|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

אחדותם באחריותם

נתניהו ומופז עשו את הצעד הנכון ביותר והטוב ביותר גם לעצמם ובמיוחד למדינת ישראל אל תתפלאו אם בעוד זמן קצר מופז יהיה שר הביטחון וברק יהיה שר החוץ הקמת ממשלת האחדות פותחת פתח לשינוי אמיתי בחלוקת הנטל ולהגברת יציבות הממשל הצטרפות קדימה לקואליציה מהווה "תיקון" לטעותה של ציפי לבני
08/05/2012  |   יואב יצחק, איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נתניהו ומופז. קיבלו את ההחלטה הנכונה [צילום: פלאש 90]

נתניהו ומופז סיכמו בפגישה לילית: קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
עידן יוסף
ברוב של 109 מול 1 החליטה הכנסת בקריאה ראשונה לאשר 8 הצעות חוק לפיזורה ולקיום בחירות בספטמבר * ואולם, רגע לפני העלאת החוק לקריאה שנייה ושלישית, נועדו נתניהו ומופז וסיכמו על הקמת ממשלת אחדות וקואליציה של 94 חברי כנסת * מופז ימונה לשר ללא תיק ולמשנה לראש הממשלה
לרשימה המלאה

קל לגחך על שאול מופז, שרק לפני חודשיים אמר שלעולם לא ייכנס לממשלתו של בנימין נתניהו. נקודה. קל להזכיר לו את אמירת "בית לא עוזבים", יומיים לפני שעבר מהליכוד לקדימה. אך אין לדחות את התובנה, לפיה ההסכם שעשו מופז ונתניהו הלילה הוא מפגן נדיר של אחריות ממלכתית ממדרגה ראשונה לגורלה הביטחוני, המדיני והכלכלי של המדינה.

ראו את התסריט הבא, שעשוי להתממש תוך שבועות אחדים: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להחליט על הגשת כתב אישום נגד אביגדור ליברמן, דבר שיאלץ אותו להתפטר מן הממשלה ולפנות את תיק החוץ. ליברמן ישכיל אם יבקש לעצמו כבר עכשיו תפקיד אחר, למשל של שר בלא תיק, ממנו לא יידרש להתפטר.

מבקר המדינה צפוי לפרסם את הדוח שלו על פרשת מסמך הרפז, ממנו אהוד ברק ייצא רע - אם בשל אחריותו המיניסטריאלית לאירועים שהתרחשו, ואם מחמת אחריותו/השתתפותו האישית ביחסים העכורים, גם במקרה שאצבעו של המבקר תופנה בעיקר לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי.

מאידך, מופז הוא קודם כל ביטחוניסט מובהק, שהיה גם רמטכ"ל וגם שר הביטחון. בצמרת הפוליטית הוא נראה האיש המתאים לתפקיד הנחשב מספר 2 בממשלה, גם מכוח עברו הביטחוני וגם נוכח מעמדה של קדימה המחזיקה בכל זאת 29 מנדטים. בנסיבות הללו, מופז הוא מינוי כמעט מתבקש לקבל את תיק הביטחון. ואילו ברק יוכל להתמנות לשר החוץ - תפקיד שאותו הוא ממלא כיום באופן חלקי ובלתי רשמי.

זה לא רק עניין פוליטי. זה גם, ובעיקר, עניין מדיני-ביטחוני. מרוב דיבורים על חרדים, שכחנו את האייתולות. מרוב קשקושים על מחאה חברתית, שכחנו את האיום האירני. לפי כל הסימנים, ישראל מתקרבת לאחת ההכרעות הקשות ביותר בתולדותיה: האם, מתי וכיצד לתקוף באירן. מופז רוצה להשפיע על ההחלטה הזאת, ואין מקום טוב יותר ממנו יוכל להשפיע מאשר משרד הביטחון.

מותר לשער שנתניהו יודע מהן עמדותיו של מופז, כאשר הוא נותן לו מקום כה בכיר בחדר בו תתקבל ההחלטה. במיוחד בנושא פרויקט הגרעין באירן. ייתכן שנתניהו יודע שמופז יספק לו משקל-נגד, מקצועי וציבורי, אל מול הביקורת וההתקפות של סוללת הבכירים לשעבר (דגן, דיסקין, ארד).

מופז למד מהטעות של לבני

אין היום חולק על כך, כי החלטתה של ציפי לבני שלא להצטרף לממשלה ולגזור על סיעת קדימה ישיבה באופוזיציה, הייתה אחת הטעויות הגדולות שעשתה, לה ולמפלגתה. לבני הוזהרה מראש, אך לא שעתה לעצות הטובות שקיבלה. אין חולק על כך, כי אי-הצטרפות קדימה לממשלה הפכה את ישראל ביתנו, ובראשה ליברמן, לגורם המרכזי והמכריע ולסמן הימני בממשלתו של נתניהו.

ישיבתו של ליברמן בממשלה כפתה על הליכוד בכלל ועל נתניהו בפרט הימנעות מצעדים מדיניים נועזים יותר, ובמיוחד הימנעות מביצוע ויתורים לפלשתינים שהיו מאפשרים לחדש את המו"מ המדיני. עתה, עם כניסת קדימה לממשלה, יחלש כוחו היחסי של ליברמן ונתניהו יהיה חופשי יותר להעלות רעיונות יצירתיים. נתניהו, מופז וברק, הקרובים בדעותיהם, יוכלו יחד עם חברי הכנסת מסיעותיהם להעביר בכנסת כל החלטה שבה יחפצו.

ראו מה קורה באירופה

אנו רגילים לבקר את הפוליטיקאים שלנו, ובצדק, על קוצר הראות שלהם, על האופורטוניזם שלהם, על חוסר העקביות שלהם. 8.5.12 נרשם, לפחות נכון לעכשיו, בתולדות המדינה כיום בו השיקולים הללו זזו הצידה לטובת קבלת החלטה אחראית, נבונה ובוגרת. אנחנו לא תמימים ואנחנו יודעים שהשיקולים האישיים והמפלגתיים מילאו תפקיד חשוב בהקמת ממשלת האחדות, אך באמת לא אכפת לנו, כי התוצאה היא הטובה ביותר עבור תושבי ישראל ומדינת ישראל.

הדבר האחרון שישראל צריכה כעת הוא בחירות. ראו מה קרה השבוע באירופה: גם בצרפת וגם ביוון עתידות לשלוט ממשלות המתנגדות לצעדים הכואבים החיוניים כדי לחלץ את אירופה מן המשבר הכלכלי העמוק. הפופוליזם כובש יותר ויותר בירות ברחבי אירופה ומסכן את עצם קיומו של האיחוד האירופי. למשבר המתמשך ביבשת זו יש השפעה ישירה עלינו. ראשית, משום שרוב הייצוא שלנו מופנה אליה. ושנית, משום שאין לנו שום סיכוי לשרוד במשבר כלכלי גלובלי עמוק. והמשבר הזה עמוק בהרבה מאשר ב-2008, משום שהפעם מדובר בממשלות שאין מי שיחלץ אותן - ושבכלל לא בטוח שהן רוצות/מסוגלות להיחלץ.

הליכה כעת לבחירות משמעותה הייתה לפחות חצי שנה של קיפאון בקבלת החלטות, בתקופה בה המצב הכלכלי העולמי מחייב תשומת לב מתמדת וקבלת הכרעות מהירה והחלטית. הליכה כעת לבחירות הייתה פוגעת קשות בהכנת התקציב, בדיונים עליו ובהעברתו בכנסת - כאשר הממשלה צפויה לסיים את השנה עם גרעון של 30 מיליארד שקל (לפי נתוני האוצר השבוע) וחייבת למצוא דרכים להקטין אותו. הליכה לבחירות עלולה הייתה להביא לשיתוק במגזר העסקי, הנמנע מקבלת החלטות עסקיות עד שתוצג הממשלה החדשה שתצהיר על דרכה. גם מהבחינה הזאת, נתניהו ומופז עשו את הצעד הנבון והאחראי.

שירות לאומי גם לערבים

ומה לגבי החרדים? גם כאן, ממשלת האחדות פותחת פתח של תקוה. ברור לחלוטין שהרוב המכריע של הציבור הישראלי לא מוכן להמשיך ולהשלים עם מצב, בו חלק הולך וגדל מהאוכלוסיה אינו תורם דבר למאמץ הלאומי ולעומת זאת נשען על התקציב הלאומי. לליכוד ולקדימה יחדיו יש 57 מנדטים, והם יעבירו בקלות כל חוק לשירות לאומי חובה, כי לעבודה ולמרצ לא תהיה ברירה אלא לתמוך בו. ועוד נקודה חשובה מאוד: החוק הזה צריך לחול על כל מי שאינו מתגייס לצה"ל, כולל הערבים.

כדאי לשים לב גם לנושא שינוי שיטת הממשל. ההסכם הקואליציוני בנקודה זו עמום וכללי: "הצדדים מתחייבים לפעול לשינוי מהותי בשיטת הממשל הנהוגה בישראל ולכונן שיטת ממשל אשר תגביר את היציבות השלטונית והמשילות, ובין היתר תאפשר לראש הממשלה למלא את ימיו על-פי פסיקת הבוחר, ליצור רצף שלטוני, יכולת תכנון לטווח אורך והגנה על טובת הכלל".

אם יורשה לנו, הנה שלושה קווים אפשריים: קביעת כהונת מינימום של שלוש שנים לכל כנסת, העלאת אחוז החסימה ל-5% ומניעת מעבר בין סיעות ו/או התפלגות סיעות. מכל מקום, גם כאן יש פתח לתקוה לשינוי משמעותי, שרק ממשלת אחדות יכולה לחולל אותו.

תאריך:  08/05/2012   |   עודכן:  08/05/2012
יואב יצחק, איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה וינשטיין   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחדותם באחריותם
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודי30
8/05/12 09:03
 
ישמעאל
8/05/12 09:21
 
דודי30
8/05/12 09:55
 
האמת הפשוטה
11/05/12 11:00
2
יש מיש
8/05/12 09:06
3
בוץ'
8/05/12 09:15
 
מקס פאואר
8/05/12 12:05
4
פוליטיקה של
8/05/12 09:44
5
פועה
8/05/12 09:51
6
חנה שרה-
8/05/12 10:27
7
יעקב הלל
8/05/12 10:31
8
מומחה לזנות
8/05/12 10:50
 
השמאל יוצא מכליו
8/05/12 22:43
9
דוידי
8/05/12 11:19
 
דודי30
8/05/12 12:01
10
שמעון בלילתי
8/05/12 11:26
11
מילואמניק
8/05/12 12:29
12
משה 1
8/05/12 15:01
13
ער אחיאונן
8/05/12 15:22
14
צביקה ובר
8/05/12 16:24
15
58
8/05/12 18:32
16
התקשורת האשכנזית
8/05/12 21:53
17
רובי בוזגלו
8/05/12 22:00
 
אמת ויציב!
10/05/12 17:18
18
שמחה ב
9/05/12 00:11
19
אשר דעדוש
9/05/12 00:42
20
אברהם מערב השומרו
9/05/12 08:40
21
א. אגדתי
9/05/12 20:18
22
יעקב יעקב
9/05/12 20:41
 
מצטרפים לבקשה
10/05/12 16:44
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני הנוכלים המושחתים הגדולים ביותר שקמו לישראל מאז היווסדה, בנימין נתניהו ושאול מופז, עלו שוב על המקפצה והשתינו ללא בושה, בניגוד לכל מוסר ותרבות, בקומבינה פוליטית אופיינית לדם העכור הזורם בגופם הטמא – על הנייטיבס שימשיכו להיות עבדיהם הנרצעים לעוד תקופת זוועה המבטלת כל אופציה לשינוי באיכות החיים במדינת ישראל.
08/05/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
כל מי שקורא בשורות ובין השורות יכול להסיק שמהפכה מתרחשת בבית המשפט העליון, מהפכה חיובית מאוד
07/05/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
חוגי הימין והמתנחלים מן הסתם יבואו בטענות קשות לבג"ץ על החלטתו בנושא הריסת גבעת האולפנה. מן הסתם יישלפו שוב הטענות בדבר "שמאלניותו" של בית המשפט העליון, ומן הסתם יישמעו קולות שיתהו האם לצורך כך דחף הימין למינויו של אשר גרוניס לנשיא בית המשפט. אך הטענות הללו מופנות לכתובת הלא-נכונה. לא ביהמ"ש העליון אשם במצב שנוצר, אלא הדרג המדיני ובראשו בנימין נתניהו.
07/05/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ועידת הליכוד פתחה אתמול את מסע הבחירות של ממשלת הליכוד-ש"ס-ישראל ביתנו, והמחזה הקשה יותר לא היה של ימי "מרכז הליכוד" עם גסטון מלכה, ואפילו לא הפייגליניזם שהפך את הליכוד לקהילת עוגבי-גבעות. המחזה הקשה ביותר היה זה של הביבי-מריונט של הפייגליניזם, אשר מנה מניין הצלחות למכביר. החל בביטחון וכלכלה, וכלה בחינוך והשכלה. דן כנר לא היה שם, אבל נתניהו מילא את מקומו עם הרבה פחות דיקציה, אבל עם הרבה יותר פיקציה
07/05/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
תלמידים הציתו את חדר המורים של בית ספר בו לומד בני. הדבר הוזכר כחלק מהאלימות של סוף השבוע בחדשות ערוץ 2. כולם הזדעזעו, צקצקו בשפתותיהם ואמרי שחייבים לעשות משהו. מי שמכיר את התנהלות הדברים, יודע שהקשר בין התלמידים למורים, בין התלמידים לבית הספר, בין התלמידים להורים מתדרדר והולך. המנגנונים המנופחים של משרד החינוך עסוקים בטיפוח עצמי של המנגנון. הם עסוקים בהקלות בבחינות הבגרות כדי להציג תוצאות טובות יותר. אף אחד לא מתעניין האם התלמיד יהיה אדם יותר טוב, או יהיו לו קישורים טובים יותר לחיים.
07/05/2012  |  צביקה ובר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
הסכם איחוד נחתם במפלגות הימין הדתיות  /  עידן יוסף
רשימת קדימה תיקבע בוועדה מסדרת  /  עידן יוסף
ח"כ מג'אדלה: בחירות בספטמבר - "גזענות"  /  איציק וולף
ספין נגד יחימוביץ'  /  דניאל גיגי
ואריה כי ישאג   /  הרב אליהו קאופמן
די, נמאס מהסחטנות המפלגתית  /  גרשון אקשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il