|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הרהורים בענייני דיומא

נחום הימן - מנגינות שבלב טייקונים - ותספורת היועץ המשפטי - וסמכויותיו תמונת הילד - מסוריה אהוד ברק - שוב מבריק ליברמן - תגובה ביטחונית
30/08/2016  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   תגובות
נחום היימן ז"ל [צילום: יח"צ]

נחום היימן - מנגינות שבלב

היימן, מלחין על, מנגינות שהפכו לנכס צאן ברזל בפולקלור העברי ויש קונצנזוס לאומי, שהוא מגדולי המלחינים של השירה העברית והמנגינות הרבות שלו - הם המצבה שתישאר לנצח. אבל יש נקודה אחת שמציקה לי, כשאני קורא על שנותיו האחרונות, על מצבו הכלכלי הקשה, על העובדה שיש רבים מבין חבריו שטוענים שהמדינה מתעלמת מיוצר לאומי, מתעלמת מאומנים מבוגרים שנקלעו לקשיים וכו'.

ובכן, כל הקולות האלה, על עזרה של המדינה על תמיכה בתרבות על גווניה, קצת מרגיזים, ולמעשה גם מכעיסים. נחום היימן, במשך השנים הקודמות, המוצלחות שלו, הרוויח בצורה יפה ומכובדת, והוא בחר לבזבז את הכספים על ימי הוללות, יין ונשים. כמובן שזו זכותו - אלה כספיו ואלה חייו. הוא גם הוסיף - כאשר התגרש בשלישית, כשהעביר את התמלוגים על שיריו לגרושתו, שזה בהחלט זכותו ונדיב מאוד מצידו. ואני שואל בהקשר זה - אם אומן לא דואג לעצמו לעתידו, לא מבטיח את המחר, בחסכונות, בנכסים, בפתיחת חסכון פנסיוני, למה המדינה, כלומר: הציבור הרחב, צריך לעזור לו בעת צרה. מה שונה אומן יוצר - מעצמאי, חקלאי, או גמלאי של צה"ל או משרד החינוך, ניצול שואה וכו', שנקלע לעת זקנה למצב כלכלי קשה, למה לא לעזור להם?

אבל לבוא ובשלב ב'-ג' של החיים, להתלונן שהמדינה לא עוזרת, יש בו, לדעתי אלמנט של חוצפה. והשאלה העיקרית - איגוד האמנים הארצי, יכול היה להקים קרן פנסיה ולהציע לאומנים להשתתף בקרן, כמו שעושים ארגונים אחרים בעניין זה, כדי ליהנות לעת זקנה מתשלום שמאפשר בסיס לקיום בכבוד מינימלי. עם זאת, נראה לי שאומן, שגר בעיר או במועצה מסוימת רוב חייו, שם יצר ופעל, יכולה לבוא לקראתו, בהנחה בתשלומים עירוניים, כמו ארנונה ושירותים עירוניים בגובה של 50%, גם מחברת החשמל ותאגיד המים וכדו'.

טייקונים ותספורת

מדי פעם, צצים טייקונים שהתעשרו משך השנים תוך קבלת אשראים פראים מהבנקים וכשמתברר שנקלעו לצרות כספיות אדים רצים לפשוט רגל או להקפאת הליכים, או להציע "תספורת" על הכספים שנעלמו. השורה של הטייקונים ארוכה ומתמשכת, לדוגמא: דנקנר, תשובה, לבייב, פישמן ועוד...

הפתרון לדעתי צריך לבוא מחקיקה, שתסדיר את הנושא, כך שבנקים שנתנו אשראים פראיים, ללא הגבלה כמעט, ללא ערבויות ובטוחות ממשיות וטובות יישאו הן בעצמן בגרעין, מרווחי הבנק ומנהליו ולא על חשבון הציבור ולא על חשבון בעלי המניות. העונש צריך לחול על הבנק אישית, עד שילמדו ועד שהסיפור של השקעות פראיות ללא ערבויות ממשיות יפסק. אם הבנקים רוצים להמר, בבקשה על חשבונם, כמו מהמר פרטי, כי הציבור שלא פשע לא צריך לשלם.

היועץ המשפטי לממשלה וסמכויותיו

הסכסוך בין היועץ המשפטי לממשלה לבין שר הביטחון איווט ליברמן, קיבל פומבי בנושא של החזרת גופות המחבלים. כאשר שר הביטחון ממליץ לא להחזיר אוטומטית אלא בקבלת תמורה או של התחייבות או של חילופי גופות כמו הגופות שבידי חמאס עזה, מ"צוק איתן". ובכן, לדעתי כאשר מדובר במדיניות או נקיטת עמדה של מערכת הביטחון, או עמדה פוליטית של הממשלה - היועץ המשפטי תפקידו לייעץ לממשלה או לשר, אבל לא לקבל החלטה ולא להתערב בקביעת מדיניות, כל עוד ההחלטות הן במסגרת שלטון החוק.

תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנובע מהגדרת תפקידו, הוא לייעץ לממשלה ולגופי השלטון בשום אופן ובשום מצב להחליט להתערב או להתנגד, אם המהלכים הם חוקיים, אבל אולי לא יפים ולא אסתטיים. תפקידו של היועץ, לשמור שהממשלה והשרים, לא יפרצו את גבולות החוק, אך לא לאיים, לא להיעלב ולא להתנגד. לכן יכול להיות מצב ששר לא יקבל את הייעוץ ואת דעת היועץ ועדיין יהיה במסגרת סמכויותיו ותפקידו.

החלטות פוליטיות, כלכליות, חברתיות, כל עוד הן חוקיות, אל לו להתערב ואל לשר המתאים לפחד לדחות את הייעוץ. על היועץ לדעת, מה מקומו וסמכויותיו בהיררכיה של הפירמידה, ומי שלא יודע צריך להעמיד אותו במקומו.

עצה ממבט אישי

היות והייתי שנים רבות יועץ משפטי של גופים שונים במסגרת צה"ל (לא יועץ משפטי לממשלה), פעלתי לפי העקרונות שפרטתי לעיל, שמרתי על מסגרת החוק ודיניו, ולכן גם לא נעלבתי, ולא הופחדתי באותם המקרים שלא קיבלו את דעתי. אבל אם היועץ פועל בהיגיון ובנאמנות, דעתו לרוב מכובדת ויש לו תמיד אוזן קשבת.

אהוד ברק שוב הבריק

אהוד ברק עשה זאת שוב כלומר: הברקה מן העבר, כדי לעקוץ את נתניהו בנושא רגיש ביטחוני, שהוא לא יכול לפרט. אז מי כן יכול לפרט העיתונאים, הרכילאים, אולי אחד השרים ידליף לתקשורת או אולי הוא עצמו. מדובר בתרגיל עוקץ שמטרתו לעורר ניחושים בציבור כדי שבכל הרשתות ובכל מהדורות החדשות יתחילו לחפש פירורי מידע וסיפורי בדים שיתפשטו כאש בשדה התקשורת. מדובר באותו אהוד ברק שהיה ראש ממשלה כושל, שהפסיד בבחירות, הרס את מפלגת העבודה שלא התאוששה עד היום, אותו ברק שהיה שר ביטחון אצל נתניהו ובתקופה זו הלל אותו, שיבח אותו, על מנהיגותו ושיקול דעתו -ליקק לו, עד שעזב .עכשיו עם הופעה מחודשת, בוגרת עם זקן, הוא רוצה לעשות קאמבק-או לפחות לתפוס כותרות ומה יותר פשוט מאשר לספר ולא לספר כלום על החלטה ביטחונית רגישה. לעומת זאת -הוא ברק לאורך תפקידיו הביטחוניים, מעולם לא טעה, לא שגה, לא סטה, ולא הזיל דמעה כמו בבריחה מהתרגיל של סירת מטכ"ל בנגב בו נהרגו מטיל שגוי כמה מחילנו או מהבריחה הלילית החפוזה מלבנון תוך הזנחת כוחות, ששיתפו פעולה עם ישראל של מיג"ור חדד הם אנשי הצד"ל שלחמו עם ישראל בחיזבאללה והופקרו לגורלם המר בלבנון ואלה שהגיעו לישראל עוד לא שוקמו כראוי עד היום. אבל זה ברק -עם או בלי זקן.

תמונת הילד מסוריה

תמונת הילד הפצוע בסוריה(למעשה שני ילדים באמבולנס שניצלו מאותו בניין הרוס) יושב פצוע, מדמם מכוסה באבק ובהלם מוחלט. ואם נוסיף לכך את התמונה של הילד הקטן שנפלט בחוף של האי היווני גופתו של ילד ממשפחת פליטים שברחה מסוריה ולא הצליחה להגיע לחוף מבטחים נקבל תמונה שמזעזעת את כל העולם. אבל העולם הנאור, השבע, האדיש והצבוע אומנם מזדעזע לרגע אך לא עושה דבר בנדון, רק מפזר קלישאות שחוקות וישנות. דאעש שידו גם במלחמת האזרחים בסוריה, צוחק כל הדרך אל החורבן וההרס(קרוב ל-400'00 הרוגים ביניהן נשים ואלפי ילדים) ומה עושה העולם, מה עושה הנשיא אובמה, שמפחד להגיד איסלאם קיצוני. ואז מגיע פוטין שמזהה הזדמנות היסטורית להכניס רגל למזרח התיכון מנצל את חולשת אובמה והמערב, עוזר לאסד דאעש ובאותה הזדמנות גם את העיר חאלב הנצורה כולל אזרחים מסכנים שיש להם ילדים כמו הילד בתמונה. אבל שימו לב, כשמגיע תור ישראל, הם פתאום מתעוררים לחיים, יש זמן לחרמות, לגינויים, למשטים, לחרם על יצוא מוצרים מיו"ש וסימון עגבניות מבקעת הירדן. וכשהורגים פלשתיני שבא לרצוח יהודים או ילדים או חיילים הם משתוללים בביקורת ובהצהרות על פגיעה באפשרויות השלום. נו באמת, אז מתי יש להם זמן, להתכונן לתביעה של אבו-מאזן כנגד הצהרת בלפור או לבדוק את הקשר היהודי להר-הבית ומה עם דוד המלך ובעיקר עם מים לדוד המלך. ככה זה שאתה שייך לעם היהודי היושב בציון.

תגובה ציונית הולמת

התגובה הישראלית על ירי הטילים מעזה, הייתה מהירה, חזקה ולא פרופורציונלית. זאת בדיוק המדיניות שצריך להנהיג מעתה השיטה של ירי טילים בודדים בתפזורת חיבת להיפסק. התגובה הראשונית ככל שתהיה יותר חזקה וכואבת תביא לתוצאות טובות יותר. חמאס צריך להחליט שלום שקט מתמשך או מלחמה. אין שיטת ביניים של התשה דרך זו נכשלה ויישובי עוטף עזה לא יהיו בני ערובה. אם חמאס שכח -מה היו ההשלכות הכלכליות והחברתיות של מבצע צוק איתן בעזה, צריך להזכיר להם. והיה כי תצא למלחמה הנבואה של ליברמן עוד עלולה להתגשם.

תאריך:  30/08/2016   |   עודכן:  30/08/2016
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הַקְּרִיאָה לְסֶדֶר אֵינֶנָּה חָדְלָה
30/08/2016  |  אברהם הללי  |   מאמרים
בזמן משבר מניות הבנקים קראו לי למילואים. חד יומי. וכולם דיברו שם על המניות, ואחד עם מבטא רוסי כבד שהיה עימנו אמר "מינמיוֹט". כי "מניות הבנקים" של אז היו "הדירות להשקעה" של היום. מי שרצה שכספו יישמר ויובטח באלף אחוז קנה "מניות בנקים".
30/08/2016  |  אריה גל  |   מאמרים
מירב בטיטו כתבה מאמר תגובה מאלף בידיעות אחרונות, שמתייחס למחאת המנהלים, שמזהירים מפני מחסור חמור במורים בבתי הספר ברחבי הארץ, כאשר באופן טבעי המחסור מורגש בעיקר בפריפריה. בטיטו חשפה תופעה שקיימת כבר שנים, ואיך שהוא היא ממשיכה להיות מתחת לרדאר. השורה התחתונה היא שמשרד החינוך לא יודע באמת כמה מורים יש לו, וכמה חסרים. הנתונים זורמים ממקורות שונים, על-ידי פקידים שונים, ומבוססים על דיווחים לא אחידים מהשטח, שמשום מה לפעמים לא מוצאים ביטוי בנתונים שפקידי המשרד לא יודעים עליהם.
30/08/2016  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
לפני ימים מספר התגלו ממצאים חדשים. בחפירות ארכיאולוגיות בלב שמורת הטבע נחל תבור בגליל התחתון המזרחי, נחשף מבנה נדיר וייחודי, ששימש בית כנסת בימי בית המקדש השני.
30/08/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
הילרי וטרמפ אינם נבחרים על-ידי רוב בעלי זכות הבחירה האמריקנים. החוקה עשתה כל שאפשר כדי לשמור על אופיין הדמוקרטי של ארצות הברית, של כל מינה ובמדינה בברית. לשם כך היא יצרה בריאה הקרויה Electoral College, מעין מועצה בוחרת המונה בבחירות אלה 538 נציגים, כולם שלוחי המדינות, אף לא אחד בהם נציג הפדרציה. המספר אינו מקרי. הוא שווה למספר צירי הבית, הקונגרס, המונה עתה 435 נציגים נבחרי המדינות על-פי שיעור אזרחיה המשתנה, הרשומים, היחסי, ומאה נציגים, כמניין הסנטורים הקבוע על-פי החוקה המבטיחה לכל מדינה יהיה שיעור אוכלוסייה אשר יהיה, ועוד שלושה נציגים המייצגים את הבירה הפדרלית וושינגטון. כדי לזכות בנשיאות על המועמד להבטיח תמיכה של 270 נציגי הגוף הבוחר, החייבים - לא על-פי החוק המפורש אלא על-פי המסורת המחייבת כמעט הרמטית - נאמנות לתוצאות הבחירות במדינה בה התמודדו המועמדים לנשיאות. למדינות מרובות אוכלוסין, יש נציגים מרובים, למדינות דלות אוכלוסין, מספר זעום של נציגים. קליפורניה למשל בוחרת בבחירות אלה 55 חברים לקולג', אבל אלסקה רק שלושה, ניו-יורק ופלורידה 29, ורמונט ונרסקה - שלושה כל אחת.
30/08/2016  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il