|   15:07:40
  זלמן שובל  
דיפלומט, פוליטיקאי ובנקאי ישראלי
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
צנזורה חברתית שמאלית [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]

בגידת האליטות

היום בגידת האליטות בולטת במיוחד בארה"ב שהולכות ומתרבות בה תופעות של צנזורה חברתית שמאלית בלתי רשמית אך אפקטיבית בעולם התרבות, הספרות והאמנות, בתקשורת ובנידוי מרצים וסטודנטים באוניברסיטאות שאינם הולכים בתלם של השמאל הרדיקלי
12/12/2023  |   זלמן שובל   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

נהוג לחשוב שאחרי הניצחון על גרמניה הנאצית, איטליה הפשיסטית ויפן המיליטריסטית, העולם המערבי בהנהגת ארה"ב יבטיח לעד גם את ניצחון הליברליזם הפוליטי, החברתי והכלכלי ובאירופה המערבית, בצפון אמריקה ובחלקים אחרים בעולם הליבזרליזם אכן קבע את סדר היום כשהמרכז שמאל התחלף מדי פעם עם המרכז ימין שביסודו של דבר נבדלו זה מזה רק בשוליים. כך בפוליטיקה, כך בכלכלה שהייתה במהותה קפיטליסטית גם אם כונתה סוציאל-דמוקרטית, כך בפרקטיקה המשפטית, וכך במוסדות הבינלאומיים השונים. גם בארה"ב זו הייתה המציאות פרט להבדלים מסוימים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושאי חוץ וביטחון — להוציא תקופת המקארטיזם. אך כפי שנכתב בסיפרו של העיתונאי ג'ונתן אלתר: "המרכז מחזיק מעמד". במידה לא מבוטלת זה איפיין גם את הפוליטיקה הישראלית, ובפרט אחרי קמילת שיטת המשק הריכוזית והסוציאליסטית למחצה בשנותיה הראשונות.

המצב הכאילו אידילי הזה בעולם המערבי הולך היום ונשחק בקצב מהיר. האליטות האינטלקטואליות שהיוו בעבר את עמוד השידרה המעשי והרוחני של הליברליזם מפנות את גבן בקצב חד ומהיר לעקרונות ליברליים שהיו מזוהים עימן בעבר. דבר דומה קרה אגב גם בשנות השלושים ובעיקר הארבעים והחמישים של המאה הקודמת כשחלקים לא מבוטלים בעולם האינטלקטואלי במערב הזדהו עם הקומוניזם הסובייטי ופעלו למענו, למרות שאכזריותו ושיטותיו האנטי-ליברליות לא היו בגדר סוד. גם בישראל התופעה הזאת הייתה קיימת בשוליים (משה סנה, למשל).

היום בגידת האליטות בולטת במיוחד בארה"ב שהולכות ומתרבות בה תופעות של צנזורה חברתית שמאלית בלתי רשמית אך אפקטיבית בעולם התרבות, הספרות והאמנות, בתקשורת ובנידוי מרצים וסטודנטים באוניברסיטאות שאינם הולכים בתלם של השמאל הרדיקלי ושל פוליטיקת הזהויות שמדגישה את הייחודיות, כביכול, של קבוצות מסוימות בחברה על חשבון קבוצות אחרות. גישה זאת מתבטאת, בין היתר, בקידום ארגונים מגמתיים כמו BLACK LIVES MATTER שכבר מזמן איננו גוף התומך רק בשוויון זכויות, אם בכלל — ובתמיכה בפלשתינים, כולל החמאס, נגד היהודים "הלבנים". לפלשתינים יש בעיניהם זכות להגדרה עצמית גם אם המשמעות היא השמדת מדינת-ישראל ותושביה היהודים — אך לא לעם היהודי "הקולוניאליסטי". ולאחרונה נודע גם על חרם כלפי אנשי-תרבות ומדע ישראלים. הם גם אינם נמנעים לפעמים מאלימות במקומותיהם ואינם מגנים אותה כשהיא מתחוללת בעוטף עזה — כל זאת בתוספת מובהקת של אנטישמיות.

כפי שקורה בפוליטיקה, קיצוניות מצד אחד מולידה תגובות, לפעמים קיצוניות לכיוון השני, וזו כנראה אחת הסיבות שאנו עדים לעלייתו המדהימה בסקרים של דונלד טראמפ באמריקה ולעלייתם של מועמדים ומפלגות ימניים במדינות כמו הולנד, ארגנטינה (שהיא אומנם מקרה מיוחד), סלובקיה, שוודיה ופינלנד וכמובן איטליה, ואולי בבחירות הבאות לנשיאות, בצרפת וגם זה איננו סוף פסוק. רוב ממשלות הימין האלה, ובפרט זו באיטליה בראשות ג'ורג'יה מלוני, אגב, מעדיפות "להתמרכז" בנושאים מסוימים, גם מבחינת הנראות ולקיים בחירות סדירות. לתהליך הזה יש משמעות בלתי-מבוטלת מבחינת ישראל ומדיניות החוץ שלה. בעבר, מפלגות ימניות קיצוניות התאפיינו בדרך כלל באנטישמיות. לא עוד.

הגורמים הפוליטיים הנ"ל (אפילו תנועתה של הגב' לה-פן בצרפת) מקרינים היום עמדה פרו-ישראלית מובהקת (בניגוד לממשלה השמאלית הקיצונית בספרד שסיפקה לנו הוכחה הפוכה) ומצטרפים בכך להונגריה שקדמה להם, ואם זה הכיוון שאליו נע חלק גדול מהעולם המערבי, ובפרט כשמניעיו נובעים מזיהוי האיסלאם הקיצוני כאיום על תרבותו ואולי על עצם קיומו - איום שקיים במודגש גם כלפי ישראל - כיצד עלינו לנהל את יחסינו עם המדינות האלה מבלי להזדהות גם עם האידיאולוגיות האחרות שלהן? מבחינת אופיו של רוב הציבור וקשרי ישראל עם יהדות העולם ועם אמריקה בכל הרבדים, ישראל לא תשנה את עקרונותיה הבסיסיים אך עם זאת יהייה עליה לכלכל בפתיחות וללא משוא פנים את קשריה עם העולם שפונה ימינה ובפרט אחרי שחלק כה גדול מהאליטות האינטלקטואליות בעולם בגד בה. חשוב שלא נחזור על הטעות כשממשלת ישראל בזמנו דחתה, בלחץ שרי השמאל של מפ"ם, את הצעת ספרד הפרנקיסטית ליחסים דיפלומטיים מלאים ושכתוצאה מכך הקשרים עימה נידחו לשנים רבות שבהן פרח דווקא הרומן בין מדריד לעולם הערבי.

פורסם במקור בעיתון מעריב.
תאריך:  12/12/2023   |   עודכן:  12/12/2023
זלמן שובל
+עצרת האו"ם אישרה החלטה לקרוא להפסקת אש הומניטרית
23:39 12/12/23  |  עידן יוסף
עצרת האומות המאוחדות אישרה הצעה להחלטה לקריאה להפסקת אש הומניטרית בעזה. 153 מדינות תמכו, 10 התנגדו ו-23 נמנעו. להחלטה אין משמעות מעשית. בין עשר המדינות שהתנגדו להצעה נגד ישראל: אוסטריה, צ'כיה, גואטמלה, ארה״ב ופרגוואי.
תוצאות ההצבעה
+דובר צה"ל על האשמות ביידן: "נדע להציג את פעולותינו נגד טרור"
23:27 12/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשאל לתגובתו על האשמת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לפיהם שישראל מאבדת תמיכה בעולם בגלל הפצצות חסרות הבחנה ברחבי הרצועה, והשיב:

"אנחנו מנהלים יחסים קרובים עם ארה"ב. אנחנו בצה"ל מנהלים שיחות כמעט יומיות גם עם מפקד פיקוד המרכז האמריקני, והרמטכ"ל וגם עם יושב-ראש המטות המשובלים. השיחות האלה מתנהלות גם ברמת בכירים, כולל כאלה שיגיעו לארץ בתקופת הזמן הקרובה. השיחות האלה הן חשובות מכיוון שיש לכולנו איומים מהמזרח התיכון אנחנו רואים את מה שקורה עם הפעילות החות'ית החתרנית שהיא הכוונה אירנית בים סוף, אנחנו רואים את הפעילות של אירן במקומות אחרים, בעירק ובסוריה. אנחנו רואים את פעילות חיזבאללה. את השיח האזורי הזה חייבים לקיים עם ידידה ובת הברית האסטרטגית שלנו, ארה"ב. דרך אגב, גם כשנאמרים דברים נכון להראות ולהסביר אותם עם עובדות. אנחנו יודעים להסביר בדיוק כיצד אנחנו פועלים בצורה מדויקת, מבוססת מודיעין, גם כשאנחנו פועלים בשטח. אנחנו פועלים ביטחון כוחותינו אבל אנחנו יודעים לפעול מול מרכזי הכובד של חמאס. אנחנו פועלים בהתנהלות כזאת שעושה את המיטב בהפרדת האזרחים שאינם מעורבים בטרור מהטרור. צה"ל עושה את זה מתחילת הלחימה ובוודאי עכשיו בימים האחרונים אנחנו נדע להראות ולהציג את זה, בוודאי לבת בריתנו".
+הפנטגון: "מול החות'ים נדרש פתרון בינ"ל"
23:13 12/12/23  |  עידן יוסף
הפנטגון: "התקפת טילי שיוט של החות'ים בתימן נגד ספינה מסחרית נורבגית מערערת את היציבות ודורשת 'פתרון בינלאומי'".
+דיווח: ישראל החלה בהזרמת מי ים למנהרות החמאס
21:54 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורמים אמריקנים מסרו לוול סטריט ג'ורנל כי ישראל החלה לאחרונה בהזרמת מי ים למנהרות החמאס שבמערב העיר עזה  ▪  ההזרמה - באמצעות שבע משאבות, וזאת במטרה לפרוץ דלתות-הדף במנהרות  ▪  בדובר צה"ל מסרבים להגיב לדיווח
פעילות כוחותינו בחופי הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+הבית הלבן: ביידן לא אמר שנתניהו צריך לשנות את הממשלה
21:51 12/12/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן מבהיר: "הנשיא ביידן לא אמר שנתניהו צריך לשנות את הממשלה, אלא אמר - "אני חושב שנתניהו צריך לעשות שינוי. עם הממשלה הזאת קשה מאוד להתקדם".
+מתו מפצעיהם שני אזרחים שנפצעו במלחמה
21:23 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכך עלה מניין ההרוגים האזרחיים ל-790, הכוללים 508 גברים ו-282 נשים  ▪  הביטוח הלאומי לא חשף פרטים על מיקומם או זהותם של ההרוגים  ▪  בין הנרצחים 37 ילדים ועוּבָּר  ▪  315 מהאזרחים שנהרגו היו בשנות העשרים לחייהם
פינוי פצוע ב-7 באוקטובר [צילום: דודו גרינשפן/פלאש 90]
+מסוק קרב וטנקים תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה
20:34 12/12/23  |  עידן יוסף
מסוק קרב וטנקים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר עמדת שיגור עם אמצעי לחימה ותשתיות טרור של חיזבאללה.

בהמשך להתרעה שהופעלה מוקדם יותר היום (ג') בברעם שפגעה בבית בקיבוץ, זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה ונ"ט לעבר המרחב, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מספר מוצבי צה"ל במרחב גבול לבנון.
+ביידן עשוי להיפגש מחר עם משפחות חטופים
20:23 12/12/23  |  עידן יוסף
בכיר בבית הלבן ל-CNN: הנשיא ביידן ייפגש מחר עם משפחות של חטופים בעלי אזרחות אמריקנית.

+ללא אזעקות: שיגורים מסוריה לשטח ישראל
20:22 12/12/23  |  עידן יוסף
בצה"ל זיהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל, שניים מהם נפלו בשטח סוריה ואחד נוסף נפל בשטח לא מאוכלס. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
+התחבורה הציבורית למירון לא תפעל ביום האחרון של חנוכה
19:57 12/12/23  |  עידן יוסף
בעקבות הודעת משטרת ישראל על סגירת הצירים סביב למירון בשעה 18:00 בערב ביום חמישי (14.12.23) ״זאת חנוכה״, שירות התחבורה למירון לא יופעל עד למחרת - יום ו׳ 15 בדצמבר.
+פולין: חבר פרלמנט כיבה חנוכייה במטף
19:55 12/12/23  |  עידן יוסף
מהומה בפרלמנט הפולני: גרז'גורז' בראון, חבר פרלמנט ימני קיצוני, כיבה עם מטף את נרות החנוכה שהודלקו בבניין הפרלמנט.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+גלנט: אחיו של מח"ט חמאס שחוסל נחקרים בישראל ומוסרים מידע
19:42 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתום הערכת מצב באוגדה 162 אמר שר הביטחון: "לוחמי צה"ל פועלים עמוק מתחת לקרקע, מאתרים תשתיות חמאס, משמידים אותן - ומקרבים את העיר עזה לשבירה"  ▪  מבטיח שבימים הקרובים יוצגו צילומים מפעילות צה"ל בעומק הקרקע
גלנט. עזה הולכת ונשברת [צילום: תקשורת שר הביטחון]
+צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים רס״ב זיו דדו ועדן זכריה
18:40 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זיו דדו (36) נפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור  ▪  עדן זכריה (27) נחטפה מהמסיבה ברעים וייתכן שנרצחה ביום חטיפתה  ▪  בפעולה לאיתור הגופות בשבוע שעבר נפלו שני לוחמים ונפצעו אחרים
רס"ב זיו דדו מרחובות
עדן זכריה מראשון לציון
+נתניהו: עזה לא תהיה חמאסטן ולא פתחסטן; ביידן: נתניהו צריך לשנות הרכב ממשלתו
18:36 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מבהיר כי ישראל וארה"ב חלוקות בסוגיית השלטון ברצועת עזה ביום שאחרי, והאםזו תעבור לשליטת הרשות הפלשתינית: "מקווה שנגיע להסכמה גם כאן"  ▪  נשיא ארה"ב: "ישראל מתחילה 'לאבד תמיכה' בשל הפצצה ללא הבחנה. נתניהו לא יכול להגיד 'לא' למדינה הפלשתינית בעתיד"
נתניהו בהדלקת נרות חנוכה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+כל ספינות 'סער 6' סיימו הליך מבצוע, אחת מהן הפליגה לים סוף
17:59 12/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חיל-הים חיסל בהצלחה מחבלים רבים, כולל מפקדי המערך הימי המרכזיים של חמאס  ▪  במקביל, ספינות טילים ממשיכות בפעילות בים סוף, כאשר הדגם האחרון של סער 6 מצטרף לפעילות בנמל אילת  ▪  חיל-הים, בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות, השמיד צוללות בלתי מאוישות שמטרתן לפגוע בנכסים האסטרטגיים של ישראל בים ולאורך חופיה
מחבלי המערך הימי שחוסלו [צילום: דובר צה''ל]
+נשיאת הרווארד תמשיך בתפקידה למרות סערת האנטישמיות
15:57 12/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חבר הנאמנים של האוניברסיטה דחה את הקריאות להדיח את קלודין גיי בעקבות השימוע בבית הנבחרים  ▪  גיי הבהירה בסוף השבוע, שהאוניברסיטה לא תתעלם מקריאות לאלימות נגד יהודים
גיי בשימוע. "תלוי בהקשר" [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+לוחמי הצנחנים בקרבות בלב שכונות זייתון ושג'עייה
14:47 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הלוחמים חיסלו מחבלים, עצרו מחבלים שהועברו לחקירות, חשפו פירי תת-קרקע והשמידו ארבע מערכות מנהרות מרכזיות  ▪  כמו-כן אותרו כרטיסי זיכרון שהכילו חומרים שצילמו מחבלי החמאס ביום שבת ה-7 באוקטובר
חיסול מחבלים ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
מחרטה ליצור רקטות ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+עסקאות נדל"ן באוקטובר: צניחה של 58% בהשוואה לחודש הקודם
14:14 12/12/23  |  מירב ארד
שפל חדש בעסקאות הנדל"ן: בחודש אוקטובר נרכשו 2,294 דירות חדשות ויד שנייה - ירידה של 54% בהשוואה לאותו החודש אשתקד וצניחה של 58% בהשוואה לחודש הקודם. כולה בסקירה שערך הכלכלן הראשי במשרד האוצר.
+עלייה דרמטית בתקריות אנטישמיות בארה״ב
13:59 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יותר מ-2,000 תקריות דווחו בארה"ב מאז טבח החמאס, עלייה של 337% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד  ▪  היהודים באמריקה חוו כמעט 34 תקריות אנטישמיות ביום
[צילום: פרנק אגוסטין/AP]
+אזעקה בשלומי וגם בעכו והסביבה
13:38 12/12/23  |  מירב ארד
אזעקות באזור הצפון: בשלומי והסביבה וכן בעכו ובסביבה
+בהמשך להתרעות בגליל המערבי: שוגרו מיירטים לעבר מטרה אווירית חשודה מלבנון
13:12 12/12/23  |  מירב ארד
בהמשך להתרעות בצפון הארץ במרחב הגליל המערבי, יחידת הבקרה האווירית זיהתה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח מדינת ישראל. שוגרו מספר מיירטים לעבר המטרה והאירוע הסתיים.
+ליברמן: מצרים צריכה לקחת אחריות על הרצועה; הירדנים - על שטחי A ביו"ש
12:35 12/12/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על השליטה ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה: ״המצרים צריכים לקחת אחריות על רצועת עזה והירדנים על שטחי A ביהודה ושומרון. אם אנחנו נתעקש ונהיה מספיק נחושים וחזקים זה יקרה. אסור להכניס לעזה לא את הרשות הפלשתינית ולא כוח רב לאומי.״
+גלנט: חיילי צה״ל מדליקים נרות חנוכה במאות מוקדים ברחבי עזה
12:29 12/12/23  |  מירב ארד
שר הביטחון יואב גלנט: "חודשיים אחרי שהמלחמה החלה בחושך גדול, חיילי צה״ל מדליקים נרות חנוכה במאות מוקדים ברחבי עזה, בזמן שהם מפרקים גדוד אחר גדוד בחמאס, ומביאים מאות ממחבליו להיכנע".
+רקטה פגעה בבית בקיבוץ בגליל העליון; אין נפגעים
12:02 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אזעקה נשמעה בשלומי וגם בעכו - לא זוהו שיגורים למרחב העיר  ▪  צה"ל דיווח על שיגור מיירטים לעבר מטרה חשודה בגליל המערבי  ▪  זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה בצפון הארץ  ▪  צה"ל השיב באש ארטילרית  ▪  רקטות נורו לאזור אגמון החולה, הרקטות יורטו
ירי ארטילרי של צה"ל בצפון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+ח"כ ביטון על שנה"ל האקדמית: 80 אלף מילואימניקים דואגים לעתידם האקדמי
11:52 12/12/23  |  מירב ארד
ח"כ מיכאל ביטון התייחס בוועדת הכספים לחוסר במתווה מסודר לפתיחת שנת הלימודים האקדמית: שמונים אלף חיילים במילואים דואגים לעתידם האקדמי. כל נשיא עושה שבת לעצמו, חלקם נדיבים, חלקם לא נדיבים".
+תופסים עמדות
11:49 12/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עוד יום לחימה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אזעקות בצפון מחשש חדירת כלי טיס עוין
11:44 12/12/23  |  מירב ארד
אזעקות בצפון מחשש לחדירת כלי טיס עוין: אבן מנחם, זרעית, שומרה, שתולה
+בדירה של מחבל נוח'בה: נמצאו תוכניות לתקיפת העוטף ב-7 באוקטובר
11:36 12/12/23  |  מירב ארד
כוחות צק"ח הנח״ל נלחמים במרחב ג'באליה, במהלך הלחימה אותרו בשכונת מגורים ובקרבת בית ספר, מספר מוקדים של מרחבי לחימה ומצבורי אמצעי לחימה ששימשו את חמאס. המצבורים הכילו טילי ומשגרי RPG מסוגים שונים, מטעני חבלה, רימונים וקלאצ'ניקובים, ובנוסף גם ציוד צבאי נוסף כמו וסטים ומחסניות. חלק מאמצעי הלחימה הושמדו על-ידי הכוח ברצועה וחלק נשלחו להמשך חקירה ומיצוי מודיעיני. כלל תשתיות הטרור אותרו במבנים ובתשתיות אזרחיות.

במסגרת הפעילות של הכוחות, איתרו הלוחמים דירה מבצעית של מחבל נוח'בה הערוכה להגעת כוחות צה"ל. המבנה ששימש גם כחמ"ל של חמאס ובו אותרו מסמכי לחימה רבים של הארגון ומחשבים ניידים עליהם נמצאו תוכניות להתקפה על עוטף עזה ב-7 באוקטובר.


+ה"מחנה הממלכתי" מועיל בניהול משברים - רע בפתרונות
11:34 12/12/23  |  גיל צבי   |   לרשימה המלאה
למען השלום המיוחל יש לחדש את הפגנות והעצרות בעתיד הקרוב כדי לשים קץ לשלטון בראשות ביבי  ▪  המדיניות הברורה היחידה שמשקפת את חלקי "המחנה הממלכתי" הוא התנגדות ל"רפורמה המשפטית" שביקש להנהיג ביבי נתניהו כדי להבטיח את שרידותו הפוליטית

גנץ. כוחו מתחזק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אזעקות באשקלון ועוטף עזה
11:30 12/12/23  |  מירב ארד
צבע אדום בעוטף עזה: אשקלון, זיקים, יד מרדכי, כרמיה, מבקיעים, נתיב העשרה, ניר עם.
+ליברמן נגד הכנסת פועלים פלשתינים: "חלק מקונספציה ישנה ושגויה"
11:21 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ציין: "אסור לקחת סיכונים מיותרים. חלקם אף עבדו ביישובים בעוטף שנים רבות, והיו אלו שהובילו את הביזה באותה שבת ארורה"
ליברמן. "להחליף דיסקט" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל מאשר: זוהו שני שיגורים למרחב מלכיה
11:04 12/12/23  |  מירב ארד
לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מלכיה בצפון הארץ. לוחמי צה"ל תוקפים בארטליריה את מקורות הירי. בהתאם למדיניות הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח.
+יורטו רקטות שנורו לאזור אגמון החולה
10:59 12/12/23  |  מירב ארד
בשעה האחרונה נורו רקטות לאזור אגמון החולה. הרקטות יורטו.
+במותם ציוו לנו את החיים
10:23 12/12/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
כעת במקום לחפש תומכי טרור מדומיינים הגיע העת לעשות הפרדה בין הרוצחים ובין מתכנני הרצח לבין אלה שרוצים לחיות את היום יום  ▪  עם כל הקושי יש כאלה ולא מעט משני עברי הגבולות  ▪  במילים אחרות יש לפעול בנחישות נגד הרוע ולפעול בנחישות לחיזוק הטוב, להפריד בין הטוב לרוע
מחיר גבוה [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+20 לוחמים נפלו ברצועה שלא מאש אויב
10:16 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי הנתונים 13 לוחמים נפלו כתוצאה מירי דו-צדדי, 2 לוחמים נהרגו כתוצאה מדריסות רק"מ, 2 נוספים נפלו מפליטות כדור ו-2 מנזק אגבי  ▪  עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של 434 חללי המלחמה
הרוגים כתוצאה מירי דו צדדי או מתאונות מבצעיות [צילום: דובר צה"ל]
+להביא את אור החנוכייה ל-138 החטופים
10:10 12/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
במפגש של נציגי משפחות החטופים עלו דרישות לנקיטת צעדים דרסטיים  ▪  אחת ההצעות היא לחכור אוטובוסים ולהציבם מחוץ לבתי הכלא בהם ישנם אסירים פלשתינים ולהצהיר על נכונות לעסקת שחרור 138 החטופים תמורת 6,000 האסירים הפלשתינים
להביא את האור [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד על השוואה של נתניהו: "קמפיין פוליטי מרושע"
09:51 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+צה"ל חיסל 4 מחבלים בג'נין
09:37 12/12/23  |  מירב ארד
צה"ל חיסל 4 מחבלים בג'נין. המחבלים חוסלו בתקיפה של כטב"ם. חילופי האש נמשכים גם כעת.
+בית הלל, בית שמאי, אביגדור ליברמן
08:53 12/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
נתניהו משלה את עצמו כי אם יקדים לומר "לא" לנוכחות של הרשות בעזה האמריקנים יירתעו מלהתמודד עימו  ▪  אך הם יודעים שהוא מדינאי עם רפיסות אישיותית וגבנת קואליציונית ו"תרמיל פילים" על כתפיו מאחור
ליברמן. הזדכך [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+להבטיח את המשך התמיכה האמריקנית
08:34 12/12/23  |  אלדד שביט, צ'ק פרייליך   |   לרשימה המלאה
ממשל ביידן עומד איתן לצד ישראל למרות הביקורת הפנימית הגוברת. ישראל מצידה צריכה להיות ערה לחששותיו בנוגע למהלך הצבאי ולציפיותיו לגבי ההסדר ביום שאחרי
לא מבקש מישראל לעצור [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+הושמדה עמדת שיגור בזמן ששיגרה רקטות לעבר שדרות
08:31 12/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את עמדת השיגור בג'בליה  ▪  לוחמי דובדבן איתרו כ-250 מרגמות מוכנות לשימוש
פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
המרגמות שאותרו על ידי לוחמי דובדבן [צילום: דובר צה"ל]
+דברים שרואים מדוחא
08:27 12/12/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
ראוי שהקוראים בארץ יידעו כיצד המלחמה נראית מדוחא, ובעיקר מהאולפנים שמהם משודרת תמונת המלחמה לרחבי העולם הערבי
התמונות משודרות לרחבי העולם [צילום: חיים גולדברג]
+אקונומיסט: נתניהו לא מנהל את המלחמה
08:06 12/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון טוען שנתניהו מבודד בקבינט המלחמה ושאת ההחלטות החשובות מקבלים גלנט, גנץ ואיזנקוט  ▪  אומר שהרכב הקואליציה גם משתק את יכולתו לדון בעתידה של רצועת עזה
הגנרלים לשעבר מקורבים לנוכחיים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+דילמה אדירה: חסינות לסינוואר?
05:34 12/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
סינוואר הוא מקור סמכות ברצועה  ▪  בכוחו להשיג את כל החטופים שחלקם מוחזקים על-ידי חמולות ופלגים שונים של ארגוני הטרור ולקדם עסקה לשחרורם  ▪  אם יחוסל, תתקשה עוד יותר המערכת הביטחונית להבטיח שחרור כל החטופים  ▪  מנגד, אם לא יחוסל, ימשיך לסכן חיי ישראלים רבים
סינוואר. חיסול או חסינות [צילום: חליל חמרה, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במורשת היהודית התקיים ויכוח בן אלפיים שנה, שהוא אקטואלי בימינו. בית שמאי טען כי יש ללמד בני עשירים ומצטיינים. חינוך לפריווילגים. בית הלל סבר כי יש להעניק חינוך (חינם?) לכל אדם. והראייה? היו רבים שחטאו אבל משפנו ללימודים היטיבו דרכיהם ואף הפכו צדיקים.
12/12/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הממשל האמריקני ממשיך, גם לאחר חודשיים של לחימה, לגבות את ישראל ונמנע מכל התבטאות שמשמעותה קריאה להפסקת אש ואף מנע קבלת החלטה בנושא במועצת הביטחון. סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ונתן פיינר, הדגיש (7 בדצמבר), כי "לא נתנו לישראל מועד לסיום פעולות הלחימה העיקריות ברצועה" וכי "אם המלחמה תיפסק היום, חמאס תמשיך להוות איום לישראל ולכן ארה"ב אינה מבקשת מישראל לעצור". לדבריו, "אנו מאמינים שישנן מטרות צבאיות לגיטימיות רבות שנותרנו בדרום הרצועה".
חיל-האוויר תקף ביממה האחרונה מספר עמדות שיגור ברחבי הרצועה. לוחמי אוגדה 162 בג׳אבליה בשיתוף לוחמי יחידת האיסוף 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו עמדת שיגור בעת שיגור רקטות לעבר העיר שדרות, הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף והשמיד את עמדת השיגור.
12/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בערוץ אלג'זירה, המשדר מקטר, נערך (10 דצמבר) דיון מרתק בשאלה כיצד תיראה עזה ביום שלאחר המלחמה. ברקע לדיון מן הסתם, מספרי האבידות שנגרמו לצה"ל מאז תחילת הלחימה. השורות הבאות נכתבות מתוך היכרות עמוקה עם העובדה שהערוץ הוא שופר של הפלשתינים בכלל וחמאס בפרט מזה שנים רבות. ועדיין, ראוי שהקוראים בארץ יידעו כיצד המלחמה נראית מדוחא, ובעיקר מהאולפנים שמהם משודרת תמונת המלחמה לרחבי העולם הערבי.
12/12/2023  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
עורכי דינו של בנימין נתניהו אמרו לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי אינו עומד לרשותם בשל המלחמה נגד חמאס – אבל אקונומיסט תוהה: האם נתניהו באמת מוביל את המאמץ המלחמתי של ישראל? פקידים בישראל טוענים שאת ההחלטות מקבלים יואב גלנט, בני גנץ וגדי איזנקוט, ושנתניהו למעשה מבודד בקבינט המלחמה. גלנט לא ממש אוהב את נתניהו מאז שהלה ניסה להדיח אותו, ואילו גנץ – המוביל בפער גדול בסקרים – מדאיג את נתניהו.
12/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il