|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

ניגוד אינטרסים מולד

ההרכב שנקבע בבית המשפט המחוזי ואושרר בבית המשפט העליון - דהיינו שופט ערבי ושתי נשים המזוהות כפמיניסטיות לעומתיות - לערעור במשפט משה קצב משדר רצון עז להרשיע באונס נשיא לשעבר ולשלחו לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח בעבירות בזויות ומבזות למען יראו וייראו
01/06/2011  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   פרשת קצב   |   תגובות
השופטת עדנה ארבל. אישה ראשונה בהרכב השופטים

השופטת מרים נאור. אישה שנייה [צילום: בוצ´צ´ו]

הטענה כי שופטת אישה מסוגלת לנטרל את אופייה הנשי באורח מוחלט ובכך להוציא משפט צדק בנושא הסבוך של יחסי אישות והטרדות מיניות של גברים נגד נשים, היא כה מגוחכת, מאחזת עיניים ושרלטנית, עד כי אינה אף ראויה לדיון. אנו מה שהיננו לטוב אם לרע, כפי שהטבע יצרנו וטבע בנו אופיינו המולד

קצב, הכלב והפריץ
איתמר לוין
"או שהכלב ימות או שהפריץ ימות" - הפואנטה המפורסמת של דרויאנוב הפכה זה מכבר למטבע לשון * בקשותיו של משה קצב לדחות את הדיון בערעורו ולהרחיב את ההרכב שידון בו, מעבירות את אותו מסר: ניסיון להרוויח זמן בתקווה שמשהו ישתנה * כך לא מתנהג מי שמשוכנע בחפותו
לרשימה המלאה

החוצפה של סניגורי משה קצב
מנחם רבוי
בנוסף לכל הנימוקים והשיקולים הכלולים בבקשת סניגורי משה קצב לדחות את מועד הדיון בערר, משום שהוא נקבע בתקופת הפגרה והם זקוקים לחופשה, ישנו נימוק נוסף: חוצפה
לרשימה המלאה

מי יחרוץ את גורלו של קצב?
איתמר לוין
בית המשפט העליון אינו מוכן להשיב לשאלות בנוגע לדרך בה ייבחר ההרכב שידון בערעור קצב, ולכן הנה הניתוח שלנו. השאלה העיקרית היא, האם השופטים שדנו בעסקת הטיעון שגובשה עם קצב והביעו אז דעה לגבי משקלן לכאורה של הראיות, יוכלו לדון כעת בערעור
לרשימה המלאה

פסק וגזר הדין בעניינו של משה קצב בערכאת המחוזי וכעת ערעורו על גזר הדין בבית המשפט העליון מעלה על פני השטח נושא המושתק ברגיל והנחשב כאינו תקין פוליטית להעלותו, כל שכן לדון בו בציבור.

המדובר הוא באנומליה הכרוכה בישיבתן של שופטת אישה כרוב בעניינו של גבר הנאשם באינוס או בהטרדה מינית. במקרה דנן קיים חשש גדול לניגוד אינטרסים (ניתן לכנותו גם ניגוד רגשי מולד), במצב ספציפי זה המביא להרשעה למצער גורפת של גברים בעבירות מין כמו גם בעניינים שבינו לבינה בבתי המשפט לענייני משפחה.

בידוע הוא כי אישה מנועה להעיד נגד בעלה בענייני אישות שבינו לבינה - ומדוע? משום שמקדמת דנא הגענו כבר לתובנה כי במקרים כגון דא האישה אינה נוהגת באובייקטיביות וקיים חשש ברור כי תעוות עדותה כנגד בן-ריבה.

כך גם שופטת אישה - היא אינה שונה מכל אישה אחרת בחלד והתנהלותה תעקוב אחר התנהלות נשית טיפוסית בנושא. אכן זו הכללה, אך היוצאים מהכלל אינם מעידים על הכלל.

הטענה כי שופטת אישה מסוגלת לנטרל את אופייה הנשי באורח מוחלט ובכך להוציא משפט צדק בנושא הסבוך של יחסי אישות והטרדות מיניות של גברים כנגד נשים, היא כה מגוחכת, מאחזת עיניים ושרלטנית, עד כי אינה אף ראויה לדיון. אנו מה שהיננו לטוב אם לרע, כפי שהטבע יצרנו וטבע בנו אופיינו המולד.

אין בנמצא למצער אישה שלא חוותה יחסים קלוקלים עם גברים קודם שייצבה עצמה במסגרת משפחתית – ננטשה-נטשה, עזבה-נעזבה, השליכה-הושלכה, שברה לבבות-או ליבה הוא שנשבר. גם במסגרת המשפחתית עצמה הדרך ליחסים תקינים אינה תמיד כידוע סוגה בשושנים ואין למצער ספק כי נשים מטפחות רגשי כעס ונקמה, לעיתים בדין, נגד גברים (ואף כמובן ההפך הוא הנכון), במסגרת הנישואים ועל אחת כמה וכמה עם סיומם, נגד בעליהן בהווה ובעבר. וכפועל יוצא, באורח שהוא בעליל בלתי מידתי, כנגד מרביתו של המין הגברי.

על אחת כמה וכמה הדברים נכונים במידה שאישה חוותה בתקופות קודמות לחייה אירועי תקיפה מינית לסוגיה, אמיתית או מדומה. גם כאן, אין כל ספק כי הנתקפת תפתח אנטגוניזם, רגשי שנאה קשה ותהומית נגד כלל בני המין הגברי (אשר כמובן אינו אשם בדבר) והשופטות-הנשים כמובן אינן יוצאות מן הכלל בעניין זה.

למרות שאנו מודעים היטב לכל הנאמר לעיל, אנו מחרישים כאשר צוות שופטות יושבות לפסוק בדינו של גבר הנאשם באונס. מרב הסיכויים הם כי השופטות נגועות ברמות כאלו או אחרות בניגוד אינטרסים, בדעות קדומות אנטי-גבריות בכל האמור לגבר הנאשם באונס. דהיינו, גורלו של הנאשם הגבר נחרץ לשבט וזאת עוד לפני פתיחת המשפט.

לקוראות הנשים אשר ודאי יתמהו מדוע אנו עוסקים כאן באי-התאמתה של שופטת אישה בשופט גבר, ואיננו נדרשים למצב ההפוך בו אישה היא הנאשמת בעבירות מין - ובכן, ברי שהמרב המוחלט של המקרים דנן המובאים לדין עניינם ברגיל בנאשם גבר ונדיר למצוא אישה על ספסל הנאשמים בעבירות אונס והטרדה מינית. כמובן שקיימות הטרדות מיניות מהצד הנשי גם כן, אך חברתנו אפופת התקינות הפוליטית אינה ערוכה לטפל בכך.

לא בכדי עולה השמיימה שוועת מעוני הדין הגברים בבתי הדין למשפחה בהם דנות שופטות. עדויות מסמרות-שיער קיימות לאלפים. כ-60 עד 100 גברים מתאבדים בממוצע בישראל מדי שנה מפאת פסיקות זוועה נגדם עקב עיוותי דין מחרידים המושתים בידי שופטות נשים נגד גברים בעניינים שבינו לבינה. לא ידוע על כל מקרה הפוך בו ולו אישה אחת נטלה חייה בידיה מאותה הסיבה וזאת לאורך שנים.

כמובן כי אין כל פסול באישה שופטת גבר בעניינים שאינם בינו לבינה, דיני חברות, עסקים, איגודים, תאגידים ועוד מאות נושאים אחרים ה"כשרים למהדרין" לשפיטה נשית.

כל האמור לעיל, באשר לשופטת אישה אשר עליה להיות מנועה מלשבת בדינו של גבר אנס, תקף גם בכל האמור בעניינו של שופט ערבי היושב בדינו של נשיא מדינת ישראל והדגש כאן הוא על נשיא מדינת ישראל. כפי שנהסס מאוד להפקיד בידי שופט ערבי עניינים העומדים ברומו של קיום מדינת ישראל באשר איננו ודאים באשר לנטייתו הלאומית-הערבית העלולה להביאו לכדי עיוות דין ולהוצאת גזר דין לעומתי ומכפיש נגד אדם כנשיא מדינת ישראל משה קצב.

הכלל הראוי במינוי שופטים בצוות הדן במקרה מסוים הוא: "לפני עיוור לא תשים מכשול". דהיינו, במידה שידוע כי קיימת אפשרות למכשול שיפוטי, או לניגוד עניינים שיפוטי, מוטב להימנע ממנו מלכתחילה.

כאשר בארצות הברית, אשר מערכת המשפט שלה היא לדוגמה בעולם המערבי הדמוקרטי, עומד אדם שחור לדין, מרב מדינות הברית מחייבות כי לכל הפחות מחצית מחבר המושבעים היושבים בעניינו יהיו בעלי רקע זהה לזה של הנאשם. דהיינו, לפחות שישה או יותר מושבעים שחורים. התקנות הללו לא באו בכדי, הן מסתמכות על אותו היגיון הנפרש כאן בטורים אלו. כך גם במשפטים בהם נאשמת אישה באשמה כבדה וחמורה כלשהי, מרב מדינות הברית מחייבות, הן בנוהג והן בחוק, כי על לפחות מחצית ויותר מהמושבעים להיות מושבעות. וכן הלאה.

ההרכב אשר נקבע בבית המשפט המחוזי וכעת תאומו אושרר בבית המשפט העליון, דהיינו שופט ערבי ושתי נשים המזוהות כפמיניסטיות לעומתיות, עבור ערעורו של מר קצב, משדר רצון עז להרשיע באונס נשיא לשעבר ולשלחו לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח בעבירות בזויות ומבזות למען יראו וייראו (אונס אשר ספק גדול מאוד אם כלל ארע – למרות שיחסי מרות בהסכמה כנראה היו גם היו – גם אם מר קצב יכחיש זאת עד שיכחילו פניו). לטעמם של ממני שופטיו, מר קצב הוא זה אשר "חמס" ברוב חוצפתו (בלשון סגי נהור) את הנשיאות מהאשכנזי הלבן חבר האליטות שימון פרס, ועליו להיענש בשלילת חירותו על כך.

בקשת סניגורי קצב להרחבת ההרכב הדן בערעורו בבית המשפט העליון ניתנה בידי ה"נשיאה" ביניש הזדמנות פז להפגין קבל עם ועדה כי הצדק ייראה וגם ייעשה בכך שימותן ההרכב הראשון המרשיע-הוודאי שהציבה להליך הערעור. אך זו כה שטופה באובססיית-הרשעה ויהי מה, עד כי בחרה לברוש בבוז ספקות באשר להגינותה השיפוטית. ה"נשיאה" ביניש, בהכירה את הטבע הנשי בכל האמור לענייני תקיפה מינית ואונס נשים בידי גברים, הופכת את השופטות אשר תחת מרותה ל"אידיוטים מועילים", למכשיר הוצאה לפועל של מאווייה היא.

אין באמור לעיל לאשש חפותו או אשמתו של מר קצב, קטונו. מאידך-גיסא, תופעת "תפירת התיקים" במזיד נגד אנשי ציבור אשר אינם מתיישרים בתלם מערכת המשפט האג'נדתית, הפוליטית-חד-צדדית שלנו, שאינם מאנ"ש, כבר מכרסמת ומורידה שאולה כל חלקה טובה בחברה הישראלית; ועל פניו, דומה כי מתפרת התיקים של פרקליטות המדינה, כרגיל בהנחייתו הצמודה של בית המשפט העליון, פתחה במקרה קצב משמרת שלישית.

ראוי היה כי במקרים הרי-גורל מעין אלו, כגון משפט הנשיא לשעבר מר קצב, לא ימונה צוות השופטים בידי נשיאת בית המשפט העליון אשר גישת האנטי-קצב שלה היא מן המפורסמות, כפי שיש לשלול זכות זו מבתי המשפט המחוזיים (בהם השופט כפוף כמובן וחייב קידומו לאותה נשיאת העליון). במקרים מעין אלו ייקבע הצוות על-ידי חבורת אנשי מקצוע בלתי תלויים. אל לנו להניח לחתול "בורית דיניש" לשמור על השמנת של כולנו. עלינו להישמר ולהיזהר מ"שומרי החוק" החמסנים הללו.

ראוי היה אף כי ייקבעו תקנות המסדירות ככלל את צוות השפיטה אשר יהיה תואם במקרים מיוחדים אשר יוגדרו ככאלה, אם כתקנה ואם כחקיקה. כמובן, כרוכיות החוק מיד "ימנטרו" כל זאת כ"הרס הדמוקרטיה", "הרס שלטון החוק", "זילות השופטים" ועוד פכים קלוקלים כגון דא. יש לברוש שרלטנים אלו מעל פנינו כמטרד מאוס.

תאריך:  01/06/2011   |   עודכן:  01/06/2011
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

01/06/2011  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
זו מסורת בישראל להקדיש את מלוא תשומת הלב, בדיונים שיש להם השלכות פוליטיות, לדברים הבלתי רלוונטיים. זה ממש תחביב לאומי. הוויכוח הנוכחי איננו שונה מוויכוחים אחרים. מי שמאמין שאם הנושא לא יילמד בבתי הספר הוא יימחק מהזיכרון, כדאי שיחשוב עוד פעם. כל הוויכוח העוסק בשאלת ה"אם" הוא לפיכך דוגמה נוספת לתרגיל בחוסר תכליתיות
01/06/2011  |  ד"ר ישראל בר-ניר   |   מאמרים
שר האוצר יובל שטייניץ עשה זה עתה (ג', 31.5.11) תרגיל באחיזת עינים: הוא הודיע כי החל מינואר 2013 יגבה האוצר מס שבח - כנראה 20 אחוז - ממכירת דירה שניה. אלא ששר האוצר ופקידיו שכחו, כנראה, שמס זה קיים כבר שנים רבות. הוא הוקפא לשנתיים, עד סוף 2012, ויחודש בינואר 2013.
31/05/2011  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
לפעמים האימרה של שלום חנוך "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" נכונה עד כאב. אין לנו תודעה צרכנית ראויה ואין אנו מכירים בכוח הקנייה העומד לרשותנו. אנחנו מקבלים בהכנעה גמורה כל מטלה וכל מחיר וכל שירות כאילו באו אלה מפי הגבורה ממש, מבלי למחות, ומבלי להעלות את האפשרות הפשוטה להתנגד ולהפוך את הקערה על פיה. יש לציבור כוח עצום לשנות מציאות רעה לטובתו וכל מה שהציבור הזה צריך לעשות הוא פשוט לא להסכים שידרכו עליו וירמסו אותו. אם הציבור מסכים להיות מטומטם, אז אין מה לעשות ואכן הוא צריך לשלם ולסתום את הפה.
31/05/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
מאז טבע ברנרד לואיס את המושג 'התנגשות התרבויות' כדי לתאר את מצב המלחמה בין האיסלאם למערב הלכה והשתכחה המלחמה האמיתית, מלחמת הדתות.
31/05/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il