בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
נהג טנק הרפאים בפרוץ מלחמת יום הכיפורים פונה לבג"ץ נגד צה"ל
|
נהג טנק הרפאים בגדוד 9, חטיבה 14, במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום פונה לבג"ץ נגד צה"ל על שבניגוד לחוק חדל להעניק עיטורים על מלחמת יום הכיפורים מ-1974
|
[צילום: יגאל תומרקין/לע"מ]
|
|
|
|
|
שיחת עומק עם הסופר הישראלי דורון בן שמעון, שבמלחמת יום הכיפורים תפקד כנהג טנק הרפאים בגדוד שריון 9 (חטיבה 14) שעליו פיקד סא"ל יום טוב תמיר, ושאת סיפורו העליתי בערוץ זה. הוא כותב ספר על העיטורים באותה מלחמה ופונה לבג"ץ על שצה"ל אינו מעניק עיטורים על אותה מלחמה מאז 1974 כשהרמטכ"ל מוטה גור החליט שצה"ל לא ידון יותר במעשי גבורה. חקרתי עם חברי הפורום לאִזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים את מלחמת יום הכיפורים ועל הענקת צל"שים ועל הממצאים פרסם חבר הפורום אביתר בן צדף פרק בספר "ניצחון בסבירות נמוכה". בספר נכלל גם פרק שאני כתבתי על "השערת הקונספירציה" באותה מלחמה, ובו עסקתי בפירוט גם במחדל המודיעיני. את אבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה פרסמתי בספרִי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השרידות". מי שמעוניין לקבל מידע על ספרים אלה ועל אחרים, ישלח מייל להוצאת שׂרידוּת: survival1940@gmail.com אנא עזרו לי לקיים את הערוץ הזה, ו להשלים את המפעל המונומנטלי של שלושים הכרכים "בשעות הקרב של מלחמת העצמאות". כל עזרה, גם הקטנה ביותר תתקבל בברכה! העיקר שאנחנו, בנינו נכדינו, וצאצאינו ידעו את האמת אך קמה מדינת ישראל ואיך היא נצחה במלחמת העצמאות. [קישור]
|
תאריך:
|
01/01/2022
|
|
|
עודכן:
|
01/01/2022
|
|
אורי מילשטיין
|
נהג טנק הרפאים בפרוץ מלחמת יום הכיפורים פונה לבג"ץ נגד צה"ל
|
|
חלק שני מתחקיר עומק עם מפקד מחלקת צנחנים, איתן שיפמן, ושלושה לוחמים שנקלעו למארב של קומנדו מצרי בוואדי סודאר, בחצי האי סיני, ב-11 באוקטובר ויצאו ממנו וידם על העליונה אך עם נפגעים רבים. בחלק זה עוסק התחקיר בכניסה למארב ובקרב ההרואי של הצנחנים. להלן קישור לתיאור הקרב שכתב מפקד הפלוגה אודי מוסל:
|
|
|
חלק ראשון מתחקיר עומק עם מפקד מחלקת צנחנים, איתן שיפמן, ושלושה לוחמים שנקלעו למארב של קומנדו מצרי בוואדי סודאר, בחצי האי סיני, ב-11 באוקטובר ויצאו ממנו וידם על העליונה אך עם נפגעים רבים. בחלק זה עוסק התחקיר באישיות המשתתפים, באיכות המחלקה, בהתארגנות לאחר פרוץ המלחמה, בטיסה לסיני ובבלגן של תפקוד צה"ל. להלן קישור של רשימה שכתב מפקד הפלוגה, אודי מוסל, באתר מורשת הצנחנים:
|
|
|
חלק רביעי משיחת עומק עם סגן אלוף בדימוס ישראל אריאלי מקיבוץ גניגר, שבמלחמת יום הכיפורים פיקד כסֶגֶן במילואים על "פלוגת זברה" בגדוד טנקים 96, שלחם גם ברמת הגולן וגם בכיתור העיר סואץ, והשתייך לחטיבת שריון לגיוס מהיר 179. בחלק זה מספר אריאלי על שיגור החטיבה מן המובלעת הסורית, שאותה השתתפה בכיבוש, לנמל עדביה ומשם נשלחה להשתלט על מתחם הקילומטר ה-101, שבו התקיימו שיחות ההסדר בין ישראל למצרים אחרי הפסקת האש.
|
|
|
חלק ראשון בשיחת עומק עם ראש ענף מודיעין לשעבר במחוז הדרום של משטרת ישראל, סגן ניצב לשעבר ישראל אריאלי שהפעיל מודיעין ומשתפי פעולה מחצי האי סיני. הוא מספר על מידע שקיבל מאחד ממקורותיו על מקום המצא גווייתו של הטייס הנעדר ממלחמת יום הכיפורים, רס"ן שמעון אש ז"ל, שמטוסו נפגע ביום השני למלחמת יום הכיפורים ממזרח לתעלת סואץ במתחם "הברגה". אריאלי העביר את המידע שקיבל מהמקור ליחידה לאיתור נעדרים בצה"ל - אית"ן, אך לפי הידוע לו המידע הזה לא טופל ברצינות. לדבריו, אפילו היום למרות שעברו שנים אחדות הוא יכול ליצור קשר עם המקור.
|
|
|
חלק רביעי בשיחות עומק עם תת-אלוף בדימוס אבי ברבר המספר בגילוי לב נדיר על נטישת המטוס ברמת הגולן ביום המלחמה השני, על התחושה באוויר ובקרקע, על האופן שבו הוא נשבה, ועל חקירותיו הראשונות במטע תפוחי עץ בחזית, על הובלתו לדמשק ועל חקירותיו במטכ"ל.
|
|
|
|