ונתניהו גילה סימני בהלה. הסיבות לכך אינן ברורות. נכון אומנם שממשלתו תלויה באצבעות של ישראל ביתנו, אך בדיוק באותה מידה, משרתו של ליברמן תלויה בקיומה של ממשלת נתניהו. די אם נקשיב להצהרותיו של שר החוץ שאומר השכם והערב, ובכלל זה השבוע, כי איננו מעוניין לעזוב את הממשלה. גם אם נאמין לגרסתו שלפיה אין קשר בין חישוביו הפוליטיים לבין מצבו המשפטי, ברור שהוא לא ישיש לוותר על תפקידו הנוכחי. כל זה מעצים את השאלה, מדוע מאפשר נתניהו את יחסי הסוחט–נסחט הקיימים.

לא רק הצהרות ליברמן מלמדות שאין בכוונתו לפרק את הממשלה, אלא גם העובדות היבשות. ליו"ר ישראל ביתנו יש די והותר סיבות מוצדקות לעזוב את הקואליציה. יותר מפעם אחת הציב אולטימטומים, אך ברגע האמת נשאר בפנים. הוא דרש את ברית הזוגיות, יזם את חוק הגיור הצבאי ועמד על מתן זכות הצבעה לישראלים בחו"ל – וכל המהלכים הללו נבלמו בשל התנגדות נתניהו או השותפות האחרות בקואליציה. למרות זאת, ליברמן לא פורש. אז נכון שהסקרים מצביעים על התחזקות מסוימת לליברמן, אבל זה עדיין לא צריך להלחיץ את נתניהו: אותם סקרים גם מלמדים שהליכוד הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה. יתרה מכך, אם יש משהו ששוחק את מעמדו של נתניהו הרי זו סאגת האיומים של ליברמן, כך שלראש הממשלה בוודאי היה משתלם להציג דימוי של אחד שמסוגל לדפוק על השולחן.

מדוע אם כן מאפשר נתניהו לעצמו להצטייר כמי שמנוהל בידי ליברמן? מדוע אינו עושה כמעשה שרון בעת שהשותפות הקואליציוניות מתחו את החבל, ולכל הפחות מאיים בבחירות? מדוע אינו מבהיר מי כאן הבוס?

בלשכת נתניהו מסרבים להשיב לשאלות הללו, גם באופן לא רשמי. ראש הממשלה עצמו קבע מדיניות של אי-תדרוך עיתונאים. כתבים שמעוניינים להבין את הצד שלו, נתקלים בחומה בצורה. גם אילו רצו בכך, אין להם אפשרות להסביר לציבור מה עובר לנתניהו בראש. "אנחנו שותקים, ויש לנו סיבה", טוען אחד מאנשיו.

בכל הקשור למערכת היחסית עם ליברמן, ראש הממשלה ממדר אפילו את הקרובים לו ביותר. כך שאם מישהו מסביבתו מדבר, זה לא אומר שהוא גם יודע. על-פי מקור שנכנס ויוצא בלשכה, נתניהו שרוי במלכוד אמיתי מול ליברמן, ופשוט אין לו מה לומר. הפילוג בעבודה, שהוצג על ידו כמהלך שמחזק את הקואליציה, חיזק בעצם את ליברמן, שקיבל מעמד של לשון מאזניים. מתוך כלל סיעות הקואליציה, ישראל ביתנו היא היחידה שמוכנה לבחירות מחר. ש"ס במשבר פנימי ומפחדת מאריה דרעי. מצבו של הליכוד בתקופה האחרונה אינו מזהיר. סיעת עצמאות לא עוברת את אחוז החסימה. הבית היהודי טרם השלימה את האיחוד עם אחותה התאומה, האיחוד הלאומי. ביהדות התורה, באופן מסורתי, גם יום לפני סגירת הרשימות לכנסת עדיין משחקים ברוגז. רק לליברמן אין מה להפסיד. נתניהו מבין זאת ובולע את הרוק, כך מסביר אחד ממקורביו.

לשכה בפירוק

המידור הכבד בלשכת נתניהו מעלה שאלה נוספת: עם מי בעצם ראש הממשלה מתייעץ? מיהם "האנשים שלו"? היועץ הפוליטי שלום שלמה עזב ולא מונה לו מחליף. ארי הארו, שעסק גם הוא בפוליטיקה, פרש מזמן. מזכיר הממשלה צביקה האוזר הורחק ממעגל ההשפעה. אפילו לעוזי ארד, היועץ הנאמן שליווה את נתניהו במשך עשור וחצי, מחפשים תפקיד אחר, הרחק מהלשכה.

מי אם כך נשאר? ישנו נתן אשל, יועץ כללי לנתניהו שבין היתר ממונה על הקשר עם ראשי המפלגות. פונקציה מרכזית אחרת מול המערכת הפוליטית ממלאת פרח לרנר, המקשרת בין ראש הממשלה לכנסת, והשפעתה גדולה מכפי שיודעים. ניתן לומר שלרנר ויו"ר הקואליציה זאב אלקין הם שני הקביים שעליהם נשענת הממשלה. בלעדיהם, מצבו של נתניהו היה חמור בהרבה. וישנו גיל שפר, שממלא תפקיד כפול של מנהל הלשכה וראש מערך הסיורים. לאחרונה החל לעסוק גם בעניינים פנים-ליכודיים, אם כי זה לא המגרש הביתי שלו. הציר הדומיננטי כיום בלשכת נתניהו הוא שפר–אשל. הם הפכו להיות המוציאים והמביאים, ואירועי השבוע מוטלים לפתחם, לטוב ולמוטב.

תגובת הונליין

בסערת הפוליטיקה, איש כמעט אינו זוכר שיש גם עניינים מדיניים שנתניהו וליברמן אמורים לטפל בהם. השבוע התכנסה בירושלים ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית. ראשי הוועידה, מלקולם הונליין ואלן סולו, דיברו שם על מגמות מדאיגות, בעיקר בקרב הצעירים היהודים שלא חשים קשר לישראל. תופעות של דה-לגיטימציה למדינה היהודית, שבעבר לא נראו בארה"ב, החלו לצוץ שם לאחרונה. "היריבים שלנו מאורגנים היטב ופועלים באופן מתוחכם ושיטתי. כדי לגבור עליהם, גם אנחנו צריכים לעבוד במתואם ובאופן שיטתי", אמר הונליין.

בקרוב יחנכו השניים מרכז מדיה חדיש, שינטר ביקורות אנטי-ישראליות ברחבי העולם ויגיב להן במהירות. "בעולם של הניו-מדיה, אם אינך מגיב תוך שלושים שניות – הפסדת", הסביר הונליין. המרכז, שיפעל מניו-יורק, יהיה ראש החץ במאבק נגד מתקפת הדה-לגיטימציה. נותר רק לברך על כך שהמנהיגים היהודים באמריקה נאבקים למען ישראל. הרי אלה שבישראל עסוקים במאבק זה בזה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/02/2011   |   עודכן:  19/02/2011
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי מפחד מאביגדור ליברמן
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראספוטין בן מדביד
19/02/11 22:13
 
papdt
20/02/11 05:38
2
ירדנה
19/02/11 23:55
 
הליכודניקים
20/02/11 08:59
 
ע_הראל
21/02/11 05:23
 
תורה&עבודה
21/02/11 12:07
3
תורה&עבודה
20/02/11 17:50
4
תורה&עבודה
21/02/11 11:57
5
ירדן22
28/02/11 20:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כלל ידוע הוא שאקדח שתלוי על הקיר בתחילת ההצגה יורה לקראת סופה. עקרונית, הוא יכול לירות גם באמצע.
19/02/2011  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
אפילו כלבי, שבדרך כלל מנמנם כשאני רואה טלוויזיה (מה שנקרא: נרדם במילוי תפקידי), זקף עין משתאה מול המסך, שבו ריקדו בעלי חיים מסוג בלתי מוכר לו: יצורים בעלי נוצות ססגוניות, נוצצות וארוכות - אך קירחים לגמרי באזור החזה. "זה הקרנבל בברזיל", הסברתי לכלב המשתומם. "אימא לא תיקח אותך לשם, כי די לה באקלים הטרופי של הולי-כנען".
19/02/2011  |  חגית כהן  |   כתבות
מ'
18/02/2011  |  אריה אבנרי  |   כתבות
השבוע (17.2.11) היה, לכאורה, יום חג לגרגורי מוצקין, מהנדס הבניין הוותיק בן ה-76: הוא עמד בפתח המבואה המהודרת של "מגדל היהלום", במרכז גבעתיים, וקיבל פני עשרות אורחים וחברים, שבאו לברכו לרגל השלמת הבנין. זהו, ללא ספק, מגדל המגורים היפה ביותר בגבעתיים: 22 קומות, 49 דירות יוקרה באיכות גבוהה, והוא בולט בסביבה לא רק בגובהו, אלא גם בהיותו עגול, אחד הבנינים הבודדים מסוג זה בישראל.
18/02/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
המחשבה הראשונית, המתבקשת אפילו, שעולה בראש רגע לפני המפגש עם נמרוד ניר, היא שמדובר בבחור מהזן הגרוע ביותר. בטח צעיר, יהיר, בן עשירים מפונק ויומרני שחושב שהוא יודע יותר טוב מכולם. אבל ניר הוא אחר. ב-27 שנותיו הוא כבר היה במקומות שפרחי פרסום אחרים בגילו לא חלמו עליהם. נפל וקם, הושיט יד אל האש, נכווה, החלים, פגש במוות, פגש בחיים, צלל לעומקים רוחניים, צף למעלה, שחה נגד הזרם או נסחף עמו. קורות חייו הקצרים יחסית יכולים למלא ביוגרפיה עמוסה, והוא רק בתחילת דרכו. בנם של ג'ודי שלום-ניר-מוזס ועמירם ניר ז"ל נמצא במסע שתכליתו להותיר חותם בעולם, ואת הצעד הראשון הוא עושה ממרומי הקומה ה-30 בבניין משרדים יוקרתי ברמת-גן.
18/02/2011  |  חגית ברונסקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il