|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
"לפיד יריב פוליטי והוא שיקר" [צילום: עודד בלילטי, AP] "יושבת עם בקבוקי שמפניה?" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]

חשיפה ב-News1: חקירות נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 / חלק ו'

ההקלה של נתניהו לרוכש ערוץ 10

אילן שילוח ה"אולטרה שמאלני" נדרש לשלם 16 מיליון שקל אם ירכוש את הערוץ, שמילצ'ן היה מבעליו; לן בלווטניק, אותו הביא נתניהו, קיבל פטור מוחלט מרים אדלסון העידה: שרה נתניהו דרשה ממני שרשרת כמו שקיבלה ממילצ'ן נתניהו אישר שראה פעם-פעמיים ארגזי שמפניה שקיבלה רעייתו
08/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

בשנת 2012 קבע בנימין נתניהו, בתפקידו כשר התקשורת, שאם יימכר ערוץ 10 לאילן שילוח (אותו כינה "אולטרה שמאלני") יהיה עליו לשלם דמי זיכיון בסך 16 מיליון שקל. אולם, כאשר בפועל קנה את הערוץ - שאחד מבעליו היה ארנון מילצ'ן - לן בלווטניק, אותו הביא נתניהו עצמו לעסקה, נמחקה לחלוטין הדרישה לתשלום למדינה. כך הראו החוקרים לנתניהו בחקירתו ב-19.11.17 בתיק 1000, הנחשפת ב-News1.

בתחילת החקירה אמר נתניהו, כי הייתה לו מערכת יחסים "הדוקה מאוד, קרובה מאוד" עם מילצ'ן שהחלה כאשר היה "פגר פוליטי" (כהגדרתו), ומילצ'ן ביטא את החברות במתן סיגרים ללא כל קשר לתפקיד ציבורי, שאותו לא מילא אז. הוא גם תיאר מערכת יחסים קרובה בין שרה נתניהו לבין הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן וג'יימס פאקר ועדה מרכזית בתיק 1000 - יחסים שלדבריו עומדים בסתירה גמורה לתיאוריה של קליין. לדבריו, הוא לא ידע דבר על השמפניות שקיבלה רעייתו, ואילו את הסיגרים קיבל ממילצ'ן בביקורים הדדיים ולא במשלוחים.

נתניהו שב ואמר כי עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד קבעו חד-משמעית שהוא רשאי לקבל מתנות ממילצ'ן ללא הגבלה, בשל חברותם האישית. החוקרים אמרו, כי וינרוט העיד שנתניהו פנה אליו משום שמדובר היה בהיקפים משמעותיים שניתנו פעמים רבות. נתניהו השיב, כי שאל את וינרוט האם מותר לו לקבל מתנות ממילצ'ן ונענה בחיוב, כאמור - ללא קשר לכמויות. החוקרים שאלו מדוע נתניהו לא פנה ליועץ המשפטי לממשלה או לייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה, והוא השיב שהיה לו אמון בווינרוט.

בנוגע להארכת הפטור ממס למילצ'ן טען נתניהו, כי יאיר לפיד (שר האוצר בתקופה הרלוונטית) שיקר בעדותו, בה אמר שנתניהו פנה אליו והזכיר במפורש את מילצ'ן. הוא הזכיר, כי לפיד הוא יריבו הפוליטי ולכן לטעמו יש לקבל בספקנות את גרסתו. מילצ'ן העיד שהוא שוחח עם נתניהו על הארכת הפטור; נתניהו הכחיש ואמר שאינו יודע מדוע מילצ'ן המציא סיפור שכזה. לדבריו, מילצ'ן מעולם לא ביקש ממנו סיוע אישי, ובהקשר של הארכת הפטור דיבר עימו רק באופן כללי על התועלת שתצמח למדינה ממהלך כזה.

תיקים 1000 ו-2000 / חקירת בנימין נתניהו - 19.11.17

חשש שמילצ'ן ייחקר בארה"ב
קרי. נתניהו פנה בנושא הוויזה [צילום: אוון ווצ'י, AP]

חלק משמעותי מן החקירה עסק בהתערבותו של נתניהו למען מילצ'ן, לאחר שהממשל האמריקני סירב להאריך את ויזת השהייה שלו בארה"ב. נתניהו אישר שפנה לשר החוץ האמריקני דאז, ג'ון קרי, ולשגריר דאז דן שפירו, אך עמד בתוקף על כך שפעל בשל תרומתו של מילצ'ן לביטחון המדינה ולא בשל ידידותם האישית. "יש דברים שהם ממש מקוממים. מי שמכיר אותי יודע, שבנושאים שהם ביטחוניים, כלכליים, מדיניים - אני לא מכניס שום שיקול זר לתוך החדר. ההיכל סגור. איש לא נכנס. לא בשביל חופן סיגרים ולא בשביל כלום", הדגיש נתניהו.

נתניהו אמר לחוקריו, כי מילצ'ן לא סייע למוסד, אלא בנושא אחר (האסור בפרסום) ומצוי באחריותו האישית של ראש הממשלה, ולכן מצא לנכון להתערב. שלטונות ארה"ב סברו, בעקבות ראיון עם מילצ'ן בתוכנית "עובדה", שהוא פגע בביטחון ארה"ב – הסביר נתניהו – ולכן הוא פנה אליהם והבהיר שלא הייתה שום פגיעה כזאת. עוד אמר נתניהו, כי חשש שמילצ'ן ייחקר בארה"ב ויחשוף את סיועו לישראל, וגם בשל כך ביקש לפתור את הבעיה כבר בשלב מוקדם. לדבריו, הוא שוחח בנושא עם שמעון פרס, שהיה מוטרד גם הוא. נתניהו הוסיף, כי סייע בהצלחה גם לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, כאשר ארה"ב סירבה להעניק לו ויזה, וגם לראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, כאשר נזקק לטיפול רפואי.

החוקרים עימתו את נתניהו עם עדותו של ארי הרו, לשעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, ולפיה יום אחד נכנס למעון ראש הממשלה, מילצ'ן הגיע ואמר: "ביבי, שמתי לך את הסיגרים במשרד והבאתי גם שמפניה לשרה" – והפציר בו לשוחח עם קרי בנוגע לוויזה, באומרו שהוא זקוק מאוד לסיועו. נתניהו אמר לחוקרים שאינו זוכר אירוע שכזה ופרץ בצחוק. לדברי נתניהו, הוא לא חשב לרגע שמילצ'ן פונה אליו על-רקע הסיגרים והשמפניות, וכאמור – הוא פעל רק משום שהיה זה אינטרס ישראלי.

חלק משמעותי אחר בחקירה עסק בסיגרים ובשמפניות שקיבלו בני הזוג נתניהו ממילצ'ן, ובשולי הדברים – מג'יימס פאקר. נתניהו דחה לחלוטין את הטחות החוקרים לגבי הכמויות בהן מדובר וטען שלא היה מעורב בצורה כלשהי בשמפניות לרעייתו. נתניהו אמר שאינו זוכר כמה סיגרים ביום עישן; "הרבה", אמר. "עישנתי הרבה ועובדה שהוא [מילצ'ן] נתן לי הרבה סיגרים", אך אין שום קשר בינם לבין הסיוע בוויזה. לדבריו, מילצ'ן היה מביא לפחות בקבוק שמפניה אחד בכל ביקור שלו בבלפור והוא ראה פעם-פעמיים ארגז של בקבוקים – אבל "זה לא אספקה".

לדברי נתניהו, הוא אינו יודע כמה שמפניה שותה רעייתו, הם מתראים בעיקר בשעות הלילה המאוחרות ו"אתה חושב שהיא יושבת שם עם בקבוקי שמפניה? תגידו, אתם נורמליים? מה קורה לכם?", אמר לחוקרים. נתניהו אמר שוב ושוב, כי אינו יודע דבר על כמויות השמפניה עליהן העידו אנשיו של מילצ'ן, אם כי ידע שהיא מקבלת בקבוקים ממילצ'ן. "אשתי אדם עצמאי, אני לא נמצא כל היום, אני מגיע מאוחר בלילה. מה אתה חושב, שיש פה איזה מצעד שמפניות? אין דבר כזה".

פרטרידג' נתן חליפות, טיסות וסיגרים
קליין. אולי היא טועה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

על עדותה של קליין בדבר ארגזים רבים של שמפניה אמר נתניהו, שאולי היא טועה. "אני לא הולך ומסתכל על הארגזים; אני עסוק", הוסיף. החוקרים טענו שמדובר בסיגרים ושמפניות בהיקף חודשי הדומה לשכרו נטו של נתניהו (17,000 שקל לדבריו באותה עת). הוא השיב, כי אין בכך בעיה כלשהי, כל עוד הרקע הוא חברות – כפי שלדבריו היה ביחסיו עם מילצ'ן. החוקרים אמרו, כי וינרוט העיד שנתניהו אינו נותן מתנות – בסתירה לדבריו שהיו חילופי מתנות הדדיים בינו לבין מילצ'ן.

עוד ציטטו החוקרים את מילצ'ן כמי שאמר, שהייתה "דרישה של מתנות כך הזמן" מצד בני הזוג; נתניהו השיב שאינו מכיר זאת. לדבריהם, מרים אדלסון (אלמנתו של שלדון אדלסון והבעלים של ישראל היום) "אומרת שרעייתך צעקה עליה". על-פי עדותה, שרה נתניהו הראתה לה את השרשרת שקנה לה מילצ'ן בחנות טיפאני וביקשה שתקנה לה שרשרת דומה; אדלסון השיבה שאסור לה לתת מתנות. נתניהו אמר שאינו יודע דבר על כך.

נתניהו טען, כי בשנות ה-1990 הייתה יריבות בינו לבין מילצ'ן, אשר פעל נגדו בהצלחה בבחירות 1999. לדבריו, הידידות נוצרה לאחר מכן, כאשר לא נראה היה שהוא יחזור אי-פעם לפוליטיקה. החוקרים טענו שכבר בשנת 2000 היו יוזמות לחזרתו של נתניהו וזמן קצר לאחר מכן היה ברור שהוא שב לזירה; נתניהו הכחיש. בהמשך אישר נתניהו, כי קיבל טיסות, חליפות וסיגרים מספנסר פרטרידג' [שבהמשך מימן חלק מהגנתו המשפטית והוא חויב להחזיר לו את הכסף].

לקראת סיום החקירה נדונה סוגיית סגירתו האפשרית של ערוץ 10 בשנת 2012, כאשר לא עמד בתשלום דמי הזיכיון למדינה; מילצ'ן היה אחד מבעליו. נתניהו אמר שעמד על כך שהערוץ ישלם או ייסגר; החוקרים אמרו ששר האוצר דאז, יובל שטייניץ, פעל לדחות את הסגירה ושאלו האם ייתכן שיפעל בניגוד לדעתו של נתניהו – שהשיב: "חד-משמעית". לטענת נתניהו, היו לחצים כבדים מצד שרים וחברי כנסת "שהרגישו עצמם מאוימים" אם הערוץ ייסגר; הוא כינה אותו "כל כך שמאלני, כל כך ארסי למדינת ישראל".

החוקרים ציינו, כי ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, הראל לוקר – אותה מינה נתניהו – מנעה את סגירת הערוץ. הוא השיב, כי לא היה לו הכוח הפוליטי הדרוש לסוגרו. סמנכ"ל הרשות השנייה דאז, איילת מצגר, העידה, כי הרגישה שלוקר מכופף את ידה כדי למנוע את הסגירה. החוקרים ציינו, כי כאשר ניסה אילן שילוח לרכוש את הערוץ וחתם על זכרון דברים עם כל הבעלים למעט מילצ'ן, דרש נתניהו דמי זיכיון ב-16 מיליון שקל. אולם, כאשר קנה אותו לן בלווטניק – אותו הביא נתניהו לערוץ – נמחקה לחלוטין הדרישה לתשלום למדינה. נתניהו השיב שאינו זוכר.

תאריך:  08/03/2023   |   עודכן:  08/03/2023
איתמר לוין
+"הוא יהרוג אותי כי הוא שולט בהם!"
21:10 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו אמר שהלך לבחירות ב-2014 משום שמוזס השתלט על הממשלה והכנסת בדרכי שוחד וסחיטה  ▪  טען שלא צריך היה לדווח על חשש לניגוד עניינים בשל חברותו עם מילצ'ן  ▪  הכחיש שפעל להארכת מעמד התושב החוזר למענו של מילצ'ן
נתניהו בבחירות 2015. "קפצתי מהצוק" [צילום: AP]
ברנור. "למה לא נפנפת אותו לכל הרוחות??"
+"זה לא שקר, זה בעיית זיכרון"
15:55 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
החוקרים תהו מדוע נתניהו הכחיש שהקליט את שיחותיו עם מוזס ונענו: שכחתי  ▪  נתניהו אישר שעסק במכירת ערוץ 10 וניסה להביא למכירת וואלה  ▪  אדלסון העיד שנתניהו ביקש ממנו - במקביל לשיחותיו עם מוזס - להקטין את תפוצת ישראל היום
בלווטניק. ערוץ 10 [צילום: מארק ניימן, לע"מ]
פאקר. ידיעות או וואלה [צילום: קים צ'ונג, AP]
+מילצ'ן במשטרה: נתניהו הרס את חיי
06:56 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו אישר שביקש להכניס את מילצ'ן כשותף בערוץ 2 כדי לשנות את הקו המערכתי, אך טען שפעל מתוך אינטרס לאומי  ▪  וינרוט אמר לחוקרים: קבלת המתנות ממילצ'ן - בעייתית מאוד  ▪  לפיד העיד: נתניהו פנה אלי בצורה חריגה בנוגע להארכת ההקלות לתושבים חוזרים וציין את מילצ'ן
מילצ'ן. "זו משימה בינלאומית" [צילום: AP]
וינרוט. "מאוד מאוד בעייתי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההקלה של נתניהו לרוכש ערוץ 10
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ארנון מילצ'ן טען שחברותו עם בנימין נתניהו הרסה את חייו. יעקב וינרוט המנוח, פרקליטו של נתניהו, אמר בעדותו בתיק 1000, כי אם היה יודע שמילצ'ן הוא מבעלי ערוץ 10 - היה מבהיר לנתניהו שקבלת מתנות ממנו היא בעייתית מאוד. כך אמרו אנשי המשטרה בעת חקירתו של נתניהו בתיק 1000 ב-9.11.17, הנחשפת ב-News1.
08/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
"נוני מוזס הקים פה ממשלות, שלט בממשלות כל עוד אני לא הייתי ראש הממשלה, ותמיד היו לו אנשים גם בחדר הזה [במעון ראש הממשלה]. לא פעם ולא פעמיין אנשים בממשלה". כך אמר בנימין נתניהו בחקירתו בתיק 1000 ב-6.3.17, הנחשפת ב-News1. תת-ניצב כורש ברנור שאל האם ראשי הממשלה היו בובות של מוזס ונתניהו ענה: "בוא נגיד שהיו אנשים שהיה לו קשר איתם".
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו לא ביקש ייעוץ משפטי בטרם עסק בענייני ערוץ 10, וזאת למרות ידידותו הקרובה עם ארנון מילצ'ן שהחזיק ב-24.5% ממניות הערוץ. בחקירתו בתיק 1000 ב-27.1.17, הנחשפת ב-News1, אמר נתניהו שהידידות הייתה ידועה לכל ואיש לא התריע בפניו שאל לו לעסוק בערוץ זה.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו תיאר במילים קשות ביותר את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וטען שהוליך אותו שולל בשיחותיהם שבמוקד תיק 2000. בחקירתו ב-5.1.17, הנחשפת ב-News1, סיפק נתניהו תשובות סותרות בנוגע למהלכיו סביב חוק ישראל היום בסוף 2014 ובשאלה מדוע הקליט שתיים משיחותיו עם מוזס.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו טען שהתקשורת מנסה, באמצעות המשטרה, להפליל אותו "על שטויות" וכי לא היה כל פסול במתנות שקיבל מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. אולם, בעוד לפי גרסתו היה זה מילצ'ן שיזם את הענקת הסיגרים והשמפניות, העיד מילצ'ן שמדובר היה בדרישות של בני הזוג נתנהו, אותן כינה "מגעילות" ו"נהנתניות". הדברים עלו בחקירתו של נתניהו ב-2.1.17, הנחשפת ב-News1.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il