|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות
סמוטריץ'. לבחור את המאבקים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סמוטריץ': אין טעם לפטר את היועצת המשפטית לממשלה

יו"ר הציונות הדתית מסביר כי כי במקום להתעסק במאבק שבג"ץ עשוי לסכל בצו ביניים מוטב לבחור מאבק שבו אפשר לנצח כגון מינוי נציב שירות המדינה, שבו עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה ניתנת להפרכה
01/07/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות
מירב ארד
לפיד מזהיר: נתניהו מתכנן לפטר את היועצת המשפטית לממשלה

עידן יוסף
שיקלי: הייעוץ המשפטי מקדם עמדות פוסט ציוניות

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', אומר כי הניסיון לפטר את גלי בהרב מיארה מתפקיד היועצת המשפטית לממשלה עלול להיות מסוכל. "אני אומר את זה בכאב כי אנחנו באנו כממשלה נבחרת ולגיטימית שקיבלה מנדט לערוך כמה תיקונים במערכת המשפט וגם הצהרנו על כך לפני הבחירות וקמו עלינו ואמרו שאסור חד-צדדית", הסביר סמוטריץ' במענה לשאלה בנושא, והמשיך:

"אם הממשלה תתכנס ותחליט לפטר אותה, בתוך דקה ייצא צו ביניים של בג"ץ והוא ימשיך להחזיק אותה. אז אני מציע שנבחר את הקרבות שבהם אנו יכולים לנצח. לפי החוק ודאי שאפשר לפטר אותה נקודה. האם בג"ץ יתן?". סמוטריץ' אמר את הדברים בראיון לפטריוטים בערוץ 14.

להערכתו, הממשלה יכולה להצליח בקרב בסוגיית הנציב: "היועצת המשפטית, לצערי הרב באלימות - אין לי מילה אחרת - פעם אחר פעם, אחר פעם, אחר פעם, מנסה לכפות את דעתה. הדברים אמורים כלפי כהונתו של נציב שירות המדינה. כהונתו פוקעת. בא גיל לימון [המשנה ליועמ"ש] וכתב חוות דעת, שבדרך שבה מינו במשך 60 שנה עד היום נציב שירות מדינה יש מניעה משפטית, לא שיש משהו טוב יותר. קראתי את חוות הדעת, 30 עמודים, אין שם אינטליגנציה - זה באמת עצוב לי, למדתי הרבה שנים בישיבה גמרא בעיון, ואני צריך שבצד השני יהיה טיעון אינטליגנטי להתווכח איתו. [ובמקום זאת -] סתם אמירה של למה? ככה! כי לא נראה לנו, ואתם חייבים; ותוך כדי הדיון [בוועדת השרים לחקיקה] הם [נציגי היועמ"ש] חזרו בהם חמש פעמים.

"יש פער בלתי נסבל במדינת ישראל בין סמכות לאחריות. בסוף האחריות היא עליי - אנחנו אחראים לביטחון, אנחנו אחראים לכלכלה, אנחנו אחראים ליעילות של המגזר הציבורי, ויש מי שמנסה לקחת מאיתנו את הסמכות בצורה שיטתית. אנחנו לא יכולים למנות רמטכ"ל, אנחנו לא יכולים למנות מפכ"ל, אנחנו לא יכולים למנות נציב שירות מדינה.

"אנחנו הרי לא נאמץ את חוות הדעת הזו, ופתאום יובל יועז או הג'ינג'י יילכו להגיש עתירה. בצורה נורא-נורא מקרית, הטיעונים של העתירה יהיו בדיוק אותם טיעונים של היועצת בחוות הדעת, איכשהו עמדת המדינה תזדהה איתם ותגיד שהעותר צודק, ולא יתנו לנו ייצוג עצמי. ואם כן - אז יגידו לנו איפה בדיוק-בדיוק מותר לנו לייצג את עצמנו. אני חושב שבאירוע הזה של נציב שירות המדינה [בניגוד לאירוע של פיטורי היועמ"שית], אנחנו יודעים לנצח, כי באמת חוות הדעת הזאת היא תת-רמה. יש פסק דין של בג"ץ מ-2011 שזרק מכל המדרגות את כל הטיעונים שהעלה גיל לימון בחוות הדעת שלו", דברי שר האוצר.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, כנראה לא השתכנע מהדברים, ובפתח ישיבת סיעת יש עתיד הזהיר את הציבור כי נתניהו מתכנן לפטר את מיארה, תוך שהוא מוסיף כי לא יפסול שום צעד ושום פעולה, לרבות התפטרות קולקטיבית מהכנסת. על כך הגיב באירוניה השר שלמה קרעי (ליכוד): "עכשיו ומיד! שתי ציפורים במכה אחת!".

בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית היום, התייחס סמוטריץ' לכמה נקודות:

  • "השחרור היום של מנהל מפקדת הטרור המכונה בית החולים שיפא יחד עם עשרות מחבלים נוספים הוא שערורייה וכישלון גדול. פניתי לראש הממשלה בדרישה לערוך תחקיר מיידי על המחדל הזה ולדרוש תשובות מכל האחראים ללא יוצא מן הכלל במטרה להבטיח שדבר מהסוג הזה לא יקרה שוב. אבקש שמסקנות התחקיר יוצגו לקבינט עוד השבוע, כולל נקיטת צעדים כלפי האחראים למחדל. גם אם לצה"ל יש ביקורת מוצדקת על שב"ס שלא פותר את משבר הכליאה, זה עדיין לא מצדיק את השחרור הזה. שחרור שפוגע ביעדי המלחמה, במשימה העליונה של שחרור החטופים ומעביר מסר של חולשה לאויבינו".

  • "סינוואר הנאצי הכריז שיצא לטבח של ה7.10 כדי להחזיר את המדינה הפלשתינית לסדר היום, זה גם מה שנסראללה אומר. אנחנו נוריד אותה מסדר היום באמצעות קביעת עובדות בשטח, חיזוק ההתיישבות היהודית והחלת ריבונות ישראלית. בשלב הראשון בשטח ובמעשים, ובהמשך גם בחקיקה ובאופן רשמי. חמשת הישובים שהוסדרו הם תגובה להכרה חד-צדדית של חמש מדינות באותה מדינת טרור שלא תקום, ואני אומר כאן: על כל מדינה שתכיר באופן חד-צדדי במדינה פלשתינית אנחנו נקים ישוב חדש ובכך נביא לגניזת הרעיון ההזוי של הקמת מדינה פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".

  • "לא נעצור את המלחמה עד לעמידה בכל מטרות המלחמה של השמדת חמאס והשבת כל החטופים, הגיע הזמן גם לקחת אחריות על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי שלא יגיע לחמאס, רק ממשל צבאי בעזה יאפשר לצה"ל לכבוש ולהשתלט על השטח ולמנוע את חזרת חמאס ושיקום כוחו".

תאריך:  01/07/2024   |   עודכן:  01/07/2024
עידן יוסף
+לפיד מזהיר: נתניהו מתכנן לפטר את היועצת המשפטית לממשלה
14:55 01/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדגיש: הצורך של נתניהו לפטר אותה הפך לדחוף מאוד אחרי פסק הדין לגיוס החרדים  ▪  הבהיר: האופוזיציה לא תעבור על זה בשתיקה ולא במחאות מנומסות מהיציע
לפיד. רה"מ לא רוצה שידברו על ה-7 באוקטובר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ראשי מפלגות הקואליציה מתכנסים במשרדו של ראש הממשלה
14:06 01/07/24  |  מירב ארד
על רקע משבר הגיוס והמתיחות הפוליטית, מתכנסים ראשי הקואליציה לישיבה במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי הביטול אתמול. יו"ר ש"ס דרעי נעדר ומטעם ש"ס משתתפים בדיון השרים מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לא משתתף גם כן ובמקומום ישתתף סגן השר אורי מקלב.
+לשכת רה"מ מאשימה: אסירים משתחררים בגלל דיונים בבג"ץ
11:21 01/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מלשכת גלנט נמסר: נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב"ס  ▪  השר בן-גביר תקף: הפקרות ביטחונית  ▪  בשב"כ טוענים כי התריעו והפנו אצבע מאשימה לבן-גביר  ▪  השב"ס פרסמו את הצו המורה על שחרור המחבל  ▪  ראש האופוזיציה: הבלאגן בנושא שיחרור מנהל בי"ח שיפא הוא המשך ישיר להפקרות של הממשלה
נתניהו עם גלנט. לא לוקחים אחריות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גיל לימון / Gil Limon   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל יועז   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אין טעם לפטר את היועצת המשפטית לממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
1/07/24 17:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
סערה פוליטית בעקבות שחרורו ממעצר של מנהל בית החולים שיפא, המחבל מוחמד אבו סלמיה יחד עם עוד 50 עצורים. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ, זהותם נקבעת ע"י גורמי הביטחון". במקביל, הודיעה לשכת שר הביטחון יואב גלנט כי "נוהל כליאת אסירים ביטחוניים ושחרורם נמצא תחת השב"כ והשב"ס ואינו כפוף לאישור שר הביטחון".
01/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה (30.6.24) את עמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לפיה הצעת החוק שהגיש ח"כ שמחה רוטמן לשינוי דרך בחירתו של נציב תלונות הציבור על שופטים תפגע במוסד הנציב ובאמון הציבור בו ותוביל לפגיעה בעצמאותה של הרשות השופטת ולהחלשתה, ואישרה את הצעת החוק בתמיכה מלאה וללא הסתייגויות והתניות כלשהן.
30/06/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"מה שמדינת ישראל צריכה יותר מהכל זה ממשלת אחדות, כאשר הקודמת הייתה לכל היותר ממשלת חירום. השארנו פתח גדול פתוח ואנחנו הראשונים שנחזור פנימה לממשלה רחבה עם נתניהו יחליט שהוא מקים ממשלת אחדות עם כל המפלגות הציוניות" אמר ח"כ מתן כהנא בוועידת מקור ראשון והמרכז האקדמי לב בירושלים
30/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער נשא (יום א', 30.6.24) דברים לפני שעה קלה בוועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב בירושלים. סער פרס את משנתו ביחס למצב האסטרטגי בו מצויה כעת מדינת ישראל.
30/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועידת מקור ראשון והמרכז האקדמי לב: "חזית נוספת שאסור להתעלם ממנה בסל האיומים היא החזית הפנים של ערביי ישראל. האירנים בונים על הצטרפות שלהם ואנחנו רחוקים מלעשות מה שצריך כדי לנטרל את הסיכון הזה מראש. מאות אלפי כלי נשק ואמל"ח בלתי חוקי שברגע האמת אמורים לפי השאיפה האירנית להשתלב בתוכנית הכיבוש. בעניין הזה המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית. לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה בתוכינו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים."
30/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול    הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
חיים רמון
חיים רמון
לפיד שחיזר אחר קולותיהם של ערביי ישראל, למעשה מצהיר בפומבי, בלי שמץ של בושה, שהם כולם אויביה של מדינת ישראל וסכנה לביטחונה
אברהם שרון
אברהם שרון
צריך ואפשר להתיר להורים לכתוב על מצבת בנם שנפל כל מה שהם רוצים    חלקת הקבר היא חלקת אלוהים הקטנה והיחידה שלהם    היא מחוז החפץ והגעגועים מעתה ועד עולם, צריך ואפשר לאפשר להם לכתוב על...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כל עוד לא הייתה חובת גיוס חרדים היה קושי מוסרי להטיל את חובת הגיוס על כל המגזרים    כעת משחלה חובת גיוס על חרדים, חלה חובת גיוס לכל, ואם הפוקד הצה"לי לא יבין את הרמז על היועמש"ית לה...
ז'בוטינסקי. דגל הציונות [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
דפנה נתניהו
הנאורים דוגלים בהחלת ערך השוויון (שהציונות תמיד דגלה בו) אבל רק על האנשים הנאורים, כי מה לעשות שיהודים שעלו מארצות ערב, מתנחלים ובעלי דעות ימניות באמת שווים פחות?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il