|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ד"ר גור בליי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

נדרשת תוספת ברזל לנימוקי הייעוץ המשפטי לכנסת

אני מאוד מכבד את מוסד הייעוץ המשפטי לכנסת אני מאוד מכבד את חששו משינוי קיצוני בחקיקה הקשורה לאיזון בין מערכות השלטון אני מאוד מקווה שבנימין נתניהו ויריב לוין ישכילו להתמקד בעיקר ויעשו כל מאמץ להימנע מלתקוע אצבעות בעיניים מהייעוץ המשפטי לכנסת אני מצפה שנימוקיו יהיו נימוקי ברזל
16/02/2023  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הייעוץ המשפטי לכנסת חיווה דעתו נגד הרפורמה אותה מציעה הקואליציה. יש חשש מוצדק מכך שנקיטה של אמצעים מרובים במקביל, ללא בקרת נזקים ביניהם, עלולה להעיף את המטוטלת הרחק לכיוון הנגדי. אין ספק שעל הייעוץ המשפטי לכנסת להשמיע קולו, אין ספק שעליו לנמק כדבעי את עמדתו. אם הוא משווה למדינות עולם, עליו להביא ראיות על הפער המשמעותי בין ההצעה לבין הנהוג במדינות העולם, אם הוא טוען לתחולה החל מהכנסת הבאה, עליו להביא ראיות מבוססות על חובת הממשלה והכנסת לדחות את התחולה החל מהכנסת הבאה.

ולפחות לגבי דחיית התחולה, מביא היועץ ראיות וכך מצוטט מעמדת היועץ המשפטי: "בהקשר זה ציינו אנשי הייעוץ המשפטי של הכנסת את ההסדר בדבר אי-אמון קונסטרוקטיבי שנחקק בכנסת ה-19 אך הוחל רק מהכנסת ה-20. עוד ציינו את התיקונים שקבעו בחירות ישירות לראשות הממשלה שלא הוחלו ביחס לבחירות שהתקיימו באותה שנה אלא רק מהבחירות שלאחר מכן, ואת ביטול הבחירה הישירה בשנת 2001 שהוחלה רק על הבחירות שנערכו ב-2003".

בואו נבחן את הסיבות לדחייה בדוגמאות שמציין הייעוץ המשפטי לכנסת:

1) החוק לבחירה ישירה של ראש הממשלה לא היה תקף לבחירות אשר באו מיד אחריו, כי הן התקיימו 3 חודשים לאחר שהחוק עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, וההערכה הייתה שלא קיימת אפשרות התארגנות פיזית לפורמט בחירות שונה.

2) מספר ימים מצומצם לאחר ביטול החוק לבחירת ראש ממשלה נבחר אריאל שרון בבחירות ישירות לראשות הממשלה (מבלי שהיו אז בחירות לכנסת) וברור שלא היה מקום אז לפזר את הכנסת רק עקב הצורך הטכני לבחור בראש ממשלה בשיטה הישנה, והחזרת השיטה הישנה נדחתה למועד הראשון בו היו בחירות משותפות לכנסת ולממשלה.

3) מדוע נדחתה התחולה של אי-אמון קונסטרוקטיבי מהכנסת ה-19 לכנסת ה-20, לא הצלחתי להבין, מה שברור הוא שאז כמו היום, הייתה יוזמה של הקואליציה, שהובילו מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו לשינוי מהותי בחוקי המשילות, ובין חוקים אלה נכללו שינויים עמוקים ומאד שנויים במחלוקת הכוללים את העלאת אחוז החסימה, הגדלת החסמים לפילוג סיעות, אי-אמון קונסטרוקטיבי מלא, הגבלת כמות השרים וסגני השרים ועוד. מחאת האופוזיציה הייתה חסרת תקדים, האופוזיציה החרימה את ההצבעה בכנסת על חוקי המשילות וההצבעות עברו ברוב של חברי הכנסת (61 או יותר) נגד אפס.

כולם התעלמו מ"מסך בערות" ממנו מזהיר כיום הייעוץ המשפטי לכנסת. ההצבעות היו על בסיס מפלגתי קואליציוני ללא כל שיקול "נקי" "אישי" של חברי הכנסת צו על-פי מצפונם - המצדדים הצביעו כאיש אחד בעד חוקי המשילות, והמתנגדים נעדרו כאיש אחד מן ההצבעות.

בעתירות לבג"ץ נגד סדרת חוקי המשילות הגן היועץ המשפטי לכנסת בראשות עו"ד ד"ר גור בליי על הסדרי ה"מהפכה". היועץ המשפטי לממשלה הגן על הסדרי ה"מהפכה" וגם בג"ץ הטביע את חותמו על השינויים הדרסטיים האלה.

אני מאוד מכבד את מוסד הייעוץ המשפטי לכנסת. אני מאוד מכבד את חששו משינוי קיצוני בחקיקה הקשורה לאיזון בין מערכות השלטון. אני מאוד מקווה שבנימין נתניהו ויריב לוין ישכילו להתמקד בעיקר ויעשו כל מאמץ להימנע מלתקוע אצבעות בעיניים, עם זאת מהיועץ המשפטי לכנסת אני מצפה שנימוקיו יהיו נימוקי ברזל.

תאריך:  16/02/2023   |   עודכן:  16/02/2023
אפרים הלפרין
+למחוק את נאום קורי העכביש
00:48 17/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בעוד מדינת ישראל שקועה עד צוואר בענייניה הפנימיים, יש מי שעומדים בצד וצופים במאבק המתנהל ברחובות הערים, שומעים את הקריאות למרי אזרחי, למלחמת אזרחים, למרד מיסים, לסירובי פקודה ולהשבתה כללית, בעוד השסע מתרחב ומעמיק, ומייחלים לפרימות נוספות במארג המיוחד שהיה סימן ההיכר של החוסן הישראלי
מלחמת אזרחים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+הנשיא ביקש לאפשר לנתניהו לדון בפשרה, וסורב
20:22 16/02/23  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פנה אל היועצת המשפטית לממשלה לאחר שקבעה כי ראש הממשלה לא יכול להיות צד במגעים על היוזמה המשפטית של ממשלתו  ▪  מיארה סירבה לאשר את הבקשה
היועמ"ש מיארה והנשיא הרצוג. בעיה במו"מ [צילום: דוברות בית הנשיא]
+ארנון בר-דוד: "ההסתדרות בוחרת את המלחמות שלה"
17:37 16/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ההסתדרות קורא: "צריך לעשות שינויים - אבל בהידברות, לא בצורה שזה נעשה כיום עם ההתבטאויות המטורפות בכנסת. צריך להוריד את טון"
ארנון בר-דוד [צילום: ארן דולב]
+שהם: נאום חיות נגד הרפורמה - במסגרת תפקידה
14:47 16/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה חמש תלונות בהן נטען שהנאום היווה הפרה של כללי האתיקה והתקשי"ר  ▪  "התייחסותה לנושאים אלו היא לגיטימית ואף מתבקשת"
חיות בנאום בחיפה [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+טנק נגנב מאתר הנצחה כחלק מהמחאה
14:28 16/02/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על טנק שנגנב מאתר ההנצחה תל סאקי נעטף ביריעה של מגילת העצמאות ועליה נכתב "דמוקרטיה"  ▪  נהג הרכב המוביל ומארגן המחאה עוכבו לחקירה  ▪  גיבור ישראל אביגדור קהלני: "חוסר רגישות לשכול. הטנק הזה הוא אנדרטה לזכר לוחמים שנהרגו בגיזרה. קולות דמי אחינו זועקים מן האדמה!"
הטנק שנגנב [צילום: דוברות המשטרה]
+בכירי ביטחון לשעבר: סכנה לחוסן הלאומי
13:06 16/02/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
14 אישים, חלקם אנשי מפלגת העבודה לשעבר, קוראים להרצוג לשקול האם לחתום על חוקי המהפכה המשפטית אם הכנסת תאשר אותם
ארגמן. מתבטא לראשונה [צילום: פלאש 90]
+השדים כבר ברחו מהבקבוק
12:32 16/02/23  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מדינת ישראל אינה זקוקה לאותו רעש אדמה, רחמנא ליצלן. יש לה גירסה משלה להתנגשות טקטונית - שני גושים פוליטיים גדולים, ימין ושמאל, שדוהרים זה אל זה בעיניים עצומות  ▪  לא תאמינו מה חשב דוד בן-גוריון על יחסי מערכת המשפט והציבור
שנאה גדולה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"להיכנס לחדר ביחד עד שייצא עשן לבן"
11:49 16/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה ההמלכתי קרא לצדדים הפוליטיים להגיע להידברותבמטרה להגיע לפשרה  ▪  על תנאי לפיד אמר: "לא דיברנו על 60 יום. אנחנו לא מתאמים כל משפט, אבל יש לנו מטרה משותפת"
גנץ. "למנוע קרע מבפנים" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+אין ביטחון בלי משפט
11:15 16/02/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המשפטית דרושה באופן דחוף, כדי לאפשר את עצירת תוכנית פיאד לכיבוש שטחי C, שביצועה החל מזמן  ▪  עיכוב הרפורמה המשפטית עלול לסבך קשות את המצב בשטחי C

שטח C [צילום: וויסאם השלמון/פלאש 90]
+בצבת כיפופי הידיים
09:53 16/02/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
ניסיון הקואליציה והאופוזיציה לכיפופי ידיים הדדיים מתוך שיקולים סקטוריאליים צרי-אופק, מחבלים במדינה ופוגעים בכלל הציבור ונראה שהצעת הפשרה של הנשיא הרצוג אינה פותרת זאת. נדרשת גישה שונה, שאם לא תבָּחר עתה תועלה על השולחן בסיבוב הדיונים הבא משום שמחויבת המציאות היא
ראשי האופוזיציה. מנצלים את חוסר הבקיאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מספר המפגינים בקפלן ת"א היה גבוה ממספר המפגינים מול הכנסת
09:40 16/02/23  |  עידן יוסף
עופר גרינבוים לירון, מנכ"ל חברת קראוד סולושונס, המתמחה בספירת קהל, העריך בראיון לכאן רשת ב' כי מספר המשתתפים בהפגנה נגד המחאה במוצאי שבת ברחוב קפלן היה כ-130 אלף איש, ואילו להפגנה מול הכנסת ביום שני הגיעו כ-120 אלף איש.
+מכתב לחגית
08:06 16/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הזעזוע העמוק אותו את מבטאת בדרכך הייחודית על הגנרלים וההנהגה לשעבר ובהם אלו ששלחו את בנך אהובך לקרב במלחמה הכושלת, הינו זעזוע אמיתי, כואב ומטריד
בניה הריין ז"ל [צילום: יוטיוב]
+מפגינים נגד הרפורמה ינסו לשתק צירים ברחבי הארץ
07:48 16/02/23  |  עידן יוסף
מארגני הפגנות המחאה נגד הרפורמה יקיימו היום מסיבת עיתונאים ויודיעו על התוכניות הבאות. בתכנון - הפגנה במוצאי שבת ברחוב קפלן בת״א והפגנה ביום שני הקרוב מחוץ לכנסת. בשני, ההפגנה תימשך לאורך כל ההצבעות במליאה. המפגינים יודיעו כי ינסו גם לשתק צירי תנועה ברחבי הארץ (מעריב).
+שרים בליכוד: רק חיות רלוונטית להידברות
07:30 16/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומרים שההידברות צריכה להיות מול נשיאת בית המשפט העליון, ולא מול האופוזיציה המפולגת שבה אין גורם אחד להידבר עימו  ▪  במחנה הממלכתי מוכנים לבוא לקראת הקואליציה ולא לנקוב בדרישה להקפאת חקיקת הרפורמה כפי דרש לפיד
אסתר חיות. מסלול עוקף אופוזיציה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נדרשת תוספת ברזל לנימוקי הייעוץ המשפטי לכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
14 אישי ביטחון בכירים לשעבר, ובהם ראשי המוסד והשב"כ ואלופים בצה"ל, יוצאים נגד הרפורמה המשפטית (16.2.23). האישים פנו לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, באומרם שהם מייצגים את 440 חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" - בכירים לשעבר בצה"ל, מערכת הביטחון, המשטרה ושירות החוץ. יצוין, כי בין ה-14 מצויים אישים שמילאו תפקידי שרים וחברי כנסת מטעם מפלגת העבודה.
16/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
רעידת האדמה האיומה בטורקיה וסוריה, שקטלה כ-50,000 בני אדם, אירעה כידוע עקב התנגשות טקטונית בעצימות אדירה, מקבילה לעוצמתה של פצצת האטום שהחריבה את הירושימה. התנגשות כזו אינה יכולה להסתיים ללא זעזוע קטלני והרסני, עם שורה אינסופית של קברים, ועיי חורבות של מבנים שהפכו לגושי בטון ולאבק פורח.
16/02/2023  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שב וקרא לצדדים הפוליטיים ללכת להידברות ולנסות להגיע לפשרה סביב הרפרומה במערכת המשפט.
16/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אחד הנושאים המרכזיים שבו מתקיים מתח מתמיד בין מערכת המשפט לבין הממשלה הוא הביטחון. המערכת המשפטית מעכבת או מונעת הרס של בתי מחבלים, כלי חשוב למאבק בטרור לתפיסתו של השר לביטחון פנים. אין מדובר כאן בשאלות תיאורטיות שמקומן באקדמיה, אלא בשאלות של חיים ומוות, בהן מכריעה מערכת המשפט. לעיתים הכרעות הבג"ץ מקוממות ציבור גדול במדינת ישראל, אולם לאזרחים אין השפעה על בית המשפט.
16/02/2023  |  עדי ירדן  |   יומני בלוגרים
הרעש והמהומה שמחוללת כאן האופוזיציה בהנהגת הגייס החמישי הישראלי, בשירות האליטה שהוכתה בבחירות ותומכיה מחו"ל משבשים את החיים ופוגעים בלכידות ובחוסן הלאומי. מחוללי המהומה מנצלים את חוסר הבקיאות של רבים בציבור לגבי מהותה ומשמעותה של דמוקרטיה1 ואת תחושות הבטן החוששות משינויים מחויבי המציאות. כל אלה אינם סיבה אמיתית להניח לגורמים שליליים אלה לנהל לנו את החיים או לקבל בכפיה את רצונותיהם החריגים עד אבסורד.2
16/02/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il