|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

השקר - אין לו רגליים

מדינת ישראל מתכחשת ומתנכרת לערכיו ולתרבותו הראויה של עם ישראל, וההתכחשות הזאת מובילה אותה בהכרח למסכת שקרים וסתירות אשר לא ניתן להסבירם בשום פנים ואופן. הסברתנו דומה לניסיון לשווק קוקה-קולה לאמריקנים, בעוד שבסתר מצפים מאיתנו ליין המשומר מגפני נחלת יהודה
13/05/2011  |   יהודה עציון   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
ברובד התת-מודע בתודעת הגויים תוססת מין ציפייה לבשורה חדשה של אמת אשר תצא מישראל, בשורה אמיצה והחלטית ביסודה הערכי ובהשתקפותה המדינית

שבתי בן-דב:
"על-פי המקורות הנוצריים של התרבות המערבית בעצמה, ומתוך המגע הקרוב שהיה לתרבות זו עם היהודים בתוכה במשך תקופה ארוכה, נמצא המערב דרוך מלכתחילה למעשים של גדלות מצדנו, ובפינה מסוימת של נפשו אפילו מתאכזב הוא כאשר ידיעות על מעשים כאלה אינן מגיעות"

טובי הגויים, אוהבי ישראל, "מסתתרים בארון" נוכח מדיניות השקר והרפס שלנו, ולוחשים לעצמם בערך כך: "מה לנו כי נביע את עמדותינו בשעה שבעלי הדבר, עם ישראל ומדינתו, מתכחשים לאמיתם?"

דרושה אופנסיבה נועזת, רחבת תנופה, להתחדשות חיי ישראל בארצו – אשר השדה המגנטי שלה יחולל אופנסיבה תואמת ברחבי העולם לתמיכה בה, להצטרפות אל הכוח העולה, ולבלימת כוחות החושך המושכים את העולם לאחור, אל המדבר הרוחני

עליי לפתוח בחזות קשה: לא רק שמדינת ישראל איננה מצליחה להסביר לגויים את עמדותיה, אלא שכל עוד עומד בעינו מערך היחסים המדיני והתרבותי שבינה לבין אומות העולם - היא לא תצליח בכך גם בעתיד.

כי "הסברה", מעצם טבעה, אמורה להעביר מן הדובר אל השומע את עצמיותו ומהותו של הדובר, ורק אחר-כך גם את עמדותיו וטענותיו הספציפיות בצירוף נסיבות מסוים. כמו-כן פועלים במהלכו של כל דיאלוג גם חוקים וכללים סמויים השייכים לציפיות ואכזבות, לרובדי תת-המודע בדבר אופיו וכֵנותו של הדובר בעיני השומע - ולכל אלה השפעה מכרעת על "הצלחה" או "כישלון" של הדובר המנסה להסביר את עצמו.

על כן, עוד לפני שנבחן את העמדות אשר מנסה מדינת ישראל להסביר, עלינו לבחון אותה בעצמה - את דמותה, את ערכיה, את תרבותה ואת אמונותיה הבסיסיות - ורק אחר-כך את המדיניות הנגזרת מן הנ"ל, זו שמנסה המדינה "להסביר" או "למכור" לגויים בתקווה ש"יקנו" אותה ויעמדו לצידנו, או לפחות שלא יתייצבו לצד אויבינו.

במאמר זה אבקש לטעון שמדינת ישראל - המסגרת הממלכתית לחיי העם בארצו - מתכחשת ומתנכרת לערכיו ולתרבותו הראויה של עם ישראל, וההתכחשות הזאת מובילה אותה בהכרח למסכת שקרים וסתירות אשר לא ניתן להסבירם בשום אופן. בעיה זו מחריפה עוד יותר נוכח הרובד התת-מודע בתודעת הגויים - רובד אשר רק הוגים מעטים העזו לבטאו - ובו תוססת מין ציפייה לבשורה חדשה של אמת אשר תצא מישראל, בשורה אמיצה והחלטית ביסודה הערכי ובהשתקפותה המדינית. כאשר במקום בשורה שכזאת מנסה המדינה להגיש לגויים מין תבשיל תפל ומעופש - אין פלא שהם מטיחים את הצלחת בפנינו, ומעדיפים את העמדה הברורה והחד-משמעית של אויבינו.

בעיה זו איננה חדשה, כמובן, והיא מתחילה מאז תחילת ההתארגנות הציונית אשר ניסתה לייצג את עצמה ולהסביר לגויים את צִדקתה על-פי ערכיהם שלהם - הנוצריים-הומניסטיים-ליברליים-סוציאליסטיים-דמוקרטיים וכו' וכד' - והצלחותיה היו כידוע בינוניות בלבד. טענתנו קשורה אפוא גם לרוויזיה עיונית של העבר - שכבר אי-אפשר לתקנו - ובייחוד לצעידה מן ההווה אל העתיד, אשר אופקיו פתוחים לפנינו.

את עיקרי הדברים אציג עתה בעקבותיו של מורי, שבתי בן דב, אשר הקדיש בראשית שנות ה-60 חיבור מקיף למדיניות החוץ הראויה למדינת ישראל, והכתירו בֵּשם 'דָבָר לַגויים' (כרך ב' בכתביו: 'סולם למלכות ישראל היעודה').

חיבורו הוא עמוק ומקיף מאוד, יורד לשורשי מהותה ובשורתה של היהדות ושב אל החזון וההנחיות האקטואליות - ואנו נוכל רק לדגום מעט ממנו, כטעימת כפית מן החבית.

אופנסיבה נועזת ורחבת תנופה

עלינו להתמקד בפורשי הכנסייה, "פוסט-נוצרים" אשר מבינים כי האתוס הנוצרי הינו ריק וחלול, התרים אחר דרכי מילוי עמוקות וחדשות. אם נשכיל להתחבר אליהם בדרכי אמת נוכל לבנותם ולהיבנות מהם בכל המישורים

ננסה אפוא להציב ציוני דרך לַמדיניות הראויה ולהסברתה המתאימה.

ראשית, התכנים אשר נבטא לא יוכלו להיות פעלולים ופירוטכניקה, אלא ערכים מחשבתיים עמוקים, המולידים מסקנות מעשיות בדבר חוסנה ההכרחי של ממלכת ישראל. תומכינו יראו זכות לעצמם לתרום לכושר עמידתנו, ואף יודו לנו על הזכות הזאת – כי היא תהיה רק המעט שיוכלו להשיב כנגד השפע אשר יקבלו מאיתנו – ולא כפי שמסייע לנו היום "העולם", ב"עשיית טובה" תוך גרירת רגליים ובנימת בוז לַקבצנים, במידה שעדיין הוא מסייע.

והערכים הללו אשר יוכלו הגויים לקבל בהשראה מאיתנו קשורים לאמונת ישראל – אשר תשוב להיות נוססת בתוכֵנו – וקשורים לתרגומה המדיני והמִמסדי, קרי: מקדש אֱ-לֹהים בהר הבית כמוקד השראת השכינה, סנהדרין כהנהגה רוחנית עליונה, משטר של צדק, חסד ויושר-משפט, ארץ גדולה לעם גדול הנקבץ מתפוצותיו, שִגרת חיים המהווים דוגמה ומופת לרקמה חברתית הוגנת ובריאה, עשייה חקלאית וחומרית עשירה, ורוח נדיבה החופפת על הכול.

יש להדגיש כי אין מדובר רק בהשראה לְמרחוק; בית ועד חשוב להתקשרות הגויים אלינו יוקם בירושלים – אולי באתר 'ארמון הנציב', ואולי ייקרא 'בית תִקוַת האומות' – ובו תהיינה נציגויות למדינות ומגזרים שונים אשר יבואו להתקרב אל דרך ה'. המוסד הזה יוכל להתפתח עד לתחרות עם ארגון האומות המאוחדות – והוא יהיה שונה ממנו בכל המִפתַח שבין ניו-יורק לציון, בין שנאת ישראל לבין אהבת ה' וישראל עמו, יחד עם יוזמות יצירתיות להאדיר ולבצר את ממלכת ישראל מול המתנכלים לה בחומר וברוח.

ומתנכלים שכאלה בוודאי שיהיו. יש להודות שהסרת המסֵכות וגילויי האמת מצידנו אף יחריפו ויעצימו את השנאה כלפינו מצידם של אלה אשר שנאתם מצדיקה את קיומם או מהווה להם "עיקר-חיים". לכל זאת עלינו להיערך בשׂום שכל, ולחפש כבר מעכשיו גרעיני תמיכה ואהדה חדשים אשר יוכלו למלא את מקומם של אלה אשר ישובו מאחורינו.

שב"ד זיהה מוקדים כאלו, בשנות ה-60, בקרב המדינות המתפתחות דאז באסיה ובאפריקה – וגם מדינת ישראל עשתה כמה מאמצים בכיוונים אלה. בדרך כלל נכזבה תוחלתן של יוזמות-הסיוע ההן, באשר הסיוע (ובעצם: המתת) היה רק כלכלי, מסחרי וביטחוני, וחסר את כל ממד העומק של בשורת ישראל המשיחית אשר יכולה הייתה ליצור חיבור הדדי, מושרש ופורֶה.

כיום, דומני שעלינו להתמקד בְּאוכלוסיות גדלות והולכות של פורשי הכנסייה, "פוסט-נוצרים" אשר מבינים כי האתוס הנוצרי הינו ריק וחלול, התרים אחר דרכי מילוי עמוקות וחדשות. מן האוכלוסיות הללו – שואפי טוב ואנשי אמונה, על-פי דרכם – יכול שיֵצאו "בני נוח" רבים וטובים, ואם נשכיל להתחבר אליהם בדרכי אמת נוכל לבנותם ולהיבנות מהם בכל המישורים (לרבות כמובן גם במיצוי כוחם הפוליטי במדינותיהם). גם שב"ד – לפני חמישים שנה – כבר היה ער לקריסת המסגרות המסורתיות במערב, וכתב כי "על-פי המקורות הנוצריים של התרבות המערבית בעצמה, ומתוך המגע הקרוב שהיה לתרבות זו עם היהודים בתוכה במשך תקופה ארוכה, נמצא המערב דרוך מלכתחילה למעשים של גַדלוּת מצִדנו, ובפינה מסוימת של נפשו אפילו מתאכזב הוא כאשר ידיעות על מעשים כאלה אינן מגיעות".

די לנו אם ניטול כמקרה-מבחן את טיהור הר הבית על-ידי ממלכת ישראל. אין כל ספק שהעולם המוסלמי ירים קול זעקה עד לב השמים, כל תומכיו ומקושריו בכל היבשות יצטרפו למסכת חסרת תקדים של גינויים ואיומים, וחלקים מן "העולם הנוצרי" יתנגדו בכל כוחם גם משיקוליהם שלהם – עד כדי צעדי איבה כנגדנו.

מולם יעמדו טובי הגויים, אוהבי ישראל, אלה אשר כבר עתה מתפלאים עלינו – ואינם מבינים באמת – הכיצד אין אנו מקימים לאלתר את בית המקדש... אני מעז לומר שהם רבים יותר מכפי שנִדמֶה (כולל המוני אדם במזרח הרחוק), מפני שרובם "מסתתרים בָּארון" נוכח מדיניות השקר והרפס שלנו, ולוחשים לעצמם בערך כך: "מה לנו כי נביע את עמדותינו בשעה שבעלי הדבר, עם ישראל ומדינָתו, מתכחשים לאמיתם? אין לנו אפוא למי לסייע, ומוטב כי נשתוק".

שב"ד ציין נקודה חשובה שלא מרבים להיזכר בה, והיא שבעֵת הלחימה החזקה כנגד השלטון הזר הבריטי נרשמה תמיכה מפתיעה בקרב אומות העולם ממובילי תרבות והגות ולפעמים אף ממנהיגים מדיניים (ראינו זאת גם לאחר מלחמת ששת הימים, ואפילו לאחרונה – כהבלחה של רגע – לאחר מלחמת לבנון השנייה). על כן הוא תבע וחזה כדברים האלה: "אם נשוב לדרך היוזמה וחֵרות-הרצון להשלמתה של גאולת ישראל, הרי שכבר לא רק בעצם השיבה הזאת נוכל לתבוע אמון ותמיכה, אלא גם בכל כוח הפרסטיז'ה הנסתרת אשר הספיקה מדינת-ישראל לרכוש לה בינתיים, מתחת למַעטֶה השֵם הרע אותו עשתה לה המדינה בגלוי".

ובמבט לעתיד – אין ספק כי לא די במדיניות חוץ ובהסברה, ולוּ-גם ברוח הדברים שכתבנו. הביטוי הייצוגי חייב להישען על מעשה מדיני ברור וחד-משמעי כאן על סדן הארץ – כזה אשר "מזמין" ומושך גילויים של אמפתיה. רמזתי לכך במעשה טיהור הר הבית, אך מדובר כמובן במכלול שלם, או במונח לועזי: באופנסיבה נועזת, רחבת תנופה, להתחדשות חיי ישראל בארצו – אשר השדה המגנטי שלה יחולל אופנסיבה תואמת ברחבי העולם לתמיכה בה, להצטרפות אל הכוח העולה, ולבלימת כוחות החושך המושכים את העולם לאחור, אל המדבר הרוחני.

אנוכיות רחומה

הרבה לפני שנוכל "להסביר" לגויי העולם הסברה ראויה לשמה, עלינו לעבור בעצמנו מהפך אמוני ותרבותי עמוק ומקיף ביותר, ובוודאי זהו תהליך ממושך הזוקק הנהגה חדשה, שיטה חדשה ומורים חדשים, אולי אפילו גננות חדשות

ראשית, מדגיש שב"ד כי "כל עניין השלום הנצחי ומלכות השכינה אינו בעצם בשורה שאנו נושאים לַגויים כי אם אידיאל המועמד לפנינו, לצורכי חיינו שלנו; ואם באמת מביאים אנו משהו גם לָעולם החיצון ... הרי זה נותר להתבטא רק בעצם הדוגמה של חיינו לשמם – על כל האידיאלים הקובעים את דמותם".

זאת, משום שהיהדות איננה דת מיסיונרית אלא מגילת חיים של התייחדות לאומית בארץ ישראל, אבל בכל זאת מגלמת היא בתוכה גם בשורת אמת לכל באי עולם, אשר נקראים להימשך אל האור הבוקע מציון, כנבואת ישעיהו על הגויים האומרים זה לזה: "לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱ-לֹהֵי יַעֲקֹב, וְיוֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאוֹרְחוֹתָיו, כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָים" (ב' ג').

ובכן, עומדים אנו מול שתי מגמות אשר עלולות להיראות כסותרות, אבל באמת תנופת חיינו הלאומיים מכילה את שתיהן גם יחד: "מצד אחד ישנו העניין הישראלי-האָנוכי להרגיע כל התנגדות שֶבָּעולם [ולהשקיט את הקמים כנגדנו] ... ואילו מצד שני ישנה הכרת האחריות והשליחות, להשלטת מלכות השכינה בעולם – על-פי בחירת הבורא ומטעם הבריאה כולה ... והחתירה המעשית לנצח ישראל מִתלַווית אפוא ביחס-הרצון ובמשימה המתמדת לשאת ולהעלות את העולם עִמה". במקום אחר ניסח שב"ד את הרכב שתי המגמות הללו כ"אָנוכיות רחומה" – ביטוי הנשמע פרדוקסלי אך נושא את אמת חיי ישראל בשלֵמותם. הגויים מתקשים מאוד לקלוט את הכֵּנות שבצירוף הזה – והקושי הזה מתורגם גם לשנאה העלולה להתפרץ בפראות רצחנית – אבל אין זה משנה את חובתנו לדבוק באמת חיינו, לייסד ולהנהיג בָּרמה את מלכותֵנו בָּארץ, ובתוך כך גם להגביה מגדלור לַגויים.

על-רקע זה, מבחן מדיניותה של המדינה דהאידנא עלול להביך בעליבותו ובקטנותו. מעולם לא חרתה המדינה על דגלה את אמונת ישראל, דיבורי מנהיגיה על "נחלת אבות" וכדומה נאמרו רק בתחום הפולקלור, ו"הזכות ההיסטורית" לא תורגמה לשום חובה ומחויבות מדינית רצינית. אם שב"ד ביקר בשנות השישים את החנקת הרצון לשחרר את הארץ כולה, בין שני הנהרות, ואת ההִתבצרות ב"גבולות החלוקה" – מה נאמר אנו כַּיום? הנה, ניתנו לנו חבלי ששת-הימים ואיבדנו את רובם למען ה"שלום" תוך הרס עיר ועשרות יישובים פורחים, את הר קודשנו הסגרנו בידינו לָאויב אשר השתלט על ארצנו כשהילכנו גָלויות, עומדים אנו בעידן של חידוש גזירות הספר הלבן על ההתיישבות, במחוזות אשר מדינת ישראל מפחדת להחיל בהם את ריבונותה פן יבולע לַדמוקרטיה, ומנהיגיה אף מצהירים על נכונותם לייסד מדינה ערבית בלב ארץ ישראל ולגרש לשם כך רבבות יהודים, ככל שיידרש.

ואת הדברים הללו מנסָה מדינת ישראל "להסביר", בתקווה שהגויים ישתכנעו כי חתירתנו לשלום אמיתית היא, כי נכונותנו לייסד מדינה פלשתינית היא כֵּנָה ורצינית, ובקיצור – שיאמינו לכל השקרים שאנו מפיצים, אשר אינם אומנם שקרים כשלעצמם (כי כשלעצמם הם דווקא נכונים, לא-עלינו), אלא בהיותם סותרים מן היסוד את כל אמת חיינו, את שורשינו מִקֶדֶם ואת ייעודנו בבניין המקדש ובייסוּד מלכות בית דָוִד.

וזהו הדבר שאמרנו – ששקר איננו ניתן להסברה, וכל "הצלחה" עתידה להתפוגג. דומה הדבר לניסיון לשווק קוקה-קולה לאמריקנים, בעוד שבַּסתר מצפים מאיתנו לְיַין המשומר מגפני נחלת יהודה, ואילו אנו עצמנו (קרי: מנהיגי המדינה, שריה ויועציה ודַבָּריה) מְכַחשים בַּיין הזה ויורקים בפרצופם של הכורמים המנסים לרענן את הגפנים אשר יָבשו.

נמצאנו אומרים כי הרבה לפני שנוכל "להסביר" לגויי העולם הסברה ראויה לשמה, עלינו לעבור בעצמנו מהפך אמוני ותרבותי עמוק ומקיף ביותר, ובוודאי זהו תהליך ממושך הזוקק הנהגה חדשה, שיטה חדשה, מורים חדשים, ואולי אף גננות חדשות. לפי זה, לכאורה, עלינו להתמקד רק בייזום התהליך הזה ובהנחלת עיקריו לכל קהל ישראל. מוקדם מאוד עדיין לעסוק בכתיבת מאמר על טיב ההסברה אשר תנהל ממלכת ישראל העתידה – או מדינת המעבר שתקום, לכשתדעך מסגרת המדינה דהאידנא, לקראת גיבוש המסגרת החדשה – אלא שמקובלנו שהקב"ה אינו מקפח שכר טִרחה בְּדָבָר טוב שעוד לא בא לָעולם, והלוואי שכך גם אתם, הקוראים...

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
יהודה עציון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השקר - אין לו רגליים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלא יועץ
13/05/11 14:03
2
ד"ר ג. בן עמי
13/05/11 14:10
3
בשטחים, הא ?
13/05/11 14:36
4
קורןנאוה טבריה
14/05/11 20:29
5
אמ"ר
15/05/11 02:30
6
חנה שרה
15/05/11 08:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"בהרי? מי זה?" - עשויים לשאול רבים. ואכן, חברת בנייה ותיקה זו פועלת בפרופיל נמוך, אינה מפרסמת את עצמה, אינה מנהלת מערכת משומנת של יחסי ציבור. אף על-פי כן, ראוי לדעת שזוהי חברה ותיקה, די גדולה בענף דירות המגורים, שגם נכנסה באחרונה לפרויקטים חדשים.
13/05/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ג'וליאנו מר-חמיס היה הבן הסורר-אך-האהוב של המפלגה הקומוניסטית: כמו אמו ואביו, ארנה וסליבה, מעולם לא שעה לקו המפלגתי אבל שמו התגלגל בפיהם של חברי המפלגה, ובעיקר הצעירים, כמו מעדן מלכים. עבורם, הוא היה מקור לגאווה: השחקן היהודי-ערבי שטיפס במעלה הקריירה התיאטרונית, לוחם נגד "הכיבוש", עוף מוזר ויפה מראה, קוריוז מעורר השתאות, "ארטיסט" במלעיל.
12/05/2011  |  דוד מרחב  |   כתבות
אם גם לכם דומעות העיניים בעונה זו, האף נוזל או מגרד לכם העור בחלקי גוף שונים, ככל הנראה אתם נמצאים בסטטיסטיקה של אותם 15% מהאוכלוסיה שסובלים מאלרגיות בתקופת האביב. על-פי התפיסה המערבית, האלרגיה היא תגובה מוגזמת של גופנו בה מערכת החיסון מגיבה ברגישות יתר לחומר הקרוי "אלרגן" (גורם לאלרגיה). חומר זה נמצא במזונות מסוימים, בצמחים ופרחים - אבקנים, בתרופות, שערות בעלי חיים, שטיחים ועוד.
12/05/2011  |  ניר פלורנטין  |   כתבות
"הספרון שאתם מחזיקים ביד, צנוע וקל משקל אינו עוד אסופת דפים עמוסת מלל פוליטי שחוק. הספרון הזה הוא נשקתודעתי במאבק בבורות, בשקר המאיים להציף אותנו כצונאמי.
12/05/2011  |  ארז תדמור, אראל סג"ל  |   כתבות
פולישוק היא מסוג ההמצאות שקשה להבין איך אף אחד לא חשב או לא יצר אותן קודם. היא אומנם לא באמת המצאה - מדובר בשלוחה מקומית של "The Thick of it" הבריטית - אבל המציאות הפוליטית הישראלית הסוערת, הפיקנטית, היצרית והמסואבת משוועת ממש אפילו לגיורת שכזו.
12/05/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
"בציונות הדתית מכינים אפשרות של מחנות השמדה"  /  ישי פרידמן
הנהג שנסע הפוך באיילון - לא ממש אשם  /  אדוארד אטלר
מילים שעפוּ  /  חגית ריטרמן
בחסות החשיכה  /  אריה גלוזמן
המזרחי והמסחרי  /  אלישיב רייכנר
פרפר קצוץ כנפיים  /  אליקים העצני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il