|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

באומץ, בפרגמטיזם, בנדיבות

פרגמטיזם כרגע הינו צו השעה אבו מאזן מבקש שחרור אסירים, לרבות ברגותי, כדי להתחזק צו השעה הינו פרגמטיזם ללא רגשות של 'נעלבות' או הסתכלות על העבר.
29/06/2007  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

   רשימות קודמות
  נשיאותו המוכתמת של פרס
  צו השעה

ביום ראשון, 24 ביוני, נתפרסמה ב'וואלה' ידיעה ולפיה אישה שנאנסה שכנעה בתום האונס את האנס להשאר לקפה. היא שוחחה עימו, דובבה אותו בקשר לפרטיו, ובזכות כך יכלה למסור למשטרה את פרטיו המדויקים כדי שזו האחרונה תתפוס את האנס. מן העולה מן הכתבה האונס היה אכזרי. בכל זאת אותה אישה לא נתנה לרגש לשלוט עליה, נהגה בחכמה, בפרגמטיזם, ללא 'התחשבנות' ומתוך מחשבה על מה שטוב עבורה: לדובב את האנס (עם כל הבחילה שבדבר) כדי לאפשר למשטרה לתפוס אותו.

בעצם ימים אלו נזדמנה אל פתחה של ישראל הזדמנות להידבר עם הרשות הפלשתינית שוב, וזאת בתנאים שמעולם ישראל לא חלמה עליהם: זוהי רשות אשר 'נקיה' מגורמים טרוריסטים, רשות שאין בה את הכתם ה'צאלח-א-דיני' שדבק בערפאת שכן היא נשלטת כעת בידי פיאד ובידי אבו מאזן.

פרגמטיזם כרגע הינו צו השעה. אבו מאזן מבקש שחרור אסירים, לרבות ברגותי, כדי להתחזק. צו השעה הינו פרגמטיזם ללא רגשות של 'נעלבות' או הסתכלות על העבר. כן, ברגותי רצח. הדברים ידועים. אין צורך להכביר מילים ברצחנותו בתקופה שבה החליט לסגת מדרך השלום ולכוון את נשקו אל עבר אזרחים ישראלים תמימים. אין צורך להכביר מילים על המחיר בחיי אדם שמעשיו הרצחניים והמתועבים גבו כאן בישראל. אך יש לנקוט גישה צופה פני עתיד, ולא צופה פני עבר. דומה שמי שבהתנהלותו, בין המדינית או האישית, צופה פני עבר, סופו שהוא והעבר יתאחדו, הוא יילפת בעבר, ילכד באותו עבר. אכן ברגותי רצח. אבל ישנן אינדיקציות לא מעטות כי ברגותי הוא האיש החזק שאבו מאזן יכול ביחד איתו, לנצח את החמאס. בקריאה לשחרר אסירים לפת"ח, כמו גם את ברגותי, אני קוראת לפרגמטיזם משוחרר מרגשנות בנוסח גלותי. ההתנהלות של היהודים בגולה אופיינה ברצון שה"גויים יאהבו אותם" (ראה למשל ספרו של עמוס אילון, רקוואים גרמני, אשר מתאר את הרצון העז של היהודים בגרמניה להיות כמו הגרמנים, וזאת כדי לקבל חיבה, אהבה והכרה מהפריץ המארח).

סבורתני שדווקא בפרגמטיזם טהור ללא תקווה או כמיהה גלותית שהצד השני יאהב אותנו (לאחר שברגותי ישתחרר הוא יחזק את אבו מאזן, אבל הוא לא יתעטף בדגל ישראל, לא יקרא מכתבי ז'בוטינסקי וגורדון לפני השינה ולא יחלום עם חיוך על שפתיו חלומות על גיבורי התנ"ך בלילות), יש משום הגישה הציונית והפרגמטית (נוסח תש"ח) הראויה.

אי-חיזוק הפתח פירושו חיזוק החמאס

ישראל אשר טוענת (ובצדק) כלפי רוסיה באשר זו מפרה קמעה את החרם על החמאס (ראה הזמנת פוטין את הנייה) אינה יכולה להעביר מסר לפלשתינים בעקיפין, שתמורת גלעד שליט היא מוכנה לשחרר כ 450 אסירים, אך כמחוות לאבו מאזן, אך ורק 250 אסירים.

ישראל, רוצה או לא רוצה, כאשר היא מוכנה תחת לשחרר עבור החמאס תחת סחטנות 450 אסירים, אך עבור הפתח, בתנאי שיתוף פעולה ושיח הדדי, לשחרר את הזרזיף הרזה של 250 אסירים, משדרת לערבים שהיא מבינה רק כוח (מה שהימין הקיצוני שלנו נהג תמיד לאמר 'עליהם' הופך להיות נכון לגבינו).

בנדיבות, באומץ, בפרגמטיזם

על ישראל לנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכה, ולהחוות מחווה שתהנה לא פרופורציונאליות למעשיו של אבו מאזן (בדיוק כמו שהתגובה בלבנון הייתה לא פרופורציונאלית ל"רק חטיפה" ועל כן צרבה משהו משמעותי בתודעתם של קיצונים עד שנסראללה עצמו כבר נשמע מצטער על 'התרגיל המסריח' של חטיפת חיילים). על אותה מחווה לחרוג בעוצמתה מהפרופורציה (יש לדון על הסדר קבע ולא לשחרר מחוות קטנות ופטרוניות שאינן מראות אופק של תקווה לעם הפלשתיני). על המחווה לצאת מד' אמות הבוץ של חשבונאות קטנונית, פולנית, צרה, קמצנית. על המחווה להיות משמעותית משיקולים פרגמאטיים ולא מפנטזיות שלום. פרגמטיזם פירושו לדעת לנצל הזדמנות (באותו אופן שבן-גוריון ניצל את העיתוי בתש"ח כדי להכריז על הקמת מדינה, לדוגמא). מחווה משמעותית ביותר (ולא קמצנית, פרי הראש הפנקסני של ממשלות ישראל לדורותיהן) תהווה אקט של צריבה בתודעה של 'ככה אנו מוכנים לתת לאיש שיושיט יד לשלום'. מחווה שכזו תיזכר לעולמי עד בציבור הפלשתיני כ'הנה מה שישראל מוכנה לעשות כאשר קם שלטון פלשתיני פרגמאטי'.

המכשפה הרעה שלא הוזמנה לטקס

במסגרת אותו ריאליזם יש לזכור שכמו אותה מכשפה רעה אשר לא הוזמנה לנשף, ועל כן הגיעה לשם בדלת האחורית, כישפה את מי שכישפה וסיבכה את העלילה – החמאס כאותה מכשפה רעה מהאגדה ירצה לקלקל את החגיגה. כאן חשוב עוד יותר הפרגמטיזם: כדי שחמאס לא יהפוך לרלוונטי יש להגדיל את המחוות לאבו מאזן, כדי לשדר לחמאס שישראל מבינה אך ורק מחוות שלום, ובזה לכוח ולסחטנות (נוסח הקלטת המניפולטיבית שבה אילצו את גלעד שליט לקרוא טקסט עילג ושגוי-תחבירית להחריד).

לא לחכות לגשם של טילים

בני בגין אמר לאחר חתימת הסכמי אוסלו כי "יהודי אינו לומד בחשיבה הגיונית, הוא לומד מטרגדיה. הוא לא יקנה מטריה רק בגלל שעננים הופיעו באופק. הוא יכה עד שיירטב ויחלה בדלקת ריאות".

האם, כאשר ישראל מרעיפה מחוות רדודות, סכריניות, רזות, קמצניות, על אבו מאזן ובכך מחזקת בעקיפין את החמאס גם בגדה, מחכה שירד עליה גשם של טילים גם מהגדה? על ישראל, ברוח הצעתה של ציפי לבני, לעבות את המחוות, להגדיש אותם, לא מתוך פנטזיית שלום בתולית נוסח הסכם אוסלו אלא מתוך ראייה ריאלית, מפוכחת, צופה פני עתיד ורוצה שקט באזור שלנו (ושקט יהיה אך ורק אם לפלשתינים בגדה יהיה כדאי לחזק את הפתח ולהתנער מהחמאס).

דווקא משום שלקחי אוסלו נלמדו, דווקא משום ששני העמים הבשילו לקראת הרעיון של 'שתי מדינות לשני עמים', דווקא משום שכעת אבו מאזן לא רק מתנער מחמאס, אלא חווה על בשרו טרוריזם, ועל כן רב הסיכוי שיבין את ישראל שהייתה במצב דומה ואף זהה, דווקא כעת ישנו סיכוי, פרגמאטי, ריאלי, מעשי לשלום. ואך ורק ראייה ארוכת טווח אשר תגדיש במחוות מתוך ידיעה שמחוות אלו תהוונה את 'קיר הברזל' נגד החמאס בגדה, אך ורק ראייה שכזו הינה צו השעה הפרגמאטי.

לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות

קחו לדוגמא משל: אלוהים מתגלה למוישל'ה זוכמיר בחלום, ואומר לו שלרשותו שלוש משאלות כאשר המשאלות אינן מוגבלות בכסף או במשאבים (לפי חוקי המשל, מוישל'ה זוכמיר יכול לבקש מאלוהים גם מיליון דולר, וגם עשרה מיליון דולר). מוישלה זוכמיר מבקש מאלוהים: א. שיסדר לו את החוב של 500 ₪ במכולת השכונתית של שמעון. ב. שמחר לא יהיו פקקים בדרך לעבודה. ג. שביום שישי הוא ואשתו לא יריבו. מוישל'ה זוכמיר מהמשל שלנו קיבל הזדמנות לשנות את חייו (יכול היה לבקש מאלוהים 10 מיליון דולר אבל ביקש שיכסה לו את החוב ע"ס 500 ₪ למכולת) אך המשיך לחשוב אך ורק סנטימטר קדימה, בקטן. משרד הרישוי של מדינת ישראל יוריד, ובצדק, מהכביש, נהג קצר רואי. נהג אשר אינו יכול לראות מטרים רבים מלפניו כי הכביש הופל עקלקל, מהיר, פתלתל או שצפויה עליה/ירידה תלולה, יורד מהכביש, ובצדק, בשל בעיית הראייה שלו.

ומה באשר למנהיג קצר רואי? מה באשר למנהיג אשר שנה לפני כן ראה לטווח ארוך את הדינמיקה הבלתי אפשרית אשר תיווצר אם נכנע לסחטנות של חיזבללה, אולם כעת אינו רואה את ההזדמנות? כאשר אולמרט משחרר אך ורק 250 אסירים לפתח הוא משדר שאינו רואה את ההזדמנות להמחיש לפלשתינים כמה רחוק ישראל תהא מוכנה ללכת אם הם יושיטו יד לשלום, לפרגמטיזם, ולפתרון של 'שתי מדינות לשני עמים': זוהי הזדמנות שכן פתח בראשות אבו מאזן זהו סרט אחר לגמרי מאשר פת"ח ברשות צלאח א-דין המודרני (לפחות בעיני עצמו) – ערפאת.

כאן המקום לומר, במאמר מוסגר, כי מי שטוען כי 'אבו מאזן חלש' טוען טענה נואלת ואיוולתית. טענתו משולה לטענת אדם אשר מזמין במסעדה סטייק ולאחר מכן טוען בפני המלצר כי תכולת הצלחת שפוכה על הרצפה. דא-עקא, אותו אורח של המסעדה במשל שלנו הוא זה שהטיח את הצלחת ברצפה. ישראל אשר התנתקה מעזה ללא הסכם עם אבו מאזן ושידרה לחמאס כי "היא מבינה אך ורק כוח" היא זו שהחלישה את אבו מאזן, וחיזקה את החמאס, אז בל תתלונן. הרחוב הפלשתיני רואה מה שרואה, שאך ורק החמאס משיג הישגים, ותומך במי שמשיג בעבורו הישגים (כך היה נוהג כל עם סביר). הטענה שלפיה הרחוב הפלשתיני אינו רציונלי אלא 'פונדמנטליסטי איסלאמי' איוולתית בדיוק כמו הטענה שכל מה שקורה בעולם הערבי תלוי במעשי ישראל בלבד. המצב הוא איפשהו באמצע, ומחוות רציניות (ולא זרזיפיות וקמצניות) לאבו מאזן אכן יכולות להטות מגמה ברחוב הפלשתיני לכיוון הפתרון של 'שתי מדינות לשני עמים'.

להכות בפרגמטיזם בעודו חם

אם ישראל תעניק לאבו מאזן מחוות ביד גדושה ונדיבה (מתוך גישה פרגמאטית) מאזן התמיכה ברחוב הפלשתיני ייטה לטובת פתרון פרגמאטי של שתי מדינות לשני עמים. בזמנו הסכם אוסלו לא קויים כלשונו בין היתר משום שערפאת היה מחבק את החמאס מאחורי הגב, קורץ לו ומשתף עימו פעולה כשישראל לא רואה או כשנדמה היה לו שישראל לא רואה. מיותר לומר שאחרי שהפלשתינים המתונים נכוו מנחת זרועו של החמאס, מה שהיה אז - אינו יכול לחזור כרגע, ונוצרה ההזדמנות לרשות מתנערת מטרור (ממש כפי שהישוב היהודי התנער מהטרוריסטים שלו, בזמנו). אך זו הזדמנות חד פעמית שיש לנצלה, לא בהחזרת כבשת הרש (מחצית מכספי המיסים) אלא במחווה נדיבה, אשר רואה לטווח רחוק, המשולה בניקור העיניים שתעורר כלפי החמאס לאטרקציה מיוחדת שחוגגים עושים אך ורק לכבוד חתונה או אירוע מיוחד.

הציונות בשעתה היפה ביותר (תש"ח, השעה המכוננת) נקטה פרגמטיזם טהור: בן-גוריון בזמן תש"ח ידע לנייד כוחות בעת המתאימה מת"א לירושלים ולהפך, ויתר על ירושלים כשזו הייתה השעה הפרגמאטית לכך ולא הסכים לוותר על ירושלים כאשר פרגמטיזם דרש זאת. הוא ניצל את הרגע הנכון כדי להכריז על מדינה וקרא את המפה ולפיה מדינות ערב תתקופנה, והתכונן. הוא קיבל את הפשרה שבזכותה אנו כאן - פצועים, כואבים אבל קיימים. הערבים היו אלו שלאורך ההיסטוריה 'לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות'. האם הפעם נחליף אותם ונחמיץ הזדמנות זו?

מדוע תמכתי במלחמת לבנון השנייה?

תמכתי בזמנו בפתיחה במלחמת לבנון מכיוון שהיה בה גורם של צריבה בתודעה. היו שאמרו שאם בסופו של התהליך, הייתה נכונה ממשלת אולמרט לחילופי אסירים כדי להשיב את הבנים הביתה, מדוע לא עשתה כן מלכתחילה? דומה שהתשובה הייתה ברורה: לו ישראל, מיד כאשר חוטפים את בניה, הייתה נעתרת (או נכון לאמר: נסחטת) לקיים משא-ומתן לחילופי שבויים, הדבר יהפוך לריטואל דמים תמידי של הצד השני: לחטוף ולדרוש. מדינה ריבונית תתמוטט מהר מאד באם תיכנע לסחטנות באופן שיטתי שכזה. על כן תמכתי בפתיחה במלחמה בתגובה לפרובוקציה של חטיפת החיילים. בפתיחת המלחמה צרבה ישראל בתודעת נסראללה את המשוואה הבאה: "אתם חוטפים לנו חיילים, אנו פותחים במלחמה". טוב שזה נעשה בזמן ולא מאוחר יותר, כאשר כושר ההרתעה של ישראל (במידה והייתה מסכימה להיסחט שוב ושוב) היה מתפורר עד-כלום.

אכן, לאפשר ליריב לסחוט אותך בצורה כזו פירוש הדבר, להתמוטט: צבא אינו יכול להתנהל באופן שיגשים את מטרותיו, כאשר לרגליו קשורה אבן הריחיים של חשש מחטיפות. חשש מחטיפות יכתיב את מהלכי הצבא כמו גם את המדיניות. טוב עשה אולמרט בזמנו ששם קץ לסחטנות ויצר כללי משחק חדשים ("אתם חוטפים חיילים, אנו פותחים במלחמה"). ספק אם נסראללה ישוב שנית לחטוף חיילים לאחר מהלומה שכזו. לא הייתה דרך אחרת למנוע את החטיפה הבאה, ואכן, טוב שאולמרט עשה כן. זו הייתה צריבה בתודעה כלפי ארגוני הטרור, ולפיה: מדינת ישראל, מהיום ואילך, חדלה להיות מושא לסחטנות. הצריבה בתודעה הייתה מילת המפתח ומסיבה זו תמכתי בפתיחת מלחמת לבנון השנייה (אם כי לא בדרך שבה התנהלה למשל הפגזת אזרחים וכו' אך זהו כבר נושא לרשומה נפרדת).

מאותה סיבה אני תומכת כעת בשחרור אסירים לפתח בהיקף גדול, לרבות ברגותי. הפירוד של הפתח מחמאס מהווה חלון הזדמנויות חד פעמי, שבו ישראל יכולה להראות בדיוק כיצד הייתה נוהגת בממשלה פלשתינית פרגמטית אשר שוחרת את הפתרון היחידי האפשרי של שתי מדינות לשני עמים. כאן לא צריך לחשוב שני מטרים קדימה, בקטנוניות חשבונאית של דודה פולניה שמנהלת כל היום פנקסים של מי התקשר לאמר לה 'שנה טובה' ומי התקשר לאמר לה 'חג שמח' בפסח שעבר (כך בדיוק אולמרט נוהג עם מחוות קמצניות, שלא לומר משפילות, פטרוניות בנוסח קולוניאליסטי לאבו מאזן: כמו לתת לו אך ורק מחצית כספי המסים ששייכים לרשות ממילא וכמות אסירים קטנה מזו שהציע לחמאס בזמנו תמורת שליט).

מוכנים לפרק ב'?

בהקשר זה עלי לומר כמה מילים על אוסלו. כשזוגות צעירים מתחתנים, על אף שהחוק מאפשר להם לערוך הסכם ממון, הם דוחים הצעה זו כאשר עיניהם מצועפות באהבה אחד כלפי השניה: כיצד אפשר לחשוב בכלל על יום הגירושין האופציונאלי? גירושין של זוגות צעירים שכאלו הם לרוב מכוערים ומלאים בסכסוכים כספיים קטנים. עם זאת, מרבית המבוגרים אשר נישאים במה שקרוי 'פרק ב' מתקשרים בהסכמי ממון פרגמטיים. הם ניגשים לנישואיהם השניים מפוכחים מן הניסיון הראשון שלהם ב'מה זה נישואין' וניגשים לעשות מיד הסכם ממון מקיף.

מהו הנמשל? ב'זוגיות' הקודמת שבין ישראל לפת"ח היו הרבה כמיהות לשלום ומעט מאד ידע על הצפוי לקרות (כיוון שזו הייתה הפעם הראשונה של 'זוגיות' מהסוג הזה). זה נגמר נורא בעיקר משום שישראל העמיקה התנחלויות, והצד השני הובל על-ידי מי שהתעקש להיזכר בהיסטוריה כ'צאלח א דין השני'. הזמנים השתנו, וישראל והפלשתינים משולים כעת לאותו זוג מבוגר, בני 40 או 50, שניגשים לפרק ב'. פחות פנטזיות על אהבה סוערת, יותר רצון לחיים נוחים מעוגנים בהסדרים ריאלים ופרגמאטיים. כיום הצד השני נשלט על-ידי אבו מאזן, אשר לצד דגילתו בזכות השיבה והדוקטורט המעצבן שעשה בנעוריו (עם אלמנטים של הכחשת שואה) יש מידות גדושות של פרגמטיזם והכרה במדינת ישראל אשר יפצו על החסרונות (אם ישראל תחכה לאביר על הסוס הלבן קרי פרטנר חובב ציון, היא תיוותר רווקה זקנה ומבודדת אל מול האיום האירני). כיום בישראל גם הקיצונים שבימנים (לרבות ליברמן) קוראים את המפה הפרגמאטית ומבינים את הכורח שבאפשרות שתקום מדינה פלשתינית (השאלה הינה איך ולא 'האם'). שני הצדדים בשלים לפרק ב' יותר משהיו פעם.

תאריך:  29/06/2007   |   עודכן:  29/06/2007
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
באומץ, בפרגמטיזם, בנדיבות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול אבידור
29/06/07 10:16
2
נקה שבע
29/06/07 12:38
 
שאול אבידור
29/06/07 15:50
3
עורכת מנוסה
29/06/07 12:47
 
שאול אבידור
29/06/07 14:22
4
גולדמן..
30/06/07 02:58
5
מי זו המטומטמת?
30/06/07 21:19
6
פנחס
3/07/07 17:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים האחרונים אנו עדים להתפרצויות אלימות אצל שכנינו שלנו, ברשות הפלשתינית. המאבק המתמשך בין החמאס ובין הפתח הקצין עד שהסתיים בינתיים בעזה בניצחון החמאס וכיבוש כל מעוזי הפתח ב-14.6.2007.
29/06/2007  |  טובה ספרא  |   מאמרים
לא התמודדתי במסגרת רשימה כלשהי בבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין ולא פניתי עד היום בקריאה לתמוך במועמד זה או אחר. ברור היה לכל מי שהכיר את עמדותיי כי בתחומים חשובים, לא בכולם, הן חופפות לעמדותיו של עו"ד פסטינגר עבורו הצבעתי בסיבוב הראשון.
29/06/2007  |  עו"ד גולדבלט משה  |   מאמרים
"היא אולי נפגעה הכי קשה", אמר אמש ישראל קצב בראיון לחדשות ערוץ 2, בהתייחסו לאימו גילה. לכאורה, משפט תמים האמור לגעת בליבותיהם של הצופים. אך למעשה, זהו משפט שיכול להעיד על תת המודע של אומרו.
29/06/2007  |  עו"ד שלומי שמחי  |   מאמרים
כרבים אחרים, צפיתי (יום ה', 28.6.07) בטלוויזיה בהופעתה של א' במסיבת עתונאים, שבה תקפה בחריפות את הנשיא היוצא משה קצב. היא גוללה את מסכת יחסיה אתו במהלך שתי שנות עבודה בלשכת הנשיא. בנושא זה, אני צופה שאין לו כל נגיעה לעניין. נסיוני העתונאי במשך שנים רבות לימד אותי, שיש לבדוק כל גירסה.
28/06/2007  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
הדבר החשוב באמת, טוען היועץ המשפטי לממשלה, הוא "אם יש הרשעה או אין הרשעה", ומשתמש בדוגמת איציק מרדכי אשר כל מה שהציבור זוכר עד היום הוא את העובדה שהורשע ולא הרבה יותר מכך.
28/06/2007  |  אביהו זפט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
הפלשתינים: צה"ל הרג נהג מונית לא חמוש  /  איציק וולף
רוב הפלשתינים: הסכסוך הפנימי חמור מהכיבוש  /  ניר יהב
חייל נפצע קשה בשכם; שניים נפצעו בינוני  /  מחלקה ראשונה
אהבת הפתח  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
להציל את אבו-מאזן  /  אורי אבנרי
ניתן לבלום את החמאס  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il