חברת ישראייר עתרה (יום ד', 12.6.02) לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה, אפרים סנה המונעת ממנה לבצע טיסות שכר לניו-יורק. בחברת ישאייר מציינים, כי ניו יורק הינו יעד פתוח לטיסות שכר הן מבחינת פרסומי המנהל והן באופן מעשי. חברת סאן-דור מפעילה טיסות שכר לניו יורק.
שר התחבורה נימק את החלטתו ברצונו להגן על חברת התעופה הלאומית אל על.
עתירה חברת ישראייר מתמקדת בשאלה האם נימוק השר להגנה על חברת אל על, כנימוק בלעדי לפגיעה בחופש העיסוק, הינו חוק לגיטימי. נימוק השר בגנה על חברה אחת גורם מצד שני לעליית מחירים בקו לניו יורק וכל תכליתה - מונופוליזציה.
בעתירה טען בא-כוחה של ישאייר, עו"ד ירקוני, כי פעולתו של השר נעשה שלא בהתאם לתקנות הטיס ובניגוד לחוק יסוד חופש העיסוק. הנימוק אינו מקצועי תעופתי כלל.
כמו כן, טוען ירקוני שההחלטה הינה בניגוד להחלטות הממשלה, ובניגוד לפרסומים הרשמיים של מנהל התעופה בעניין האפשרות לבצע טיסות שכר לניו יורק. ניו יורק הינו היעד העמוס ביותר לטיסות מת"א, ולכן אין כל ספק שצריכות להיות טיסות שכר בקו זה. כן הוא המצב בלונדון, פריז, אמסטרדם ושאר היעדים העמוסים.
בנוסף, נטען כי מחובתו של השר לאפשר למירב חברות תעופה ישראליות למצות את זכויות הטיס של ישראל ולא להותירן לחברות הזרות.
בעתירה נמתח ביקורת כי השר לא נתן כל משקל לאינטרס הציבורי הרחב וקבל החלטה בלתי סבירה מתוך שיקולים צרים.
לדברי מנכ"ל ישראייר, סבינה בירן, מצבו הקשה של המשק משפיע על חברות השכר לא פחות מאשר אל על.היא אינה מקבלת את העמדה המעדיפה חברת תעופה אחת על פני השניה.