|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אנטישמיות שלנו, שלטון החוק

יהודי טוב הוא יהודי שונא-ישראל בישראל הומצא גוון מיוחד של אנטישמיות, שנאת יהודים שאינה תלוייה בדבר, הקרויה "שלטון החוק"
02/07/2011  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
גוון מיוחד של אנטישמיות [צילום: פלאש 90]

לו הייתה ממשלת קנדה מקימה מחלקה יהודית בשירותי הביטחון שלה, היו יהודי קנדה צועקים "אנטישמיות". אבל אם מדינת ישראל עושה זאת, הרי זהו "שלטון החוק".

אנטישמיות היא כידוע מילה הבאה לתאר שנאה שאינה תלוייה בדבר כלפי יהודים. האנטישמיות קנתה לעצמה שם רע לאחר הניסיון להביאה לידי מימוש הגיוני (דהיינו חיסול פיזי של מושא האנטישמיות) בשנות ה-40' של המאה ה-20, ועל כן משתדלים כל האנטישמים להימנע מן התיוג, ולמיין את האנטישמיות תחת סיווגים אחרים.

במערב מקובל לומר כי ביקורת על מדיניותה של ממשלת ישראל אינה אנטישמיות אלא ביקורת לגיטימית כפי שמותחים על כל ממשלה דמוקרטית. מקובל לומר כי שלילת קיומה של המדינה היהודית אינה אנטישמיות אלא אנטי-ציונות, והרי נקבע כבר שציונות היא גזענות. התארגנות אזרחית לטובת ארגוני טרור גם היא אינה אנטישמיות, כיוון שרצח יהודים ריבוניים אינו טרור אלא גבורת לוחמי החופש. גם תמיכה כספית בארגוני טרור שנשבעו לחסל את מדינת היהודים אינה אנטישמיות כיוון שעצם הרעיון של קיום מדינה יהודית שיש לה בסיס על פיסת אדמה הוא מחוסר יסוד. גם פרסום הפרוטוקולים של זקני ציון והפרוטוקולים של השדולה היהודית אייפאק בארצות הברית אינו אנטישמיות, כיוון שיהודים טובים אינם שותפים למזימות היהודיות והמטרה היחידה של הגילוי היא הצלת היהודים הטובים ושותפיהם הגויים הטובים מציפורניהם הטורפות של המועצות היהודיות הנסתרות השולטות בעולם בדרכי עורמה נפשעות.

בעולם הערבי מקובל לומר שערבים אינם יכולים להיות אנטישמים משום שהם בעצמם גזע שמי, המצוי תחת מתקפה גזענית של הציונים, שאינם אלא זרוע האימפריאליזם של הגזע הלבן. מקובל עוד לומר כי היהודים אינם אומה אלא אמונה בלבד, ולכן השתלחות בדתם הטמאה הבזוייה, הפחדנית והקלוקלת אינה מהווה אנטישמיות, אלא רק חשיפת הריקבון לעין כל.

כל אותם סיווגים, בידולים, מסוות ואיצטלות אינם נחלתם של הגויים בלבד, שכן גם יהודים המבקשים להוכיח שהם יהודים טובים האמת, נוקטים בדיוק באותן שיטות, איצטלות, טענות והצטדקויות. יתר על כן, כל האנטישמיים מתהדרים ביהודים "שלהם", ומעלים את דבריהם האנטישמים על נס, שכן יהודי טוב הוא יהודי שונא-ישראל.

כשרב נקרא ל"תשאול"

בישראל הומצא גוון מיוחד של אנטישמיות, שנאת יהודים שאינה תלוייה בדבר, הקרויה "שלטון החוק". באיצטלה של שלטון החוק, יכולות זרועות השלטון להשתלח בכל יהודי, לנקוט פעולות אנטי-יהודיות, ולהפעיל את הכוחות המזוינים במתווה אנטישמי לכל דבר ועניין, ועדיין לטעון לניקיון-דעת ולשלול את קיומם של מניעים אנטישמיים. למשל, בשמו של "שלטון החוק" אפשר לשלול מיהודי את זכות הדיבור בטענה של הסתה, אבל רק כאשר דבריו מופנים נגד הגויים. אם ידבר נגד יהודים, זכותו מוגנת בחוק. הוא למשל מאפשר להרוס את ביתו של יהודי בצו בית משפט שנאכף אך ורק על יהודי, למרות ששכנו הגוי עבר בדיוק אותה עבירה, רק בקנה מידה של פי אלף. אפשר לאטום את ביתו של יהודי רק כיוון שגוי גם נטל את הכסף וגם שיקר במצח נחושה. למשל, אפשר בשמו להאשים ציבור יהודי גדול במעשיו של יהודי אחד, רק כיוון שחבש פיסת אריג לראשו בזמן שעשה את מה שעשה. אפשר גם לחטוף יהודי על אם הדרך משל היה מחבל, בעיקר אם התאפיין בתסמינים החיצוניים של יהודי מסורתי כגון כובע שחור ומקטורן ארוך חגור בחגורה שחורה. אפשר גם להקים מחלקה מיוחדת בשירותי הביטחון, למנות לה ראש וסגן ולמלא בה שפע של תקנים ומשכורות, לקרוא לה "המחלקה היהודית" (לא האנטישמית חס וחלילה) כי היא הרי חלק משלטון החוק ולא חלק מן המנגנונים האנטישמיים של המנדט. מה היו יהודי קנדה אומרים, לו הייתה ממשלת קנדה מקימה מחלקה יהודית בשירותי הביטחון שלה? ההיו צועקים "אנטישמיות"? ועוד איך. אבל אם מדינת ישראל עושה זאת, הרי זהו "שלטון החוק".

החוק, כידוע, אינו תוצר של בני אדם, מוצר לא מושלם המכיל את כל ההטיות האפשריות של מי שחוקק אותו ומי שממונה על אכיפתו. החוק, ורק החוק הישראלי, הוא מוצר חסר פניות הטיות גחמות, שנאות וסלידות, שהגיע אלינו ממקום אחר נעלה ונשגב, לא מהר סיני, חלילה, שכן זה בגדר מעשיות ישנות, אלא מאירופה הנעלה והנשגבת שמעולם לא הרגה חף מפשע. אלא אם הוא יהודי. אמרת "שלטון החוק", ובזה חיסלת כל לזות שפתיים אודות האפשרות שמעצר וחטיפה של רב על אם הדרך היא מעשה שכל אנטישמי היה מתגאה בו. המנדט הישראלי הוא חסר פניות, אמר יוחנן דנינו, כולם שווים בפני החוק, וכל מי שמביע את הסכמתו לדברי בלע כאלה או אחרים מייד מגיע ליחב"ל כדי להיחקר שתי וערב אודות דעותיו. כמובן אם דברי הבלע כוללים דרישה להטיל עיצומים אקדמיים וכלכליים על מדינת ישראל בעוון היותה מדינה יהודית, אלו דברים הכלולים בחוק במסגרת חופש הדיבור. מאידך, חתימת ידם של רבנים ישישים על ספר הגות שאיש לא ראה או שמע, היא על-פי אותו חוק - הסתה. אם יש עדיין איש במדינה המאמין ששלטון החוק אינו חלק מן האנטישמיות הממוסדת של המנדט הישראלי, הרי שהמרדף אחרי שני הרבנים הקשישים מסיר מליבו כל ספק.

חופש הדיבור הוא החופש לעסוק בכל הפנים של משמעות הריבונות של עם בארצו, וזו כוללת, מה לעשות, גם את דרכי ההתמודדות עם שונאים המיישמים אנטישמיות הלכה למעשה בתוך שטח הריבונות היהודית בארץ ישראל. מדינת ישראל הוקמה כדי שיהודים יוכלו לדון בחופשיות גם בנושאים שכאלו, בדיוק כמו שארה"ב מקיימת דיון ציבורי בזכותה ללכוד אנשי טרור ולכלוא אותם בגואנטנמו. שלילת חופש הדיבור מרב יהודי הוא גם מעשה אנטישמי וגם אנטי-דמוקרטי, ודווקא הציבור ה"נאור" היה צריך להתקומם נגדו. אלא שה"נאורות" כפופה לשיקולים פוליטיים, בדיוק כמו "שלטון החוק", וה"נאורים" מתגלים כאנטישמים לכל דבר ועניין כאשר יהודי בא לממש את זכותו על ארצו ואת ריבונותו.

טלו קורה מבין עיניכם. למה נתפלא ששכונה ירושלמית הופכת לשדה קרב בשליטת הג'יהאד כאשר משטרת ישראל עסוקה רובה ככולה בלכידת רבנים קשישים ל"תשאול"? זה מה שעושה שלטון החוק בישראל, ולכן זה מערכת אנטישמית. האמון שרוחש הציבור למערכת הולך ויורד, עד כדי עשיית דין עצמית, מתוך ידיעה ברורה שהחוק אינו מגן על יהודים, אלא מתעמר בהם. אם אין לדנינו מה לעשות, אשמח להראות לו 70 אלף מבנים בלתי חוקיים בעליל ברדיוס של 30 ק"מ מבאר-שבע, שכולם הם בבחינת אצבע משולשת בעיניו המפלבלות של שלטון החוק.





לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  02/07/2011   |   עודכן:  02/07/2011
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות שלנו, שלטון החוק
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבנר צפוני
2/07/11 05:45
 
איפה אתה חי?
2/07/11 12:45
 
שכחת את הגומי ?
2/07/11 21:32
2
קורןנאוה טבריה
2/07/11 07:27
3
נחום שחף
2/07/11 10:03
 
הניה
2/07/11 23:07
4
דודי29
2/07/11 10:15
 
פרופ' שטרנהל ?
2/07/11 13:23
5
מבצעי הלינץ
2/07/11 11:39
6
גלילי
2/07/11 11:55
7
מפוקח
2/07/11 12:32
8
ראוי להזכיר אותו?
2/07/11 13:07
9
ע.ג.
2/07/11 14:31
 
גבול לעזות הפנים
2/07/11 18:01
 
ע.ג.
2/07/11 18:10
10
מה עושים
2/07/11 16:35
11
בן מנחם
2/07/11 18:33
12
צודק ומדייק
2/07/11 18:57
13
בעזרת השם
2/07/11 21:34
14
יוסלביץ
2/07/11 21:54
15
הניה
2/07/11 23:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השיטה הקפיטליסטית היא התגלמותהּ הכלכלית של הדמוקרטיה: בכל פעם שאנו משלמים עבור מוצר כלשהו, או נמנעים מלשלם עבורו, אנו למעשה מצביעים בעד המוצר והגוף העומד מאחוריו, או נגדם. חרם הצרכנים שהוכרז על גבינות הקוטג' הוא, אפוא, ביטוי אולטימטיבי לכוחו של שלטון העם: היצרן, כמו גם השליט, אינו יכול להתעמר בצאן מרעיתו, שכן בכוחו של זה להענישו. במובן הזה לפחות, מחאת הקוטג' הייתה אכן המקבילה הישראלית והשבֵעה לְמה שמכונה בחיבה בלתי מוסברת "אביב העמים הערבי".
01/07/2011  |  עידו שטרנברג  |   מאמרים
ב-1998 פורסם דוח של ועדה בין-משרדית מיוחדת אשר הוקמה לטיפול בבעיית האלימות במשפחה בישראל. ועדה בין-משרדית זו מוגדרת באתרה הרשמי של "ועדת השרים למאבק באלימות" כזרוע המבצעת של ועדת השרים. בין המשתתפים בהכנת הדוח היו נציגים בכירים, ובעיקר נציגות בכירות, של משרדי המשפטים, הביטחון הפנים, הרווחה, השיכון, החינוך, התקשורת והקליטה, כמו גם של צה"ל, ארגוני נשים, רשויות ממשלתיות הקשורות למעמד האשה ועוד. אין זה דוח בעל אופי תיאורטי-אקדמי בלבד, אלא דוח הנשען על הצגתה של תמונת מצב כביכול מדעית, וזאת כדי להתוות פרקטיקה ולהנחות את גורמי הביצוע. בהקדמה לדוח כתוב: "הוועדה קיבלה מנדט לעסוק בתופעת האלימות במשפחה לסוגיה השונים. לצורך ייעול העבודה... החליטה הוועדה להתמקד בשלבים הראשונים של העבודה בנושאים הקשורים לאלימות כלפי נשים. לאחר פרסום הדוח הראשון ירחיב הצוות את תחומי עבודתו ויבחן נושאים הקשורים לסוגי אלימות נוספים כגון, אלימות כלפי ילדים, כלפי קשישים, כלפי הורים ואחרים".
01/07/2011  |  גיל רונן   |   מאמרים
לפי החושים שלנו - כן. כשהראש נתקל בקיר - נקבל מכה מורגשת היטב וגם יופיע "סימן" בנקודת המפגש. נחתוך את האצבע בסכין - נראה את הדם ונרגיש טוב את הלהב החותכת. כשאנו אוכלים, מרגישים כל חתיכה הנכנסת לפה: את הטעם, את הרכות (או להפך). העולם מסביבנו מלא בכל ואנו יכולים לראות, להריח, למשש, לפעמים לשמוע - יש לנו קשר מתמיד עם הסביבה. נכון? או שזה רק נדמה לנו?
01/07/2011  |  יעקב אסתרליס   |   מאמרים
בימים האחרונים, התפרסמו משאלי דעת קהל ביחס למעצר הרב ליאור, המראים שיותר מ-80% של החילונים תומכים במעצרו בעוד כ-80% מהדתיים מתנגדים למעצר. זועזעתי למראה האחוז הגבוה של הדתיים המצפצף על החוק במדינת-ישראל והרואה ברב כעומד מעל החוק. כל זה גם מראה שהקרע בין הדתיים לחילוניים במדינה מתרחב.
01/07/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
מסתבר שידידנו משלום עכשיו לא מבזבז זמן. במהלך השבוע האחרון הודיע מזכ"ל תנועת 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, כי יתמוך במועמדות עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה. אך לפני שנשאל מדוע, כדאי שנחקור קודם - הכיצד?
01/07/2011  |  ניסן ג'רבי  |   מאמרים
לא אמות כי אחיה ואספר מעשי יה  /  עמוס גורן
ספטמבר האיום  /  שאול רוזנפלד
הביצה הלובית  /  נחמן פביאן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il