|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
איזנקוט. "בימין מובילים למדינה דו-לאומית" [צילום: צפריר אביוב/AP]

איזנקוט: תנועה בעד התיישבות בכל מקום מובילה לאסון

בהקלטות שנחשפו בישראל היום תקף מספר 3 ב"מחנה הממלכתי" את התומכים בביטול ההינתקות ואמר: "אלו אנשים שלא מבינים, הם יובילו למדינה דו-לאומית" עוד מהרמטכ"ל לשעבר: "הצלחת בן-גביר – בגלל צעירים שרואים שחור-לבן" התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע
08/09/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

בחוג בית ראשון שקיים במסגרת קמפיין "המחנה הממלכתי" שהתקיים (יום ד', 7.9.22) במטולה, תקף מספר 3 ברשימה, גדי איזנקוט, את התנועה שדוגלת בביטול ההינתקות ואמר כי "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההינתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון". הקלטותיו של איזנקוט פורסמו באתר ישראל היום.

ברשימתו של איזנקוט מתמודדים שורת תומכים מובהקים של ההתיישבות ביו"ש, ובהם השרים גדעון סער וזאב אלקין, ובמאי 2021 הצביעו חברי תקווה חדשה בעד החוק לביטול ההינתקות.

על-פי הדיווח, במפגש עם התושבים הרחיב איזנקוט: "אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההינתקות, והובלה למדינה דו-לאומית. זה המצע של בן-גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

איזנקוט סרב להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את נתניהו שבתקופתו חומש פונתה עשרות פעמים לדבריו. עם זאת, רמז לחבריו למפלגה שיצאו נגד פינוי חומש: "זה לא היה צריך להפוך לאירוע פוליטי, זה ברמת מפקד החטיבה. במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק הינתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים. הוא קיבל דיווח, כל בוקר הוא ראה ידיעה. אין פה בכלל דילמה".

לשאלה לגבי הויכוח בין גנץ לסער למשל על פינוי חומש, איפה גדי איזנקוט? הוא השיב: "זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. ראיתי שבני גנץ החזיר תשובה לבג"ץ - שחומש תפונה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לדברים: "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל (גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל). וגם את זה צריך לזכור: מתן כהנא שוריין ברשימתו של גנץ על-ידי איזנקוט. בקרוב בטח נשמע ממנו על הצורך ב'ויתורים כואבים למען השלום' ועל זה ש'שלום עושים עם אויבים', ועל הצורך לשלב את המשותפת בממשלה כדי לקדם דו-קיום עם ערביי ישראל. ככה זה כשאין ערכים אלא רק כיסא".

ממפלגת הרוח הציונית נמסר: ״צריך להסיר את הכובע בפני איזנקוט, שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי״.

במפלגת עוצמה יהודית תוקפים את איזנקוט: "בעיני איזנקוט, צעירים הם טירונים שפוטים שדעתם לא רלוונטית. שמישהו יגלה לו שאנחנו באזרחות, ולצעירים שלנו יש זכות בחירה, זכות לחיות בביטחון, בלי פחד ברחובות, ועם הכרעה ברורה נגד הטרור. איזנקוט, שהפקיר את אלאור אזריה שחיסל מחבל, מסלף כעת את המציאות וכמו יתר חבריו בשמאל הקיצוני, משתלח במי שנאבק למען חיילי צה"ל, השוטרים ותושבי המדינה".

תאריך:  08/09/2022   |   עודכן:  08/09/2022
עידן יוסף
+ניר אורבך יוזם חיבור הבית היהודי לשקד על חשבון הנדל
17:58 08/09/22  |  עידן יוסף
ח"כ ‏ניר אורבך מעורב במאמצים לחבר בין הבית היהודי לאיילת שקד על חשבון אנשי דרך ארץ, הנדל והאוזר. הוא פועל בכיוון הזה כבר תקופה. ייתכן שגם ימצא עצמו ברשימה אם הדבר ייצא לפועל (גלי צה"ל).
+יו"ר הבית היהודי צייצה אולטימטום לשקד ומחקה
17:13 08/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי חגית משה צייצה בטוויטר אוליטמטום ליו"ר הרוח הציונית איילת שקד: "בשנתיים האחרונות הובלתי את מפלגת הבית היהודי ממדבר פוליטי לבית שיש בו תקווה לאנשי הציונות הדתית שמתגעגעים לדרך המפד"ל. לא עשיתי את כל הדרך הזו כדי לשבת עם ימין מגומגם. הנדל והאוזר זה לא ימין ממלכתי זה ימין מזגזג ומגומגם, איתם אנחנו לא נשב". כעבור זמן קצר מחקה משה את הציוץ.
יוסי ברודני וחגית משה [צילום: יעל צור]
+מיכאלי על איחוד עם מרצ: מטרתי - למנוע חזרת הימין לממשלה
16:57 08/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, התייחסה להזמנת ראש הממשלה לדון באיחוד אפשרי עם מרצ. בפתח ישיבת סיעה שהתקיימה במועדון ה"פוסיקט" לשעבר, אמרה מיכאלי: "אגיע בלב פתוח לשיחה בנושא. המטרה המרכזית והעיקרית שלי - למנוע את חזרת הימין הממשלה. הסוגיה שנדון בה היא מה הדרך הכי טובה לעשות את זה".
 
עוד הוסיפה השרה: "אין כאן ויכוח לא על ג'ובים ולא על מינויים פוליטיים, אלא על הדרך של מדינת ישראל. אין מחויבת ממני למטרה הזו".

הבוקר פרסמה העבודה סרטון תעמולה אנטי דתי [ראו בראש העמוד] שזכה לגינויים מקרב חברי כנסת דתיים.
+ואף על-פי כן איילת שקד
14:17 08/09/22  |  דב גולדפלם   |   לרשימה המלאה
מכל המפלגות המתיימרות לייצג את הציונות הדתית לאומית, מפלגת הרוח הציונית היא הקרובה ביותר לדעותי  ▪  יש להסתכל על העתיד בעיניים מפוכחות
שקד. מתאימה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אני מודאג מהימין
13:46 08/09/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני פוחד מהיום שהלשון הבוטה וגסת הרוח של חבר הכנסת דודו אמסלם תהיה מופקדת על מערכת המשפט במדינת ישראל, שהוא יהיה זה שיחתום על חוקים במדינת ישראל
אמסלם. גס רוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נדחתה עתירת רע"ם להצבת קלפיות בכפרים לא מוכרים
12:48 08/09/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השופט עמית דחה את העתירה על הסף והדגיש: "נשיאות ועדת הבחירות המרכזית ומליאתה אינם יושבים כערכאות ערעור על החלטות משפטיות של יו"ר הוועדה"
עמית. דחה על הסף [צילום: לע"מ]
+הדר מוכתר פרצה בבכי: "אני סך הכל ילדה בת 20"
11:58 08/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר רשימת צעירים בוערים, הדר מוכתר, פרצה בבכי באולפן ערוץ עכשיו 14: "אני תמיד הייתי כאן, אין אף גוף שמממן אותי. אבא שלי לא מיליונר. אני שעות באוטובוסים ואין לי מרצדס. אתם שוכחים שאני סך הכל ילדה בת 20".
+שקד שוקלת מחדש את החיבור עם הנדל
10:40 08/09/22  |  עידן יוסף
לקראת פרידה? איילת שקד שוקלת מחדש את החיבור עם יועז הנדל. הרקע: הקושי לנהל קמפיין ומסר אחיד והרצון לפנות יותר לקהל היעד הדתי, ע״י חיבור עם רשימת הבית היהודי (סרוגים). גורם ברוח הציונית ל׳כיפה׳: "זה אף פעם לא היה חלק בין שקד להנדל וכשלא עוברים את אחוז החסימה מתחילים התככים".
+אורלי וילנאי הופרשה ממפלגת אומץ לעם
09:58 08/09/22  |  עידן יוסף
בעקבות דבריה של אורלי וילנאי, לפיהם היא בחרה להתחסן מכיוון שהיא בקבוצת סיכון - היא הוצאה אל מחוץ לרשימת מתנגדי החיסונים ״אומץ לעם״ המתמודדת לכנסת (עכשיו 14).

+חשש בעבודה ובמרצ: איחוד יעביר קולות לרשימה המשותפת
09:34 08/09/22  |  עידן יוסף
בכירים בעבודה העבירו מסר ליש עתיד שלפיו חבירה עם מרצ תפגע בגוש המרכז-שמאל כולו. ההסבר של אותם בכירים הוא שמצביעי מרצ מהצד היותר שמאלי של המפלגה צפויים שלא להצביע למפלגה המאוחדת ולהצביע לרשימה המשותפת, שאינה חלק מגוש המרכז שמאל. מלבד מפלגת העבודה, גם במרצ ישנם גורמים שמסכימים עם הטענה וחוששים מאיבוד קולות לרשימה המשותפת כתוצאה מחיבור שכזה. מה שמקטין עוד יותר את סיכוי האיחוד בין מרצ והעבודה לכדי סיכוי קלוש (כאן חדשות).
+ליברמן לנתניהו: לא תצליח לחסל אותי
08:53 08/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישראל ביתנו מתייחסת במרומז להאשמותיו של יוסי כמיסה על הזמנת חיסול מצד יו"ר המפלגה, ובסרטון שהפיצה נכתב כי ליברמן אינו מזמין החיסול, אלא נתניהו שצירף אותו לרשימת חיסולים פוליטיים  ▪  ליברמן: אני המחסום האחרון מפני עליית נתניהו לשלטון
סרטון התעמולה של ישראל ביתנו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט: תנועה בעד התיישבות בכל מקום מובילה לאסון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
רשימת ישראל ביתנו מפרסמת (יום ה', 8.9.22) סרטון תעמולה, שבו התייחסה במרומז להאשמותיו של יוסי כמיסה, שטען כי אביגדור ליברמן הציע לו בעבר 100 אלף דולר כדי לחסל את ניצב סנדו מזור. ליברמן מוביל קו כי לפרסום זה נגדו אחראי בנימין נתניהו.
08/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ מתן כהנא ממפלגת ההמחנה הממלכתי יוצא נגד המקפיין של מרצ נגד המכינה בעלי. בציוץ בטוויטר כתב כהנא: "הניסיון האלים להוציא אל מחוץ למחנה ציבורים רק כי דעתם שונה מדעתה של זהבה גלאון הוא ניסיון מגונה. בוגרי המכינה בעלי כמו בוגרי עשרות מכינות אחרות הם נכס עבור חוסנה החברתי והביטחוני של מדינת ישראל ולא אאפשר לעשות להם דה-לגיטימציה."
07/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
עימות חריף נרשם (יום ג', 6.9.22) בין יו"ר מפלגת הרוח הציונית, השרה איילת שקד, למספר 2 ברשימתה, השר יועז הנדל, שיבוץ רשימתם בבחירות הקרובות לכנסת. על-פי דיווח בחדשות 13, שקד מעוניינת לשבץ את נציג הבית היהודי, יוסי ברודני, במקום השלישי, על-מנת למשוך מצביעים מקרב הציונות הדתית, באופן שאולי יגרום לשתי רשימות אלה - שאינן עוברות את אחוז החסימה - לעבור אותו.
06/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית דחה את עתירת הליכוד נגד זהבה גלאון, מרצ ועיתון ידיעות אחרונות, על שמודעה לא מזוהה שפורסמה, בטענה שהיא מפרה את הוראות חוק דרכי תעמולה. המודעה קראה לאיחוד בין רשימת העבודה לבין רשימת מרצ, אך פורסמה ללא חתימה או פרטים מזהים של הגורם או האדם שהזמין אותה.
06/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל (יום ג', 6.9.22) את עתירת יש עתיד נגד הליכוד, לפיה הופרה דרישת השקיפות המחייבת זיהוי של המפרסם בתעמולת בחירות, וחייב את הליכוד ב-20 אלף שקלים הוצאות.
06/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il