|   15:07:40
  יועז הנדל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
ליצור שיתוף פעולה בין החלקים השונים [צילום: אדם שולדמן, שיתוף פעולה בין החלקים השוניםפלאש 90]

ממשלת חירום לאומית עכשיו

מי שרוצה תקווה צריך לחשוב מה יכול פה לקום פה ביום שאחרי הממשלה הזאת. איך מתקנים. התשובה היא ברית ציונית. המתונים. אפשר מחר בבוקר להקים ממשלת חירום שתהווה גשר בדרך לשם. מתוך אין ברירה, לזמן קצוב כדי להציל את ישראל
28/07/2023  |   יועז הנדל   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

אחרי השבוע הזה אין ברירה. המדינה במשבר שכמוהו לא חווינו מאז מלחמת יום הכיפורים. מספיקה תחושת פירוק כדי לייצר מציאות מסוכנת. לכולם ברור מה זה אומר? נתניהו יצטרך לוותר על הבן-גבירים, להודיע לחרדים שנגמר המונופול על היהדות. מהצד השני יצטרכו גנץ ולפיד להגדיר מנגנון שיקים ממשלה משותפת. ממשלת אחדות ציונית. ממשלת קיפאון שנועדה להציל את הבית. את הסוגיות המרכזיות ישימו בצד. מה שקיים היום מסכן אותנו. מסכן את עתיד העם היהודי.

אני יודע שיש רבים בקרב המוחים שלא מוכנים לשמוע על הליכוד. הם צודקים בחלק גדול מהטענות על מכונת הרעל.

אבל אם זה לא היה ברור איש לא ניצח השבוע. רק המדינה הפסידה. ומכיוון שכך עכשיו הזמן לשאול שאלות מהותיות על היעד הסופי. מה אתם רוצים ביום שאחרי ההפגנה.

בחצי שנה האחרונה אני משמיע ביקורת נוקבת על הממשלה.

בעיני הברית של הליכוד - החרדים - הזרם החרדלי והכהניסטים זו תקלה היסטורית אדירה לתנועה הציונית ולמחנה הלאומי. יש לי אחריות מסוימת לכך שאנשי ימין ציוני הצביעו למפלגות האלה, אני מבין בדיעבד שנפשית לא הייתה להם אפשרות אחרת. זה כבר לא משנה דבר. זו המציאות וצריך להתמודד איתה.

ניסתי לשכנע שצריך לעצור הכל ולהתפשר. להפגין, לצעוד. זה לא עבד. מה שקורה עכשיו משנה סדרי עולם. לא בתחום המשפטי אלא בעיצוב המדינה.

תסלחו לי אבל דווקא כמי שבעד שינויים במערכת המשפט בעיני הרפורמה הזאת שווה כקליפת השום. מצעד האיוולת. לא אכפת לי ממנה, אכפת לי ממדינת ישראל.

השינוי הגדול היחיד שמתרחש עכשיו הוא הוא שתיבת הפנדורה של בעיות היסוד במדינה נפתחה ואי אפשר יהיה להערכתי לסגור אותה. השוויון בנטל, חוסר המשילות במגזר הערבי, הסיאוב הפוליטי שמבוטא בחזירות של פיטורים ומינויים בשירות הציבורי.
כדי לטפל בה צריך את היום שאחרי.

עד אז, חייבים לעצור את הדימום, את הפירוק.

בניגוד לקוסמים מימין ומשמאל אני לא מוצא שום אפשרות להחזיק את המקום הזה ללא שיתוף פעולה בין החלקים השונים. ובעיקר ללא מחויבות עמוקה של המפגינים ברחובות. ישראלים טובים. אכפתיים שמשרתים בצבא, משלמים מיסים ומרגישים שהם מחזיקים על כתפיהם את מי שמזלזל בהם.

וכאן בדיוק הבעיה שלי: הגישה הכי פופולרית עכשיו היא מלחמה עד הסוף. תומכי הקואלציה הוכיחו זאת עם הדהירה המטורפת לחוק לא חשוב שגרם פה למשבר מטורף. ומהצד השני הפסקת שירות במילואים למרות המחיר הכבד, משיכת השקעות, נרטיב "שישלמו מחיר" להחרים את הצד השני. להכניס אצבע בעין.

אני שומע קולות קיצוניים - אולי בגלל שאת אלה מהדהדים הכי חזק- אני קורא מילים קשות, טענות "שהם כבר לא אחים שלנו". בעיקר הכללה מטורפת על כל הדתיים, המתנחלים, הימנים. בדיוק כמו הטענות על השמאלנים בוגדים שהליכוד אפשר להצמיח בתוכו תוך כדי שהוא מאכל כל חלקה טובה של ליברליזם.

מבין את הקריאות להלחם עד הסוף, כי הגב לקיר, אבל איך זה פותר משהו? זו גישה שאיתה אי-אפשר להגיע לשום מקום, חוץ מעוד הפגנה ברחוב. מי שחושב שבסוף הדרך ישראל תתפצל לשתי מדינות ולא תראו "אותם" יותר, לא באמת מתכוון להגיע לתוצאה. זה כמו לחכות למשיח. במקרה הרע נעבור תהליך לבנוניזציה, נלחם אחד בשני ונתפרק. האינטרס של כולנו למנוע את זה. ישראל הפכה למדינה מצליחה גם בזכות האוכלוסייה המגוונת. ההון האנושי.

מי שרוצה תקווה צריך לחשוב מה יכול פה לקום פה ביום שאחרי הממשלה הזאת. איך מתקנים. התשובה היא ברית ציונית. המתונים. אפשר מחר בבוקר להקים ממשלת חירום שתהווה גשר בדרך לשם. מתוך אין ברירה, לזמן קצוב כדי להציל את ישראל.

שיהיה ברור למי שחושב "שמלחמה עד הסוף" תספק משהו אחר, בבחירות הבאות אין שום סיכוי לממשלת שמאל מרכז.

אין מספרים כאלה. אין עם כזה. רוב הציבור הישראלי ימני בעמדותיו המדיניות וליברל בערכיו. כך גם כשליש ממצביעי הקואליציה שמתביישים באמירות ומעשים של חלקים בממשלה.

רובם לא רוצים לפרק את המדינה. להלחם בבני עמם "כי נשבר לנו". הם רוצים תקווה ורגיעה. אנשים מוזרים כאלה.

והנה באופן אבסורדי דווקא הקיצוניים משתלטים. כל מי שמעז להגיד שצריך לשבת ולהתפשר כותשים אותו. "יושב על הגדר", חלבי, פחדן, משמיד הדמוקרטיה. מי שמתנגד לקריאות על מרי אזרחי של ברק ויאיר גולן הופך לביבסט ומי שטוען בתוקף שאסור להכניס את צה"ל למאבק ולקרוא להפסקת מילואים הוא בעצם משת"פ של הממשלה.

איך אני יודע? כי מדי שבוע אני בקו האש. בין תומכי הממשלה שרואים בכל ביקורת על הקדושה בגידה, לבין הקיצונים במחאה.

ראו את המתקפות על המרכז הפוליטי של בני גנץ, חילי טרופר, מתן כהנא, הם חלק מהמחאה, אפילו לפיד חטף השבוע כשבמשך שעתיים נדמה היה שהוא בוחן הגעה לפשרה. המחנה שנלחם בממשלה הוא רחב, החלק המרכזי בו הוא זה שתפס בחכמה רבה בעלות מחדש על הדג.

תאריך:  28/07/2023   |   עודכן:  28/07/2023
יועז הנדל
+התיקון בחוק אינו סביר ולכן יש לבטלו
09:13 29/07/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
על בית המשפט לבטל את השינוי לחוק היסוד בעניין עילת הסבירות, גם בגלל חוסר סבירות קיצוני  ▪  על צבא המילואים להחזיר לשורותיו את הדורות המבוגרים יותר על-מנת להשלים את שורות המוחים הבורחים
חיילי מילואים [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+השמאל לא מבין היכן הוא חי
09:03 29/07/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כאשר בית המשפט הוא פוליטי, די באכלוס כסאות בית המשפט העליון בשופטים שמרנים לרוב על -מנת למחוק את כל הליברליזם השקרי שבית משפט פוליטי של עשרות השנים האחרונות השית עלינו
השמאל מסרב לקלוט [צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+אדלשטיין: לא אתמוך במהלך חד-צדדי; דלל: רק בהסכמה רחבה
20:42 28/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין אמר שאינו מבטיח לתמוך בהמשך החקיקה  ▪  לפניו הודיע ח"כ אלי דלל שלא יסכים עוד למהלך חד-צדדי הקשור בחקיקת הרפורמה המשפטית
אדלשטיין. "יצטרכו לתאם ולדבר איתי" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רן ארז: כעת אין תקווה שמשהו יסתדר, לא מאמינים ששר החינוך יזיז משהו
14:06 28/07/23  |  עידן יוסף
יו״ר ארגון המורים, רן ארז: "צר לי מאוד על התפטרותו של אסף צלאל, האיש היחיד בהנהלת משרד החינוך שעשה. כעת אין כל תקווה שמשהו יסתדר כי אנו לא מאמינים ששר החינוך קיש יזיז משהו. אסף צלאל היה אחד האנשים הטובים ביותר והראויים ביותר שעמדו בראש משרד החינוך. מאחל לו מכל הלב הצלחה בכל אשר יפנה ואני משוכנע שיצליח. באשר לנו, נמשיך במאבק למען קידום מערכת החינוך, תלמידינו, וחברינו".
+משמר החינוך הממלכתי: קיש צריך להיות הבא שאומר "די"
13:51 28/07/23  |  עידן יוסף
מנהל משמר החינוך הממלכתי עו״ד איתמר קרמר: ״מנכ״ל משרד החינוך הבין שהמשרד נחטף על-ידי אבי מעוז, אורית סטרוק וחבריהם, ושהפך להיות חלק מהבעיה ולא מהפתרון. אחד-אחד הם יעזבו. כל מי שיש בו טיפת הגינות ומוסר.

״יואב קיש, השר שהביא את המנכ״ל בהשאלה מחיל-האוויר, צריך להיות הבא שאומר 'די'. כפי שלשר הביטחון היה הביטחון להקשיב למפקדים שהבהירו שהממשלה נלחמת ברוח הצבא, כך ליואב קיש צריך להיות החינוך כדי לומר שהממשלה פוגעת בחינוך ילדינו״.
+נתניהו: האופוזיציה מסלפת את דברי
13:48 28/07/23  |  עידן יוסף
מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "האופוזיציה מסלפת את דבריו של ראש הממשלה נתניהו. ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט ובית המשפט תמיד ראה את עצמו כפוף לחוקי יסוד להם הוא מייחס מעמד של חוקה. כמו רוב אזרחי ישראל, ראש הממשלה נתניהו מאמין שצריך להמשיך לשמור על שני העקרונות הללו גם יחד".
+"צלאל נדרש לנהל מערכת חינוך שרק בונה עתיד קיצוני יותר״
13:47 28/07/23  |  עידן יוסף
סמנכ״ל משרד החינוך לשעבר, וראש מרכז מנור מבית יוזמת המאה ד״ר מיכל טביביאן מזרחי, בתגובה להתפטרות מנכ"ל משרד החינוך: "צלאל פעל באחריות הנדרשת כאשר החליט לסיים את תפקידו. מהודעתו ניתן להבין כי אי-אפשר לנהל מערכת חינוך ממלכתית, כאשר מעניקים תקציבים מוגדלים לזרמים ורשתות שאינם שותפים בחברה, כאשר נותנים סמכויות התערבות בתכנים לאדם קיצוני כמו אבי מעוז, כאשר מתקצבים בתקציב מדינה בתי ספר שאינם מכינים את בוגריהם לעולם העתידי וכאשר מגבילים אוטונומיה ועיסוק בזהות וערכים דווקא בזרם חינוך הממלכתי. צלאל הבין שהוא אמור לנהל ולבנות מערכת חינוך שתתמודד עם ההקצנה ההולכת וגוברת בחברה הישראלית, ובמקום זה הוא נדרש לנהל מערכת חינוך שרק בונה עתיד קיצוני יותר״.
+בשל הקרע: מנכ"ל משרד החינוך התפטר
13:31 28/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אסף צלאל הודיע לשר החינוך על החלטתו לסיים את תפקידו  ▪  "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה"
צלאל. "לפעול לאיחוי הקרעים" [צילום: דוברות משרד החינוך]
+מבחן המטרה
13:22 28/07/23  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה
בניגוד לשמאל המקדש את המטרה, דמוקרטיה "מקדשת" דווקא את האמצעים להשגתה ואת מוסכמות היסוד של אופן קבלת ההחלטות בכנסת ושל החובה לציית להחלטות הרשות המבצעת  ▪  על מוסכמות יסוד אלו של הדמוקרטיה קוראים תיגר בג"ץ
ממש אור לגויים. בית המשפט העליון [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת חירום לאומית עכשיו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה ג.
29/07/23 00:38
2
ברור מזמן
29/07/23 08:41
3
סתם אחד
29/07/23 11:49
4
שכן שלך
29/07/23 14:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מנכ״ל משרד החינוך הודיע הבוקר (יום ו', 28.7.23) לשר החינוך, יואב קיש, על החלטתו לסיים את תפקידו במשרד. זאת, על-רקע מה שהגדיר כקרעים בעם. "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים", כתב בהודעה שפרסם.
28/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הנחת השמאל היא שבכל נושא ונושא יש רק "מטרה" אחת נכונה ומוסרית - ועל כן לגיטימית - ואילו יעד שלא עבר את "מבחן המטרה", אינו ניחן בסגולות אלו, ועל כן בהכרח פסול ובלתי מוסרי, וגם המצדדים בו פסולים ובלתי מוסריים.
28/07/2023  |  דפנה נתניהו  |   יומני בלוגרים
שר הביטחון, יואב גלנט, פועל לכניסת מפלגותיהם של יאיר לפיד ובני גנץ לממשלת אחדות לאומית לנוכח המשבר הפוליטי-ביטחוני החריף שנוצר בעקבות חקיקת צמצום עילת הסבירות. כך דיווח (יום ו', 28.7.23) העיתונאי נחום ברנע בידיעות אחרונות.
28/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בכירים באגף המודיעין של צה"ל פנו לראש הממשלה בארבעה מכתבים שנשלחו בחודשים האחרונים ובהם התריעו בפניו על ההשלכות הביטחוניות שיש לקידום הרפורמה המשפטית לחקיקה בכנסת. הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, נפגש עם ראש הממשלה והעביר לו מידע המגבה את הניתוח של אגף המודיעין.
28/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
המדינה איננה על סף תהום אלא מתדרדרת במהירות לתוכו. גנץ ולפיד חייבים לשים הכל בצד ולקרוא לנתניהו להקים ממשלת אחדות בלי הקיצוניים המביאים עלינו חורבן
28/07/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il