|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
"היה אויב איום ונורא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] שמרון. יעץ להקליט את מוזס [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חשיפה ב-News1: חקירות נתניהו בתיקים 1000 ו-2000 / חלק ד'

"נוני מוזס הקים ממשלות, שלט בממשלות"

טען שהעמיד פנים שיעביר את חוק ישראל היום, כדי למנוע ממוזס לפרסם "דברים איומים" על ילדיו ערב בחירות 2015 אומר שהתכוון להשתמש בהקלטות אם יפסיד בבחירות ומוזס יצליח להביא לסגירת ישראל היום
07/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

"נוני מוזס הקים פה ממשלות, שלט בממשלות כל עוד אני לא הייתי ראש הממשלה, ותמיד היו לו אנשים גם בחדר הזה [במעון ראש הממשלה]. לא פעם ולא פעמיין אנשים בממשלה". כך אמר בנימין נתניהו בחקירתו בתיק 1000 ב-6.3.17, הנחשפת ב-News1. תת-ניצב כורש ברנור שאל האם ראשי הממשלה היו בובות של מוזס ונתניהו ענה: "בוא נגיד שהיו אנשים שהיה לו קשר איתם".

נתניהו אמר כי בן-דודו ופרקליטו, דוד שמרון, הוא שיעץ לו להקליט את מוזס: "דובב אותו ותהיה לך ביד הוכחה על מי זה האיש ומה הוא עושה", ציטט אותו. הוא הסביר שהקליט שיחות אלו ולא את קודמותיהן, משום שהן התקיימו על הרקע של חוק ישראל היום. בהמשך אישר נתניהו שהתייעץ בנושא גם עם מזכירו הצבאי דאז, אלוף אייל זמיר; הוא סירב להסביר מדוע.

נתניהו שב וטען, כי מוזס "היה אויב איום ונורא, כל הזמן. הוא עשה לי את פרשת עמדי [ב-1999], הוא עשה לאשתי, הוציא עליה את סיפור הנעליים הפיקטיבי, הוא עשה עלינו דברים נוראיים". ברנור תהה מה הסיבה לכך, ונתניהו השיב: "שאלה מעניינת. אני לא יודע למה, אבל אולי צופן גנטי, אולי הרצחת וגם ירשת... אפשר לחפש כל מיני הסברים". כאשר הקים שלדון אדלסון את ישראל היום, המשיך נתניהו, "הדבר הזה כבר הופך למערכת יחסים אחרת. זה ג'יהאד".

נתניהו טען שהרגיש מאוים מצידו של מוזס, אשר לדבריו אמר לו שאדלסון מסכן את ידיעות אחרונות היקר לו - ולכן הוא עלול לפגוע בכל היקר לנתניהו. החוקרים שאלו מדוע נתניהו לא התלונן במשטרה, הוא התחמק מתשובה ולבסוף אמר שאיש לא היה מאמין לו משום שלא היו לו הוכחות. לדברי נתניהו, ערב בחירות 2015 - מועד שיחותיו המוקלטות עם מוזס - הוא חשש מפני "הפללה כוזבת" או שיימינג פומבי של ילדיו בידיעות אחרונות, ובעיקר בשל כך קיים את השיחות עימו - כדי להוריד את גובה הלהבות.

תיקים 1000 ו-2000 / חקירת בנימין נתניהו - 6.3.17

"הוא יכול לקנות עדים"
עופר נמרודי. ברוח "הסנדק" [צילום: משה שי, פלאש 90]

נתניהו סיפר על שיחה עם יעקב נמרודי, שאמר לו על מוזס: "אתה לא יודע מי זה האיש הזה, אתה לא יודע למה הוא מסוגל. הוא חיסל אותי. הוא הכניס את הבן שלי [עפר נמרודי, לשעבר מו"ל מעריב] לכלא... כמעט הכניס אותי לכלא. אתה לא יודע מה זה. הוא יכול לקנות עדים, יש לו מהלכים במשטרה, יש לו מהלכים בפרקליטות". לדברי נתניהו, נמרודי ייעץ לו לקיים קשר עם נתניהו, ברוח האמירה בסרט "הסנדק": שמור את חברך קרוב, ואת אויבך – עוד יותר. נתניהו השווה את השיח עם מוזס לשיח עם אבו מאזן: משוחחים עם אויבים גם אם ידוע שלא ניתן להגיע איתם להסכם.

לטענת נתניהו, לאחר התפזרות הכנסת בדצמבר 2014, מוזס "הוא כבר שולט בקואליציה, הוא יו"ר הקואליציה. הוא לקח את [נפתלי] בנט, [איילת] שקד, [ציפי] לבני, לקח את ישראל ביתנו, הוא לקח את ש"ס". ברנור: "גנב לך את הקואליציה?". נתניהו: "בוודאי... הלא יש פה 42 חברי כנסת שהצביעו בעד [חוק ישראל היום], שהצביעו נגד [אותו חוק ב-2010] כמעט כולם". לדבריו, זו הייתה אחת משתי הסיבות להקדמת הבחירות; השנייה הייתה סירובו של שר האוצר דאז, יאיר לפיד – "שהוא גם כן מהחברים של נוני" – לתקצב את העברת צה"ל לנגב.

נתניהו הוסיף, כי כאשר הנחה את יריב לוין וזאב אלקין לבדוק את האפשרות להעביר נוסח מרוכך של חוק ישראל היום, לא הייתה לו כוונה לעשות זאת. כל רצונו היה להרוויח זמן עד הבחירות, כי "אני לא יודע מה האיש הזה [מוזס] יעשה". ברנור: "אתה צריך אותו בבחירות". נתניהו: "לא צריך אותו! אני צריך שהוא לא יכניס כדור בראש לילדים שלי". ברנור: "אתה ועוד איך צריך אותו לבחירות!". נתניהו השיב, שהוא צמצם את הזמן בו המלחמה הקרה תוכל להפוך למלחמה חמה ולפגוע במשפחתו, וגם קנה זמן כדי שיוכל להקליט את מוזס ולתעד את התנהגותו ומניעיו.

ברנור שאל האם למוזס הייתה תחמושת בנוגע ליאיר נתניהו ואבנר נתניהו. "הוא מסוגל, אני לא רוצה להגיד, אני לא רוצה להיכנס לזה", השיב נתניהו. "הוא היה שואל מעת לעת שאלות, אני לא אכנס לשאלות האלה. הוא היה שולח כתבים". ברנור: "על המשפחה שלך?". נתניהו: "חד וחלק, על הבנים שלי". ברנור: "דברים אינטימיים שעלולים לפגוע בך ובמשפחתך?". נתניהו: "אני לא הולך לדבר על זה" והסביר זאת בחששו מהדלפות. "אני מנסה למנוע שיעשה דברים איומים לילדים שלי", שב ואמר.

דרש לחקור את לבני, בנט ושקד
"שמועות מכאן עד הודעה חדשה" [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

על ההקלטות אמר נתניהו: "ברגע שיש לי את ההקלטה, אני כבר אומר לו, כן? אם הוא יסגור את ישראל היום, אז אני אומר לו את זה במערכת הבחירות, אני יוצא חזק מאוד נגדו. אף פעם לא יצאתי נגדו בעוצמה כזאת, כי יש לי את ההקלטה [היכה על השולחן]". בהמשך עימתו החוקרים את נתניהו עם גרסתו הראשונה, לפיה ההקלטה נועדה רק להגן עליו במקרה בו מוזס יפרסם גרסה מעוותת של פגישתם. נתניהו השיב, כי נזכר בכך לאחר חקירתו הראשונה. הם טענו ש"נזכר" רק לאחר שהבין שההקלטה בידיהם. נתניהו הכחיש ואמר ששכח את ההקלטה משום שאחרי בחירות 2015 הנושא ננעל מבחינתו ולא היה במודעותו.

ניצב-משנה מומי משולם ציין, כי לפי גרסתו של נתניהו עצמו – הוא היתל במוזס בשיחותיהם, ב-ארי הרו כאשר ביקש ממנו להקליט את השיחה ובלוין ואלקין כאשר שלח אותם לרכך את חוק ישראל היום. נתניהו לא הגיב. משולם שאל מה הוכיח נתניהו בהקלטה, ונענה שחשף את מוזס כמי שסחט "את כל הפוליטיקה הישראלית". הוא דחה את טענת החוקרים לפיה היה לו אינטרס אישי-פוליטי בשיחות עם מוזס, ושב ואמר שכל מטרתו הייתה להגן על ילדיו. גם למוזס לא היה אינטרס אמיתי בשיחות, הוסיף נתניהו, משום ש"אני לא מאמין לרגע שהוא האמין לי".

נתניהו שאל בכעס מדוע רק הוא נחקר ולא מי שעמדו לדבריו מאחורי חוק ישראל ותמכו בו. הוא הרים את קולו והיכה על השולחן: "42 חברי כנסת שהעבירו את החוק ואותי אתם חוקרים?! זה אבסורד! אבסורד!... למה אתה לא הולך וחוקר את אלה שעשו את החוק הזה? ותמורת מה הם עשו את זה? [היכה על השולחן] איזה אבסורד יש פה?! אותי! שאני נלחם נגד, אתם חוקרים?". הוא הציע לחקור את לבני, בנט, שקד וח"כ איתן כבל. ברנור שאל אם יש לנתניהו מידע קונקרטי ולפיו מוזס הציע להם סיקור אוהד בעד תמיכתם. נתניהו השיב שיש לו שכל ישר וניסיון רב ו"שמועות מכאן עד להודעה חדשה". משולם ציין שידיעות אחרונות דווקא תקף את בנט ערב בחירות 2015, מה שעלה בקנה אחד עם האינטרס של נתניהו. הוא השיב, שהיה זה עונש על כך שבנט ושקד נמנעו בהצבעה על החוק.

החוקרים אמרו לנתניהו, כי הרו ניהל מאות שיחות טלפון עם מוזס במקביל לפגישות, והוא ענה שלא ידע על כך ולא העביר מסרים כלשהם באמצעותו. המשך השיחות בינו לבין מוזס, הוסיף, נועד לאותה מטרה – להוריד את גובה הלהבות ולמנוע פגיעה במשפחתו. הוא אישר שמנכ"ל ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד, שוחח עם אדלסון לאחר שהפגיש בין מוזס לנתניהו.

"שלדון מחליט לבד" – אמר נתניהו תוך מספר מהלומות על השולחן – "איש לא מחליט בשבילו. מי שמכיר את הג'ינג'י הזה, האיש הזה יציב כמו פלדה ואיש לא מכתיב לו ואיש לא מחליט בשבילו כלום, שום דבר". נתניהו העיר, כי היו לו ספקות לגבי מינויו של עמוס רגב לישראל היום, אך אדלסון מינה אותו למרות זאת, היו לו ויכוחים רבים עם אדלסון לגבי העיתון אך ברוב המקרים דעתו לא התקבלה.

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
איתמר לוין
+מילצ'ן במשטרה: נתניהו הרס את חיי
06:56 08/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו אישר שביקש להכניס את מילצ'ן כשותף בערוץ 2 כדי לשנות את הקו המערכתי, אך טען שפעל מתוך אינטרס לאומי  ▪  וינרוט אמר לחוקרים: קבלת המתנות ממילצ'ן - בעייתית מאוד  ▪  לפיד העיד: נתניהו פנה אלי בצורה חריגה בנוגע להארכת ההקלות לתושבים חוזרים וציין את מילצ'ן
מילצ'ן. "זו משימה בינלאומית" [צילום: AP]
וינרוט. "מאוד מאוד בעייתי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+"הוצאתי המון כסף שלא הייתי חייב"
15:55 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
איציק העידה שנתניהו ביקש לסייע למילצ'ן להיכנס לערוץ 10; נתניהו הכחיש  ▪  אומר שלא היה מעורב במישרין במכירת מניותיו של מילצ'ן לבלווטניק  ▪  דחה את הטענות לפיהן הוא מתקשה להוציא כסף מכיסו  ▪  סיפר שלא ידע שמילצ'ן מימן שיעורי משחק בלוס אנג'לס לבנו יאיר
"אין שיטה כזאת" [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
"שתי מתנות זה כמו 200" [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נוני מוזס הקים ממשלות, שלט בממשלות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
7/03/23 21:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
בנימין נתניהו לא ביקש ייעוץ משפטי בטרם עסק בענייני ערוץ 10, וזאת למרות ידידותו הקרובה עם ארנון מילצ'ן שהחזיק ב-24.5% ממניות הערוץ. בחקירתו בתיק 1000 ב-27.1.17, הנחשפת ב-News1, אמר נתניהו שהידידות הייתה ידועה לכל ואיש לא התריע בפניו שאל לו לעסוק בערוץ זה.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו תיאר במילים קשות ביותר את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וטען שהוליך אותו שולל בשיחותיהם שבמוקד תיק 2000. בחקירתו ב-5.1.17, הנחשפת ב-News1, סיפק נתניהו תשובות סותרות בנוגע למהלכיו סביב חוק ישראל היום בסוף 2014 ובשאלה מדוע הקליט שתיים משיחותיו עם מוזס.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בנימין נתניהו טען שהתקשורת מנסה, באמצעות המשטרה, להפליל אותו "על שטויות" וכי לא היה כל פסול במתנות שקיבל מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. אולם, בעוד לפי גרסתו היה זה מילצ'ן שיזם את הענקת הסיגרים והשמפניות, העיד מילצ'ן שמדובר היה בדרישות של בני הזוג נתנהו, אותן כינה "מגעילות" ו"נהנתניות". הדברים עלו בחקירתו של נתניהו ב-2.1.17, הנחשפת ב-News1.
07/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
הייעוץ המשפטי לכנסת מסכים שיש לעגן בחוק את שאלת נבצרותו של ראש הממשלה ומסתייג מפרטי הצעתו בנושא של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. הלשכה המשפטית אומרת כי אומנם עמדת המסורתית של הכנסת היא שאין מקום להתערבות של בג"ץ בחוקי יסוד, אך עלולה לעלות טענה שיש להתערב בנושא הנבצרות (המוצע להסדרה כתיקון לחוק יסוד הממשלה).
04/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - בהצלחה, נשיכות, דאגה, עלילות, תפירות, מוצדקות ועזיבה "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il