דמי הנסיעות לעובדים לא יופחתו על-אף ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית, כך הוחלט במסגרת ההבנות החדשות שהושגו בין ההסתדרות לבין משרד האוצר. ההסכמות התקבלו ביממה האחרונה לאחר הידברות אינטנסיבית ופגישה שקיימו יו"ר ההסתדרות
אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד עם מנכ"ל משרד האוצר
שי באב"ד.
כוונת האוצר לקצץ בהחזרי הנסיעות בעקבות הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית נתקלה בהתנגדות מצד ההסתדרות ומצד שר התחבורה ישראל כ"ץ, לנוכח העובדה כי המהלך פוגע בעובדים מאזורי הפריפריה שהתחבורה הציבורית בסביבתם אינה יעילה או לא נגישה כלל. נהוג כי עובדים אלו, אשר נאלצים להשתמש ברכבם הפרטי, מקבלים את הוצאות הנסיעה במסגרת הסדרים שונים המבוססים על עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית.
מ"תחבורה בדרך שלנו" נמסר בתגובה, כי "בשבוע בו הממשלה מכריזה על מדיניות של העמקת ההשקעה ושיפור השרות בתחבור הציבורית, האוצר פועל באופן מנוגד למדיניות זו".
לטענת ארגון נוסעי התחבור הציבורית בישראל, "על המדינה לפתור את בעיית הניידות של תושבי הפריפריה ולתת להם מענה, בין באמצעות קווים ייעודים, במקומות בהם אינם קיימים, ובין בהגברת תדירות הנסיעות ושיפור הסינרגיה בין הרכבות והקווים הבין-עירוניים לקווים העירוניים והמקומיים. בנוסף על כך, היה מצופה מהמדינה כי למקומות ייעודים, בהם לא קיים עדיין המענה במסגרת התחבורה הציבורית, יתקיים שירות הסעות עבור העובדים ע"י משרדי הממשלה והגופים הציבוריים, אך בהמשך המדיניות הנוכחית המדינה מפתחת ומעצימה את הבעיה במקום לפותרה".
מנכ"ל הארגון איתי חיים: "לטעמנו, על המדינה לצמצם ככל הניתן את השימוש ברכב הפרטי, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית, כשבכלל מדיניות זו, על האוצר לבצע הפרדה של סעיף החזר הנסיעות בתחבורה הציבורית מתלושי המשכורות, בכך שסעיף זה יחושב למעסיק כהחזר הוצאות ובכך יתמרץ ויתגמל מעסיקים ועובדים להעדיף את ההגעה בתחבורה הציבורית על פני שימוש ברכב הפרטי. השיטה להמרת תוספות שכר בהחזרי הוצאות רכב צריכה להיפסק".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א–יפו ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה כי זוהי החלטה אמיצה שמשמעותה אי-פגיעה בעובדים הנוסעים בתחבורה ציבורית לעבודה. "אני מקווה שזהו סימן ראשון להכרה בצורך במתן תמריצים חיוביים להגעה ירוקה לעבודה, ומצפה שיפותחו מנגנונים שיתנו תמריץ ותוספת שכר למי שמגיע באוטובוס או בתחבורה אלטרנטיבית על פני המשתמשים ברכב פרטי. הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק את ה'ישראבלוף' שמתגמל בעדיפות ברורה את בעלי הרכב הפרטי ותאפשר לעובדים לקבל את שכרם המלא ללא חיוב בבעלות על רכב פרטי".