|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אולמרט וזקן: הקרע

מה קרה במשפט הולילנד שיצר את הקרע הגלוי בין אהוד אולמרט לשולה זקן? שני דברים עיקריים. האחד: גם זקן וגם אולמרט בלחץ כבד ורוצים להגן על עצמם. השני: הגנתה של זקן אינה ממומנת בידי מקורבו של אולמרט
18/02/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משפט הולילנד   |   תגובות
שולה זקן ואהוד אולמרט [צילום: פלאש 90]

תסריט פרוע
תסריט פרוע לחלוטין: המדינה ושולה זקן מגיעות עכשיו להסדר טיעון והמדינה מבקשת להחזיר את זקן לדוכן העדים. האם זה אפשרי? בשלב שאחרי הסיכומים, זה קשה ביותר ונדיר ביותר - אבל אפשרי מבחינה פרוצדורלית. השופט דוד רוזן כבר הבהיר שהפרוצדורה לא ממש משפיעה עליו ושהוא מעוניין בגילוי הצדק, כך שסביר להניח שהוא יאפשר עדות כזאת. כאמור, הדברים הם בגדר השערה תיאורטית בלבד.

בספסלי הקהל במשפט הולילנד נשמעה האמירה, לפיה שולה זקן לא שכבה עם שמואל דכנר משום שהייתה עסוקה בשכיבה על הגדר עבור אהוד אולמרט. זו הייתה התחושה במשך שנים רבות: זקן תעשה הכל כדי להגן על אולמרט, שמצידו קידם אותה ממזכירה זוטרה בת 16 לאחת הנשים החזקות במדינה.

התחושה הזו הגיעה לשיאה במשפטם של השניים בבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר זקן בחרה - בצעד נדיר ביותר - שלא להעיד. היא אמרה כמעט במפורש, שעשתה זאת כדי שלא להזיק לאולמרט. התוצאה הייתה, שיומניה של זקן - בהם תועדו כל הקשרים עם משה טלנסקי - לא התקבלו כראיה; אולמרט זוכה במחוזי בפרשת טלנסקי. גם זקן עצמה יצאה שם בזול, עם מאסר על תנאי בשל חלקה בפרשת ראשונטורס.

העדות הדרמטית של זקן
מסר. קיבל את הכסף? [צילום: פלאש 90]

אז מה קרה במשפט הולילנד שהביא לקרע גלוי ופומבי בין השניים? הסימן הראשון, לפחות למי שאינם בחדרי-החדרים, היה בזמן עדותו של אולמרט. הוא נשאל האם לדעתו הקשר בין זקן לדכנר היה מושחת והתחמק מתשובה. זקן הנסערת יצאה מן האולם וטענה שאולמרט מכר אותה. הדברים נאמרו בפרוזדור, בנוכחותם של כמה עיתונאים, וכמובן פורסמו מיידית.

אלא שעד מהרה התברר, שהקרע הרבה יותר עמוק ונובע ככל הנראה מנכונותה הזמנית של זקן ללכת לעסקת טיעון שהייתה מסבכת את אולמרט. כפי שחשפנו כאן, זקן הסכימה להודות בחלק מן ההאשמות ולהישלח ל-11 חודשי מאסר בפועל. בין היתר, כתב האישום המתוקן אמור היה לכלול אמירה לפיה היא קיבלה מדכנר 60,000 שקל "עבור אחר"; כל בר-דעת הבין שהכוונה היא לאולמרט ושזקן תידרש לומר זאת במפורש על דוכן העדים.

לאחר שזקן חזרה בה ברגע האחרון מן ההסדר (בניגוד לדעת פרקליטיה), הבהירה התביעה שמבחינתה זקן היא לא רק נאשמת אלא גם עדה – וברור לגמרי נגד מי. לכן ביקשה התביעה לוודא שזקן תעלה על דוכן העדים, והודיעה שאם גם הפעם תשתוק – תוזמן לעדות מטעם המדינה.

ואז עלתה זקן להעיד במה שהפך ליום הדרמטי ביותר במשפט הולילנד, בו לא חסרו דרמות. לקראת סוף היום הגיעה חקירתה לאותם 60,000 שקל. זקן התפתלה, אמרה שלקחה את הכסף לעצמה ולא יכלה להמשיך בעדות. הסניגור, עו"ד עופר ברטל, הצהיר לפרוטוקול שבמשרדו אמרה זקן דברים אחרים. עדותה הופסקה, וכאשר חודשה כעבור שבוע – אמרה זקן שהכסף הלך לעו"ד אורי מסר לשם כיסוי גרעונות הבחירות של אולמרט. השופט דוד רוזן הגיב מיד: "את מחזקת את טענת השוחד נגד אולמרט", אמר לזקן.

את החלק הזה בעדותה של זקן תקפו עוה"ד רועי בלכר וליאת ארזי בצורה חזיתית בסיכומיהם: באותה עת לא היו שום גרעונות לכסות ואין כל ראיה שתתמוך בגירסתה של זקן, אמרו. נכון, מסר השתמש בכספים של טלנסקי לכיסוי הגרעונות, אבל בניגוד לעמדת המדינה – הוא ואולמרט לא היו צריכים להחזיר לטלנסקי את הכסף. זקן מגנה על עצמה ולא על אולמרט, טענו עורכי דינו. עוד נזכיר, כי בלכר וארזי ביקשו שסיכומיהם לא ייחשפו בפני ברטל ועמיתו דב גלעד כהן לפני סיכומיהם בעל-פה ב-25.2.14 (בקשה שנדחתה בידי רוזן), מה שהביא לתגובה צינית וזועמת של ברטל – כך שברור שהמתח רק גואה כל הזמן.

דרושה חקירה פלילית
אברהמס. המממן [צילום: מרכז דניאל אברהמס לשלום]

ברקע הדברים עומד הלחץ העצום בו נמצאת זקן. כפי שאמרה, בשנים האחרונות היא נאשמת במשרה מלאה: התיק בירושלים, רשות המיסים, הולילנד. אם תורשע גם הפעם, אחרי שתי ההרשעות הקודמות, צפוי לה עונש מאסר לא קצר; והראיה, שכבר הסכימה ל-11 חודשים במסגרת הסדר טיעון. מצבה של זקן במשפט הולילנד קשה בהרבה מזה של אולמרט, משום שהיא כבר הודתה שקיבלה מאות אלפי שקלים מדכנר אך טוענת שזה לא היה שוחד; נגד אולמרט אין שום ראיה ישירה.

במקביל, גם לאולמרט יש סיבות להיות לחוץ. אם רוזן יאמין לזקן לגבי 40,000 השקלים, הסיכוי להרשעתו של אולמרט עולה במידה ניכרת. וזה עוד לפני שדיברנו על 500,000 השקלים שנתן או לא נתן דכנר ליוסי אולמרט, הנושא הבעייתי ביותר מבחינת אולמרט – כפי שניתן ללמוד מהמקום המרכזי שתפס בסיכומים של סניגוריו. ההכרעה במשפט הולכת ומתקרבת, ברור שמפלס הלחץ הולך ועולה – והתוצאות בהתאם.

אולמרט, יאמרו גם מתנגדיו, הוא אדם שיודע להיות חם מאוד כלפי הסובבים אותו. הוא גם נאמן מאוד למי שמלווה אותו, וזקן היא – או בעצם הייתה – ההוכחה הטובה ביותר לכך. אך בסופו של יום, הן אולמרט והן זקן נאמנים קודם כל לעצמם, כמו כל בן אנוש. כשם שזקן צריכה להגן על עצמה בנוגע לסכומי העתק שקיבלה מדכנר, כך גם אולמרט צריך להגן על עצמו. אם היה אומר שלדעתו הקשר בין זקן לדכנר היה מושחת, הייתה עולה מיד השאלה מדוע לא עשה דבר כדי להפסיק את הקשר הזה – וזה היה מכניס אותו לפינה בעייתית. לכן ענה את מה ש(לא) ענה, וכך הוצתה האש.

יש לשים לב לעוד נקודה חשובה ביותר. את הגנתה של זקן בירושלים מימן דניאל אברהמס, מקורבו של אולמרט; במשפט הולילנד ממומנת הגנתה בידי הסניגוריה הציבורית. שלא יהיה צל-צילו של ספק: עו"ד מיכה פטמן, שהגן על זקן בשני התיקים הקודמים, הוא פרקליט מצוין ואדם ישר; איש אינו חולק על כך, וזקן יצאה בשריטות בלבד משני התיקים הללו. זקן היא שידעה מהיכן היא משלמת לפטמן, וקשה להאמין שידיעה זו לא השפיעה על הקו שהכתיבה. כבר קראנו כאן לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט וזקן על התנהלותם במשפט בירושלים, ואירועי הימים האחרונים רק מחזקים את הצורך בכך.

תאריך:  18/02/2014   |   עודכן:  18/02/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מיכה פטמן   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט וזקן: הקרע
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יגאל כנען
18/02/14 09:25
 
יושב בכנען
18/02/14 12:36
 
יגאל כנען
18/02/14 15:03
 
מקס פאואר
20/02/14 10:52
 
ירמיהו מענתות
21/02/14 05:11
2
לחופש
18/02/14 10:14
 
ברכה,
18/02/14 13:28
 
יוסי מ
18/02/14 16:51
3
רס״ן שמועתי
18/02/14 10:16
4
א.ל. רמת-גן
18/02/14 10:32
5
פועה
18/02/14 10:34
6
אף אחד
18/02/14 11:22
7
ישראל שחר
18/02/14 11:28
8
גם לפי עדותה
18/02/14 12:34
9
מיכה השמן
18/02/14 16:37
10
הזקן מאשקלון
19/02/14 00:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
הקרע בין ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לשולה זקן, הפך לגלוי ופומבי. בשבוע שעבר (14.2.14) אמרה זקן לאולמרט באירוע בו נכחו שניהם: "אתה מושחת". למקרוביה אמרה זקן: "אהוד מכר אותי". במקביל, פרסם בנה נדב, פוסט בפייסבוק כלפי אולמרט: "אני לא בחרתי לשמור על זכות השתיקה. אז אחרי תקופה ארוכה אני רוצה לפרוק את מה שעל לבי ואתחיל ב-SHAME ON YOU מיסטר רה"מ לשעבר אהוד אולמרט. המשך יבוא". הפוסט הוסר מאוחר יותר.
17/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שמעון גלאון טוען, כי יש לזכותו במשפט הולילנד הן משום שלא ביצע עבירה כלשהי והן לנוכח אכיפה בררנית פסולה, שהביאה לכך שהוא הועמד לדין – אך לא מחליפו בקרדן נדל"ן, תמיר דגן. הטענה הועלתה (יום א', 16.2.14) בסיכומים שהגישו עורכי הדין יעל גרוסמן, רוני בלקין וסאלי ליכט.
17/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"דכנר הוא נוכל מהמעלה הראשונה. כלי העבודה המרכזי שלו הוא הרמייה, ובטכניקה זו של בדיות וכזב התאפשר לדכנר במהלך השנים לרמות גם את הקרובים לו ביותר, כדי לקבל משאבים, הקדמות כספיו, הלוואות ומענקים בתואנות שווא למחלות שלא קיימות ולסיפורי איוב למיניהם. הפללתם של חפים מפשע היא בהחלט עניין שדכנר אינו מתקשה בו".
17/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
זו הפעם הראשונה שאני פונה אלייך ישירות בדרך זו במטרה להעביר אלייך חומר למחשבה ולסייע לך להבין כמה תהליכים שמתרחשים סביבך ואינך ערה להם במידה הראויה.
14/02/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
החלק המרכזי בסיכומי ההגנה של אהוד אולמרט (יום ה', 13.2.14) עוסק ב-500,000 השקלים שלטענת המדינה נתן שמואל דכנר בשלהי 2002 ליוסי אולמרט. ההגנה מדגישה, כי לשיטתה הכספים מעולם לא ניתנו, והא ראיה - לא נמצאו כל עקבות לצ'קים להם טען דכנר.
13/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il