|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
קבוצת ירדן
כל מה שלא ידעת על הדפסה על חולצות
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה אישרה: להפחית רגולציה על יבוא מוצרי חשמל

משרד האנרגיה יפרסם באתר האינטרנט שלו את רשמית סוגי המכשירים צורכי האנרגיה שניתן לייבא במסלול האירופי בהתאם להצהרה על עמידה בתנאי הנצילות האנרגטית. בנוסף ניתן יהיה לייבא בפטור מאישור גם מכשירים שצריכת האנרגיה שלהם היא נמוכה וכזו שלא גורמת לפגיעה במשק האנרגיה
24/06/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 24.2.24) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק מקורות אנרגיה, שנועדה להפחית רגולציה על יבוא מוצרי חשמל. ההצעה היא חלק נוסף ברפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", שנועדה לטפל ביוקר המחיה.

לפי ההצעה, משרד האנרגיה יפרסם באתר האינטרנט שלו את רשמית סוגי המכשירים צורכי האנרגיה שניתן לייבא במסלול האירופי בהתאם להצהרה על עמידה בתנאי הנצילות האנרגטית. בנוסף ניתן יהיה לייבא בפטור מאישור גם מכשירים שצריכת האנרגיה שלהם היא נמוכה וכזו שלא גורמת לפגיעה במשק האנרגיה, כמו ממירים, מכשירי מיקרוגל, מדפסות, מכשירי רדיו, מחשבים ועוד.

באשר למוצרי החשמל הפטורים מאישור נקבע כי הצעת החוק תחול כבר תוך 30 יום מהפרסום ברשומות - בעוד קצת למעלה מחודש. באשר לכל מוצרי החשמל האחרים ההקלות הרגולטוריות יכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר השנה, כאשר שר האנרגיה יוכל, בצו באישור ועדת הכלכלה, לדחות את הכניסה לתוקף בתקופה של עד 3 חודשים. במהלך הדיון נדחו הסתייגויות האופוזיציה וההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן וח"כ שלום דנינו.

לאחר אישור ההצעה בירך שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, על כך שהצעת החוק הראשונה שעברה במסגרת הרפורמה 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל'. "הרפורמה שאושרה היום לקריאה שנייה ושלישית פותחת את שוק מוצרי החשמל לתחרות, מורידה את המחירים, מגדילה את המגוון ומבטלת את הביורוקרטיה המיותרת. זוהי בשורה משמעותית, ואני שמח שמשרד האנרגיה והתשתיות הוא הראשון לאמץ את ההקלות בייבוא. נמשיך לפעול לפתיחת השווקים ולהגברת התחרות לטובת כל אזרחי ישראל", אמר. היו"ר ביטן אמר כי הוא מקווה שזה באמת יוריד את המחירים, והוסיף כי זה תלוי ביבואנים שלא ייקחו לעצמם את כל ההוזלה בעלויות הייבוא.

בישיבה שקיימה הוועדה בחודש שעבר הציג השר כהן את ההצעה ואמר כי מדובר בהשלמת המהלך להפחתת יוקר המחיה. הוא הוסיף, כי "הפחתת הרגולציה תאפשר ייבוא קל וזול של מוצרים, מה שיגביר את התחרות בשוק שנאמד בלמעלה מ-10 מיליארד שקלים בשנה, ויאפשר לצרכנים ליהנות ממגוון גדול יותר של מוצרי חשמל ובמחירים אטרקטיביים. בנוסף, המוצרים שיגיעו לארץ יהיו יעילים יותר באנרגיה, מה שיביא לחיסכון בהוצאות החשמל של משקי הבית. אנחנו נאיץ את ירידות המחירים באמצעות צעדים נוספים לפתיחת השוק לייבוא באופן מלא וחופשי".

ראש חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, רון אייפר, ציין בדיונים הקודמים כי הרפורמה תקטין גם את צריכת החשמל הביתית, וכך כל משק בית יחסוך פעמיים. פעם אחת בהוזלת מחירי מוצרי החשמל ופעם שנייה בחיסכון של כ-350 שקל בשנה עלות החשמל. עוד ציין אייפר כי מדובר בשוק של 10 מיליארד שקל ו-11.5 מיליון מוצרי חשמל שנמכרים בשנה.

היו"ר ביטן דרש לדעת כמה מההוזלה תגיד לצרכן, ואייפר ציין כי בשנה האחרונה, מתחילת יישום הרפורמה, המחיר ירד ב-5.4%. לדבריו, נכון שזה החזיר את המחיר למה שהיה ב-2021, אך אם לא הייתה אינפלציה השפעת הרפורמה הייתה משמעותית יותר. היו"ר ביטן דרש במהלך הדיונים לבחון כיצד אפשר להעביר את ההוזלות לצרכנים, ואייפר התייחס לכך ואמר כי "הרפורמה היא פתיחת מוחלטת של יבוא מוצרי חשמל לישראל. מורידים כמעט לאפס את הביורוקרטיה והרגולציה וזה יוריד מחירים".

תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מירב ארד
+הפארודיה של ח"כ טלי גוטליב: "גברת מיארה, אולי את עסוקה ב..."
23:30 24/06/24  |  עידן יוסף

+בקריאה ראשונה: תוארך הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור ממילואים
22:05 24/06/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת התיקון לחוק שירות ביטחון. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 47 מתנגדים. מוצע בה להאריך את תוקפה של הוראת השעה בעניין גיל הפטור ממילואים בשלושה חודשים, עד ל-30 בספטמבר 2024. הוראת השעה קובעת העלאה בשנה של הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין יינתן פטור ממילואים בגיל 46. בנוסף, קובעת הוראת השעה כי גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון יועלה לגיל 50.

אם הגיע יוצא צבא לגיל 40, 45 או 49 לפני סופה של שנת 2023 - פטור משירות מילואים יינתן לו בסוף השנה.

השרה אורית סטרוק: "אנו עוסקים כאן בהעלאת גיל הפטור לחיילי המילואים. כולם צריכים לשאת בנטל הזה וכולם בעזרת השם יישאו בנטל הזה כי הנטל הזה הוא זכות עצומה, הוא בנפשנו, כי רק כך נציל את עצמנו מהמצב שבו אנו נמצאים. אני מצדיעה מכאן לכל חיילי המילואים הגיבורים ולכל נשותיהם הגיבורות".

+לפיד: "לא תהיה אפילו מזרקה על שמך"; נתניהו: "נתלה לך מזרקה ותחזור לערוץ 12"
20:44 24/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה: מקבל את מתווה ביידן לעסקת חטופים; ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט – חיוניות לביטחון ישראל. המציאות כבר הוכיחה זאת, וההיסטוריה תוכיח ביתר שאת  ▪  ראש האופוזיציה: "שנינו יודעים שההסכם עם לבנון היה למרות התנגדות חיזבאללה ועסק בקידוחי גז בעומק הים. כולם רואים את ההיסטריה מול מסקנות ועדת החקירה בעניין הצוללות"
[צילום: נועם בנימין נתניהו, יאיר לפיד מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ' בישיבת הסיעה: מתכוון לנצל את סמכותי כדי לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון
15:49 24/06/24  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הסיעה: "אני רוצה לומר כאן היום בקול ברור וצלול: משימת חיי היא לסכל כל אפשרות להקמת מדינה פלשתינית בלב הארץ. זאת הסיבה שנכנסתי לעשייה ציבורית והקמתי את עמותת רגבים ומאוחר יותר נכנסתי להנהגה הלאומית, נבחרתי לכנסת והתמנתי לשר בממשלה. אני לא מסתיר את כוונותיי ואני אומר את הדברים בצורה הברורה ביותר. אני מתכוון לנצל את סמכותי כדי להביא לשינוי המצב בשטח, לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, להסדיר את ההתיישבות הצעירה שהיא המחסום בפני ההשתלטות הערבית על השטחים הפתוחים ואני מתכוון לקבוע עובדות בשטח על-מנת להפוך את יהודה ושומרון לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ובכך להסיר את הסכנה הנוראית של הקמת מדינה פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל ותהיה שלוחה קדמית של אירן דקות ספורות מתל אביב כמו חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום."

+יאיר גולן: לצד האיומים הקיימים, יש לנו איום פנימי מבית
15:05 24/06/24  |  מירב ארד
יו"ר העבודה, יאיר גולן, התייחס למכתבי האזהרה ששלחה ועדת החקירה לפרשת הצוללות: "לצד האיומים הקיימים עמם מתמודדת המדינה, יש לנו איום פנימי מבית בדמותו של לא פחות מאשר ראש ממשלת ישראל" -
+לפיד: נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, מסוכן לאזרחי ישראל
14:47 24/06/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעתו: "נתניהו מסוכן לביטחון ישראל - כך בפרשת הצוללות, כך באסון הר מירון, כך בכל ההתנהלות שהובילה וגרמה לטבח 7 באוקטובר. כך בניהול הכושל של המלחמה מאז, גם בצפון וגם בדרום" -
+איזנקוט על "עסקה חלקית": זה מנוגד להחלטת קבינט המלחמה"
13:15 24/06/24  |  מירב ארד
ח"כ גדי איזנקוט על אמירתו של נתניהו בנוגע לעסקת חטופים חלקית עם חמאס: "האמירה של רה"מ היא בניגוד להחלטת קבינט המלחמה". הוסיף: "כמי שישב בקבינט המלחמה עד לפני שבועיים, בכל הדיונים בקבינט עמדו שתי חלופות בלבד: או עסקה בשלב אחד, מה שנקרא הכל תמורת הכול, או עסקה כוללת בשלושה שלבים", אמר. "על זה הקבינט הצביע פה אחד, ולכן האמירה של רה"מ על עסקה חלקית היא בניגוד להחלטת קבינט המלחמה, אולי זו פליטת פה. אני חושב שזה מחייב הבהרה לאור סערת הנפש שזה עושה למשפחות החטופים".
+ועדת חו"ב אישרה: הארכת שילוב בוגרי מוסדות חינוך חרדים בשירות לאומי
12:29 24/06/24  |  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות לאומי אזרחי. הצעת החוק מבקשת להאריך את האפשרות להשתלבותם של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים בשירות לאומי- אזרחי, עד ליום 30.06.2025. חמישה חברי כנסת תמכו בהצעה מול נמנע אחד.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי כהן / Eli Choen   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה אישרה: להפחית רגולציה על יבוא מוצרי חשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל סיירה (יום א', 23.6.24) במפעלי ים המלח שבבעלות חברת ICL, המחזיקה בזיכיון מטעם המדינה לכריית מחצבים מים המלח.
23/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת של הכנסת לטיפול בשורדי השואה, התכנסה (יום ה', 20.6.24), לדיון בנושא קהילות שורדי שואה ואזרחים ותיקים ופתרונות דיור קהילתי. יו"ר הוועדה, ח"כ מירב כהן, פתחה את הדיון בהציגה נתונים מדאיגים על גידול האוכלוסייה המבוגרת בישראל: "כבר היום חיים בישראל מעל 1.1 מיליון איש מעל גיל 65, ובשנת 2040 צפוי מספר זה להכפיל את עצמו. מגמה זו מחייבת אותנו לפעולה מיידית למציאת פתרונות דיור יצירתיים ונגישים שיאפשרו לאזרחים ותיקים ושורדי שואה לחיות בכבוד וברווחה".
20/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 19.6.24) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רישוי עסקים (תיקון מס' 38), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת משה גפני, יונתן משריקי, דן אילוז, משה רוט ויעקב אשר. 19 חברי כנסת תמכו בהצעה, עם שני נמנעים.
19/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
דובר הכנסת הודיע כי נוכח האירוע החמור שארע (יום ד', 19.6.24) ביציע הציבור אשר נועד לפגוע בסדר הציבורי במליאת הכנסת, יגיש קצין הכנסת, ניצב יובל חן, תלונה במשטרה כנגד המתפרעים.
19/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 19.6.24) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של היו"ר, ח"כ דוד ביטן, שנועדה למנוע עליות מחירים בתקופת המלחמה ומצבי חירום נוספים. היו"ר ביטן ציין כי מדובר בהצעת חוק ייחודית, אך היא מחויבת המציאות לנוכח ניצול המצב. "יש כאלה שמנצלים את מצב החירום להעלאת מחירים, וההצעה נועדה למנוע את ניצול המצב הזה. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי במציאות", אמר. לאחר שכל ההסתייגויות להצעה נדחו, היא אושרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית בקולותיהם של היו"ר ביטן, ח"כ ששון גואטה וח"כ רון כץ.
19/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחשבות על-רקע זירת המרד באושוויץ והפסטיבל היהודי בקרקוב    וגם: חלוקת הזמן של נתניהו, האם ישראל תהפוך לבת-דמותה של רוסיה והשלכות מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס
יצחק בריק
יצחק בריק
מדובר בתרבות שקר של זריית חול בעיני הבריות - הכל כדי לרומם את תדמית הצבא גם במקומות שהוא כשל. גנבת דעת זו חומרתה היא חרב פיפיות משום שהיא גם מטעה את אזרחי ישראל וגם הצבא מתחיל להאמ...
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il