סיכום פעילות הסחר הבינלאומי הישראלי, המשתקפת בתנועת המטענים ששונעו בדרך האוויר בנתב"ג - במחצית הראשונה של שנת 2003, מצביע על גידול מיזערי בן אחוז בודד (1%). כך עולה מנתונים שהוצגו היום (ב', 4.8.03) בפני שר התחבורה, אביגדור ליברמן.
מהנתונים מתברר כי ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2003 שונעו בנתב"ג כ-156 אלף טונות של מיטען אווירי, לעומת כ-155 אלף טונות מיטען ששונע בתקופה המקבילה אשתקד.
בתנועת המטענים שיצאה מנתב"ג נרשם גידול של 8% ואילו בתנועת המטענים שנפרקה בנתב"ג נרשמה ירידה של 9%.
מדובר בגידול הראשון שנרשם בתנועת המטענים בנתב"ג מאז שנת 2000. בשנת 2001 נרשמה ירידה של 8% ובשנת 2002 נרשמה ירידה נוספת של 5%, בתנועת המטענים ששונעו בנתב"ג.
לכמות המטען הכללית שהוטסה על-ידי חברות התעופה הזרות נרשמה ירידה בשעור של כ-6%.
הגידול בתנועת המטענים במחצית הראשונה של שנת 2003 נובע בעיקר מהגידול המתמשך ביצוא החקלאי וביצוא התעשיתי של ישראל. המקור לירידה בכמות המטען שנפרקה בנתב"ג הוא המשך מגמת הירידה ביבוא לישראל.
לכמות המטענים הכללית שהוטסה על-ידי חברות אל-על וק.א.ל. נרשם גידול בשעור של כ-3%, לעומת המחצית הראשונה של שנת 2003 וחלק השוק המשותף שלהן גדל ל-75.4%, לעומת 73.7% בתקופה המקבילה אשתקד.
יצויין, כי בנוסף למטען ששונע מישראל לחו"ל, חברות ק.א.ל. ואל-על מטיסות כמות משמעותית של מטען בין אירופה וארה"ב. ק.א.ל. משנעת מטענים בין אפריקה ואירופה ואל על מטיסה מטען בין המזרח הרחוק לאירופה.