האם הקורסים לנהיגה נכונה, שהם חובה לנהגים הצוברים עשרות נקודות בשל עבירות תעבורה, מועילים? ספק רב - לפחות לפי עובדות שהתגלו בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב.
אורית בבלוקי-יערי, בעלת רשיון נהיגה מאז 1987, צברה 38 נקודות בשנים 2009-2006 ועוד 46 נקודות בשנים 2013-2009. במארס 2012 זומנה בבלוקי-יערי בשל כך הן לקורס בסיסי והן לקורס ייעודי, וסיימה בהצלחה את שניהם ביוני ובספטמבר של אותה שנה.
ואולם, במארס 2013 החליט
משרד התחבורה לפסול את רשיונה של בבלוקי-יערי לתשעה חודשים, לאחר שהמשיכה לצבור נקודות וכאמור עד אותו מועד צברה 46 כאלו. בבלוקי-יערי עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה שהיא צברה "רק" (כך במקור בפסק הדין) 16 נקודות מאז נכנס לתוקפו - בספטמבר 2011 - התיקון שאפשר את הפסילה המינהלית.
השופטת
צילה צפת דחתה את העתירה בקובעה, שלא נפל בשיקול דעתו של משרד התחבורה פגם המצדיק את התערבותו של בית המשפט. בין היתר מציינת צפת, כי בבלוקי-יערי צברה 34 נקודות לאחר שזומנה לשני הקורסים, וכבעלת ניסיון עשיר בעבירות תנועה - היה עליה לדעת שהזימון לקורס אינו מוחק את הנקודות הישנות.
על התיקון שאפשר את הפסילה אומרת צפת: "מדובר בתיקון שנועד להגן על כלל הציבור מתוצאות נהיגה עבריינית. אך הגיוני הוא, כי המחוקק מבקש לפסול את רישיונם של עברייני תעבורה שצברו 36 נקודות נוספות לאחר ביצוע העבירה האחרונה שהובילה לפסילה הראשונה".
לבסוף קובעת צפת: "תקנות התעבורה נועדו להגן על שלום הציבור מפני נהגים מסוכנים ופרועים והוא עשה כן, בין היתר, בשיטת הנקודות וקביעת דרך הפעלתן. שומה על בית המשפט לאפשר את יישומה תוך מתן פרשנות תכליתית ראויה שמטרתה למגר נהיגה העבריינית, תאונות דרכים וקטל בכבישים". בבלוקי-יערי חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.