|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות

מבצע "הלם ומורא" יצא לדרך; ארמון סדאם בוער; מאות מטרות מופצצות הלילה

נכבשו שדות התעופה H-2 ו-H-3, מהם שוגרו ב-1991 טילי סקאד לישראל; טור של 2,000 משוריינים בדרך לבגדד; מאות חיילים עירקים נכנעו; מפציצי הענק B-52 בבגדד
21/03/2003  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות

   יואב יצחק
רשת ABC: סדאם נפגע בהפצצה; הפנטגון מאשר; משרד ההסברה העירקי מכחיש

   יואב יצחק
רשת CNN סולקה מעירק

   מירב לוי
בלייר לבריטים: התלכדו מאחורי הלוחמים בחזית; גוברות ההפגנות בעולם נגד המלחמה

   רנית נחום-הלוי
פלשתינים מפגינים נגד המלחמה בעירק; קוראים לסדאם: הפצץ את תל אביב

   מירב לוי
בלייר מפייס את צרפת וחברותיה: לאירופה יהיה תפקיד חשוב בשיקומה של עירק

   גיל איל
טורקיה: לאחר ימים של מו"מ הותר מעבר מטוסים אמריקנים

   גיל איל
ממשל בוש פותח חזית נוספת: מקפיא את הכספים והנכסים של סדאם ומשפחתו

   יואב יצחק, ענבל אביב ורנית נחום-הלוי
מלחמת 'חירות עירק' החלה בהרעשה אוירית; סדאם חוסיין נעלם


החל מבצע: "הלם ומורא"

הקואליציה האמריקנית-בריטית החלה בערב, סמוך ל-19:00 (יום ו'), בתקיפה אוירית כבדה על בגדד. רשת סקאי דיווחה על פיצוצים גדולים, ועל אש נ"ט מהקרקע לעבר המטוסים. בגדד מוארת, באש גדולה ועקב ירי כבד. בהלה גדולה בקרב התושבים. צפירות אזעקה בבגדד.

ההפצצה החלה בחלקים המערביים של בגדד, שם מרוכזים עמדות של כוחות המשמר הרפובליקני, וגם בעיר מוסול, בצפון עירק ובעיר קירקוק. עדי ראייה מסרו על טילי שיוט שפגעו בארמון סדאם בבגדד - ארמון הרפובליקה, סמלו של הנשיא סדאם.

רמטכ"ל ארה"ב מסר, כי במהלך הלילה יופצצו מאות מטרות צבאיות נוספות. על הקרקע מתקדמים הכוחות במהירות - ההפצצות האוויריות נעשות גם לשם 'ריכוך' - וככל הנראה הם יגיעו לבגדד תוך שלושה ימים. אירן דיווחה רשמית, על 2 פצועים מרקטה שנחתה בערב על בית הזיקוק בעיר עבדאן הסמוכה לגבול עירק; שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד הצהיר: איננו מפציצים מטרות אזרחיות, אלא רק יעדים ממוקדים. כוחות בריטים מתכוונים להשתלט על העיר בצרה במהלך הלילה.

רשת CNN מסרה, כי גורמים בפנטגון דיווחו על הפעלתו של מבצע shock and awe (הלם ומורא) - שבו דובר בימים האחרונים. המבצע האוירי הגדול שהוכן בקפידה במשך חודשים, יוצא עתה לדרך. על-פי תוכנית המבצע, מוטלים עתה למערכה מאות מטוסי קרב ומפציצים כבדים של ארה"ב ובריטניה. תפקיד המפציצים הכבדים הוא לפצח את הבונקרים של סדאם, בהם מסתתרת ההנהגה העירקית, סדאם עצמו ומשפחתו.

בהפצצה משתתפים גם המפציצים האימתניים של בריטניה - שמונה מפציצי ענק מסוג B-52. הם יצאו בצהריים מבסיסם ב-'ראפ פייפורד' בבריטניה. כל אחד מהם נושא כ-20 טילי שיוט, ועוד מאות פצצות. המטוסים משתמשים בשדות התעופה של טורקיה, כדי לחדור לעירק.

טורקיה התירה רק בשעות הערב שימוש במזדרון אוירי בתחומה, וזאת לאחר שהוזהרה על-ידי הממשל האמריקני: אם לא תאפשר זאת, היא תגרום לסיכון חיילים אמריקנים, ותגרור יחס נגדי תואם. בהודעה רשמית מסרה טורקיה, כי בקשת ארה"ב לעשות שימוש במעבר קרקעי לעירק, עדיין מצוי במו"מ.

בצהריים גירשה ממשלת סדאם את אנשי ה-CNN מעירק, עקב מה שהם מכנים: "תעמולה שיקרית" [ראו קישור].

ראמספלד: סדאם מאבד שליטה; חיילים עורקים

שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד, קיים מסיבה-תדרוך עיתונאים (20:45), בה השתתפו כמה מראשי הצבא האמריקני. הנה חלק מהדברים:

- ראמספלד - למלחמה בעירק יש מספר מטרות: להגן על אמריקה; לשחרר את האזרחים העירקיים; להשמיד נשק להשמדה המונית. להביא לסופו של משטרו של סדאם חוסיין. כבר עתה ידוע לנו כי המשטר העירקי מתחיל לאבד שליטה. אמש הם טענו שעיר הנמל, אום-קסאר, בשליטתם המלאה. למעשה, כוחותינו שולטים בעיר הנמל ובחלק ניכר מעירק. הבלבול אצל בכירים בעירק גדל. הם מתחילים להבין שמשטרם מסתיים. הקרובים לסדאם יחפשו מסתור. קצינים וחיילים יראו שהאינטרס שלהם לא יהיה למות עבור משטר מדכא. אני קורא לכל הקצינים בעירק: אל תשתמשו בנשק להשמדה המונית. אל תשמשו באזרחים כ"מגינים חיים". מי שימלא פקודות אלו - ייענש. לא בחרנו במלחמה הזו. לסדאם ניתנה הזדמנות להשמיד נשק להשמדה המונית. הוא בחר לא נכון ועתה הוא יפסיד את משטרו. עירק שייכת לתושבים העירקיים.

לשאלה של עיתונאים ענה: אין לי מושג מה מצבו של סדאם. מאוחר מדי לבכירים בשלטונו של עירק להישאר במוקדי הכוח. הזמן יגיד. עד עתה שיקוליהם היו מוטעים ורעים.

- ג'נרל ריצ'ארד-מאיירס, ראש המטות המשולבים: המבצע להפלת סדאם נמצא במהלכו. בתחילה נטרלנו אתרי תקשורת, מכ"מים וראדרים ואתרי שיגור טילים. בנוסף פעלנו בדרום ומערב עירק. הכנו בדרום בגדד, שם דווח על בכירים בשלטון העירקי. בהתאם הפצצנו מתקנים של משמרות המהפכה. בשעות האחרונות תפסנו שטחים במערב ובצפון כווית. נטרלנו מוקשים תת-ימיים. במסגרת פעולות הקרקע כבשנו את אום-קסאר. בשלב זה כוחותינו נמצאים 100 מייל (160 ק"מ) בתוך עירק. אנחנו מתקדמים לעבר מטרתינו - בגדד. אסור לנו להיות שקטים ויש להיות דרוכים. בשעה האחרונה הפצצנו באופן מאסיבי מטרות שונות. למפקדים והחיילים העירקיים יש לי מסר ברור: עשו את הדבר המכובד ותחיו יחד עם ילדיכם בשגשוג. מאות מטרות בעירק יופצצו בשעות הקרובות.

דובר הבית הלבן אמר מאוחר יותר: השמדת ארמונו של סדאם אינה מהווה פגיעה באזרחים העירקים. אי אפשר להסיק שהאזרחים נפגעים כתוצאה מצפייה בהפצצות הערב בטלוויזיה. נמשיך לעבוד עם האו"ם בשיקום עירק. הנשיא נתן לסדאם חוסיין 48 שעות. הוא בחר את בחירתו. הקלטת של סדאם נבחנה וכנראה שמדובר בקולו האמיתי. בוש יבלה את סוף השבוע בקמפ-דייויד.

נכבשו שדות התעופה H-2 ו-H-3

כוחות הקואליציה האמריקנית-בריטית הודיעו (יום ו', 21.3.03) כי הם כבשו כמה בסיסים עירקים במערב במדינה, ובהם את שדות התעופה H-2 ו-H-3. אתרים אלה שימשו לשיגור סקאדים לישראל במהלך מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991.

ככל הנראה, הצליחו האמריקנים להשתלט על הבסיסים ללא התנגדות עירקית משמעותית. השטח נסקר עתה, כדי לחסל כיסי התנגדות. במקביל מוזרמים כוחות גדולים באמצעות לשדות תעופה אלה, כדי להסתייע בהם להמשך כיבוש עירק. במקביל נבדק מידע, לפיו בבסיס חיל האוויר H-3 מוחזק נשק להשמדה המונית.

העירקים מיהרו לפרסם הכחשה גורפת לפרסום האמריקני. על-פי הודעת העירקים, לארה"ב אין עדיין שליטה באיזור.

שליטה אמריקנית בבסיסים באיזור זה מפחיתה משמעותית את יכולת האיום מצד עירק על אזרחי ישראל. שר הביטחון, שאול מופז, אמר לפני מס' ימים, כי אם ייכבש שטח זה על-ידי הקואליציה, ניתן יהיה להוריד את רמת הכוננות בישראל.

הנשיא בוש: גאים באנשי צבאנו;
פאוול: הניצחון בהישג ידם

בראיון ל-CNN הודה נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לראשי הקונגרס - על האחדות שהם מציגים. בנאום קצר מאוד אמר: "לא נוותר ולא נפסיק עד שנרוקן את עירק מנשק להשמדה המונית, ועד שנשחרר את העם העירקי. כולנו כאן בוושינגטון גאים באומץ וביכולת של אנשי צבאנו. אני רוצה להודות לכולם על הודעת האחדות".

שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, אמר בתשובה לשאלה האם ארה"ב נמצאת בקשר עם גורמים בתוך עירק, כדי לשכנע את סדאם להיכנע: קיימת הידברות עם גופים בתוך עירק, כדי להבהיר זאת לסדאם חוסיין. ישנן מדינות וישנם גופים שיש להם ערוצים לבגדד, ואלה מוסרים לו כי השינוי הוא בלתי נמנע. כוחות הקואליציה מתקדמים במהירות. הניצחון הוא בהישג יד. כל התנגדות תגרום לאובדן חיים נוספים. שחרור עירק הוא בלתי נמנע. אנחנו רוצים להבהיר לעירקים, שאנחנו באים כמשחררים. נשתמש בנכסים של עירק לטובת אזרחי עירק. גם צרפת תשתתף במבצע השיקום הזה.

האם סדאם חי או מת

דיווח דרמאטי שהגיע ל-CIA מגלה, כי סדאם חוסיין הוצא באלונקה מהבונקר שהופצץ בטילי שיוט אתמול לפנות בוקר (04:20), וכי הוא הוצא כשעל פניו מסיכה. הדיווח הועבר לפנטגון, ודבר הפגיעה נחשף על-ידי רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC. גורמים בפנטגון אישרו כי סדאם נפגע, אם כי לא ידוע עכשיו מה מצבו - חי או מת [עוד בנושא, ראו קישור].

בצהריים (יום ו', 12:15) ערך שר ההסברה העירקי מסיבת עיתונאים, ובה אמר, בין היתר, כי נשיא עירק, סדאם חוסיין, לא נפגע בהפצצה, והוא חי, בריא ושלם. מאוחר יותר, בשעות הערב שידרה הטלוויזיה העירקית את סדאם, יחד עם בנו קוסאי וסולטן אחמד.

מאמץ לכיבוש ערי הנפט

הכוח האמריקני-בריטי עשה הלילה מאמץ גדול, כדי לכבוש את ערי הנפט ומוסול. לכניסה הקרקעית קדמו הפצצות ריכוך בהרעשה ארטילירית, לשם שבירת קווי ההגנה העירקית. מדיווחים המגיעים מעירק עולה, כי כוחותיו של סדאם כבר החלו להבעיר ולמלכד בארות נפט בדרום עירק.

בחלק מערי הגבול עם כווית כבר החלה עריקה מצד קצינים וחיילים עירקיים. מדיווחים ראשונים עולה, כי מדובר במאות חיילים שכבר נכנעו ללא קרב. עשרות חיילים וקצינים עירקים נשבו באום-קסאר עם כיבושה הבוקר בידי כוחות הקואליציה.

סוכנות אי.פי. הפיצה תמונות, בהם נראים טורים של חיילים עירקים בשביים. עם הקצינים הבכירים שנכנעו: קצין בכיר מיחידת העילית של משמר המהפיכה העירקי. סוכנויות הידיעות מדווחות, כי חיילים אמריקנים מניפים את דגל אמריקה בשטח אום אל-קאסר, לאחר שעיר זו נכבשה על-ידי הנחתים האמריקנים. קיימים עוד כמה כיסי התנגדות במקום, שיטוהרו תוך זמן קצר.

בגבול כווית-עירק נפל מסוק הבוקר (יום ו'), בגלל תאונה. 8 חיילים בריטים נהרגו ו-4 אמריקנים. אלה הם הקורבנות הראשונים במלחמה זו מצד כוחות הקואליציה. צבא בריטניה מסר רשמית, כי המסוק לא הופל מאש האוייב העירקי, אלא בתאונה. חייל ראשון מכוח המארינס נהרג מאש חיילי עירק. רדיו אירן דיווח הבוקר, כי בהפצצה במדבר המערבי בעירק, נהרגו 150 אזרחים עירקים.

מאות מטוסים הרסו הלילה את קווי ההגנה האוירית של צבא עירק, והשתלטו על שמי עירק. העירקים אינם מסוגלים למעשה להרים לאויר אפילו לא מטוס אחד. התקשורת עם הכוחות בערים מחוץ לבגדד משובשת.

טור של 2,000 משוריינים בדרך לבגדד

הבוקר (יום ו') החלה, במקביל, גם הפריצה לעיר הבירה - בגדד. כוח אמריקני-בריטי גדול מתקדם אל בגדד ללא התנגדות ממשית. כוח זה כבר מצוי בתוככי עירק בעומק של כ-150 ק"מ, בדרך לבגדד. הכוח הינו בעיקרו דבזיית הרגלים השלישית, המונה 2,000 משוריינים וכוח חלוץ של מסוקים ומטוסים - המספקים לכוח מטרייה אוירית. המדובר בכוח עצום, בסדר-גודל המספיק להכריע מערכה כמו ישראל-סוריה.

בדיווח אחר נמסר, על כוח מארינס שנתקל במארב עירקי. עם הגעת כוחות מארינס מגבולה הדרומי של בגדד, הם נתקלו בהתנגדות עזה מצד המשמר הרפובליקני. הכוח העירקי גרם לנפגעים בצד האמריקני. התנגדות זו כוללת גם ירי טילים נגד טנקים מסוג 'סאגר', הידועים כנשק בלימה במערכה קרקעית. הכוח הזעיק תגבורת אוירית, ולאחר כשעתיים של הפצצה באמצעות מטוסי קרב וארטילריה כבדה, חולץ כוח המארינס והוא שוב החל לנוע.

מאז הבוקר נעשה, במקביל, מאמץ גדול לכבוש את בצרה ומוסול, במהירות, לפני ששדות הנפט ובתי הזיקוק יובערו ויושמדו על-ידי העירקים עצמם. העירקים הספיקו כבר להצית כ-9 בארות נפט. הכוחות האמריקנים עשו הלילה את את דרכם לכיוון העיר בצרה. החיילים עוברים דרך המדבר - מדובר במעבר של כ-500 ק"מ. עדי ראיה דיווחו, כי ראו פיצוצים גדולים מכיוון העיר בצרה. רשת החדשות סקאי ניוז דיווחה, כי לראשונה הלילה נעשה שימוש ראשון בפצצת ה-MOAB - אם כל הפצצות.

דיווח נוסף שנתקבל: בצפון כווית הופעלו צופרי אזעקה, בעקבות התרעה וחשש מפני ירי טילים בעלי ראש נפץ כימי. רשת CNN דיווחה, כי טיל פטריוט יירט את אחד הטילים שנורו.

במקביל לכניסה לערים החשובות בצרה ומוסול, השתלטו הכוחות האמריקנים-בריטיים על העיר אום אל-קאסר - בגבול עירק-כווית. עם נפילת המקום בידי הכוחות נכנעו כאמור מאות חיילים עירקים. נקודה זו משמשת עיר נמל לשינוע מיכליות במפרץ הפרסי. כוחות קומנדו גדולים של הקואליציה כבשו גם מאחז אסטרטגי - את חצי האי פאו, המשמש גם הוא לקליטה ופריקת דלק ממיכליות.

תנועת הכוחות מעידה בבירור, על הניסיון לתפוס על-מנת להציל את משאביה הטבעיים של עירק. הנפט הוא מקור ההכנסה העיקרי של עירק. נכסים אלה אמורים לשמש כבר בזמן הקרוב לשיקומה של עירק משליטה העריץ. גם האו"ם כבר הביע את עמדתו בנושא זה. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, אמר כי הוא מצפה לשילוב האו"ם בשיקום עירק, ובכלל זאת מתן מנדט לאו"ם לנהל את שדות הנפט.

הפגנות רבות בעולם נגד המלחמה

עשרות אלפי פלשתינים הפגינו (יום ו', 21.3.03) נגד המלחמה בעירק. הם נושאים תמונות של נשיא עירק, סדאם חוסיין, וגם של מנהיג ארגון הטרור, אוסמה בן-לאדן.

המפגינים קראו לסדאם להפציץ את תל אביב. כמו-כן קראו למנהיגים הערבים שדרשו מסדאם לפרוש, להתפטר מתפקידם. הם גינו במיוחד את נשיא מצרים, חוסני מובארק, מלך ירדן עבדאללה ונסיך כווית. הפגנות גדולות נגד המלחמה התקיימו גם בסאן-פרנסיסקו, תימן, ירדן ומצרים [לידיעה המלאה, ראו קישור].

בלייר: סימנים של שבירה ועריקה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קיים בצהריים (יום ו') מסיבת עיתונאים, ובה מסר פרטים על התקדמות המערכה נגד עירק [ראו גם קישור]. בפתח דבריו מסר את תנחומי ממשלתו לבני משפחות שמונה החיילים שנהרגו הבוקר בהתרסקות המסוק בכווית. הוא אישר, כי חיילי ארה"ב ובריטניה כבשו את חצי האי פאו. הוא ביקש את תמיכת אירופה למהלכי ארה"ב ובריטניה, ואמר כי אירופה והאו"ם ייקחו חלק חשוב בשיקומה של עירק. בלייר גילה, כי קיימים סימנים של שבירה ועריקה בצבא העירקי.

בריטניה מתחילה להפעיל את המפציצים האימתניים נגד עירק. רשת סקאי ניוז דיווחה, כי שמונה מפציצי הענק B-52 מחממים מנועים בבסיסם ב-'ראפ פייפורד' בבריטניה. כל אחד מהם נושא כ-20 טילי שיוט, ועוד מאות פצצות. על-פי הדיווח, הם המריאו בדרכם לעירק, ושם ינחיתו פצצות ענק בעירק - חלק מהן במשקל כמה טונות כל אחת.

הפרלמנט הבריטי התכנס

הפרלמנט הבריטי התכנס הבוקר (יום ו'), על-מנת לקבל סקירה על מצב הלחימה בעירק. שר ההגנה הבריטי, גאוף הון, מסר סקירה ביטחונית על מהלך המלחמה בעירק, ועל התקדמות הכוחות הבריטיים באזור.

לדבריו, הפלישה הקרקעית העיקרית החלה. עירק שיגרה לפחות 5 טילים לעבר כוחות הקואליציה. הוא אישר כי העירקים העלו באש בארות נפט, בגבול עירק-כווית, ודיווח כי 8 חיילים בריטים נהרגו בהתרסקות מסוק בכווית.

במקביל שיגרה מלכת בריטניה, אליזבת' השנייה מסר לחיילים הבריטים במפרץ: "בזמנים קשים אלו בהיסטוריה של ארצנו, אני רוצה להביע את גאוותי בכם המוצבים במפרץ. יש לי ביטחון מלא במקצועיותכם ובמחויבותכם לעמוד באתגרים הניצבים בפניכם. מי ייתן ומשימתכם תהיה קלה והחלטית, אומץ ליבכם יציב ואמיתי, והתנהגותכם על-פי הסטנדרטים הבריטים הגבוהים - הן בניהול המלחמה והן בהבאת השלום. ליבי עמכם", אמרה המלכה.

__________________

השתתפו: יואב יצחק, מירב לוי, רנית נחום-הלוי, גיל איל, גלית יצחק

תאריך:  21/03/2003   |   עודכן:  22/03/2003
כתבי מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בלבול סורר בישראל עקב חוסר בהירות במדיניות הממשל האמריקני: יממה לאחר שבירושלים הביעו שביעות רצון משיתוף הפעולה עם הממשל האמריקני, מכחישים הלילה (יום ו', 21.3.03) במחלקת המדינה האמריקנית, כי הממשל אישר לישראל ערבויות בסך 10 מיליארד דולר. על-פי המשרד, טרם התקבלה החלטה בנושא.
21/03/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקר תאונות הדרכים, בוטלה רשמית בהצבעת הכנסת החדשה. בכך הושם הקץ על אחת מהחקירות המקצועיות ביותר, שנערכו אי פעם בישראל בנושא הקטל בדרכים.
21/03/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
שני מחבלים חדרו (יום ה') להתנחלות מורג שברצועת עזה. כוחות צה"ל ירו והרגו פלשתיני חמוש. מתבצע מרדף אחר מחבל נוסף שהצליח להימלט מהאזור.
21/03/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, פרסם (יום ה', 20.3.03) קלטת וידאו ובה הוא מדבר אל האומה הבריטית. "אין לנו ברירה אלא לפעול. אם נעזוב עכשיו, סדאם חוסיין יצא מחוזק. שנים של חולשה יעברו עלינו אם ניסוג".
21/03/2003  |  גיל איל  |   חדשות
טקס חלוקת האוסקר ה-75, יערך ככל הנראה כסידרו. לנוכח המצב יתאפיין השנה הארוע בצנעה מסויגת. בלילה שבין יום ראשון ושני יצפה העולם בשידור ישיר מהוליווד, כאתנחתא קלה מהצפייה המתוחה בסרטי המלחמה.
20/03/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לנוכח אי-הבהירות נחוצה חקירת משטרה בעניין ההתבטאות של שרה נתניהו על ראשי צה"ל    כותרת משנה: ביבי חומק מלומר כי אינו מאמין שהמטכ"ל חותר תחתיו
איתמר לוין
איתמר לוין
מחשבות על-רקע זירת המרד באושוויץ והפסטיבל היהודי בקרקוב    וגם: חלוקת הזמן של נתניהו, האם ישראל תהפוך לבת-דמותה של רוסיה והשלכות מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il