|
תחליף את האג'נדה והתקשורת תאהב אותך [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
לפני כמה וכמה שנים, כשמרים בן פורת הייתה עדיין מבקרת המדינה, היא נסעה בראש משלחת לביקור בסין. הביקור, כמו כל ביקור ממלכתי, היה כמובן חשוב ומפרה - עד שניתן היה להבחין, שלאחר שובה ארצה החלה המבקרת לדבר עברית במבטא סיני.
אלא שכלי התקשורת הטובים שלנו נטפלו משום מה לעובדה, שהמבקרת לקחה עימה לסין משלחת מנופחת מדי. המבקרת כמובן שנפגעה מהביקורת הזו עד עמקי נשמתה, והבינה היטב שביקורת כזו - דווקא נגד מי שאמור לבקר - מעמידה אותה באור בעייתי במיוחד.
משגברו הלחצים והתקשורת לא נרגעה - הבינה המבקרת, שאין ברירה וצריך לעשות מעשה. ישבו חרטומיה וניסחו לתקשורת הודעת הסבר. ההסבר היה משכנע מאין כמותו: המבקרת הסבירה שהמדובר היה בביקור חשוב ביותר, שבמהלכו היא ביקרה בבית הכנסת היהודי בשנחאי - בית כנסת שהוקם לאחר מלחמת העולם השנייה על-ידי יהודים שניצלו מצפורני הנאצים.
אני שמעתי "ציפורני הנאצים" ומיד עברתי לצד של המבקרת. משכתי אנשים בשרווליהם והתעלקתי עליהם ולא עזבתי אותם עד שהבינו וידעו לשנן שוב ושוב, שהמשלחת של המבקרת לא היתה מנופחת כלל וכלל, אלא להיפך: היתה זו משלחת מצומצמת - כי למבקרת הרי היה שם עסק עם צפורני הנאצים.
ועכשיו נתניהו, שחוטף מערוץ 10 על הוצאותיו באנגליה, שולח את מקורביו להסביר לנו שהוא נסע לאנגליה - לא לשם לתענוג והנאה, אלא כדי להסביר מבוקר עד לילה את מהלכי המדינה, ובעיקר - להדוף את התעמולה הערבית המרושעת והזדונית.
דברי הסבר שכאלה - מפי המסביר מספר אחת שלנו - משכנעים בערך כמו דברי ההסבר של מבקרת המדינה וציפורני הנאצים.
ועכשיו גם הטקטיקה הזו של תביעת לשון הרע. אני כבר רואה בעיני רוחי את בנימין נתניהו עומד כולו מזיע על דוכן העדים ומסביר בחקירה נגדית כמה שכבות היו בנייר טואלט שבו הוא השתמש במלון. אני כבר לא יכול לחכות. אני כוסס ציפורניים (לא של הנאצים, סתם ציפורניים).
הרי ברור כשמש שהתביעה תסתיים, כך או אחרת, בלא שום בירור משפטי. בעניין הזה אתם יכולים לסמוך על המשפטנים - כולל השופט. אז למה התקשורת נטפלת לנתניהו? ברור שלא עקב ההוצאות באנגליה.
נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, קונן פעם איך זה שקודמו, מאיר שמגר, קופץ לבריכה מלאת מים ויוצא ממנה יבש, ואילו הוא, ברק, קופץ לבריכה ריקה ויוצא ממנה רטוב.
יש לך בעיה עם האג'נדה, מר נתניהו. תחליף את האג'נדה! ברגע שתחליף את האג'נדה - התקשורת תאהב אותך (ואולי, תתפלא, אפילו את אשתך).