|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

בתו של דכנר העידה:

דכנר ורבין שוחחו על שוחד בהולילנד

אדית וולף: התרשמתי שהיה קשר בין ההצעות הכספיות שהביא קלנר בשם צ'רני לבין הימנעותו של אבי מלפנות למשטרה "אבי אמר לי בזמן אמת שהישגיו באים תמורת כסף"
25/04/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
וולף. סירבה לדובב את קלנר עבור החוקרים

בזמן אמת
רוזן: "את זה הוא אמר לך בזמן אמת? את ידעת שאבא משלם שוחד כדי להצליח במשימה שהוא נטל על עצמו בהולילנד?". וולף: "כן. גם שמעתי אותו ואת מאיר במשרד. מאיר היה אומר שצריך לנסוע לירושלים ולהיפגש עם זה ולתת כסף; אני לא יודעת שמות ספציפיים. כשאבא נכנס לפרויקט הולילנד, הייתה לו מטרה להגדיל מאוד את הפרויקט". רוזן: "אבא היה עם הקופה ומאיר נתן את הרעיונות למי לתת את הכסף". וולף: "כן. הוא גם היה נפגש עם אנשים בשם אבא ומביא את הכסף"

בתו של שמואל דכנר, ד"ר אדית וולף, שמעה את אביה ואת מאיר רבין משוחחים על מתן שוחד לגורמים שונים בירושלים בהקשר לפרויקט הולילנד. כך העידה וולף (יום ה', 25.4.13) במשפט הולילנד.

וולף סיפרה, כי דכנר סיפר לבני משפחתו זמן קצר לפני פנייתו למשטרה על כוונתו לעשות זאת. הוא נימק זאת ברצונו לפתוח בהליך האזרחי נגד הלל צ'רני, וגם כהזדמנות אחרונה שלו לחשוף את האמת. דכנר אמר למשפחתו, כי הדבר צפוי להאיר אותו באור שלילי בתקשורת ושאל האם יתנגדו לכך, אך הם הביעו תמיכה במהלכו.

עוד אמרה וולף, כי רבין אמר לה שאם היא אוהבת את אביה - עליה למנוע ממנו להעיד, משום שהחקירה תהרוג אותו. רבין הציע לארגן הסדר עם צ'רני, כך שדכנר לא יפנה למשטרה. לדבריה, לאחר שדכנר לקה באירוע מוחי, הגיעו צ'רני ורבין לראות מה מצבו, ואז הציע צ'רני להעניק לבני הזוג דכנר תשלום חודשי אם יעבירו על שמו את דירתה של שושנה דכנר בכיכר המדינה - אך הם דחו את ההצעה.


קלנר אמר שדכנר יישבר


אביגדור קלנר, סיפרה וולף, היה הידיד הטוב ביותר של דכנר והיה היחיד שעמד איתו בקשר וסייע לו כלכלית בשנותיו הקשות שלפני התפוצצות הפרשה. "אביגדור אמר שצריך להניא את אבא מלפנות למשטרה, כי הוא יישבר ויהרגו אותו, הוא לא יעמוד בחקירות", הוסיפה.

קלנר אמר שינסה לעזור כמיטב יכולתו, נפגש מדי פעם עם צ'רני ועו"ד צבי אגמון, ובפגישותיה של וולף איתו היו מספר הצעות. אחת מהן הייתה לתשלום של 8 מיליון שקל, כאשר וולף תהיה ערבה לכך שדכנר לא יבקש סכומים נוספים. הצעות אלו הועלו בסוף 2009, זמן קצר לפני שדכנר פנה למשטרה. דכנר לא ביקש סכום מסוים, אלא קלנר הוא שהעביר לוולף בשמו של צ'רני את ההצעות שהלכו וירדו.

וולף נפגשה עם קלנר מספר פעמים לאחר שדכנר אמר לבני משפחתו שיפנה למשטרה, אך לא סיפרה לו על כך. באחת הפגישות, סיפרה וולף, אמר קלנר שצ'רני מטורף וצריך הרבה סבלנות כדי להגיע איתו להסכם. אחת ההצעות הייתה שדכנר יקבל 3.5 מיליון שקל ויכריז על פשיטת רגל, אך דכנר סירב. בפגישות ביקש קלנר לדעת האם דכנר פנה למשטרה, אך וולף ענתה תמיד בשלילה משום שאביה ביקש שלא לספר.


מעקלים הוציאו חפצי אמנות


דכנר עצמו סירב לשוחח עם קלנר, שכן לא רצה שקלנר ינסה להניא אותו מלפנות למשטרה. בין היתר הציע קלנר, כי צ'רני ישלם לבני הזוג 25,000 שקל לחודש. וולף התרשמה, כי יש קשר בין התשלומים המוצעים לבין הסכמתו של דכנר שלא לפנות למשטרה, אם כי הדברים לא נאמרו במפורש. קלנר אמר באחת הפגישות שידוע לו על פתיחת החקירה וחשש שהמשטרה מאזינה לטלפון שלו. מאוחר יותר הגיעה וולף למסקנה, כי קלנר חושש ששמו ישורבב לחקירה והדבר יפגע בו.

וולף סיפרה, כי בעת שדכנר כבר מסר עדות במשטרה, הגיעו לדירתו בכיכר המדינה מעקלים מההוצאה לפועל, פרצו את הדלת והחלו להוציא תמונות וחפצי אמנות. קלנר התקשר לוולף באותו יום ושמע ברקע את שושנה דכנר צועקת: "אל תקחו לי את זה". באותם ימים ניסה קלנר שוב ושוב לדבר עם וולף, אך דכנר אמר שכבר אין טעם בפגישותיהם משום שכבר הלך למשטרה ושאין על מה לדבר. הפגישות והשיחות נפסקו לאחר שוולף העידה במשטרה (פברואר 2010); החוקרים ביקשו מוולף לדובב את קלנר, אך היא סירבה.


"אהב את רבין יותר מאיתנו"


וולף אמרה שלא רצתה להעיד נגד קלנר, והשופט דוד רוזן תהה אלו דברים רעים יכלה להגיד עליו. וולף השיבה: "פחדתי שאביגדור לא רוצה שאבא ילך למשטרה כדי להסתיר דברים שנעשו". רוזן: "מאיפה נולדו המחשבות הללו?". וולף: "משיחות עם אבא". רוזן: "אבא לא אמר לך 'שיחדתי פה, שיחדתי שם'". וולף: "הוא סיפר בשמחה על ההישגים שלו ושל צ'רני ורבין".

רוזן: "הוא אמר לכם איך הוא השיג את ההצלחה?". וולף: "הכל בכסף". רוזן: "את זה הוא אמר לך בזמן אמת? את ידעת שאבא משלם שוחד כדי להצליח במשימה שהוא נטל על עצמו בהולילנד?". וולף: "כן. גם שמעתי אותו ואת מאיר במשרד. מאיר היה אומר שצריך לנסוע לירושלים ולהיפגש עם זה ולתת כסף; אני לא יודעת שמות ספציפיים. כשאבא נכנס לפרויקט הולילנד, הייתה לו מטרה להגדיל מאוד את הפרויקט". רוזן: "אבא היה עם הקופה ומאיר נתן את הרעיונות למי לתת את הכסף". וולף: "כן. הוא גם היה נפגש עם אנשים בשם אבא ומביא את הכסף". היא העירה, כי גם דכנר היה מציע את מי לשחד.

לדברי וולף, קלנר אמר לה שרבין לעולם לא ישתף פעולה עם המשטרה, משום שאצל החרדים משמעות הדבר היא להיות "מוסר". קלנר אמר זאת בהעירו, כי רבין אומנם היה יד ימינו של דכנר, אך אם הלה ילך למשטרה - בנושא זה לא יתייצב רבין לצידו. "אבא אהב את מאיר יותר מאשר אותנו; הוא תמיד אמר: זה הבן שלא היה לי", הוסיפה וולף. רוזן: "בשיחות של רבין עם אביך הם מלבנים, מחליטים ומבצעים את מי לשחד בפרויקט הולילנד". וולף: "כן, אם כי אני צריכה להבהיר שלא הייתי הרבה במשרד, כי לא אהבתי את השיחות האלה".

וולף סיפרה, כי דכנר ביקש ממנה ומבעלה מספר פעמים צ'קים של 5,000 שקל מכל אחד, וכנגדם נתן להם צ'קים מהחברות שבבעלותו. דכנר אמר, כי הכסף דרוש כדי לתרום למערכת הבחירות של אהוד אולמרט, כדי לעקוף את המגבלה על סכום התרומה המירבי. לדבריה, היה זה לאחר שהפסיקה לעבוד בשנת 1997 בשל מצבה הבריאותי.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 25.4.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 25.4.13. עדותה של אדית וולף: מה ידעה על שוחד בפרויקט הולילנד, המגעים עם קלנר (ובעקיפין עם צ'רני) להסדר עם שמואל דכנר (אביה), מימון הטיפולים הרפואיים שעברה, ההסתבכות הכספית של דכנר. עדותו של עופר לוי: העברת מעטפות ופריטת כספים עבור דכנר, יחסיו של דכנר עם שולה זקן. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1

תאריך:  25/04/2013   |   עודכן:  25/04/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי אגמון / Tzvi Agmon   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דכנר ורבין שוחחו על שוחד בהולילנד
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גיפ
25/04/13 13:45
2
יוסי מ
25/04/13 14:22
 
דידה
25/04/13 15:14
 
א.ל. רמת-גן
25/04/13 15:24
3
דידה
25/04/13 15:31
 
יוסי מ
25/04/13 16:43
4
גחלילית
27/04/13 16:43
5
גחלילית
27/04/13 16:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
הפרקליטות תדחה את בקשתו של אהוד אולמרט לסגור את תיק הולילנד בעניינו בעקבות פטירתו של שמואל דכנר. כך מעריכים גורמים משפטיים בכירים בעקבות שני הדיונים האחרונים במשפט הולילנד.
23/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, שב ואומר (יום ג', 23.4.13), כי על אהוד אולמרט להתמודד עם עדותו של אחיו יוסי בנוגע ל-500,000 השקלים שנתן שמואל דכנר ליוסי בשנת 2003.
23/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"מאוד הערכתי את הידע של שמואל דכנר, תמיד טענתי שהאיש גאון, אבל ראיתי גם את הדברים האחרים שלו, שאתה לא אוהב כמנהל פרויקט. למשל: פעם בשבוע הוא היה מספר שמישהו במשפחתו גוסס, ולכן הוא לא בא לישיבה. הוא היה עם ידע רב בנדל"ן ובשיווק, גאון בתחום הפיננסי, מאוד דומיננטי, מקושר, מוכר". כך אומר (יום א', 21.4.13) ד"ר יואב סרנה, מנכ"ל חברת אפשטיין, אשר ניהלה את פרויקט הולילנד. סרנה הוא מבכירי המהנדסים ומנהלי הפרויקטים בישראל.
21/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"הראיות נגד אהוד אולמרט הן ראיות נסיבתיות, שהתביעה תטען שהן לעצמן צריכות להוביל להרשעתו, ושמואל דכנר הוא חלק מן המארג. הם לא מתבססים על דכנר, ובוודאי לא עכשיו". כך אומר (יום א', 21.4.13) השופט דוד רוזן. סניגורו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר, תהה אלו ראיות נוספות יש, ורוזן ציין את עדותו של יוסי אולמרט: "אם הוא אומר את מה שאני מבין שהם [התביעה] אומרים - זו ראיה שתצטרכו להפריך. זוהי ראיה נסיבתית, ואני אומר את זה בעדינות".
21/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"זה נראה לי לא תקין ולא רצוי, אבל ברגע שהמנכ"ל החליט, אני הייתי מעדיף שזה יישאר אצל איתן מאיר, גם משום שהוא מטעם העירייה וגם שהכרתי אותו כאדם מקצועי ורציני ויסודי". כך אמר (18.4.13) עו"ד אסא אליאב, לשעבר היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, בעדותו במשפט הולילנד. אליאב התייחס להחלטה להעביר בשנת 2002 את הטיפול בסוגיית היטלי ההשבחה של פרויקט הולילנד ממאיר, שהיה אז סמנכ"ל העירייה, לאודי ניסן, שהיה מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים.
21/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il